De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 23:39 uur
ricardo schreef:
Noem jij mij eens een album waar geen enkel minpuntje op valt te bespeuren AGE-411?
Noem jij mij eens een album waar geen enkel minpuntje op valt te bespeuren AGE-411?
Painkiller

Maar ik geef zowiezo geen 5 als er een zwak nummer op staat, of als 1 nummer een te lang zwak momentje heeft.
(Ik heb bijvoorbeeld MoP een 5,0 gegeven. Het enige negatieve is dat de het titelnummer nogal wat langdradig is. Die een strofe tekst/refrein na/voor de solo had voor mij niet gemoeten. Daarvan dat MoP ook een van de slechtere nummers op MoP is)
0
geplaatst: 4 augustus 2008, 15:47 uur
In De Site > Algemeen > Luisteren voordat je stemt:
Ik geloof dat de dicscussie iets afdwaalt van het topic.
In ieder geval ben ik van mening dat je alleen op een album kan stemmen als het minimaal 1 keer gehoord hebt.
Als je een lage waardering geeft omdat je niet van die muziek houd of een vooringenomen mening hebt over een artiest dan moet je niet stemmen.
Hiermee haal je het gemiddelde omlaag terwijl het misschien wel een goed album is alleen jouw smaak niet.
Ik ben ooit op deze site gekomen als verwijzing vanaf Google toen ik iets over een artiest zocht.
Als ik dan een lage waardering zie voor een plaat van een artiest die ik niet ken dan zou ik kunnen denken dat het een kutplaat is terwijl het misschien voor die artiest of in die muziekstijl wel een goede plaat is.
Ik zou het heel erg vinden als mensen bijv niet van jazz houden en dan een fantastisch album van John Coltrane of Miles davis een 0,5 zouden geven.
Op zo'n manier zegt jouw stem toch helemaal niets over de muziek maar alleen iets over jezelf.
Stem alleen ergens op waar je iets mee hebt want dan heb je ook een kader, je vergelijkt dan tenminste de plaat met andere platen in dezelfde stijl.
Musicmeter is ook voor mensen die gewoon 'ns langs surfen om wat informatie over een artiest of plaat te vinden.
Dus liever geen vooringenomen mening!
Ik geloof dat de dicscussie iets afdwaalt van het topic.
In ieder geval ben ik van mening dat je alleen op een album kan stemmen als het minimaal 1 keer gehoord hebt.
Als je een lage waardering geeft omdat je niet van die muziek houd of een vooringenomen mening hebt over een artiest dan moet je niet stemmen.
Hiermee haal je het gemiddelde omlaag terwijl het misschien wel een goed album is alleen jouw smaak niet.
Ik ben ooit op deze site gekomen als verwijzing vanaf Google toen ik iets over een artiest zocht.
Als ik dan een lage waardering zie voor een plaat van een artiest die ik niet ken dan zou ik kunnen denken dat het een kutplaat is terwijl het misschien voor die artiest of in die muziekstijl wel een goede plaat is.
Ik zou het heel erg vinden als mensen bijv niet van jazz houden en dan een fantastisch album van John Coltrane of Miles davis een 0,5 zouden geven.
Op zo'n manier zegt jouw stem toch helemaal niets over de muziek maar alleen iets over jezelf.
Stem alleen ergens op waar je iets mee hebt want dan heb je ook een kader, je vergelijkt dan tenminste de plaat met andere platen in dezelfde stijl.
Musicmeter is ook voor mensen die gewoon 'ns langs surfen om wat informatie over een artiest of plaat te vinden.
Dus liever geen vooringenomen mening!
0
Sheplays
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:02 uur
Bij Ella Fitzgerald - Sings the Cole Porter Song Book (1956):
Kiriyama, misschien is het beter dat je dit soort muziek (maar ook muziek van Joy Division en The Cure zo te zien) gewoon links laat liggen en niet overal gaat trollen. Het verbaast mij hoeveel muziek jij probeert te luisteren om er vervolgens een lage stem aan te geven.
Je zegt zelf al de enige (niet enigste) te zijn. Je zou je kunnen afvragen of andere mensen niet gewoon pas aan jazz beginnen als ze enig inzicht in het genre hebben verkregen. Zelf hou ik veel van de zang van Ella maar voordat ik een oordeel over Dizzy Gillespie ga vellen wil ik toch eerst trompetmuziek een beetje kunnen waarderen en het hebben vergeleken met meerdere trompettisten.
Kimiko Itoh klinkt overigens net als Trijntje Oosterhuis; ze kunnen zingen maar zijn geheel karakterloos.

Kiriyama, misschien is het beter dat je dit soort muziek (maar ook muziek van Joy Division en The Cure zo te zien) gewoon links laat liggen en niet overal gaat trollen. Het verbaast mij hoeveel muziek jij probeert te luisteren om er vervolgens een lage stem aan te geven.
Je zegt zelf al de enige (niet enigste) te zijn. Je zou je kunnen afvragen of andere mensen niet gewoon pas aan jazz beginnen als ze enig inzicht in het genre hebben verkregen. Zelf hou ik veel van de zang van Ella maar voordat ik een oordeel over Dizzy Gillespie ga vellen wil ik toch eerst trompetmuziek een beetje kunnen waarderen en het hebben vergeleken met meerdere trompettisten.
Kimiko Itoh klinkt overigens net als Trijntje Oosterhuis; ze kunnen zingen maar zijn geheel karakterloos.
kiriyama schreef:
Voor mij mist ze een zekere gevoeligheid.
Voor mij mist ze een zekere gevoeligheid.

0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:44 uur
Zo jammer dat er altijd weer mensen zijn die denigrerend moeten lopen doen. Me nog even op een taalfout wijzen, dank je.
Ten eerste bepaal ik helemaal zelf wat ik wel en niet luister. En bepaal ik ook helemaal wat voor cijfers ik geef. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk uit. Ik heb op die manier al heel veel leuke dingen gevonden. Maar zoals dat gaat zaten daar ook mindere dingen bij, kan. Zowel van Joy Division als van The Cure heb ik 1 cd geluisterd. Ik kon daarvoor ook niet weten of ik het wat zou vinden of niet.
En waarom ik me eerst in een gerne moet verdiepen voordat ik eraan begin is me een compleet raadsel. Ik ben ook ooit zonder enige kennis aan Mozart begonnen en dat is me prima bevallen. Dat elitaire gezeur komt me een beetje de keel uit. Alsof je enkel kennis van zaken heb als je dit album goed vindt, onzin!
Ik vind Itoh verder totaal niet karakterloos en al helemaal niet te vergelijken met een Oosterhuis. Verder ook een discussie die hier niet hoort, dus daar laat ik het verder maar bij.
Prima dat je een andere mening hebt, maar ga je aub niet zo aanstellen.
Ten eerste bepaal ik helemaal zelf wat ik wel en niet luister. En bepaal ik ook helemaal wat voor cijfers ik geef. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk uit. Ik heb op die manier al heel veel leuke dingen gevonden. Maar zoals dat gaat zaten daar ook mindere dingen bij, kan. Zowel van Joy Division als van The Cure heb ik 1 cd geluisterd. Ik kon daarvoor ook niet weten of ik het wat zou vinden of niet.
En waarom ik me eerst in een gerne moet verdiepen voordat ik eraan begin is me een compleet raadsel. Ik ben ook ooit zonder enige kennis aan Mozart begonnen en dat is me prima bevallen. Dat elitaire gezeur komt me een beetje de keel uit. Alsof je enkel kennis van zaken heb als je dit album goed vindt, onzin!
Ik vind Itoh verder totaal niet karakterloos en al helemaal niet te vergelijken met een Oosterhuis. Verder ook een discussie die hier niet hoort, dus daar laat ik het verder maar bij.
0
Sheplays
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:54 uur
'Mensen' is generaliseren, hieronder staat slechts van één persoon een opmerking naar aanleiding van je bericht.
Je zou ook een beetje beter kunnen lezen. Waar staat dat jij niet mag bepalen wat je wel en niet wilt luisteren? Mijn bezwaar is dat je ogenschijnlijk teveel een vluchtige luisterbeurt gunt en daarna een slechte waardering geeft. De curve die je stemdiagram vertoont is niet normaal te noemen.
De vergelijking Itoh/Oosterhuis heb ik niet gemaakt, ik zet ze beiden op één lijn tegenover Ella Fitzgerald.
Ik "stel" mij zoveel aan als ik zelf wil, dank je wel. De kwalificatie elitair gezeur zegt meer over jou dan over mij.
Je zou ook een beetje beter kunnen lezen. Waar staat dat jij niet mag bepalen wat je wel en niet wilt luisteren? Mijn bezwaar is dat je ogenschijnlijk teveel een vluchtige luisterbeurt gunt en daarna een slechte waardering geeft. De curve die je stemdiagram vertoont is niet normaal te noemen.
De vergelijking Itoh/Oosterhuis heb ik niet gemaakt, ik zet ze beiden op één lijn tegenover Ella Fitzgerald.
Ik "stel" mij zoveel aan als ik zelf wil, dank je wel. De kwalificatie elitair gezeur zegt meer over jou dan over mij.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:54 uur
her is zo verdomd moeilijk om vaste criteria aan te houden als je muziek beoordeelt....ik vrees dan ook dat ik nimmer tevreden zal zijn over mijn toegedeelde stemmen..........
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:58 uur
Alstublieft.
En ik geef nooit vluchtige luisterbeurten. Ik ben niet iemand die een cd opzet en dan even gaat stofzuigen. Ik luister altijd aandachtig en neem alles in me op. Wat er zo vreemd aan de curve van m'n stemtabel is zou ik verder wel willen weten. Ik zie het namelijk niet.
En ik geef nooit vluchtige luisterbeurten. Ik ben niet iemand die een cd opzet en dan even gaat stofzuigen. Ik luister altijd aandachtig en neem alles in me op. Wat er zo vreemd aan de curve van m'n stemtabel is zou ik verder wel willen weten. Ik zie het namelijk niet.
0
Gish
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:58 uur
kiriyama schreef:
Zo jammer dat er altijd weer mensen zijn die denigrerend moeten lopen doen. Me nog even op een taalfout wijzen, dank je.
Iemand die 0,5/5 geeft bij Prince The Hits 1 en dan vervolgens ook nog deel 2 luistert, weer 0,5/5 [gek he ?] maar dan ook nog en een The Hits - B-sides luistert van diezelfde Prince en, u raad het al, weer 0,5/5 geeft neem ik vanaf nu niet meer serieus. Dat is pure zelfkwelling Kiriyama.
[of makkelijk stemmen op iets wat je niet gehoord hebt !]
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 20:06 uur
Ik heb een tijd gehad waarin ik tamelijk gek was van Prince. Die tijd is voorbij maar die drie cd's had ik nog. (Nu niet meer) Na de eerste had ik inderdaad beter kunnen stoppen want ik vond er niks aan. Maar omdat ik er vroeger zo gek van was heb ik de overige twee ook beluisterd. Omdat ik het zo vreemd vond dat m'n smaak zo veranderd was, en ik erachter wou komen hoe dat kwam.
Maargoed als ik morgen zin heb in nog een prince album is er niets om mij tegen te houden. Maar nog even voor de record: Ik heb enkel gestemd op albums die ik van A tot Z heb beluisterd.
Maargoed als ik morgen zin heb in nog een prince album is er niets om mij tegen te houden. Maar nog even voor de record: Ik heb enkel gestemd op albums die ik van A tot Z heb beluisterd.
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 20:31 uur
kiriyama schreef:
voordat je een waardevol oordeel (waardering) geeft zul je toch eerst moeten weten wat je beoordeelt.
Als ik me "verdiep" in een genre dan is dat niet willekeurig albums luisteren omdat ze bovenin een lijst staan...maar het kan dat jij een ander idee bij "verdiepen" hebt. Dat mag...maar sta niet raar te kijken als er mensen op deze site zijn die een ander idee bij "verdieping" hebben. ...en kom dan helemaal niet aanzetten met holle opmerkingen als "elitair gezeur" en "ik mag luisteren en stemmen wat ik wil"
Even een straf voorbeeld: Wat als Einstein zijn relativiteits theorie door een aantal voorbijgangers had laten beoordelen?
Als ik me nu in electronica ga verdiepen, en besluit willekeurig jouw 5* albums te gaan luisteren,dan denk ik dat het oordeel meer over mijn smaak zegt dan over de kwaliteiten van die albums of dat genre....of denk jij dat dat ik een goed waardeoordeel kan geven aan een genre waar ik tot nu toe enkel Air en Jean Michel Jarre heb gehoord (en dat vind ik goede electronica dus de door jouw hooggewaardeerde electronica zal ik ook wel goed vinden...toch??)
Persoonlijk vind ik deze site waardevol zolang er respectvol en redelijk een waardeoordeel aan de albums gegeven wordt. Dat "Ik heb het gehoord dus mag ik toch zeker zelf weten wat voor cijfer ik geef" hangt mij nu de keel uit..
Ik ben het overigens met je eens dat dit een beetje vlak en braaf vocaal jazzalbum is. Ken jazz-zangeressen met meer karakter. de begeleiding voegt naar mijn idee weinig toe.
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 20:39 uur
Ik heb nooit gezegd dat ik me erin heb verdiept door de top 50 lijst af te gaan. Ik was gewoon benieuwd geworden naar wat de echte jazz fans goed vonden, meer niet. Verder kan volgens mij iedereen zo aan een gerne beginnen. Je vindt vanzelf je weg wel.
Ik snap verder niet zo goed wat er mis is met mijn argument over stemmen. Hoe zou ik volgens jouw dan moeten stemmen?
Ik snap verder niet zo goed wat er mis is met mijn argument over stemmen. Hoe zou ik volgens jouw dan moeten stemmen?
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 21:33 uur
kiriyama schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik me erin heb verdiept door de top 50 lijst af te gaan. Ik was gewoon benieuwd geworden naar wat de echte jazz fans goed vonden, meer niet. Verder kan volgens mij iedereen zo aan een gerne beginnen. Je vindt vanzelf je weg wel.
Dus jij gaat er van uit dat de beoordeling bij de jazzalbums hier op mume tot stand komt door "echte jazzfans"....helaas, Bij ieder door liefhebber/kenners zeer geliefd maar minder toegankelijk jazzalbum staan er altijd een aantal zeer lage beoordelingen...meestal door personen die ik niet als "echte jazzfan" of kenner heb leren kennen.
Daardoor wordt voor mij als "jazzfan" het er niet duidelijker op wat andere liefhebber/kenners nu werkelijk als een topalbum zien
Ik kan/wil jou niets opleggen en in princippe mag je stemmen wat je wilt De crew zal het in ieder geval worst wezen zolang je het album maar gehoord hebt...wat natuurlijk een oncontroleerbaar en onzinnige regel is die oncontroleerbaar en onzinng stemgedrag in de hand werkt
Naar mijn idee moet een waardeoordeel (stem) waarde hebben...simpel. Ik denk dat jij zelf ook wel kan verzinnen wat voor jou een waardevol oordeel is.
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 21:58 uur
pretfrit schreef:
Naar mijn idee moet een waardeoordeel (stem) waarde hebben...simpel. Ik denk dat jij zelf ook wel kan verzinnen wat voor jou een waardevol oordeel is.
Over wat voor waarde je het precies hebt ben ik nog steeds niet uit. Maar ik maak altijd een weloverwogen beslissing voordat ik stem.
Nu snap ik wel dat de jazz top 50 niet enkel door liefhebbers is samengesteld maar toch. Ik was er erg benieuwd naar dus ben ik een paar albums gaan zoeken. Verder hecht ik ook bijzonder weinig waarde aan tip/top lijsten, maar voor tips kan het soms best handig zijn.

0
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:18 uur
jellorum schreef:
her is zo verdomd moeilijk om vaste criteria aan te houden als je muziek beoordeelt....ik vrees dan ook dat ik nimmer tevreden zal zijn over mijn toegedeelde stemmen..........
Het is inderdaad erg moeilijk een lijn te trekken. Een album kan steengoed beginnen, waardoor de toon al letterlijk en figuurlijk is gezet. Je kan dan besluiten een dergelijk album in de shuffle-stand af te spelen, maar dat fijne album overvleugelde nummer komt toch een keer voorbij. Per track kun je gaan kijken wat je er van vindt en dan een sommetje maken, enzovoort enzovoort.
Daarom heb ik besloten een album een paar te luisteren en aan de hand wat het met me doet er een cijfer op te plakken. Ook dit is moeilijk moet ik eerlijkheidshalve toegeven. Toch komt daar meestal wel iets uit waar ik tevreden mee ben en het kan verantwoorden op de MusicMeter. Zolang ik dat gevoel niet heb stem ik niet. Daarnaast ben ik van mening dat stem en bericht in evenwicht dienen te zijn. Daarbij kan een ruwe schets wat je aan de meter wil toe vertrouwen erg behulpzaam zijn.
Ga eens lekker op de bank zitten met een pen en een kladblok en schrijf eens kort je bevindingen op. Kruip hierna achter de computer en maak daar een gestroomlijnde versie van. Lees dit een paar keer door met de muziek erbij en zodra er een goed gevoel ontstaat ben je voor jezelf op de goede weg.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:19 uur
pretfrit schreef:
De crew zal het in ieder geval worst wezen zolang je het album maar gehoord hebt...wat natuurlijk een oncontroleerbaar en onzinnige regel is die oncontroleerbaar en onzinng stemgedrag in de hand werkt.
De crew zal het in ieder geval worst wezen zolang je het album maar gehoord hebt...wat natuurlijk een oncontroleerbaar en onzinnige regel is die oncontroleerbaar en onzinng stemgedrag in de hand werkt.
Deze opmerking mag je me even uitleggen. Wij werken hier dus met onzinnige en oncontroleerbare regels. Hoe zou we in jouw ogen dan te werk moeten gaan?
Daarnaast vind ik het ronduit stuitend dat mensen worden afgerekend op de stemmen die ze plaatsen. Als iemand Joy Division of Miles Davis compleet ruk vindt en hij/zij helemaal gelukkig wordt van Aqua of Frans Bauer, so what? Je dient een stem uit te brengen op basis van je eigen mening en niet op basis van de mening van de "kenners".
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:46 uur
kiriyama schreef:
Over wat voor waarde je het precies hebt ben ik nog steeds niet uit. Maar ik maak altijd een weloverwogen beslissing voordat ik stem.
En waaruit bestaat die weloverwogen beslissing van jou ? het antwoord daarop is de waarde die jij aan jouw stem/oordeel hangt. en over die waarde heb ik het dus.(quote)
Dat jij een "weloverwogen beslissing" maakt is leuk gezegd maar zegt mij dus niet zo veel.
Nu snap ik wel dat de jazz top 50 niet enkel door liefhebbers is samengesteld maar toch.
maar voor tips kan het soms best handig zijn.
je spreekt jezelf hier tegen...wat is een tip waard als het niet van een kenner of liefhebber komt.?

Daarom dat ik me soms druk maak om dubieus stemgedrag en toplijst "vervuiling"
Tip van de liefhebber: het is overigens zo dat je Jazz-zang beter niet via mp3 moet horen...mis je de fijne stem nuances en ...tada... gevoel!. waarom dat zo is mag je zelf uitzoeken.
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:55 uur
L_T_B schreef:
Deze opmerking mag je me even uitleggen. Wij werken hier dus met onzinnige en oncontroleerbare regels. Hoe zou we in jouw ogen dan te werk moeten gaan?
Daarnaast vind ik het ronduit stuitend dat mensen worden afgerekend op de stemmen die ze plaatsen. Als iemand Joy Division of Miles Davis compleet ruk vindt en hij/zij helemaal gelukkig wordt van Aqua of Frans Bauer, so what? Je dient een stem uit te brengen op basis van je eigen mening en niet op basis van de mening van de "kenners".
(quote)
dat dat voor jou "So What"is wil nog niet zeggen dat dat voor mij dus ook maar "So What" moet zijn.
Het gaat mij om de waarde die ik aan een gemiddelde cijfer kan geven. Als dat gemiddelde cijfer bij een Miles Davis album samengesteld is door Frans Bauer fans dan stelt dat cijfer naar mijn idee weinig voor...ja het geeft weer wat de gemiddelde Bauer fan van Miles Davis vindt
Kijk dat het niet te voorkomen is begrijp ik maar de crew lijkt het "lekker stemmen als je he t maar gehoord hebt"de laatste tijd te promoten.
Wat jij hier boven eigenlijk zegt is dat je maar lekker op albums waar je geen ruk aan vind of niks mee hebt moet gaan stemmen want jouw mening telt....
dus mijn mening telt ook....
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:56 uur
pretfrit schreef:
Dat jij een "weloverwogen beslissing" maakt is leuk gezegd maar zegt mij dus niet zo veel.
je spreekt jezelf hier tegen...wat is een tip waard als het niet van een kenner of liefhebber komt.?
Tip van de liefhebber: het is overigens zo dat je Jazz-zang beter niet via mp3 moet horen...mis je de fijne stem nuances en ...tada... gevoel!. waarom dat zo is mag je zelf uitzoeken.
(quote)
En waaruit bestaat die weloverwogen beslissing van jou ? het antwoord daarop is de waarde die jij aan jouw stem/oordeel hangt. en over die waarde heb ik het dus.Dat jij een "weloverwogen beslissing" maakt is leuk gezegd maar zegt mij dus niet zo veel.
(quote)

Een tip hoeft van mij niet per se van een liefhebber te komen. Maar het is altijd leuk om een toplijst af te gaan. Nogmaals zo kan je veel leuke dingen tegenkomen. Ik vind zelf dan ook niet dat je me kan beschuldigen van dubieus stemgedrag.
Dat je muziek beter niet in mp3 kan luisteren is me ook duidelijk. Al is het ook dan dat ik een Itoh gewoon veel beter vind, voor m'n stem maakt het dus niets uit.
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:00 uur
Maar als enkel Davis fans op Davis stemmen krijg je ook gewoon een fanlijst. Leuk aan een mume is dat je het gemiddelde van de benelux komt te weten.
Als ik een album niks vind geef ik hem een slecht cijfer. Als niemand dat zou doen zouden alle albums hier dus een 4 gemiddeld of hoger krijgen. Schiet je ook niks mee op.
Als ik een album niks vind geef ik hem een slecht cijfer. Als niemand dat zou doen zouden alle albums hier dus een 4 gemiddeld of hoger krijgen. Schiet je ook niks mee op.
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:02 uur
Maar waaruit bestaat die weloverwogen beslissing van jou nu?
0
lambf
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:02 uur
pretfrit schreef:
Wat jij hier boven eigenlijk zegt is dat je maar lekker op albums waar je geen ruk aan vind of niks mee hebt moet gaan stemmen want jouw mening telt....
Natuurlijk bedoelt hij dat niet.......Begrijpend lezen is ook een vak.
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:08 uur
kiriyama schreef:
Maar als enkel Davis fans op Davis stemmen krijg je ook gewoon een fanlijst. Leuk aan een mume is dat je het gemiddelde van de benelux komt te weten.
nu maak je het wel heel zwart/wit.Maar als enkel Davis fans op Davis stemmen krijg je ook gewoon een fanlijst. Leuk aan een mume is dat je het gemiddelde van de benelux komt te weten.
...pffff...ook al zo'n cliche uitspraak.
0
pretfrit
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:09 uur
lambf schreef:
(quote)
idd begrijpend lezen is een kunst...
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:10 uur
In principe wat doet het met me. Misschien dat jij dat goed en wel onder woorden kan brengen maar ik niet. Muziek is voor mij puur gevoel.
VVertel anders maar hoe jij het doet, misschien dat ik dan beter weet wat je bedoelt en verwacht.
VVertel anders maar hoe jij het doet, misschien dat ik dan beter weet wat je bedoelt en verwacht.
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:12 uur
pretfrit schreef:
(quote)
nu maak je het wel heel zwart/wit.(quote)
Cliche of niet, het is gewoon zo. Leg me dan maar uit waarom sommige wel en sommige niet zouden moeten stemmen. Kennelijk is het voor jouw niet zo zwart-wit maar is er wel een duidelijke lijn.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:14 uur
Even tussendoor: ik vind het wel lastig dat deze discussie nu gedeeltelijk op Stemgedrag en gedeeltelijk op Wanneer stem je? te vinden is, terwijl hij bij Ella Fitzgerald vandaan kwam. Dit komt de duidelijkheid niet ten goede.
0
Sheplays
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:14 uur
kiriyama schreef:
Ik heb even wat tijd besteed aan het luisteren naar Void Settler. Ik vind het luisteren naar electronica namelijk soms best lekker.
Helaas, wat ik heb gehoord vind ik te weinig spannend in vergelijking met, bijvoorbeeld, Cairo Triphop of NIN.
Ik ga dus een album van Void Settler afwaarderen door het plaatsen van 0,5*
Maar is dat fairplay?
0
kiriyama
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:18 uur
Ja hoor, als jij het zo slecht vind dat het in jouw ogen een 0.5 verdient moet je dat vooral doen. Ik zie het punt niet zo. Al gaf iedereen Void Settler een 0.5, mijn waardering blijft hetzelfde.
Ieder is vrij om te doen en laten wat hij/zij wil. En ik vertrouw er altijd gewoon maar op dat mensen genoeg verstand hebben om een weloverwogen beslissing te maken.
Ieder is vrij om te doen en laten wat hij/zij wil. En ik vertrouw er altijd gewoon maar op dat mensen genoeg verstand hebben om een weloverwogen beslissing te maken.
0
Heemskerktollie
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:25 uur
pretfrit schreef:
Dus jij gaat er van uit dat de beoordeling bij de jazzalbums hier op mume tot stand komt door "echte jazzfans"....helaas, Bij ieder door liefhebber/kenners zeer geliefd maar minder toegankelijk jazzalbum staan er altijd een aantal zeer lage beoordelingen...meestal door personen die ik niet als "echte jazzfan" of kenner heb leren kennen.
(quote)
Daar moet ik je vokomen gelijk in geven Jeroen. Er zijn een hoop mensen die al heel veel moeite met jazz hebben en dan gerust Albert Ayler gaan beluisteren en een *0,5 geven. Zo'n innovatief, technisch en belangrijk persoon verdient zo'n stem gewoon niet. Ik ben geen liefhebber van klassiek, maar (wanneer deze op MuMe mochten) zou ik nooit een klassiek album zomaar een halfje geven. En ik zou me als leek al helemaal me niet wagen aan een componist als Telemann of ander zwaar klassiek spul. Dat laat ik over aan liefhebbers en genieters van deze muziek.
kiriyama schreef:
Ben het niet helemaal met je eens. Jazz-liefhebbers (zoals ik) kraken ook vaak genoeg een jazz-album af en geven het een laag cijfer. Neem deze bijvoorbeeld: Stanley Clarke - Rocks, Peb...
Toch behoorlijk laag beoordeeld door een hoop mensen uit het selecte groepje jazz-liefhebbers op MuMe.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:30 uur
Tis natuurlijk wel zielig dat mensen buiten hun genre komen en daar lage stemmen uitdelen.
Kan zo ook een score geven aan alle shit die mijn zus beluisterd, (ken die kankerherrie intussen ook al vanbuiten). Maar dat doe ik dus niet. Hoger dan 2,0 zou ik zeker ook niet komen hoor.
Als iedereen nu gewoon eens in het genre bleef stemmen waar hij bij vertrouwd is.
Kan zo ook een score geven aan alle shit die mijn zus beluisterd, (ken die kankerherrie intussen ook al vanbuiten). Maar dat doe ik dus niet. Hoger dan 2,0 zou ik zeker ook niet komen hoor.
Als iedereen nu gewoon eens in het genre bleef stemmen waar hij bij vertrouwd is.
* denotes required fields.