De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2007, 10:18 uur
Laurora schreef:
Sorry hoor, maar kunnen dat soort mensen niet gewoon verwijderd worden?
Sorry hoor, maar kunnen dat soort mensen niet gewoon verwijderd worden?
Ieder zijn muziek natuurlijk maar ik ga ook niet elke rap/hip hop/r&b plaat met een 0,5 bestempelen.
0
Laurora
geplaatst: 7 februari 2007, 10:24 uur
vigil schreef:
Ieder zijn muziek natuurlijk maar ik ga ook niet elke rap/hip hop/r&b plaat met een 0,5 bestempelen.
(quote)
Daarom, dat bedoel ik. Dit kan je gewoon niet serieus nemen.
0
geplaatst: 7 februari 2007, 10:55 uur
vigil schreef:
Sterker nog ik neem niet eens de moeite te beluisteren, dus ga ik ze niet beoordelen...
Maar toch ieder zijn eigen smaak!
Ik vind dit werkelijk een fantastisch album, die bij mij niet op één staat, maar waarvan ik me zeker kan voorstellen dat 'ie over-all op één staat.
De groep die dit album wel waardeerd is dus groter dan die kleine groep die 'm als 'slecht' bestempeld
0
DonDijk
geplaatst: 7 februari 2007, 11:02 uur
schizodeclown schreef:
Ach joh,als je naar zijn manier van stemmen kijkt zal die wel jong zijn,en als je zijn top 10 bekijkt kan je het hem niet kwalijk nemen.
En zeg eerlijk,als anderen niet eens de schoonheid van dit soort platen inzien voel je jezelf dan niet een beetje bevoorrecht?
Ach joh,als je naar zijn manier van stemmen kijkt zal die wel jong zijn,en als je zijn top 10 bekijkt kan je het hem niet kwalijk nemen.
En zeg eerlijk,als anderen niet eens de schoonheid van dit soort platen inzien voel je jezelf dan niet een beetje bevoorrecht?
mooi gesproken en zo voel ik het ook

0
geplaatst: 7 februari 2007, 11:37 uur
dvdschaaf schreef:
De groep die dit album wel waardeerd is dus groter dan die kleine groep die 'm als 'slecht' bestempeld
Wat verder volstrekt onbelangrijk is natuurlijk.. zolang jij hem maar goed vindt, kan het jou verrekken wat de 'groep' van dit of dat vindt

0
Lost Highway
geplaatst: 8 februari 2007, 22:25 uur
Ivm met de 0,5 discussie bij Bloc Party en Radiohead. Mensen als de 0,5 stemmer bij ok C zijn natuurlijk te belachelijk om woorden aan vuil te maken, maar ik vind dat er zeker lage scores moeten uitgedeeld worden.
Mits argumentatie. Ookal vind ik Silent Alarm geweldig, ik heb er totaal geen probleem mee als er mensen zijn die BP niks vinden en dus 0,5* stemmen. Sterker nog, ik vind zelfs dat je het hele album niet hoeft geluisterd te hebben, om een lage stem te mogen uitbrengen, als een band 4 of 5 singles van een album uitbrengt die je totaal troep vindt, dan weet je het wel.
Stel dat niemand nog laag zou stemmen, dan zou je bij elk album hoge gemiddeldes krijgen, en zou bvb een album van The backstreet boys (ik zeg zo maar wat) gemiddeld 5* kunnen hebben met 20 sterren. Immers enkel te fans stemmen erop en die vinden de muziek natuurlijk toppie. Dan moet je je eens voorstellen dat nieuwe leden komen kijken op de site, een 5* voor BSB zien en een 4* voor Radiohead (ik zeg zo maar wat). Tsja erg geloofwaardig voor MM, er zullen nog veel leden bijkomen op die manier.
Ik sta wellicht alleen met mijn mening, maar wou dit toch even kwijt.
Uiteraard zijn er grenzen, mensen die het hele repertoire van een artiest een 0,5 geven, inclusief ep's, live materiaal, filmmuziek enz., dat is er over.
Zelf kijk ik eerder naar wie gestemd heeft, dan naar het gemiddelde, dan heb je doorgaans een veel beter idee of het iets voor jou is of niet.
Mits argumentatie. Ookal vind ik Silent Alarm geweldig, ik heb er totaal geen probleem mee als er mensen zijn die BP niks vinden en dus 0,5* stemmen. Sterker nog, ik vind zelfs dat je het hele album niet hoeft geluisterd te hebben, om een lage stem te mogen uitbrengen, als een band 4 of 5 singles van een album uitbrengt die je totaal troep vindt, dan weet je het wel.
Stel dat niemand nog laag zou stemmen, dan zou je bij elk album hoge gemiddeldes krijgen, en zou bvb een album van The backstreet boys (ik zeg zo maar wat) gemiddeld 5* kunnen hebben met 20 sterren. Immers enkel te fans stemmen erop en die vinden de muziek natuurlijk toppie. Dan moet je je eens voorstellen dat nieuwe leden komen kijken op de site, een 5* voor BSB zien en een 4* voor Radiohead (ik zeg zo maar wat). Tsja erg geloofwaardig voor MM, er zullen nog veel leden bijkomen op die manier.
Ik sta wellicht alleen met mijn mening, maar wou dit toch even kwijt.
Uiteraard zijn er grenzen, mensen die het hele repertoire van een artiest een 0,5 geven, inclusief ep's, live materiaal, filmmuziek enz., dat is er over.
Zelf kijk ik eerder naar wie gestemd heeft, dan naar het gemiddelde, dan heb je doorgaans een veel beter idee of het iets voor jou is of niet.
0
sxesven
geplaatst: 8 februari 2007, 22:47 uur
Lost Highway schreef:
Mensen als de 0,5 stemmer bij ok C zijn natuurlijk te belachelijk om woorden aan vuil te maken
Mensen als de 0,5 stemmer bij ok C zijn natuurlijk te belachelijk om woorden aan vuil te maken
Want?

0
geplaatst: 8 februari 2007, 22:54 uur
Lost Highway schreef:
Sterker nog, ik vind zelfs dat je het hele album niet hoeft geluisterd te hebben, om een lage stem te mogen uitbrengen, als een band 4 of 5 singles van een album uitbrengt die je totaal troep vindt, dan weet je het wel.
Sterker nog, ik vind zelfs dat je het hele album niet hoeft geluisterd te hebben, om een lage stem te mogen uitbrengen, als een band 4 of 5 singles van een album uitbrengt die je totaal troep vindt, dan weet je het wel.

Een aantal nummers is natuurlijk niet representatief voor het gehele album.
0
Marcel²
geplaatst: 8 februari 2007, 23:06 uur
Luister nou gewoon een album 2 of 3 keer in zijn geheel, en stem dan pas anders kan ik het niet serieus nemen.
Een 0.5 stem is naar mijn mening zo slecht dat je het hele album niet uit kunt laten draaien toch?
Een 0.5 stem is naar mijn mening zo slecht dat je het hele album niet uit kunt laten draaien toch?
0
geplaatst: 8 februari 2007, 23:08 uur
Dus zou je nooit een 0.5* kunnen geven ? Beetje lompe optie dan om aan mensen aan te bieden.
Na één keer kan je best zeggen dat een album 0.5* verdient. Al luister ik de meeste zaken toch wel twee keer, met een half jaartje ertussen oid.
Na één keer kan je best zeggen dat een album 0.5* verdient. Al luister ik de meeste zaken toch wel twee keer, met een half jaartje ertussen oid.
0
Marcel²
geplaatst: 8 februari 2007, 23:14 uur
Sommige hebben veel 0.5 sterren aan albums gegevens soms ook van één artiest.
Dan vind je het zo slecht en dan pak je nog een album van die artiest.
Sorry, maar dat is toch twijfelachtig of zie ik het verkeerd.
Dan vind je het zo slecht en dan pak je nog een album van die artiest.
Sorry, maar dat is toch twijfelachtig of zie ik het verkeerd.
0
geplaatst: 8 februari 2007, 23:19 uur
Ik heb ook al drie keer een 0.5* staan bij Depeche Mode. Verder twee keer 1*.
Zie niet in wat er nu "twijfelachtig" aan hoort te zijn.
0
Marcel²
geplaatst: 8 februari 2007, 23:28 uur
Onderhond schreef:
Je begrijp best wat ik bedoel het gaat niet om 2 a 3 albums 0.5, maar om een hele rij.

0
geplaatst: 8 februari 2007, 23:29 uur
Dan gaat het (meestal) gewoon om stemvervalsing en kan je best gewoon een mod waarschuwen als je zo iets merkt.
Die nemen het dan graag van je over
. Of je PMt de user zelf eerst even.
Die nemen het dan graag van je over
. Of je PMt de user zelf eerst even.
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 12:48 uur
Onderhond schreef:
Er zijn natuurlijk niet veel mensen die bewust albums gaan luisteren waarvan ze van te voren weten dat ze het niet goed zullen vinden, in die zin is het natuurlijk wel twijfelachtig.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 12:56 uur
En waarom is het dan twijfelachtig ? Wordt de mening niet meer of minder relevant van, lijkt me.
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 14:13 uur
Dan luister je niet naar een album omdat je er interesse in hebt maar omdat je het wilt kunnen afkraken. Ik ga ook niet alle albums van Frans Bauer luisteren omdat ik dan wel gerechtigd ben om er op te stemmen. Ik weet zo ook wel dat ik het vervelende muziek vind en hoef dat niet ten toon te spreiden om mensen te irriteren.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 14:17 uur
Ik heb ook op een hoop niet gestemd omdat ik vind dat ik niks in die genres te zoeken heb.
Blijkbaar zit Depeche Mode wél in het genre waar ik wat te zoeken heb, dus is het helemaal niet vreemd dat ik er ook m'n zegje over heb.
Blijkbaar zit Depeche Mode wél in het genre waar ik wat te zoeken heb, dus is het helemaal niet vreemd dat ik er ook m'n zegje over heb.
0
titan (crew)
geplaatst: 9 februari 2007, 14:19 uur
Maar als je al een paar zware onvoldoendes aan Depeche mode hebt uitgedeeld ga je er toch niet nog een 4e of 5e album van luisteren? Het lijkt me dan allang duidelijk dat Depeche mode niet jouw kopje thee is.
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 14:21 uur
Onderhond schreef:
Ik heb ook op een hoop niet gestemd omdat ik vind dat ik niks in die genres te zoeken heb.
Je wist wel van te voren dat DM het genre wat jou interesseert niet bepaald goed zou vertegenwoordigen.
En verder eens met wat Titan zegt.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 14:26 uur
Onderhond schreef:
En waarom is het dan twijfelachtig ? Wordt de mening niet meer of minder relevant van, lijkt me.
Nou, als de bedoeling is dat het cijfer een maatstaf is voor de kwaliteit van een album, is het niet verkeerd dat je je onthoudt van stemmen op albums die erg buiten je smaakgebied vallen. Deze stemmen zijn namelijk irrelevant voor anderen. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld stemmen op jazzalbums terwijl je nog nooit een jazznummer hebt gehoord dat je leuk vond. Deze zelfbeheersing zou een persoonlijke afweging moeten zijn, omdat niemand buiten jezelf hier echt over kan oordelen
Bij Onderhond lijkt het erop (zijn top 10albums zijn mij volkomen onbekend, maar alles is volgens mij elektronisch) dat ie reteveel elektronische muziek luistert. Oordelen over Depeche Mode lijkt me dan ook niet echt misplaatst. Het kan best zijn dat ie begonnen is met Depeche Mode en later steeds "moeilijkere" elektronische muziek is gaan luisteren en daardoor zijn waardering voor DM is gaan verliezen.
0
titan (crew)
geplaatst: 9 februari 2007, 14:27 uur
mikkip schreef:
Oordelen over Depeche Mode lijkt me dan ook absoluut niet misplaatst.
Oordelen over Depeche Mode lijkt me dan ook absoluut niet misplaatst.
Op zich niet nee, maar wel naar maar liefst 5 albums van Depeche mode luisteren terwijl na 2 of 3 ervan allang duidelijk is dat dit niets voor hem is.
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 14:30 uur
titan schreef:
Op zich niet nee, maar wel naar maar liefst 5 albums van Depeche mode luisteren terwijl na 2 of 3 ervan allang duidelijk is dat dit niets voor hem is.
(quote)
Dat was voor het volledige eerste album al duidelijk hoor.

0
titan (crew)
geplaatst: 9 februari 2007, 14:30 uur
Hij is niet met Depeche mode begonnen kan ik je verzekeren.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 14:32 uur
Nou, ok, dan komt het dus op zijn persoonlijke afweging neer en zou hij zich moeten realiseren dat het feit dat hij niet van dit type muziek houdt volledig irrelevant is voor de rest van de bezoekers. Dat hij er niet van houdt zien we dan wel aan het feit dat ie er niet op gestemd heeft.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 15:03 uur
Heb er enkel op gestemd omdat ze alle vijf in de Top 50 electronic gestaan hebben. Ik vind dat ik best het recht heb om over elk album in die lijst wat te zeggen te hebben.
't Is niet dat ik een hoop Britpop albums op 0.5 ga zetten.
't Is niet dat ik een hoop Britpop albums op 0.5 ga zetten.
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 15:05 uur
Of het nu Frans Bauer, Britpop of Depeche Mode is, het blijft muziek waarvan je van te voren weet dat het niks voor jou is, dus om daar nu zoveel moeite voor te doen begrijp ik niet, het komt sowieso niet ten goede aan de representativiteit van het stemgemiddelde.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 15:08 uur
Wel aan de representativiteit van de electronic Top 50. Wat het genre is waar is elke dag minstens een uur of 5-6 naar luister.
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 15:32 uur
Onderhond schreef:
Wel aan de representativiteit van de electronic Top 50. Wat het genre is waar is elke dag minstens een uur of 5-6 naar luister.
Alsof electronic hier een homogeen begrip is? Dat is natuurlijk onzin en dat weet je best, anders zou je alles ongeveer even positief moeten beoordelen. Je kunt in deze dus moeilijk spreken over "representativiteit van de electronic Top 50".
* denotes required fields.