MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
Nee hoor, zo'n Top 50 geeft zogezegd weer wat de beste 50 platen binnen een genre zijn.

Ofwel ga je er vanuit dat Depeche Mode niet binnen het genre valt, en is een Top 50 met Depeche Mode niet representatief.

Ofwel ga je er vanuit dat Depeche Mode wel binnen het genre valt, en dan heb ik best het recht mee in de pap te brokken, als electronic neuroot.

SelmaDuim
Je hebt van het begin af aan zelf geprotesteerd tegen het feit dat DM als electronic gezien werd, je wist wat je kon verwachten als je het ging luisteren, dus voor jou geldt dus zeker niet het laatste.

Dus geldt het eerste voor mij. Niks mis om de lijst van mijn favoriete genre wat representatiever te maken dan.

SelmaDuim
Onderhond schreef:
Dus geldt het eerste voor mij. Niks mis om de lijst van mijn favoriete genre wat representatiever te maken dan.

Door alles wat je niet representatief vindt maar te elimineren door er lage stemmen aan te geven? En dan wil je dat jouw stemmen serieus worden genomen? Jouw stemmen lijken nu door jouw eigen woorden rijp om verwijderd te worden door de mods, ze zijn dus niet meer waard dan die stemmen waar jij het al eerder over had.

Ik ga Xanopticon maar weer eens opzetten dan.

Eh ...

Ik luister de albums en geef er mijn eerlijke mening over. Als dat niet mag op deze site moeten de mods ze maar verwijderen, maar dan is deze site compleet idioot lijkt me.

Ik zeg nergens dat ik albums neerhaal of omlaagstem of zo de positie in een toplijst te beïnvloeden. Ik luister alleen albums waarvan ik kan vermoeden dat ik ze niet goed vind, om zo de toplijst van mijn geliefde genre aan te vullen.

En ga vooral Xanopticon nog maar eens luisteren, het staat daar toch ook vol stemmen van mensen die er absoluut niks te zoeken hebben.

SelmaDuim
Onderhond schreef:
Eh ...

Ik luister de albums en geef er mijn eerlijke mening over. Als dat niet mag op deze site moeten de mods ze maar verwijderen, maar dan is deze site compleet idioot lijkt me.

Ik zeg nergens dat ik albums neerhaal of omlaagstem of zo de positie in een toplijst te beïnvloeden. Ik luister alleen albums waarvan ik kan vermoeden dat ik ze niet goed vind, om zo de toplijst van mijn geliefde genre aan te vullen.

En ga vooral Xanopticon nog maar eens luisteren, het staat daar toch ook vol stemmen van mensen die er absoluut niks te zoeken hebben.

Wel grappig, dat "pot verwijt de ketel" steeds.

Toch wel sneu dat jij jezelf keer op keer weer moet pijnigen door naar rotmuziek te luisteren puur en alleen om er op te mogen stemmen.

Ik neem er zelf genoegen mee gewoon te weten wat mij wel en niet ligt, ik hoef dat niet naar anderen toe te bewijzen.

Keer op keer ? Op die twee jaar misschien 10 albums. Ik ga er echt aan dood ja.

Ik zie ook niet in wat ik er naar anderen mee moet bewijzen. Ik kan alleen maar hopen dat een wat representatievere lijst wat meer fans van het genre kan aantrekken.

Maar ik ben erg benieuwd naar de professionele verklaring achter mijn zogenaamde bewijsdrang.

SelmaDuim
Onderhond schreef:
Maar ik ben erg benieuwd naar de professionele verklaring achter mijn zogenaamde bewijsdrang.

Misschien hulp zoeken?

SelmaDuim schreef:
Misschien hulp zoeken?

Nou, nou, nou, ergens hierboven zou ik iets over "een eigen afweging", om dit soort discussies te voorkomen. Doorverwijzingen richting een psycholoog vanwege het geven van een paar 1-tjes aan een paar albums gaat misschien wat ver...

Lost Highway
Ik vind dat Onderhond nogal zwaar op de korrel wordt genomen, en dat voor een paar halve sterretjes aan D-mode (hoewel ik dat zelf een steengoede band vind). Hoewel ik vind dat sommige users overdrijven met hun 0,5*. Een 0,5 staat voor mij symbool als behorend tot de slechtste albums allertijden. Users met meer dan 100 0,5*, daar kan je je vragen bij stellen. Ik blijf verder wel achter mijn standpunt staan, het feit dat 0,5* noodzakelijk zijn voor de geloofwaardigheid van MM. Beperkingen opleggen zou geen slecht idee zijn, bvb maximum 10 albums dat je 0,5 of 1 mag geven. Ik blijf er wel bij dat een 0,5* altijd moet gemotiveerd worden.
Verder hoeft niemand zich heiliger voor te doen dan de Paus (ik ook niet), al die extreem lage stemmen bij bvb Bauer of Smit zijn er niet gekomen door de fans, en ook niet door de massochisten op deze site.

SelmaDuim
mikkip schreef:
(quote)

Nou, nou, nou, ergens hierboven zou ik iets over "een eigen afweging", om dit soort discussies te voorkomen. Doorverwijzingen richting een psycholoog vanwege het geven van een paar 1-tjes aan een paar albums gaat misschien wat ver...

Niet daarom.
Hij geeft zelf aan te willen weten wat de professionele verklaring is achter zijn zogenaamde bewijsdrang hoor.

neo
Lost Highway schreef:
Een 0,5 staat voor mij symbool als behorend tot de slechtste albums allertijden. Users met meer dan 100 0,5*, daar kan je je vragen bij stellen. Ik blijf verder wel achter mijn standpunt staan, het feit dat 0,5* noodzakelijk zijn voor de geloofwaardigheid van MM. Beperkingen opleggen zou geen slecht idee zijn, bvb maximum 10 albums dat je 0,5 of 1 mag geven. Ik blijf er wel bij dat een 0,5* altijd moet gemotiveerd worden.
Verder hoeft niemand zich heiliger voor te doen dan de Paus (ik ook niet), al die extreem lage stemmen bij bvb Bauer of Smit zijn er niet gekomen door de fans, en ook niet door de massochisten op deze site.

Als ik werkelijk op alles zou stemmen, dan zou ik absoluut makkelijk op 100 0.5 sterren albums uitkomen. Allemaal nachtmerries. Maar ik doe het niet, aangezien ik enkel op mijn genre stem. Dan alsnog degene die het wel doen, die hoeven van mij echt niet allemaal overal verantwoording bij af te leggen. Anders moet je ook die altijd hebben bij 5*, want een 5.0 staat symbool als behorend tot de beste albums allertijden. En daar dan ook de beperking inbouwen om maar 10 van zulke cijfers te kunnen geven.

Kortom onzin idee wat mij betreft. Je lijkt nu een oplossing te willen zoeken voor de hordes die bewust iets omlaag stemmen zonder het helemaal te kennen. Zou wat zijn als de eerlijke stemmers dan beperkt worden in lage cijfers geven.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Niet daarom.
Hij geeft zelf aan te willen weten wat de professionele verklaring is achter zijn zogenaamde bewijsdrang hoor.

Die zou jij me toch kunnen geven ? Je lijkt het toch allemaal zo goed te weten, dus ...

SelmaDuim
Onderhond schreef:
(quote)

Die zou jij me toch kunnen geven ? Je lijkt het toch allemaal zo goed te weten, dus ...

Ik ben niet degene die over jouw "bewijsdrang" gesproken heeft.

SelmaDuim schreef:
Ik neem er zelf genogen mee gewoon te weten wat mij wel en niet ligt, ik hoef dat niet naar anderen toe te bewijzen.

SelmaDuim
SelmaDuim schreef:
Ik neem er zelf genoegen mee gewoon te weten wat mij wel en niet ligt, ik hoef dat niet naar anderen toe te bewijzen.

Daar staat niks over jouw zogenaamde bewijsdrang. Ik spreek hier puur voor mijzelf. Goed blijven lezen.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Daar staat niks over jouw zogenaamde bewijsdrang. Ik spreek hier puur voor mijzelf. Goed blijven lezen.

Ik kan goed lezen, ik zie alleen de relevantie niet om het even te vermelden. Doet verder compleet niet ter zake dan.

Handige manier om elke insinuering goed te praten.

SelmaDuim
Onderhond schreef:
(quote)

Ik kan goed lezen, ik zie alleen de relevantie niet om het even te vermelden. Doet verder compleet niet ter zake dan.

Handige manier om elke insinuering goed te praten.

Tja, je ziet alleen wat je wilt zien, daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

*zwaait terug*

Ik wacht nog steeds geduldig wat daar nu net naar anderen mee te bewijzen valt.

En waarom je zo nodig kwijt moet dat jij dat vooral niet doet. Midden in een discussie waar het compleet irrelevant blijkt te zijn, want het was dus duidelijk niet aan mij gericht.

SelmaDuim
Onderhond schreef:
Ik wacht nog steeds geduldig wat daar nu net naar anderen mee te bewijzen valt.

En waarom je zo nodig kwijt moet dat jij dat vooral niet doet. Midden in een discussie waar het compleet irrelevant blijkt te zijn, want het was dus duidelijk niet aan mij gericht.

Ik geef alleen als voorbeeld hoe ik zelf stem en beoordeel. Als ik iets niet goed vind, dan vind ik dat en hoef ik dat niet van de daken te schreeuwen. Ik ga ook geen moeite doen (luisteren) voor iets wat ik slecht vind om er maar een label aan te kunnen plakken (stemmen). Dus zeker niet irrelevant want daar gaat deze discussie immers over. Niet alles draait om jou alleen inderdaad.

titan (crew)
Onderhond schreef:
Niks mis om de lijst van mijn favoriete genre wat representatiever te maken dan.

Dan is het een hele geruststelling om te weten dat jij niet alleen bepaalt wat representatief is voor dat genre.

titan schreef:
Dan is het een hele geruststelling om te weten dat jij niet alleen bepaalt wat representatief is voor dat genre.
Inderdaad, bij mijn weten is "representatief" ook iets dat juist door volkstammen als zodanig wordt ervaren. In die zin zijn Depeche Mode, Kraftwerk, Vangelis en Jean Michel Jarre waarschijnlijk representatiever voor het electronic genre dan 7E Phalanx of Xanopticon. Bij uitstek acts die tot obscuriteit en uiteindelijk vergetelheid gedoemd zijn.

Dat is absoluut zo! Sowieso raar om alleen als representatief te nemen wat de laatste 5 of 6 jaar is uitgekomen.. beetje enge visie op het genre m.i.

titan schreef:
(quote)

Zeg ik dat dan ?

Volgens mij bepalen we dat net met z'n allen. Jammer voor sommigen, maar daar hoor ik nog steeds bij. Als één van de 10 mensen met een serieuze interesse in het genre.

orbit schreef:
Dat is absoluut zo! Sowieso raar om alleen als representatief te nemen wat de laatste 5 of 6 jaar is uitgekomen.. beetje enge visie op het genre m.i.

Doe er gerust 10 jaar bij.

titan (crew)
Heb ik dan gezegd dat jij dat alleen bepaalt? Ik zeg juist het tegenovergestelde! Jij hebt trouwens hooguit serieuze interesse in een beperkt en duidelijk afgebakend deel binnen het genre.

Sietse
Onderhond schreef:
(quote)

Zeg ik dat dan ?

Volgens mij bepalen we dat net met z'n allen. Jammer voor sommigen, maar daar hoor ik nog steeds bij. Als één van de 10 mensen met een serieuze interesse in het genre.

Als een van die 10 mensen zou ik deze ontzettende met arrogantie besmukte opmerking niet durven maken.

Het meeste wat jij luistert is trouwens totaal NIET representatief voor electronische muziek, net zo min als dat gene dat ik luister binnen de electronische muziek dat is.

titan schreef:
Heb ik dan gezegd dat jij dat alleen bepaalt? Ik zeg juist het tegenovergestelde! Jij hebt trouwens hooguit serieuze interesse in een beperkt en duidelijk afgebakend deel binnen het genre.

Welk deel niet dan ?

Onderhond schreef:
(quote)

Welk deel niet dan ?

Ik heb geen stemmen van jou gezien bij Jean Michel Jarre, Eno, Kitaro e.d., en ook John Foxx, Tubeway Army en dat soort muziek lijk je nog weinig van te kennen..

titan (crew)
Onderhond schreef:
(quote)

Welk deel niet dan ?

Alsof je dat zelf niet weet. Electronic voor 1990, triphop en crossover met rock en pop horen er zeker bij. Daarnaast heb je op alle 50 albums uit de electronic top 50 gestemd (in ieder geval wel consequent) en die albums heb je 24 keer met 3* of lager beoordeeld (17 hiervan zelfs 2* of lager). Lijkt me niet echt een staalkaart van iemand met een serieuze brede interesse in electronic.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.