De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2014, 12:00 uur
Stuk beter geworden, de lijst.
Kan mij in veel zaken vinden, zoals een plek bij de bovenste 50 voor Rumours. Ik geloof niet dat dat eerder ooit al was gelukt.
Marillion 5 albums: de aanhouder wint.
Jammer van het vertrek van Are you experienced van Jimi Hendrix.
En ik denk dat de muziek van Coldplay beduidend minder tijdloos is dan wellicht gedacht. Het zakt na verloop van tijd behoorlijk door het ijs. Over 25 jaar misschien nog slechts een enkel album...
Kan mij in veel zaken vinden, zoals een plek bij de bovenste 50 voor Rumours. Ik geloof niet dat dat eerder ooit al was gelukt.
Marillion 5 albums: de aanhouder wint.
Jammer van het vertrek van Are you experienced van Jimi Hendrix.
En ik denk dat de muziek van Coldplay beduidend minder tijdloos is dan wellicht gedacht. Het zakt na verloop van tijd behoorlijk door het ijs. Over 25 jaar misschien nog slechts een enkel album...

0
geplaatst: 29 december 2014, 08:10 uur
@musican.
Rumours had zonder deze verandering de Top 50 ook gehaald. De plaat stijgt al jaren heel gestaag, net als Pet Sounds, Rubber Soul, LA Woman en What's goin on. Leuk om te zien dat de moderne klassiekers zoals Sign of the times, Graceland, Remain in light ook fors gestegen zijn.
Rumours had zonder deze verandering de Top 50 ook gehaald. De plaat stijgt al jaren heel gestaag, net als Pet Sounds, Rubber Soul, LA Woman en What's goin on. Leuk om te zien dat de moderne klassiekers zoals Sign of the times, Graceland, Remain in light ook fors gestegen zijn.
1
geplaatst: 29 december 2014, 08:47 uur
Snakeskin schreef:
Leuk om te zien dat de moderne klassiekers zoals Sign of the times, Graceland, Remain in light ook fors gestegen zijn.
Leuk om te zien dat de moderne klassiekers zoals Sign of the times, Graceland, Remain in light ook fors gestegen zijn.
Zo modern zijn die klassiekers nu toch ook niet meer.
0
geplaatst: 29 december 2014, 10:58 uur
Somewhere In Time van Iron Maiden boven de uberklassieker Number Of The Beast, dat had ik niet verwacht zeg.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 december 2014, 11:13 uur
Kan ik ook niet echt plaatsen, al blijkt de support voor Somewhere in Time altijd wel erg groot, dus in die zin is het weer niet zo verbazend. Er stond ook wel een heuse hit op natuurlijk. 

0
geplaatst: 29 december 2014, 11:25 uur
Dat zijn ouwe plaatjes, goeie ouwe plaatjes, maar toch ouwe plaatjes.

0
geplaatst: 29 december 2014, 11:28 uur
in mijn beleving zijn deze nog niet zo belegen als die ik in hetzelfde bericht heb aangehaald.
0
geplaatst: 29 december 2014, 11:30 uur
Somewhere in time scoorde erg goed toen de hardrock ineens breed geaccepteerd werd. Logisch dat de plaat hier hoger staat. Hij is overigens ook erg goed, dat speelt natuurlijk ook mee
1
geplaatst: 29 december 2014, 11:54 uur
Snakeskin schreef:
in mijn beleving zijn deze nog niet zo belegen als die ik in hetzelfde bericht heb aangehaald.
Klopt als een bus, alleen zo'n 30 jaar oud is geen moderne klassieker.
0
geplaatst: 29 december 2014, 12:11 uur
Snakeskin schreef:
Somewhere in time scoorde erg goed toen de hardrock ineens breed geaccepteerd werd. Logisch dat de plaat hier hoger staat. Hij is overigens ook erg goed, dat speelt natuurlijk ook mee
En toch scoren zowel Number Of The Beast als ook Powerslave hier op de site hoger met een hoger aantal stemmen. Niet dat ik het erg vind, vind Somewhere In Time toch wel een stukje beter dan NotB.
0
geplaatst: 29 december 2014, 13:46 uur
Snakeskin schreef:
@musican.
@musican.
Modern?

0
Misterfool
geplaatst: 29 december 2014, 14:11 uur
Nou ja, als je het afzet tegen klassieke muziek is het wel weer modern 

0
geplaatst: 30 december 2014, 07:42 uur
Zeg Arrie, waar ben jij op uit gezien jij overspannen reactie?
0
geplaatst: 30 december 2014, 07:52 uur
Remain in light(80) Graceland (86) Sign of the times (87) zijn tov Pet Sounds(66), Rubber Soul(65), LA. Woman (71)en What's going(71) moderne klassiekers. Gezien jullie reacties ontbreekt het jullie aan historisch besef of jullie willen gewoon wat te zeiken hebben. Dat laatste sluit ik niet uit. Veel succes dan maar.
0
geplaatst: 30 december 2014, 08:09 uur
GrafGantz
Het is een heel gangbare term om een dergelijke plaat te duiden. Dat is lachen, nietwaar.
Het is een heel gangbare term om een dergelijke plaat te duiden. Dat is lachen, nietwaar.
0
geplaatst: 30 december 2014, 08:11 uur
Snakeskin schreef:
GrafGantz
GrafGantz
Het merendeel van de mensen hier zou albums die veel ouder dan 10 jaar zijn niet direct als 'modern' meer aanduiden. That's all
0
geplaatst: 30 december 2014, 08:12 uur
Snakeskin schreef:
Gezien jullie reacties ontbreekt het jullie aan historisch besef of jullie willen gewoon wat te zeiken hebben. Dat laatste sluit ik niet uit. Veel succes dan maar.
Gezien jullie reacties ontbreekt het jullie aan historisch besef of jullie willen gewoon wat te zeiken hebben. Dat laatste sluit ik niet uit. Veel succes dan maar.
Zo, zeg. Vergeet je staart niet tussen je benen te steken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 december 2014, 10:13 uur
Ik heb een übermoderne Top 10. Fijn dat ook eens van een ander te horen.
0
geplaatst: 30 december 2014, 10:20 uur
Snakeskin schreef:
GrafGantz
GrafGantz
Was inderdaad heel gangbaar....in 1990

Geen reden om zo gebeten te doen trouwens. Tuurlijk dat een dergelijke uitspraak op een forum vol muzieknerds wat in het belachelijke getrokken wordt!
Maar ik bedoel, albums van dertig jaar oud modern noemen, waar slaat dat op? In 1989 waren de albums van The Everly Brothers en Little Richard ook al dertig jaar oud. Waren die toen ook nog zo modern? Ik dacht het niet nee.

0
geplaatst: 30 december 2014, 10:32 uur
Casartelli schreef:
Dat vind ik eigenlijk niet kunnen hoor, albums uit de jaren '90 nu al in je top 10. Zulke splinternieuwe albums moeten wat mij betreft toch eerst wat meer rijpen om te zien of ze de tand des tijds wel goed doorstaan. Is toch een beetje meegaan met de waan van de dag wat je nu doet, en dat valt me vies tegen van je.
0
geplaatst: 30 december 2014, 10:38 uur
Snakeskin schreef:
ik heb het over "moderne klassiekers"
Door het feit dat ze al 30 jaar oud zijn, mag je het predicaat 'modern' laten vallen en het gewoon een klassieker noemen. I.v.m. platen uit de 60's is een plaat uit 80's natuurlijk moderner, maar in absolute termen niet meer.
Bij een moderne klassieker denk ik eerder aan The National - Boxer of Arcade Fire - Funeral.
0
geplaatst: 30 december 2014, 10:40 uur
Snakeskin schreef:
Als in 'albums die tegenwoordig als klassiekers worden gezien'? In dat geval kunnen we spreken van een bijzonder ongelukkige woordkeuze!

0
geplaatst: 30 december 2014, 10:53 uur
Nee, als "modern" in het verband waarin ik het heb gebruikt, waarbij ik enerzijds Beatles, Gaye, Beach Boys en Gaye tegenover de veel recentere Remain in light, Graceland, en Sign of the Times plaats. Ik heb het niet over tegenwoordig gehad.
0
geplaatst: 30 december 2014, 11:26 uur
Hoe kun je dat moderne klassiekers noemen als 50% van de wereldbevolking nog geboren moest worden toen ze uitkwamen?
* denotes required fields.