MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
obsessed schreef:

Smaken verschillen, en gelukkig maar, anders was het een saaie wereld.

Helemaal mee eens.

Onderhond schreef:

Omdat je muziek die binnen de norm valt niet kan waarderen moet je aan jezelf gaan twijfelen ?

Dat zijn wijsjes voor kinderen die zich getormenteerd en buitengesloten voelen, niet voor een normaal mens

Klopt, slecht verwoord van mij, waar ik doelde is dat ik als ik zie dat een plaat populair is, en ik niet gelijk hoor wat er zo goed aan is, hem toch wat meer kansen gun omdat je verwacht dat er toch wel iets goed aan moet zijn.

Wat vinden jullie van mensen die een keer alle cd's van een bepaalde band een slecht cijfer geven. Volgens mij is dit bijna altijd om de boel te verzieken. Als ik een band niet leuk vind draai ik 1 cd......ik kom er achter vind het niet leuk.....en luister vervolgens niet meer. Zie net dat iemand alle cd's van belle and sebastian een 0,5 geeft! Ga geen namen noemen, maar dit vind ik echt flauw.

Ik snap er ook niet veel van. Als ik al een Cd die op een 0,5 afstevent uit zou luisteren, dan zou ik daarna toch snel iets opzetten wat ik wel leuk vind!

Het is een discussie die vaker gevoerd is hier. Het blijft ongeloofwaardig. Tenzij je een partner hebt die het continue draait en jij dat dan accepteert ........tja dan heb ik er niks over te melden, dan is het een kwestie van "rot voor je"

Met hoge cijfers kan ik me er nog iets bij voorstellen.....de TOTO's van deze musicmeterwereld, maar lage scores willen er bij niet in. Stel je partner draait alles, ten eerste zet je die er dan volgens mij wel uit.....en ten tweede ga je dan vast niet bijhouden welke ellendige cd;s je allemaal gehoord hebt.

Zie net dat iemand alle cd's van belle and sebastian een 0,5 geeft!

Soms proberen ze het nog te verbergen door te varieren in de lage cijfers .

Volgens mij is deze persoon, daar nu ook mee bezig.....heeft er nu al een 3 en een 1,5 bij....

Dear Bonothecat,

Tis misschien een gewaagde stelling, maar ik stel me toch ook wat vragen bij je 3 voor On The Beach van Neil Young, Bonothecat. Ik kan mis zijn hoor, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ook dit ruikt naar "raar stemgedrag".
Ik vind het namelijk heel opvallend dat net nu het album zijn twintig stemmen heeft en bovenaan alle toplijsten prijkt er een heel matige score van 3* aan het album wordt gegeven. Vooral wetende dat - jep ik heb 's je profiel doorneusd - ten eerste dit album je eerste stem is voor een Neil Young-album (vreemd, aangezien er andere albums zijn die veel meer voor de hand liggen als kennismaking en veel bekender zijn: After the Gold Rush, Harvest, ...) en dat ten tweede dit album - integenstelling tot andere recent gevote albums - zelfs niet in je rotatielijst is opgenomen.
Overtuig me van het omgekeerde, Bono, anders moet Marbles van Marillion het ontgelden (just kidding ).

sincerely yours,
thyson

Klagen over 3*

Onderhond schreef:

Klagen over 3*

"Klagen" is veel gezegd, gewoon een vaststelling. Eigenlijk ben ik bij zo'n discussie op voorhand verloren... of stemmen al dan niet oprecht zijn, weet enkel de user in kwestie, maar soit.

Tsja, misschien gaat die plaat nog groeien op Bono. Ik kan me zijn stem volledig indenken hoor. Ik heb ook wel bij grote klassiekers dat ik zoiets heb van 'ja leuk, maar is dit het nou?'.

Als alle electronic-fans naar On The Beach gaan luisteren blijft er van dat hoge gemiddelde sowieso weinig over, vermoed ik. Net als de rockfans die ineens die Hongaarse plaat van Venetian Snares naar beneden kwamen stemmen...

Zo zie je maar dat de electronic fans hierop MuM een pak beter opgevoed zijn

Kunnen we nou eindelijk eens ophouden met die belachelijke tweedeling 'rock' en 'electro'? Alsof de bestaande hokjes nog niet beperkend genoeg zijn..

thyson: is toch niet zo vreemd?

Bono gaat luisteren n.a.v. de hoge waardering;
Bono vindt het ietwat tegevallen;
Bono geeft 3*.

Bono start eigen band op;

.. Bono zet een zonnebril op en dat pikken heel veel fans niet

Bono gaat de wereld verbeteren

titan (crew)
Menni schreef:

Kunnen we nou eindelijk eens ophouden met die belachelijke tweedeling 'rock' en 'electro'? Alsof de bestaande hokjes nog niet beperkend genoeg zijn..

Precies, laten we dan gelijk ook maar een einde maken aan het aan minderwaardigheid grenzende Calimerogezeik van liefhebbers van een bepaald genre die vinden dat hun genre schandelijk wordt ondergewaardeerd (terwijl het in de ogen van die liefhebbers juist "superieure" muziek is en zij zich regelmatig minachtend over andere genres uitlaten).

Ruby1966
titan schreef:

het aan minderwaardigheid grenzende Calimerogezeik

neo
Hier bedoel je toch het niet-eerlijk gezeik mee of heb ik het mis?

SelmaDuim
titan schreef:

Precies, laten we dan gelijk ook maar een einde maken aan het aan minderwaardigheid grenzende Calimerogezeik van liefhebbers van een bepaald genre die vinden dat hun genre schandelijk wordt ondergewaardeerd (terwijl het in de ogen van die liefhebbers juist "superieure" muziek is en zij zich regelmatig minachtend over andere genres uitlaten).
Inderdaad, maar laten we daarbij eerst kritisch naar onszelf kijken voordat we met onze vingers overduidelijk een bepaalde richting uitwijzen, titan

Ik laat me tenminste enkel minachtend over andere genres uit, niet andere mensen. Een wezenlijk, en zeker niet onbelangrijk verschil.

thyson schreef:

Dear Bonothecat,

Tis misschien een gewaagde stelling, maar ik stel me toch ook wat vragen bij je 3 voor On The Beach van Neil Young, Bonothecat. Ik kan mis zijn hoor, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ook dit ruikt naar "raar stemgedrag".
Ik vind het namelijk heel opvallend dat net nu het album zijn twintig stemmen heeft en bovenaan alle toplijsten prijkt er een heel matige score van 3* aan het album wordt gegeven. Vooral wetende dat - jep ik heb 's je profiel doorneusd - ten eerste dit album je eerste stem is voor een Neil Young-album (vreemd, aangezien er andere albums zijn die veel meer voor de hand liggen als kennismaking en veel bekender zijn: After the Gold Rush, Harvest, ...) en dat ten tweede dit album - integenstelling tot andere recent gevote albums - zelfs niet in je rotatielijst is opgenomen.
Overtuig me van het omgekeerde, Bono, anders moet Marbles van Marillion het ontgelden (just kidding ).

sincerely yours,
thyson

Er is een forum wat hier loopt....cd's die aandacht verdienen, en daar kwam deze van neil young voorbij. Heb hem beluistert, zeker drie keer, en heb niet echt iets speciaals kunnen ontdekken. Wat je ook aan mijn stemgedrag heb moeten kunnen zien dat ik niet teveel met hoge cijfers strooi, dus drie sterren is zeker niet slecht. Dat ik niet eerder werk van neil young heb beluistert is ook niet juist. Heb zelf harvest en die unplugged cd in de kast staan. Blijkbaar de laatste tijd (misschien jaren) niet geluisterd, vandaar dat ik nog niet tot een stem ben gekomen. Harvest is trouwens zeker een beter album in mijn beleving dan on the beach. Maar ik verbaas me echt oprecht over de hoogte van de stemmen op deze cd. Ik heb zeker niet bewust neil young naar beneden willen halen. Ik heb een keer vervelend gestemd en dat was op toto...maar daar kun je je misschien iets bij voorstellen. Maar dit stemgedrag is inmiddels rechtgezet. Alhoewel user TOTO het nog steeds niet eens zal zijn met mijn stemmen

dajando schreef:

thyson: is toch niet zo vreemd?

Bono gaat luisteren n.a.v. de hoge waardering;
Bono vindt het ietwat tegevallen;
Bono geeft 3*.

Dat is waarschijnlijk een betere analyse dan die van mijzelf hierboven

herman schreef:

Net als de rockfans die ineens die Hongaarse plaat van Venetian Snares naar beneden kwamen stemmen...

Oei een zeer gevaarlijke uitspraak: ik zal ongetwijfeld bij "rockers" worden ingedeeld (waar ik het niet mee eens ben, maar daar ga ik niet over in discussie). "Ineens omlaagstemmen door rockfans" vind ik echt enorm jank-gedrag. Ik krijg daar een beetje een nare smaak van in mijn mond. Ik heb dit album een aantal keren geluisterd. Ik "wilde" dit ook erg graag waarderen omdat de "klassieke gedeeltes"me boeiden. Laat het clashen met electronica: nog interessanter ! Maar deze vorm electronica trok ik niet voldoende. Dus omdat ik in een hokje behoor te zitten zou ik niet mogen stemmen ? En ik deed het toch: dus ik ben een omlaagstemmer ???? Heel erg vreemd vind ik dat: zeker uit jouw mond, omdat jij ook nogal redelijk breed stemt. Hier heb ik 1 woord voor: FLAUWEKUL.

titan (crew)
SelmaDuim schreef:
(quote)
Inderdaad, maar laten we daarbij eerst kritisch naar onszelf kijken voordat we met onze vingers overduidelijk een bepaalde richting uitwijzen, titan

Ik had niemand in het bijzonder hiermee voor ogen en als jij van mening bent dat het ook op mij betrekking heeft moet je hier maar eens voorbeelden van geven.

SelmaDuim
titan schreef:
Ik had niemand in het bijzonder hiermee voor ogen

Dat geloof ik niet na de vele discussies die je bent aangegaan, en de steken onder water die je vaker geeft.

en als jij van mening bent dat het ook op mij betrekking heeft moet je hier maar eens voorbeelden van geven.

Dat heb ik niet gezegd. Ik vind dat jouw tolerantie niet altijd even hoog is als het om andere meningen gaat, en dat je vaak als de gebeten hond reageert. (of is als gebeten door een hond hier beter op zijn plaats )

titan (crew)
Dan geloof je het toch niet? Dat zal me een zorg zijn.

Verder reageer ik juist bijna nooit als een gebeten hond. Ik zie veel berichten voorbij komen waarvan ik denk; "Wat een onzin, maar laat ik me daar maar niet druk over maken om niet in een non-discussie terecht te raken". Nogmaals: geef maar eens een voorbeeld van die intolerantie dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:24 uur

geplaatst: vandaag om 06:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.