De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2018, 13:58 uur
Gretz schreef:
Boxer is Turn on the Bright Lights weer voorbij en staat nu 10e. Ook Grace komt nu langzaam maar zeker in zicht.
Boxer is Turn on the Bright Lights weer voorbij en staat nu 10e. Ook Grace komt nu langzaam maar zeker in zicht.
Doei Jeff Buckley.
0
geplaatst: 19 maart 2018, 14:16 uur
Yesss. over een jaar of wat zullen The Beatles ook wel ingehaald zijn voorspel ik alvast. Boxer is here to stay.
0
geplaatst: 19 maart 2018, 14:24 uur
Gretz schreef:
Yesss. over een jaar of wat zullen The Beatles ook wel ingehaald zijn voorspel ik alvast. Boxer is here to stay.
(quote)
Dat is een brug te ver denk ik.
1
geplaatst: 19 maart 2018, 14:36 uur
chevy93 schreef:
Mijn album is het overigens niet, maar dat terzijde.
Mijn album is het overigens niet, maar dat terzijde.
Nee klopt, het is van Jethro Tull.
0
geplaatst: 19 maart 2018, 14:38 uur
0
geplaatst: 4 april 2018, 12:03 uur
Bij regelmatig bezoek aan lokale Kringloopwinkels kom ik steeds dezelfde artiesten in hun LP bakken tegen (ondanks € 1,00 elk). Misschien tijd voor een "Kringloop Top-20" van incourante LP's en/of artiesten?
0
Rudi1984
geplaatst: 6 oktober 2018, 17:48 uur
Bij Marillion - Clutching at Straws:
Zou een tactiek kunnen zijn inderdaad.
Maar op deze manier laat ik ook een tegengeluid horen. Als alleen de fans stemmen, blijft dit soort platen eeuwig in zo'n lijst staan. Niet dat mijn stem nu direct een (grote) impact zal hebben, maar alle beetjes helpen.
Mausie schreef:
Dat is zeker waar. Alleen kan je ook een voorproefje nemen, in de vorm van een los nummer. En dan hoef je niet het hele gerecht naar binnen te werken, als het voorproefje niet smaakt. Scheelt een hoop misselijkheid.
(quote)
Dat is zeker waar. Alleen kan je ook een voorproefje nemen, in de vorm van een los nummer. En dan hoef je niet het hele gerecht naar binnen te werken, als het voorproefje niet smaakt. Scheelt een hoop misselijkheid.
Maar op deze manier laat ik ook een tegengeluid horen. Als alleen de fans stemmen, blijft dit soort platen eeuwig in zo'n lijst staan. Niet dat mijn stem nu direct een (grote) impact zal hebben, maar alle beetjes helpen.
1
geplaatst: 6 oktober 2018, 17:54 uur
Rudi1984 schreef:
(quote)
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht, om ook te gaan stemmen op muziek die mij niet ligt. Zodat idd niet vooral de fans het stemgemiddelde bepalen. Maar elk album waar ik op stem, geef ik wel een echte kans. Dus minimaal 2/3 keer in zijn geheel luisteren. Als ik dan bedenk dat ik eigenlijk al te weinig tijd heb voor de muziek die ik wel leuk vind, verdwijnt dat idee snel weer naar de achtergrond
Dus ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen, ervan uitgaande dat je het wel echt een kans geeft 
1
geplaatst: 7 oktober 2018, 08:01 uur
Rudi1984 schreef:
(quote)
Dan is het dus toch een tegenstem... Ga je dan alles af in de top 250 wat je niet zint, om een tegenstem te kunnen geven? Je moet het zelf weten, hoor. Maar dat is toch zelfkastijding? Begrijp me goed, als jij dit plaatje na het goed te hebben beluisterd zo slecht vindt dat je er maar een halve ster voor kunt geven; mijn zegen heb je. Maar als je zo de hele top 250 wil doorworstelen, dan lukt het toch aardig op een masochistische exercitie. En ook dan heb je mijn zegen, hoor. Maar er staan best wel wat progplaatjes in, en aangezien jij al die progplaatjes identiek vindt klinken, wens ik je bij deze sterkte toe.

0
geplaatst: 7 oktober 2018, 13:45 uur
Rudi1984 schreef:
(quote)
Wees dan maar blij dat dit niet te tactiek van de vele liefhebbers van o.a. dit album is ( 350+ stemmen van 4 of hoger ) die Taylor Swift albums gaan luisteren omdat ze vinden dat de waardering daarvan te hoog is. Verwacht niet dat er veel hoge waarderingen uit zouden komen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat verreweg alleen fans of liefhebbers van bepaalde muziek naar hele albums luisteren. De waardering van de albums geeft dan ook vaak een mooi beeld van welke albums van een band als beste worden ervaren ( door de fans van een bepaalde band of artiest).
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 15:20 uur
Hendrik68 schreef:
Hoewel dat in ieder geval al een stuk beter beviel, was dat de laatste keer dat ik naar prog luisterde. Ik mis eenvoudigweg de spontaniteit.
Hoewel dat in ieder geval al een stuk beter beviel, was dat de laatste keer dat ik naar prog luisterde. Ik mis eenvoudigweg de spontaniteit.
Jij hebt het bij dit album gelaten. Prima. De verbazing bij de meesten hier is volgens mij het feit dat iemand vele albums van een artiest/genre beluisterd waar hij niet veel aan vindt. Ik zie ook in twee weken tijd 5 Neil Young stemmen van 1,5/2. Je mag Neil Young waardeloos vinden maar om dan vele albums te beluisteren? Ik zou mijn tijd beter besteden..
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 17:29 uur
Bravejester schreef:
Wees dan maar blij dat dit niet te tactiek van de vele liefhebbers van o.a. dit album is ( 350+ stemmen van 4 of hoger ) die Taylor Swift albums gaan luisteren omdat ze vinden dat de waardering daarvan te hoog is. Verwacht niet dat er veel hoge waarderingen uit zouden komen.
Dit is al wel ten overvloede gebeurd, gezien er geen enkele van Swifts platen in de buurt komt van de magische 4,00-grens. Als in de lijst met stemmen scrollt zul je zien dat er bij alle albums een hoog percentage lage beoordelingen zit. Ik vermoed dat minstens de helft van het totaal van stemmen een tegenstem is. Vooral bij 1989 hebben de haters het bont gemaakt. De dramatische coverplaat van Ryan Adams gaf blijkbaar voldoende aanleiding om ook het origineel te beluisteren.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 17:40 uur
Gretz schreef:
Als in de lijst met stemmen scrollt zul je zien dat er bij alle albums een hoog percentage lage beoordelingen zit. Ik vermoed dat minstens de helft van het totaal van stemmen een tegenstem is. Vooral bij 1989 hebben de haters het bont gemaakt.
Als in de lijst met stemmen scrollt zul je zien dat er bij alle albums een hoog percentage lage beoordelingen zit. Ik vermoed dat minstens de helft van het totaal van stemmen een tegenstem is. Vooral bij 1989 hebben de haters het bont gemaakt.
7 stemmen van de 109 op het album 1989 zitten onder de 2,0*. Niet bepaald een hoog percentage.
Onder de 3,0* zijn trouwens maar 17 stemmen te tellen. Ik zie niet goed hoe dan de helft van 109 stemmen tegenstemmen zouden kunnen zijn.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 17:45 uur
Gretz schreef:
De dramatische coverplaat van Ryan Adams gaf blijkbaar voldoende aanleiding om ook het origineel te beluisteren.
De dramatische coverplaat van Ryan Adams gaf blijkbaar voldoende aanleiding om ook het origineel te beluisteren.
Welke RA fans (op basis van hun profiel of stemlijst) bedoel jij hier, ik zie het namelijk niet

0
geplaatst: 7 oktober 2018, 17:53 uur
Rudi S schreef:
Welke RA fans (op basis van hun profiel of stemlijst) bedoel jij hier, ik zie het namelijk niet
(quote)
Weet ik niet precies, ik baseer deze indicatie voornamelijk op de hoeveelheid haatcomments die ik voorbij zag komen. Kan zijn dat ik te negatief dacht.
De helft zal inderdaad wel overdreven zijn, kleine misrekening

Maar alsnog staan al die schijven te laag gewaardeerd. TS behoort zeker tot de meest onderschatte artiesten op MuMe.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 18:06 uur
Gretz schreef:
Weet ik niet precies, ik baseer deze indicatie voornamelijk op de hoeveelheid haatcomments die ik voorbij zag komen. Kan zijn dat ik te negatief dacht
(quote)
Weet ik niet precies, ik baseer deze indicatie voornamelijk op de hoeveelheid haatcomments die ik voorbij zag komen. Kan zijn dat ik te negatief dacht
Dat zijn maar een stuk of 2 users en die hebben niet eens een stem achter gelaten

1
geplaatst: 19 oktober 2018, 10:30 uur
Hetgeen ik jaren geleden niet mogelijk had geacht gaat toch gebeuren: Dark Side of the Moon gaat van de tweede plek verstoten worden. En niet door Ten (die toch ook heel lang de nummer 3 is geweest op ruime afstand), maar door In Rainbows. Inderdaad, Radiohead op 1 én 2. Met ook nog The Bends op 17 en Kid A op 19 kunnen we de site volgens mij wel officieel omdopen tot RadioheadMeter, hoewel menigeen dat officieus al had gedaan. Het zal een kwestie van tijd zijn, voordat A Moon Shaped Pool het zevende Radiohead-album in de top 250 gaat zijn.
Andere opvallende trend: Achtung Baby is bezig aan een opmars richting de top 10 (nu 13e) en laat The Joshua Tree vooralsnog ver achter zich (26), terwijl die toch vaak gebroederlijk naast elkaar stonden.
Andere opvallende trend: Achtung Baby is bezig aan een opmars richting de top 10 (nu 13e) en laat The Joshua Tree vooralsnog ver achter zich (26), terwijl die toch vaak gebroederlijk naast elkaar stonden.
0
geplaatst: 5 november 2018, 00:11 uur
Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007) - MusicMeter.nl
Is dit trouwens het album met hoogste gemiddelde in de top 250?
0
geplaatst: 5 november 2018, 14:50 uur
jordidj1 schreef:
Ja.
0
geplaatst: 5 november 2018, 14:51 uur
0
geplaatst: 5 november 2018, 14:53 uur
0
geplaatst: 5 november 2018, 14:55 uur
Dat weet ik niet helemaal zeker maar Keane komt wel aardig in de buurt denk ik met z'n 3,59. Toch vrij laag, wel onterecht, best een topalbum.
1
geplaatst: 5 november 2018, 14:57 uur
Johnny Marr schreef:
Dat weet ik niet helemaal zeker maar Keane komt wel aardig in de buurt denk ik met z'n 3,59. Toch vrij laag, wel onterecht, best een topalbum.
(quote)
Waar zijn de tijden dat RiRi nog dik in de top 250 stond

2
geplaatst: 5 november 2018, 16:08 uur
Wat dacht je dan van Ja Rule... ik bedoel 50 Cent? Die mocht willen dat hij het gemiddelde van Rihanna had.
0
geplaatst: 12 november 2018, 14:32 uur
Nog maar 36 punten trouwens en dan is In Rainbows TDSotM definitief voorbij en heeft het Radiohoofd de bovenste twee posities in handen.
U kunt nu inzetten wanneer dat precies gaat gebeuren a.k.a. de dag die je wist dat zou komen
Ik zou zelf zeggen dat het 100% zeker is dat dit in 2019 gaat gebeuren.
Amnesiac en Hail to the Thief zijn intussen ook weer de Top 250 ingeslopen zie ik, waardoor The National niet de enige band meer is met vier platen in de lijst die afkomstig zijn uit de 21e eeuw. Zou liever zien dat A Moon Shaped Pool daarvoor in de plaats komt, het album het (mijns inziens terechte) hogere gemiddelde.
U kunt nu inzetten wanneer dat precies gaat gebeuren a.k.a. de dag die je wist dat zou komen
Ik zou zelf zeggen dat het 100% zeker is dat dit in 2019 gaat gebeuren. Amnesiac en Hail to the Thief zijn intussen ook weer de Top 250 ingeslopen zie ik, waardoor The National niet de enige band meer is met vier platen in de lijst die afkomstig zijn uit de 21e eeuw. Zou liever zien dat A Moon Shaped Pool daarvoor in de plaats komt, het album het (mijns inziens terechte) hogere gemiddelde.
0
geplaatst: 12 november 2018, 18:18 uur
Zeker Amnesiac vind ik toch wel wat niveautjes beter dan A Moon Shaped Pool. Met Hail to the Thief heb ik iets minder maar ook die sla ik hoger aan dan hun laatste worp.
0
geplaatst: 12 november 2018, 19:36 uur
Gretz schreef:
Nog maar 36 punten trouwens en dan is In Rainbows TDSofM definitief voorbij en heeft het Radiohoofd de bovenste twee posities in handen.
Nog maar 36 punten trouwens en dan is In Rainbows TDSofM definitief voorbij en heeft het Radiohoofd de bovenste twee posities in handen.
chevy93 schreef:
Hetgeen ik jaren geleden niet mogelijk had geacht gaat toch gebeuren: Dark Side of the Moon gaat van de tweede plek verstoten worden. En niet door Ten (die toch ook heel lang de nummer 3 is geweest op ruime afstand), maar door In Rainbows. Inderdaad, Radiohead op 1 én 2. Met ook nog The Bends op 17 en Kid A op 19 kunnen we de site volgens mij wel officieel omdopen tot RadioheadMeter, hoewel menigeen dat officieus al had gedaan. Het zal een kwestie van tijd zijn, voordat A Moon Shaped Pool het zevende Radiohead-album in de top 250 gaat zijn.
Toen ik bovenstaand bericht schreef (een kleine maand geleden) was het verschil slechts een paar punten, dus het is in de afgelopen weken eerder toegenomen dan naar elkaar toegegroeid. Hetgeen ik jaren geleden niet mogelijk had geacht gaat toch gebeuren: Dark Side of the Moon gaat van de tweede plek verstoten worden. En niet door Ten (die toch ook heel lang de nummer 3 is geweest op ruime afstand), maar door In Rainbows. Inderdaad, Radiohead op 1 én 2. Met ook nog The Bends op 17 en Kid A op 19 kunnen we de site volgens mij wel officieel omdopen tot RadioheadMeter, hoewel menigeen dat officieus al had gedaan. Het zal een kwestie van tijd zijn, voordat A Moon Shaped Pool het zevende Radiohead-album in de top 250 gaat zijn.

Ondertussen is OKC trouwens de 3000 punten gepasseerd. Nog voordat de nummer 2 überhaupt aan de 2000 zit.
1
Royalengineer
geplaatst: 22 december 2018, 16:17 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Albums met de meeste stemmen per jaar Top 10:
Ik wilde voorstellen om te beginnen met dit jaar, 2018.
Soms een hele klus, want de scores per album kun je moeilijk overzichtelijk vinden. Per jaar bij Overige is lastig, omdat daar de nummer 1 de hoogste score heeft per sterren waardering.
Misschien een idee om ook een tabel bij Overig in het leven te roepen, naast die van Jaar, Decennium, Genre en Land.
Uitgebreid zoeken levert m.i. niet op wat ik zoek qua stemmen per kalenderjaar, aflopend van meeste stemmen naar enzovoorts.
Wie komt met de ranglijst stemmen per album 2018 tot nu?
Ik wilde voorstellen om te beginnen met dit jaar, 2018.
Soms een hele klus, want de scores per album kun je moeilijk overzichtelijk vinden. Per jaar bij Overige is lastig, omdat daar de nummer 1 de hoogste score heeft per sterren waardering.
Misschien een idee om ook een tabel bij Overig in het leven te roepen, naast die van Jaar, Decennium, Genre en Land.
Uitgebreid zoeken levert m.i. niet op wat ik zoek qua stemmen per kalenderjaar, aflopend van meeste stemmen naar enzovoorts.
Wie komt met de ranglijst stemmen per album 2018 tot nu?
1
geplaatst: 22 december 2018, 16:32 uur
Je kunt dat hier zo opzoeken:
MusicMeter.nl
Zoeken op 2018 en dan een beetje trial-and-error tot je tien albums over houdt. Voor 2018 ligt de grens al op 180 stemmen.
Het zou overigens wel interessant zijn om op stemmenaantal te sorteren (vgl. RateYourMusic).
MusicMeter.nl
Zoeken op 2018 en dan een beetje trial-and-error tot je tien albums over houdt. Voor 2018 ligt de grens al op 180 stemmen.
Het zou overigens wel interessant zijn om op stemmenaantal te sorteren (vgl. RateYourMusic).
* denotes required fields.