MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Royalengineer
Ik zie bij 2018 254 stemmen staan voor het album van Ben Howard 'Noonday Dream', maar wat ik bedoel: er zijn vast een of meer albums met meer stemmen, alleen vind je ze niet zo 123....., omdat het jaartal 2018 gesorteerd is op basis van ster-waardering en niet qua aantal stemmen....

Als je 180 als ondergrens zet voor aantal stemmen krijg je voor 2018 gewoon een rijtje van 10 albums die er meer hebben. Zelfde kun je voor elk ander jaar doen.

Royalengineer
Gyzzz schreef:
Als je 180 als ondergrens zet voor aantal stemmen krijg je voor 2018 gewoon een rijtje van 10 albums die er meer hebben. Zelfde kun je voor elk ander jaar doen.

Ik heb 'm door; bedankt! ?

Nu alleen nog ff er 1 tot 10 van maken.

Royalengineer
Heb inmiddels op basis van stemaantal per jaar 3 albums in mijn openbare lijsten gezet; om er 10 in te vullen vond ik wat teveel werk.

De lijsten heten 'De meest populaire albums op MuMe(jaartal)'.

Ben begonnen bij 2018 en zo per jaar terug tot en met 2010. ?

Gretz schreef:
(quote)

Yesss. over een jaar of wat zullen The Beatles ook wel ingehaald zijn voorspel ik alvast. Boxer is here to stay.
Bijna een jaar later is Boxer 'gewoon' weer ingehaald door Interpol. Het gat met The Beatles is volgens mij nog net zo groot, zo niet groter.

https://i.gyazo.com/a7879f1f1790cc63511372494b6945ab.png

Alle drie op het randje, maar er zijn bands met minder albums in de top 250.

chevy93 schreef:
(quote)
Bijna een jaar later is Boxer 'gewoon' weer ingehaald door Interpol. Het gat met The Beatles is volgens mij nog net zo groot, zo niet groter.

Intussen staan Boxer (8e), High Violet (19e) en Trouble Will Find Me (138e) op hun hoogste positie ooit. Enkel kwestie van tijd voordat The National ook twee albums in de Top 10 heeft

Het verschil tussen Boxer en Funeral (6e) is nu nog maar 157 punten, terwijl het eind 2014 (toen de nieuwe regels werden ingevoerd) nog 480 was.

TDSotM (2e) stond er 1405 voor, maar die voorsprong is vrijwel gehalveerd.

Arbeidsdeskundige
Ik zie geen enkel album van The King! in de top 250 staan. Dat maakt mij heel verdrietig op deze bijzonder trieste regenachtige ochtend.

Arbeidsdeskundige schreef:
Ik zie geen enkel album van The King! in de top 250 staan. Dat maakt mij heel verdrietig op deze bijzonder trieste regenachtige ochtend.

From Elvis in Memphis hoort wat Elvis betreft minimaal ook in zo'n lijst
Maar ja ik mis (schandalig) zo veel klasse albums die er echt in horen of hoger moeten staan
Die gedachte heeft denk ik..... iedereen wel bij het zien van een of andere gezamenlijke Top Zoveel

Beste MuMe,

Komt er dit jaar ook een optie om je top 10 (of 20) albums van 2010-2019 aka ‘The 10s’ toe te voegen?

Mij ook!

Staat er gewoon in hoor, op plek 82, en op plek 201 nog een keer.

Wrathchild1
Die lijst stelt niet zoveel voor . Nr. 50 heeft maar 65 users die dat album in hun Top 10 hebben staan......dat is niks vergeleken met het aantal stemmers van bijv. een Top 2000 o.i.d.

Naar de waardering kijken is een betere richtlijn , behalve als het bij. maar 5 stemmers heeft

Wrathchild1 schreef:
(quote)
Die lijst stelt niet zoveel voor . Nr. 50 heeft maar 65 users die dat album in hun Top 10 hebben staan......dat is niks vergeleken met het aantal stemmers van bijv. een Top 2000 o.i.d.

Naar de waardering kijken is een betere richtlijn , behalve als het bij. maar 5 stemmers heeft

Bij deze moet je wel in ogenschouw houden dat alleen de albumlijsten van users worden meegenomen die het afgelopen jaar nog hebben ingelogd. Dit om te voorkomen dat users die al járen niet meer actief zijn op de site (en dus ook hun Top 10 niet meer hebben aangepast) een onevenredig grote invloed hebben op de Album Top 250. Dit is een aantal jaren geleden veranderd en heeft imo de Top 250 kwalitatief verbetert.

Arbeidsdeskundige
Edgar18 schreef:
Zojuist de hele top 250 nog eens doorgenomen en ik zie daarin echt geen album van Elvis Presley staan.

Wrathchild1
(quote)
Zojuist de hele top 250 nog eens doorgenomen en ik zie daarin echt geen album van Elvis Presley staan.
Edgar neemt je op de hak...hij refereert aan de King of Pop

Arbeidsdeskundige
Wrathchild1 schreef:
(quote)
Edgar neemt je op de hak...hij refereert aan de King of Pop
En ik heel serieus op zijn bericht ingaan.

Wrathchild1
Ja, men ouwehoert veel hier.

Arbeidsdeskundige
Edgar18 schreef:
Daar had je me goed beet.

En ik heel serieus op zijn bericht ingaan.
Dat waardeer ik ten zeerste! Ik refereerde inderdaad naar The King (of Pop). Elvis zou natuurlijk absoluut niet misstaan in de top tweehonderdvijftig, al zou ik niet meteen weten met welk album. Elvis in Memphis vind ik denk ik zijn beste.

Magick1
@meter_fan

10 jaar geleden was er ook een decade-toplijst. Hopelijk mogen we hier opnieuw voor stemmen?

Decenniumlijst

Magick1
Voor de top 10 van 2019 kan ik Fever van Balthazar niet terugvinden in de suggesties.

Ik kan die gewoon vinden hoor.

Leuk feitje: Lana is de eerste vrouw die de MuMe-toplijst van het jaar aanvoert sinds we ermee zijn begonnen in 2006.

Ook niet onbelangrijk: voor het eerst in jaren, om precies te zijn sinds 2013, is er weer een stijging in het aantal ingeleverde lijstjes. Ook meer dan in 2017. MusicMeter zit in de lift

Hoe check je dat soort cijfers, Mausie. Ik heb juist het idee dat er steeds minder users gebruik maken van MuMe.

koosknook schreef:
Hoe check je dat soort cijfers, Mausie. Ik heb juist het idee dat er steeds minder users gebruik maken van MuMe.

Het jaartal in de url van de 2019 toplijst aanpassen.

Oké, check, thx!

Waarschijnlijk off topic hier, maar waar kan ik de jaarlijst van 2019 vinden. Het is ieder jaar weer eindeloos zoeken naar de jaarlijst. Waarom niet een link op de Forumpage?

Terechte opmerking, moeilijk te vinden inderdaad. Via een paar keer proberen met de url heb ik 'm gevonden: Jaarlijst - MusicMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.