MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Klumpie schreef:
Gelukkig is dat vervelende Coldplay uit de top 10 dan, nu moeten ze nog compleet uit de lijst. Kun je niet Coldplay gewoon verbieden.

Ik ben ook geen fan, maar ze horen er natuurlijk wel gewoon in...

Lukas schreef:
(quote)

Ik ben ook geen fan, maar ze horen er natuurlijk wel gewoon in...

Wijsheid komt met de jaren...

Klumpie schreef:
(quote)

Wijsheid komt met de jaren...

Jij bent dan ook 960 jaar ouder dan ik.

Ik heb In The Court Of The Crimson King net verzekerd van een iets standvastigere plaats in de top 250.

Je hebt het weer helemaal omgegooid zie ik. Leuk dat 'Low' er nu instaat.

Feeder
Bij Radiohead - OK Computer (1997):

Puur protest, puur protest... ik heb het volledig gehad met mensen die een album niet in hun top tien zouden zetten omdat hij al genoeg aandacht krijgt of omdat hij te hoog staat in een lijst... Who the hell cares about lists ? Het is toch wel waar zeker ? Iedereen is zó bezig met die lijstjes, sommigen schreeuwen vuur en brand omdat er een cd hoger staat dan een andere. Ik wil gewoon van mensen zien wat hun lievelingsalbums zijn en al is dat britney spears of wie dan ook, er gaat heus niemand sterven omdat je tóch ok computer in jouw top tien gezet hebt. Echt waar, ik begin dit hele gezeik méér dan beu te worden. Stel dan gewoon géén top tien samen hé. Ga jij me bovendien wijsmaken dat je echt rekening houdt met zulke lijstjes als je een nieuw album aanschaft ? Pfff... kheb zo het gevoel dat er mensen zijn die bang zijn om niet cool te zijn. (want dat ben je hier blijkbaar niet als je deze plaat in jouw top tien hebt staan)

Feeder schreef:
Puur protest, puur protest... ik heb het volledig gehad met mensen die een album niet in hun top tien zouden zetten omdat hij al genoeg aandacht krijgt of omdat hij te hoog staat in een lijst... Who the hell cares about lists ? Het is toch wel waar zeker ? Iedereen is zó bezig met die lijstjes, sommigen schreeuwen vuur en brand omdat er een cd hoger staat dan een andere. Ik wil gewoon van mensen zien wat hun lievelingsalbums zijn en al is dat britney spears of wie dan ook, er gaat heus niemand sterven omdat je tóch ok computer in jouw top tien gezet hebt. Echt waar, ik begin dit hele gezeik méér dan beu te worden. Stel dan gewoon géén top tien samen hé. Ga jij me bovendien wijsmaken dat je echt rekening houdt met zulke lijstjes als je een nieuw album aanschaft ? Pfff... kheb zo het gevoel dat er mensen zijn die bang zijn om niet cool te zijn. (want dat ben je hier blijkbaar niet als je deze plaat in jouw top tien hebt staan)

Ik schaf mijn albums aan aan de hand van de Top 250.

Feeder
Louis2703 schreef:
(quote)

Ik schaf mijn albums aan aan de hand van de Top 250.

Okay... maar daar ging het niet echt om in m'n bericht hé

Dat heet lijstjespolio Feeder, en er bestaat geen geneesmiddel tegen

Mij boeit die lijstjes ook nie meer echt,alhoewel ik het wel regelmatig volg in de hoop dat ok computer eens van de troon wordt gestoten,maar ik heb gemerkt dat telkens als nummer 2 en 3 meer punten krijgen dat deze plaat ook gelijk meer punten krijgt,en dat is wel simpelweg opmerkelijk.
En alhoewel ik het er nie mee eens ben dat deze zo hoog staat zou ik em wel gewoon in me top 10 zetten als ie dat verdient,maar zoals ik al opmerkte de album voelt gewoon heel geforceerd aan zo in de trent van:Nou,laten wij eens fftjes een klassieker maken jongens.
Zit wel goed in elkaar trouwens

schizodeclown schreef:
Mij boeit die lijstjes ook nie meer echt,alhoewel ik het wel regelmatig volg in de hoop dat ok computer eens van de troon wordt gestoten,maar ik heb gemerkt dat telkens als nummer 2 en 3 meer punten krijgen dat deze plaat ook gelijk meer punten krijgt,en dat is wel simpelweg opmerkelijk.
En alhoewel ik het er nie mee eens ben dat deze zo hoog staat zou ik em wel gewoon in me top 10 zetten als ie dat verdient,maar zoals ik al opmerkte de album voelt gewoon heel geforceerd aan zo in de trent van:Nou,laten wij eens fftjes een klassieker maken jongens.
Zit wel goed in elkaar trouwens

Ooit haalt The Dark Side Of The Moon Ok Computer in denk ik. Die stijgt zo verschrikkelijk snel!

Louis2703 schreef:
(quote)

Ooit haalt The Dark Side Of The Moon Ok Computer in denk ik. Die stijgt zo verschrikkelijk snel!

Dat zou wel terecht zijn,dat zou zelfs de meest logische plaat zijn die op 1 zou staan

schizodeclown schreef:
(quote)

Dat zou wel terecht zijn,dat zou zelfs de meest logische plaat zijn die op 1 zou staan

Ik weet het niet, Wish You Were Here zou ook heel goed zijn.

Louis2703 schreef:
(quote)

Als je het mij vraagt is Wish You Were Here een beetje overschat,heeft wel prima muziek maar is niet in ze geheel supersterk

schizodeclown schreef:
(quote)

Als je het mij vraagt is Wish You Were Here een beetje overschat,heeft wel prima muziek maar is niet in ze geheel supersterk

Die stijgt als het kan bijna nog harder dan TDSOTM. Maar goed ik vind Ok Computer ook best als no 1. Zeker geen slecht album naar mijn mening.

Louis2703 schreef:
(quote)

Wish You Were Here

zou meer dan een waardig vervanger zijn

In godsnaam niet zeg! Die dosis opgeklopte lucht staat al veel te hoog als het is

orbit schreef:
In godsnaam niet zeg! Die dosis opgeklopte lucht staat al veel te hoog als het is

Ik houd er ook niet van. Maar het staat zo hoog als het staat.

Louis2703 schreef:
(quote)

Ik houd er ook niet van. Maar het staat zo hoog als het staat.

Waarheid als een koe in een weiland met gras

orbit schreef:
(quote)

Waarheid als een koe in een weiland met gras

Dat bedoel ik maar

frankvankesteren schreef:
(quote)

Wish You Were Here

zou meer dan een waardig vervanger zijn

voltazy
ik blijf maar lekker dromen dat als er een vervanger voor de 1ste plaatst in de top 250 moet komen dat het frances the mute van the mars volta word, ben alleen bang dat ik ongeveer de enige ben die er zo over denkt , dus tot die tijd mooi ok computer op 1, is helemaal niks mis mee.
het is natuurlijk onzin om dit album niet in je top 10 te zetten als protest tegen de vele stemmen, lijstjes zeggen niks en in dit geval betekent het alleen maar dat ok computer onder een breed publiek gewaardeerd word.
Beter nog altijd voor de mensen die het wat kan schelen dat ok computer op 1 staat idv. een wanstaltige cd van een zeer commerciele act zonder enige waarde of doordachtheid. Laten we juist blij zijn dat ok computer door veel mensen gewaardeerd word, word er iig. naar goede muziek geluisterd en waarderen mensen het ook nog .

Maartenn schreef:
Ik heb radiohead ook uit mijn top10 gehaald, maar dat is uit puur protest tegenover de huidige top 250. Toevallig reist dit album vandaag met mij mee in mijn discman, maar eerlijk is eerlijk hij verdient in de top 250 een top 10 notering, maar niet met grote voorsprong de nummer 1 plek als je het mij vraagt.

En wat gevoel betreft, vooral Paranoid Android blijft mij nog altijd raken, wat een geniale plaat is dat zeg..

Met andere woorden: Jouw top 10 moet weg, want het is een top 10 die aangepast is omdat het grote publiek de plaat te veel waardeert en je dit niet cool vind. Redelijk puberaal voor iemand van 18

fredpit
dircky007 schreef:
(quote)

Met andere woorden: Jouw top 10 moet weg, want het is een top 10 die aangepast is omdat het grote publiek de plaat te veel waardeert en je dit niet cool vind. Redelijk puberaal voor iemand van 18

Dat lees ik er niet in! Ik lees dat iemand tot de ontdekking komt dat hij niet hoeft mee te doen aan de hype. En dat iis niet puberaal. Verre van. Het toont een eigen mening.

Mooie top 10 Maarten!

Neenee hij zegt dat hij eigenlijk vindt dat die plaat in zijn top 10 hoort te staan, maar dat hij dit niet doet omdat al zoveel mensen dat doen. Dat noem ik niet eigen mening hebben, maar eerder expres tegen de massa in willen gaan.

voltazy
dircky007 schreef:
Neenee hij zegt dat hij eigenlijk vindt dat die plaat in zijn top 10 hoort te staan, maar dat hij dit niet doet omdat al zoveel mensen dat doen. Dat noem ik niet eigen mening hebben, maar eerder expres tegen de massa in willen gaan.

volledig mee eens
je smaak zou niks met de mening van andere mensen te maken moeten/mogen hebben.

Inderdaad,want dan spreek je jezelf tegen. Je stemt niet op een plaat omdat de "massa" zogezegd op de plaat stemt omdat ze geen eigen mening hebben en maar op de plaat stemmen omdat iedereen het doet. Dan is het belachelijk om te zeggen ik stem niet op de plaat omdat iedereen er op stemt, want dan volg je ook je eigen mening niet zoals de grote massa doet.

Natuurlijk wel, het is zo duidelijk als zuiver water dat hij zijn eigen mening vormt;hij vindt dus dat de plaat niet zo hoog op 1 mag staan,dus stemt hij niet op de plaat,voila,heeft niks met de massa te maken,maar met de positie van de plaat

Mooie nummer 1 in je top 10 trouwens Dircky007,ik heb die net geluisterd voor het eerst in een half jaar en als je bedenkt dat dat al 4 jaar lang mijn beste album ooit is begrijp je wel dat ik nog een beetje op een ander planeet zit
Als ik dalijk me top 10 weer ga maken blijft dat ook onbetwist mijn no.1

Ik blijf er bij als iedereen zo gaat redeneren kunnen ze zoiets als een top 250 beter gewoon afschaffen. Als nu is iedereen zijn objectieve mening laat zien, zonder zich te laten beïnvloeden (zoals bijv met te veel punten voorsprong op 1 staan) door externe factoren.
Dit is zeer moeilijk dat besef ik zelf ook wel, maar af en toe kritisch zijn mag ook wel denk ik.

En idd terechte nummer die pink floyd:)
Mooi dat je na een half jaar nog is van je sokken wordt geblazen door dat meesterwerk.

Ik ben het eens met Dircky. Zet in je top 10 wat je zelf vindt dat er in moet, en laat je alsjeblieft niet leiden door een toplijst aan de ene kant, en een hoop zichzelf muziekkenner noemende users die iets anders vinden aan de andere kant. Muzieksmaak is iets van jezelf.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:48 uur

geplaatst: vandaag om 23:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.