MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
dircky007 schreef:
Ik blijf er bij als iedereen zo gaat redeneren kunnen ze zoiets als een top 250 beter gewoon afschaffen. Als nu is iedereen zijn objectieve mening laat zien, zonder zich te laten beïnvloeden (zoals bijv met te veel punten voorsprong op 1 staan) door externe factoren.
Dit is zeer moeilijk dat besef ik zelf ook wel, maar af en toe kritisch zijn mag ook wel denk ik.

En idd terechte nummer die pink floyd:)
Mooi dat je na een half jaar nog is van je sokken wordt geblazen door dat meesterwerk.

Ik denk dat de meeste mensen ook wel hun objectieve mening laten zien. Er zijn natuurlijk altijd anderen die dat niet doen, maar daar moet je die mensen dan maar persoonlijk op beoordelen! Ik vind het persoonlijk ook een vreemd verschijnsel dat je tegenwoordig op deze site, wil je een muziekkenner zijn, OK Computer helemaal niks vindt. Maar goed, dat doet niks af aan de top-10 positie die de plaats voor mij verdient.

Wel begrijpelijk inderdaad dat anderen het niks vinden als mensen aan de hand van een top zoveel een plaat uit hun top 10 halen,aan de andere kant moet je dat ook gewoon respecteren vindt ik.
Ik bedoel als weer iemand ok computer in ze top 10 haalt, zal die dan ook gelijk iedereen op ze dak krijgen die ertegen is?Nee toch?

fredpit
dircky007 schreef:
Neenee hij zegt dat hij eigenlijk vindt dat die plaat in zijn top 10 hoort te staan, maar dat hij dit niet doet omdat al zoveel mensen dat doen. Dat noem ik niet eigen mening hebben, maar eerder expres tegen de massa in willen gaan.

Mijn opmerking had niets met de lijst of dit album te maken. Het ging over het feit dat jij iemand puberaal noemt terwijl hij een aktie onderneemt die niet direct puberaal genoemd kan worden.

Over beinvloeding gesproken....je wordt altijd beinvloed en geinspireerd door je omgeving dus, of je het nu wilt of niet, ook door deze lijst en de positieve en negatieve comentaren die daar bij horen.

Toch is het heel erg nuttig soms een totaal andere kant op te willen kijken als de gangbare cultuur. M.a.w tegen de massa ingaan . Dat is namelijk waar het in de rock en roll om draait. en zonder de Rock en Roll hadden we MuMe niet gehad......DUS!!

Jezelf muzikaal ontwikkelen heet dat dan. Wat als Radiohead met de grote massa was meegegaan of geen tegendraads geluid had laten horen?

Uitgesproken rock en roll dus om Radiohead uit je top 10 te schoppen.

IK zeg niet dat ik je niet tegen de stroom mag ingaan. Ik zeg gewoon dat het belachelijk is om expres tegen de stroom in te gaan met als reden het album heeft al te veel punten. Dat is gewoon je eigen vrienden de rug keren.

Waarom hij dat doet daar heb ik geen antwoord op, maar dat ruikt sterk naar imago vind ik persoonlijk en dat noem ik dus puberaal gedraagd

Aan de andere kant verdienen de andere albums ook een plaats,op deze manier is er geen ene zak aan natuurlijk bij die top 250,en terecht!!
Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat er wordt gespeeld met deze plaat met top 10tjes,ik vermoed dat gebruikers meerdere profielen hebben hiero;zodra nummer 2 en of 3 omhoog stijgen gaat ok computer ook opeens stijgen gelijk aan de punten van nummer 2 en 3 samen.
Toeval?Misschien.MuMe-fraude?Zeer vermoedelijk

Laten we hier eens wat meer op letten, misschien ben ik gewoon wel een beetje paranoia

Precies na mijn bovenstaande bericht zakken de punten van deze album,jaja berichtjes hebben invloed mensen

Ik bedoelde dus dat we over de lange termijn moeten kijken

schizodeclown schreef:

Precies na mijn bovenstaande bericht zakken de punten van deze album,jaja berichtjes hebben invloed mensen

Enigszins paranoia komt dit wel over ja...

We shall see

Waarom zou dit niet met andere albums gebeuren dan, volgens jou?

schizodeclown schreef:

ze hebben het niet voor niets naar het algemeen forum verplaatst

de administrators zijn duidelijk radiohead-fans..willen geen negatieve publiciteit voor mensen die mogelijke Radiohead-stemmers kunnen worden

(ik weet dat het nergens op slaat maar toch..)

frankvankesteren schreef:
(quote)

ze hebben het niet voor niets naar het algemeen forum verplaatst

de administrators zijn duidelijk radiohead-fans..willen geen negatieve publiciteit voor mensen die mogelijke Radiohead-stemmers kunnen worden

(ik weet dat het nergens op slaat maar toch..)

ahahah Dat wou ik ook nog zeggen idd maar ik wist niet in welke topic ik dat moest brengen

Nightrider schreef:
Waarom zou dit niet met andere albums gebeuren dan, volgens jou?

Heb ik gezegd van niet dan?In ieder geval lijk je mijn stelling over OK Computer op deze manier alleen maar te bevestigen

schizodeclown schreef:
(quote)

Heb ik gezegd van niet dan?In ieder geval lijk je mijn stelling over OK Computer op deze manier alleen maar te bevestigen

Volgens mij lijk ik jouw stelling allesbehalve te bevestigen, ik bekritiseer jouw stelling door te zeggen dat zoiets nooit enkel voor 1 album kan opgaan en derhalve andere albums dus net zo goed op die manier onterecht erg hoog in de lijsten zouden moeten staan (wat overigens makkelijk na te trekken is, het kost alleen nogal veel tijd). Op die manier zou een ander album dus een keer boven OK Computer uitkomen.

Ach wat, het is toch onzin

titan (crew)
Guttegut, wat maken we die lijstjes toch belangrijker dan ze zijn. Feitelijk is zo'n top 250 niet meer dan de grootste gemene deler op musicmeter. Mensen die Radiohead uit hun top 10 laten omdat ze al zo hoog staan in de top 250 kunnen beter helemaal geen top 10 invullen, omdat het dan niet hun lijstje van favoriete albums meer is. Komt voor mij op hetzelfde neer als albums expres 0,5* geven omdat het gemiddelde zo hoog is.

Dark side of the moon zal trouwens voorlopig echt niet op de eerste plaats komen. Radiohead staat nog altijd lichtjaren voor en dat gat is echt niet zomaar even gedicht.

schizodeclown schreef:
Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat er wordt gespeeld met deze plaat met top 10tjes,ik vermoed dat gebruikers meerdere profielen hebben hiero;
Zegt iemand wiens nick "Schizo"de clown is.

grovonion schreef:
(quote)
Zegt iemand wiens nick "Schizo"de clown is.

Goed,toegegeven was ik vroeger ook echt schizofreen,maar nou ben ik weer helemaal

Ik bedoel bij Radiohead is dat nog het meest bezig met zo'n voorsprong,en mss is het ook gewoon eerlijk aan de hand van top 10 lijstjes omdat het zulke goeie muziek is,mij doet het in ieder geval niks.Wilt iemand hiero uitleggen wat ok pc met hem/haar als pc nerd zijnde( ) eigenlijk doet aangezien er toch zoveel mensen op deze site zijn die em zo goed vinden?

titan schreef:
Feitelijk is zo'n top 250 niet meer dan de grootste gemene deler op musicmeter.

Jammer genoeg telt dat ook voor de genrelijsten, terwijl het daar wel leuker zou zijn moest het op één of andere manier meer een afspiegeling zijn van de smaak van de liefhebbers van het genre.

Veelal worden die lijsten nu bepaald door hoe dicht een album aanleunt bij de rockmentaliteit. Beetje jammer.

titan (crew)
Ik vind de electronic top 50 (want daar doel je natuurlijk op) een goede afspiegeling van de smaak van de liefhebbers van dat genre. In de top 10 van die lijst zie ik zelfs niet één enkel album met rockinvloeden. Het eerste album met rockinvloeden staat pas op 28. Ik zie het probleem niet zo.

Heb het niet zozeer over invloeden, wel mentaliteit. Daar horen albums als een Portishead ook zeker bij. Ook de opvallende hoeveel ambient is daar een uitloper van.

Daarbij is het zo dat een aantal "beat/kraak" albums de laatste tijd nogal wat tegenwind krijgen, van mensen die verder normalerwijs niks te zoeken hebben bij zulke albums.

Check
Check
Check

Al zit daar ook blijkbaar één user tussen die op dezelfde dag mijn hele Top 10 voorzien heeft van opvallend aantal lage stemmen.

Formless een één en Air een vijf...

Onderhond schreef:
mensen die verder normalerwijs niks te zoeken hebben bij zulke albums.

Die bestaan natuurlijk niet. Als ik graag, op juiste gronden (dwz dat ik hem in zijn geheel geluisterd heb en me er aldus een mening over kan vormen) een album van Gridlock, Lapsed, Xanopticon of who the Hell(fish) else wil beoordelen, staat mij dat volgens mij geheel vrij. Dat de gemiddeldes van jouw favorieten daar eventueel op achteruit zouden kunnen gaan is dan jammer, maar een lagere beoordeling is vaak - ook in andere genres - een onvermijdelijk gevolg van meer stemmen. (Wat overigens niet wegneemt dat het opvallend is dat een user je hele top 10 bijna op 1,5 stemt, maar dat terzijde)

3. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) - 4,42 (548)

In sommige genres lijkt het wel te gaan

Als ik graag, op juiste gronden (dwz dat ik hem in zijn geheel geluisterd heb en me er aldus een mening over kan vormen) een album van Gridlock, Lapsed, Xanopticon of who the Hell(fish) else wil beoordelen, staat mij dat volgens mij geheel vrij.

Ben ik het ook mee eens, ik zeg alleen dat ik het leuker zou vinden moesten genre-specifieke toplijsten meer een afspiegeling vormen van wat de fans binnen het genre ervan denken. Zeker binnen minder beluisterde genres kunnen de stemmen van twee of drie mensen een groot gewicht meedragen. Zelfs als dat stemmen "op juiste gronden" zijn, vind ik dat jammer.

Omayyad
Onderhond schreef:
Ben ik het ook mee eens, ik zeg alleen dat ik het leuker zou vinden moesten genre-specifieke toplijsten meer een afspiegeling vormen van wat de fans binnen het genre ervan denken. Zeker binnen minder beluisterde genres kunnen de stemmen van twee of drie mensen een groot gewicht meedragen. Zelfs als dat stemmen "op juiste gronden" zijn, vind ik dat jammer.

Ik kan wel begrijpen waar Onderhond heen wilt. Het is namelijk om die reden dat ik bij sommige platen enkel de stemmen en het commentaar van de zogenaamde kenners (de fans binnen het genre) bekijk om tot een goed inzicht te kunnen komen. Vaak besluit ik louter en alleen op basis van hun bevindingen wel of niet deze plaat zelf te checken. Zeker wanneer het genres betreft waar ik weinig of geen kennis van heb...

titan (crew)
Onderhond schreef:
Ik zeg alleen dat ik het leuker zou vinden moesten genre-specifieke toplijsten meer een afspiegeling vormen van wat de fans binnen het genre ervan denken.

Hoe zou je dat willen realiseren dan?

Niet, ik zeg alleen dat het leuk zou zijn

Wat mij verder wel leuk lijkt (maar enorm veel werk) is een vriendensysteem (voorgesteld op MM - je zet bepaalde users in een vrienden of "to follow" lijst) gecombineerd met toplijsten gebaseerd op dat lijstje gebruikers. Zo kan je makkelijker kijken wat voor jou "interessante" mensen hoog hebben staan. En filter je meteen voor een groot deel de avonturiers uit de toplijstjes uit.

De algemene toplijsten valt toch niet aan te raken. Mensen verbieden ergens op te stemmen, of stemmen niet in rekening brengen in een toplijst is inherent verkeerd.

Je zou iedere user als extra favoriete genres kunnen laten invullen. Bijv. max 2.
Stemmen op je favoriete genre betekent dat je dubbel meetelt voor het gemiddelde.
Of de toplijsten samenstellen obv stemmen van users die het betreffende genre als favoriet hebben.

Lijkt me verder niet zo'n heel goed idee zelf. Maar goed, er zijn mogelijkheden om de toplijsten meer een afspiegeling te laten zijn van de genre-fans.

Casartelli (moderator)
Even een vraagje: waarom staat deze plaat niet in de toplijst van 1981? Met 36 stemmen en een gemiddelde van 4,04 zou hij op een 4e plaats moeten komen...

Allmusic
...omdat er helemaal geen verzamelaars/live-albums meer in de toplijsten staan?

das nieuw neem ik aan?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:02 uur

geplaatst: vandaag om 03:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.