De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 13 oktober 2023, 23:49 uur
Mssr Renard schreef:
Bij artiestenpagina's is het de bedoeling dat wanneer er een foto wordt toegevoegd, deze een creative common (CC) is.
Bij artiestenpagina's is het de bedoeling dat wanneer er een foto wordt toegevoegd, deze een creative common (CC) is.
Is dat zo? Want dan moet de naam van de maker van de foto vermeld worden. Doet MusicMeter dat?
1
Mssr Renard
geplaatst: 14 oktober 2023, 08:06 uur
Poek schreef:
Is dat zo? Want dan moet de naam van de maker van de foto vermeld worden. Doet MusicMeter dat?
(quote)
Ja, altijd, kijk:maar.
Marta Sánchez (I) - MusicMeter.nl
en
Justin Hayward - MusicMeter.nl
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 oktober 2023, 08:29 uur
Die eerste is waarschijnlijk verkeerd ingevuld op een verzamelplaat (oude nummers). Maar moeilijk te traceren waar het fout is ingevuld. Vaak maak ik er dan een alias van. Succes!
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 oktober 2023, 09:45 uur
Wanneer ik van Marius Strickland de foto die op wikipedia staat (een creative common) wil toevoegen, krijg ik de continu de melding dat het een ongeldige url is.
Marcus Strickland - Wikipedia - en.wikipedia.org
Hier moet de foto komen: Marcus Strickland - MusicMeter.nl
Marcus Strickland - Wikipedia - en.wikipedia.org
Hier moet de foto komen: Marcus Strickland - MusicMeter.nl
1
CHIEP (crew)
geplaatst: 16 oktober 2023, 10:26 uur
Wanneer er onder een foto niet "This is a file from the Wikimedia Commons. Information from its description page there is shown below." staat (de url van de foto in kwestie start dan met commons.wikimedia.org), kan de foto helaas niet op MusicMeter worden geplaatst.
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 oktober 2023, 10:30 uur
Okay duidelijk. Maar ik snap het niet. Maar dan is er niets aan te doen. Ik zoek nog even op Flickr.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 oktober 2023, 05:46 uur
Er is er eentje druk bezig bij de volgende albums:
- Rolling Stones - Hackney Diamonds (2023)
- Steven Wilson - The Harmony Codex (2023)
- Within Temptation - Bleed Out (2023)
Profiel: ttEstiNg2023 - MusicMeter.nl
Echte naam: JCfUZQsq
Geslacht: Man
Geboren: 1 januari 1970 (53 jaar)
E-mailadres: [email protected]
Site: Example Domain
Last.fm: JCfUZQsq
Spotify: 1
- Rolling Stones - Hackney Diamonds (2023)
- Steven Wilson - The Harmony Codex (2023)
- Within Temptation - Bleed Out (2023)
Profiel: ttEstiNg2023 - MusicMeter.nl
Echte naam: JCfUZQsq
Geslacht: Man
Geboren: 1 januari 1970 (53 jaar)
E-mailadres: [email protected]
Site: Example Domain
Last.fm: JCfUZQsq
Spotify: 1
0
geplaatst: 18 oktober 2023, 07:36 uur
jerome988 schreef:
Ik heb 50+ lege privéberichten van dat account ontvangen...
Ik heb 50+ lege privéberichten van dat account ontvangen...
Ik 249 ...
0
geplaatst: 18 oktober 2023, 07:56 uur
1
geplaatst: 18 oktober 2023, 09:07 uur
Ik vertrouw het niet helemaal, heb maar even een mailtje gestuurd:
Goedemorgen,
Afgelopen nacht zijn er heel veel rare (prive)berichten geplaatst door een bot, zie bv. Lees hier wat onze leden vinden over Peter Gabriel - musicmeter.nl
ttEstiNg2023 - MusicMeter.nl
Zelf had ik ook meer dan 100 pm's.
Als ik wat code uit de berichten google kom ik al snel hier terecht.
web application - Is this an attempted SQL injection? - Information Security Stack Exchange - security.stackexchange.com
Heb geen idee of MuMe draait op SQL, maar hopelijk kunnen jullie nagaan wat hier gebeurt?
Met vriendelijke groet,
Herman
Afgelopen nacht zijn er heel veel rare (prive)berichten geplaatst door een bot, zie bv. Lees hier wat onze leden vinden over Peter Gabriel - musicmeter.nl
ttEstiNg2023 - MusicMeter.nl
Zelf had ik ook meer dan 100 pm's.
Als ik wat code uit de berichten google kom ik al snel hier terecht.
web application - Is this an attempted SQL injection? - Information Security Stack Exchange - security.stackexchange.com
Heb geen idee of MuMe draait op SQL, maar hopelijk kunnen jullie nagaan wat hier gebeurt?
Met vriendelijke groet,
Herman
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 18 oktober 2023, 09:20 uur
Ik heb de moderators en developers die (helaas) moeten gaan poetsen en bannen bericht hierover. Heel vervelend dit!
2
geplaatst: 18 oktober 2023, 10:57 uur
Arrie schreef:
Ik heb helemaal niets ontvangen...
Ik heb helemaal niets ontvangen...
Kon jou niet taggen

Maar ik hoor er blijkbaar ook niet bij, niets ontvangen

7
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2023, 11:05 uur
Beste allen,
Even een korte update met wat we nu weten:
Afgelopen nacht hebben we bezoek gehad van "user" Ttesting. Of dit een echt bestaand persoon is of een aanval op de site, weten we niet. Diverse leden hebben meer dan 100 PM's ontvangen. Daarnaast zijn er meer dan 6000 misbruikmeldingen gemaakt door deze persoon, een paar honderd artiest correcties en meer dan 5000 albumcorrecties.
We hebben Tim94 gemaild hierover maar tot op heden geen reactie.
In het slechtste geval dienen we alle meldingen handmatig en 1 voor 1 te negeren. Dat kost tijd, heel veel tijd.
Daarnaast zijn diverse moderators (waaronder ikzelf) beperkter inzetbaar vanwege allerlei persoonlijke omstandigheden. Indien nodig zullen we dus ook op zoek gaan naar tijdelijke uitbreiding van het mod-team om ons te helpen. Of, beter gezegd, om de site te helpen.
Het zal hoe dan ook langer duren voor we weer aan onze dagelijkse werkzaamheden toekomen.
Op persoonlijke titel vraag ik elke lezer van dit bericht om zich extra verantwoord te gedragen. Bijkomend, onnodig gedoe zoals misbruikmeldingen rondom gedrag, off-topic gaan bij diverse albums en niet zorgvuldige albumtoevoegingen of correcties kunnen we er nu echt niet bij hebben.
Alvast bedankt voor jullie medewerking en begrip,
Paddy a.k.a. cosmic kid
Even een korte update met wat we nu weten:
Afgelopen nacht hebben we bezoek gehad van "user" Ttesting. Of dit een echt bestaand persoon is of een aanval op de site, weten we niet. Diverse leden hebben meer dan 100 PM's ontvangen. Daarnaast zijn er meer dan 6000 misbruikmeldingen gemaakt door deze persoon, een paar honderd artiest correcties en meer dan 5000 albumcorrecties.
We hebben Tim94 gemaild hierover maar tot op heden geen reactie.
In het slechtste geval dienen we alle meldingen handmatig en 1 voor 1 te negeren. Dat kost tijd, heel veel tijd.
Daarnaast zijn diverse moderators (waaronder ikzelf) beperkter inzetbaar vanwege allerlei persoonlijke omstandigheden. Indien nodig zullen we dus ook op zoek gaan naar tijdelijke uitbreiding van het mod-team om ons te helpen. Of, beter gezegd, om de site te helpen.
Het zal hoe dan ook langer duren voor we weer aan onze dagelijkse werkzaamheden toekomen.
Op persoonlijke titel vraag ik elke lezer van dit bericht om zich extra verantwoord te gedragen. Bijkomend, onnodig gedoe zoals misbruikmeldingen rondom gedrag, off-topic gaan bij diverse albums en niet zorgvuldige albumtoevoegingen of correcties kunnen we er nu echt niet bij hebben.
Alvast bedankt voor jullie medewerking en begrip,
Paddy a.k.a. cosmic kid
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 oktober 2023, 11:14 uur
cosmic kid
"een paar honderd artiest correcties en meer dan 5000 albumcorrecties.",
What the hell? Dat lijkt mij helemaal een hoop werk.
Betekent dan waarschijnlijk ook, dat correcties van ons (de users) even niet op prijs worden gesteld?
Betekent dan waarschijnlijk ook, dat correcties van ons (de users) even niet op prijs worden gesteld?
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2023, 11:25 uur
Mssr Renard schreef:
cosmic kid
cosmic kid
Precies!
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 oktober 2023, 11:28 uur
Oh ja, ik lees het. Je zegt: 'niet zorgvuldige albumtoevoegingen of correcties', maar we kunnen beter gewoon even helemaal geen correcties insturen. Dat is beter. Er staan er nogal wat van mij in de wachtrij. Die mag je gewoon wegdoen, dan doe ik het later wel weer eens een keer.
0
geplaatst: 18 oktober 2023, 13:04 uur
Wat een toestand. Misschien kan Tim alle acties van deze gebruiker in 1 klap ongedaan maken. Moet 'ie wel weer eens inloggen...
10
Tim94 (developer)
geplaatst: 18 oktober 2023, 13:45 uur
Thanks voor de mail. Heb momenteel andere projecten waaraan ik veel werk. Ga hier induiken.
Snelle oplossing is idd even de pagina's doorlopen waar er gespamd is en op basis van user id hetgeen verwijderen.
Peter Gabriel pro-Gaza, not anti-Israel | The Times of Israel - timesofisrael.com
Peter Gabriel heeft zo te zien wat met de Israel / Gaza oorlog/terreur te maken of door uitspraken die hij heeft gedaan daarover.
-- UPDATE
Heb de artists corrections, message alerts en pms (verzonden berichten) van hem verwijderd.
Zal de eventuele nieuwe spam in de gaten houden.
Snelle oplossing is idd even de pagina's doorlopen waar er gespamd is en op basis van user id hetgeen verwijderen.
Peter Gabriel pro-Gaza, not anti-Israel | The Times of Israel - timesofisrael.com
Peter Gabriel heeft zo te zien wat met de Israel / Gaza oorlog/terreur te maken of door uitspraken die hij heeft gedaan daarover.
-- UPDATE
Heb de artists corrections, message alerts en pms (verzonden berichten) van hem verwijderd.
Zal de eventuele nieuwe spam in de gaten houden.
4
Tim94 (developer)
geplaatst: 23 oktober 2023, 12:04 uur
Ik heb de pagina stats pagina aangepakt. Hiermee is het probleem getackeld. Wanneer toplijsten wel beschikbaar zijn, wordt het weergegeven.
Statistieken van Radiohead - OK Computer (1997) - musicmeter.nl
Statistieken van Master Peace - How to Make a Master Peace (2024) - musicmeter.nl
Heb verder niets geks kunnen ontdekken. Mochten jullie nog wel iets geks tegen komen, laat het mij dan graag weten.
Statistieken van Radiohead - OK Computer (1997) - musicmeter.nl
Statistieken van Master Peace - How to Make a Master Peace (2024) - musicmeter.nl
Heb verder niets geks kunnen ontdekken. Mochten jullie nog wel iets geks tegen komen, laat het mij dan graag weten.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 oktober 2023, 17:47 uur
Ik moet iets over het hoofd zien, maar wat? Dit is de artieste: Kristin Hersch met verdere info: https://www.discogs.com/artist/131697-Kristin-Hersh
Op MusicMeter is haar discografie verdeeld over twee verschillende artiesten(nummers) met dezelfde schrijfwijze, geen Romeinse cijfer achter artiestennaam, geen spaties in de artiestennaam (of het mij gekend Discogs afkappingsketen).
Kristin Hersch, nummer 7752: Kristin Hersh - MusicMeter.nl
Kristin Hersch, nummer 508592: Kristin Hersh - MusicMeter.nl
Op MusicMeter is haar discografie verdeeld over twee verschillende artiesten(nummers) met dezelfde schrijfwijze, geen Romeinse cijfer achter artiestennaam, geen spaties in de artiestennaam (of het mij gekend Discogs afkappingsketen).
Kristin Hersch, nummer 7752: Kristin Hersh - MusicMeter.nl
Kristin Hersch, nummer 508592: Kristin Hersh - MusicMeter.nl
1
WhoAmI (crew)
geplaatst: 29 oktober 2023, 18:39 uur
Ik kon het ook niet zien, maar heb uiteindelijk met knippen en plakken wel beide artiestenpagina’s samengevoegd!
0
geplaatst: 29 oktober 2023, 20:41 uur
Misschien met de puntjes op de i, hier zijn het blokjes en op discogs rondjes. Heb ze ooit toegevoegd, maar had niet door dat ze apart stonden.
2
geplaatst: 14 november 2023, 09:56 uur
Ik open Musicmeter en wat zie ik? Een nieuwe van Dolly Parton! Daarnaast, Rolling Stones stevig bovenaan in de rotatie lijst.
Verjonging van het forum wordt op die manier wel een issue.
Verjonging van het forum wordt op die manier wel een issue.
* denotes required fields.