MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
Sietse
heel mooi gezegd titan...

ben eigenlijk wel benieuwd wat ik allemaal heb gestemd in die lijst...

Er zitten gewoon teveel lijstjesfreaks op deze site. Die toplijsten worden veel te belangrijk gemaakt, terwijl het zou moeten gaan over de muziek en het interesseren van anderen voor jouw favoriete platen. Als daar dan een hoop users tussen zitten die deze muziek niet trekken, so be it.

Ik zou me er vooral niet druk om maken. Voor serieuze lijsten op het gebied van meer extreme genres moet je gewoon niet hier zijn, maar op meer genre-specifieke sites.

sq
Meest eens met Hammerhead, en ik wil nog verder gaan: serieuze lijstjes (wat is het criterium?) bestaan helemaal niet. Mensen stemmen nu eenmaal verschillend, en ik zou er trouwens ook tegen zijn dat het aan banden wordt gelegd (excessen daargelaten van mensen die de zaak opzettelijk willen saboteren).

Dit staat er trouwens los van dat ik wel gek ben op die lijstjes zelf. Je wéét toch ook hoe ze tot stand komen, met alle gedrags- en statistische aspecten daarbij? Ik vind de lijstjes, hiermee rekening houdend, zeer informatief, heb er al vele tips uit gehaald.

Maar je moet niet willen dat jouw favorieten recht hebben op een ´hogere plaats´, want het betekent vrij weinig (verzin maar eens wat het zou moeten zijn).

Ik kijk hoogstens 1x in de maand naar de toplijsten. Ik vind ze ook buitengewoon oninteressant, aangezien de genre lijsten toch vol staan met live albums en compilaties.

sq schreef:
ik wil nog verder gaan: serieuze lijstjes (wat is het criterium?) bestaan helemaal niet.

Dat is inderdaad nog dichter bij de waarheid. De enige lijsten die ik serieus neem zijn m'n eigen toplijsten, aangezien ik daar volledig achter sta. Wat niet wegneemt dat het vermakelijk is om hoofdschuddend naar allerlei van die lijstjes te kijken en er zo af en toe commentaar op te geven.

heel mooi gezegd titan...

Ik vind het maar een weinig bedachte post.

Niet opvallend dat je meteen moet gaan zoeken in allerlei crossover genres. Waarvan ik trip-hop dan nog erg interessant vind. Ook in de pop en ja, zelf de rock crossovers zijn er albums die ik erg goed vind (4*), alleen laat ik mij daar liever in leiden momenteel, en dan zit je jammer genoeg op deze site erg slecht, want de hints komen toch allemaal vanuit eenzelfde hoekje.

Wat die top 50 betreft. Ten eerste is het al een lijst die grotendeels bepaald is door mensen die weinig tot niks met het genre hebben, en even toevallig een hypeje volgen. Ten tweede is mijn quotering compleet anders als de jouwe. Een 0.5* bij mij kan bij jou makkelijk 2.5* opleveren.

Er zitten gewoon teveel lijstjesfreaks op deze site.
Weinig met lijstjesfreak te maken, het zou alleen veel leuker zijn moesten er wat meer genrefreaks zitten, en wat minder voederkippen. Zo'n lijstje kan daar volgens mij wel mee helpen.

SelmaDuim
Onderhond schreef:
... alleen laat ik mij daar liever in leiden momenteel, en dan zit je jammer genoeg op deze site erg slecht, want de hints komen toch allemaal vanuit eenzelfde hoekje.

... Weinig met lijstjesfreak te maken, het zou alleen veel leuker zijn moesten er wat meer genrefreaks zitten, en wat minder voederkippen. Zo'n lijstje kan daar volgens mij wel mee helpen.

Ik blijf me dan toch steeds afvragen waarom je dan niet een andere site gaat zoeken of eentje gaat opzetten waar jij wel je ei kwijt kunt, in plaats van een bestaande site steeds krampachtig te proberen te veranderen omdat het er niet naar je zin is. Dat gaat je namelijk niet lukken en zo blijf je steeds tegen dezelfde frustraties aanlopen. En bovendien wordt het voor anderen waarschijnlijk ook wel vermoeiend om om de zoveel tijd weer dezelfde discussies te moeten voeren met jou. Accepteer dingen zoals ze zijn of ga constructief iets veranderen, maar dit schiet steeds niet op.

Sietse
Onderhond schreef:
(quote)

Wat die top 50 betreft. Ten eerste is het al een lijst die grotendeels bepaald is door mensen die weinig tot niks met het genre hebben, en even toevallig een hypeje volgen.

Dat denk jij ja, maar helaas is de werkelijkheid toch net ff anders. Ik snap niet hoe jij aan de illusie komt dat er hier maar zo weinig mensen zijn die zich bezighouden met electronische muziek. Er zijn er veel meer, echter beperken de meeste van deze mensen zich niet alleen tot electronische muziek. Niet iedereen loopt met oogkleppen op door muziekland heen.

Sietse
SelmaDuim schreef:
(quote)

Ik blijf me dan toch steeds afvragen waarom je dan niet een andere site gaat zoeken of eentje gaat opzetten waar jij wel je ei kwijt kunt

Die site is er al en die heet Discogs. Er zijn daar echter iets minder discussies bij albums. Het forum is wel actief.
Al vrees ik dat hij daar precies dezelfde dingen tegenkomt, want ook daar heb je tegenwoordig andere muziekstromingen tussen zitten.

SelmaDuim schreef:
(quote)

... waar jij wel je ei kwijt kunt, ...

Was je hier geïnspireerd door zijn voederkippen?

fredpit
Paap_Floyd schreef:
(quote)

Was je hier geïnspireerd door zijn voederkippen?

Ik snap niet hoe jij aan de illusie komt dat er hier maar zo weinig mensen zijn die zich bezighouden met electronische muziek.

Dat probleem ligt dan toch echt niet bij mij.

Sietse schreef:
Die site is er al en die heet Discogs.

En met zo'n uitspraken maak je je al helemaal belachelijk. Discogs is een fijne database, en raadpleeg ik graag als ik op zoek ga naar wat nieuws. Maar als community is het een vreselijk brakke site die lijkt te stammen uit '95 en gemaakt is door een toenmalig amateur.

MusicMeter is als platform gewoon erg kwalitatief, en zolang ik geen reden zie waarom er niet gewoon meer mensen op kunnen die niet bang zijn van een bleep, ruis of een bassje ben ik ook niet van plan ergens anders te gaan zitten.

Jammer voor sommigen dan maar, vraag met Sinterklaas een ignore optie aan Jordy.

raffael77
Hier is het ook niet altijd goed hoor want er staan vaak genoeg niet eens alle albums op die uitkomen en daar op die site staat wel veel info en verwijzingen naar linken van artiesten

raffael77
Wat betreft de forums hier is het wel leuk alleen zijn broertje movie geeft info over alle films bijna slecht of niet slecht. Wat ik dan niet snap is dat ze slechte artiesten een kans geven, want die zijn gewoon slecht en dat staat vast. Daarnaast vind ik het stem gedrag in forum mc vs mc battle zeer slecht, omdat de helft van de battles verzonnen is, maar wat ik dan het ergste vind is dat ze diegene wie ze vergelijken vaak de 1 iets minder bekend is bij diegene wardoor de bekende altijd wint hehehehe lol. Wat ik ook slecht vind is dat ze altijd beginnen te zeiken wanneer je kritiek geeft en zeggen haters dat je alles beter wil weten dan de ander. Echt slecht vind ik dat

raffael77
Onderhond schreef:
(quote)

Ik vind het maar een weinig bedachte post.

Niet opvallend dat je meteen moet gaan zoeken in allerlei crossover genres. Waarvan ik trip-hop dan nog erg interessant vind. Ook in de pop en ja, zelf de rock crossovers zijn er albums die ik erg goed vind (4*), alleen laat ik mij daar liever in leiden momenteel, en dan zit je jammer genoeg op deze site erg slecht, want de hints komen toch allemaal vanuit eenzelfde hoekje.

Wat die top 50 betreft. Ten eerste is het al een lijst die grotendeels bepaald is door mensen die weinig tot niks met het genre hebben, en even toevallig een hypeje volgen. Ten tweede is mijn quotering compleet anders als de jouwe. Een 0.5* bij mij kan bij jou makkelijk 2.5* opleveren.

(quote)
Weinig met lijstjesfreak te maken, het zou alleen veel leuker zijn moesten er wat meer genrefreaks zitten, en wat minder voederkippen. Zo'n lijstje kan daar volgens mij wel mee helpen.

IK haal jou ook ff uit jou droom want triphop bestaat niet het is een gestolen muziek soort net als lounge. ze zijn beide voort gekomen uit de eerdere jaren instrumentale hiphop breaks en later voor lounge ook latin house zodat ze zeggen het is lounge.Ja zo kan ik er ook nog wel wat bedenken, want electronica komt ook voort uit de vroegere electrick boogy ofterwijl hiphop. Jammer he dat hiphop zo veel heeft gedaan voor nu school muziek.

Luister naar gasten zoals:

Pete Rock - Petestrumentals of Surviving elements
Marco Polo - Canned Goods
Foreign Exchange - Connected Instrumentals
enzo ken ik er nog wel wat om jou ff te laten weten wat lounge muziek is ofterwijl relaxte luister muziek, maar daarom mag je deze hiphop producers niet in lounge of triphop plaatsen.

titan (crew)
Wat een onzin zeg. Triphop bestaat natuurlijk gewoon wel. Het feit dat dit genre zijn oorsprong in een ander genre heeft doet daar niets aan af. Electronic komt helemaal niet voort uit hiphop, die muziek bestond al voordat er ook maar iemand van hiphop had gehoord.

fredpit
raffael77 schreef:
Wat ik ook slecht vind is dat ze altijd beginnen te zeiken wanneer je kritiek geeft en zeggen haters dat je alles beter wil weten dan de ander. Echt slecht vind ik dat

Je hebt volkomen gelijk hoor...

(fijn he !?)

titan schreef:
Wat een onzin zeg. Triphop bestaat natuurlijk gewoon wel. Het feit dat dit genre zijn oorsprong in een ander genre heeft doet daar niets aan af. Electronic komt helemaal niet voort uit hiphop, die muziek bestond al voordat er ook maar iemand van hiphop had gehoord.

Alle muziek ontstaat uit iets anders. Als iemand mij kan vertellen welke muziek zomaar uit het niets is ontstaan..

fredpit
Paap_Floyd schreef:
(quote)

Alle muziek ontstaat uit iets anders. Als iemand mij kan vertellen welke muziek zomaar uit het niets is ontstaan..

En op de 7de dag schiep god de triphop..

* Zooo..ff relaxen.... PLOP*

En er was triphop

Yak
We zijn zo onderhand wel flink van het topic afgedwaald, dit heeft weinig meer te maken met stemgedrag.

*Zucht* Op naar de volgende lading verontwaardigde reacties van mensen die niets beter te doen hebben dan hier op in te gaan...

voltazy
SilverGun schreef:
*Zucht* Op naar de volgende lading verontwaardigde reacties van mensen die niets beter te doen hebben dan hier op in te gaan...

ik trap af

dit rommel vinden mag best, maar beargumenteer het dan. Dat lijkt mij ook het nut van deze site, overal maar over roepen dat het rommel is schiet niks op. Beagumenteer tenminste je mening...

fredpit
blisteringdude schreef:
Dit is rommel.

Wat..je bericht of dit album ?

blisteringdude schreef:
Dit is rommel.

Ik vind het knap... jij bent ongeveer de meest polariserende stemmer die ik ken; iets is waardeloos of iets is hardstikke goed, 6 keer stemmen en al 2 keer een 0,5.. zal me niks verbazen als je bij Jamai precies hetzelfde bericht hebt geschreven (ik vind dat eigenlijk nogal afdoen aan deze plaat, die ik zelf nog niet eens goed vind)

Iemand luister 10, 20 keer naar dit album, heeft alle teksten doorgenomen, alle mogelijke theorien bij de teksten bedacht, iedere klank en melodie tot aan de laatste noot ontleedt, heeft dit vervolgens uiterst gedetaileerd hier naar voren gebracht met de stem 5. Hij is trots op deze plaat, verrukt, en vooral voldaan omdat hij er heel veel moeite heeft ingestoken.

Vervolgens kom jij, met 1 of 2 luisterbeurten van een handvol nummers, en 3 woorden, wat een 0,5 oplevert...

logisch gezien krijg je een gemiddelde van 2,75..logisch gezien ja... maar is dit wel helemaal eerlijk moet je jezelf afvragen?

maar goed.. een dergelijke boodschap komt toch niet over

Waarom zou het niet eerlijk zijn ? Iemand van het compleet geweldig en iemand vind het compleet zuigen.

Of bedoel je dan 2.5 in dat geval logischer zou zijn ?

Inderdaad,niet iedereen kan het goed vinden,dat heet smaak en mening,maar als je erop reageert doe het dan goed,dan heb je inderdaad wel je zegje gezegd,kom dus niet met even nutteloze kleine berichtjes dat schiet al zowiezo niet op

Onderhond schreef:
Waarom zou het niet eerlijk zijn ? Iemand van het compleet geweldig en iemand vind het compleet zuigen.

Of bedoel je dan 2.5 in dat geval logischer zou zijn ?

Ik vind het gewoon ronduit oneerlijk dat jij een 0,5 kan geven voor een album waar jij 1 keer naar luistert en niet de waarde/schoonheid van kan (willen) inzien maar dat die stem wele ven zwaar telt als de 5 die ik geef voor mijn favoriete album die ik om bepaalde speciale redenen het beste album vind wat er ooit is gemaakt...

daarom geef ik ook zelden lage stemmen...

Wat moet je dan doen ? 50 keer luisteren naar een album waar je echt niks aanvindt ?

Enige optie die Jordy kan inbouwen is dat je Top 10 nog sterker meetelt (als 5.5* of 6.0* oid), maar verder is zijn smaak gewoon even belangrijk als jouw smaakk. En hij vindt dit blijkbaar helemaal niks.

Wat niet wegneemt dat zo'n reacties bij je favoriete albums erg vervelend zijn.

cosmic kid (moderator)
>Wat moet je dan doen ? 50 keer luisteren naar een album waar je echt niks aanvindt ?

50 keer niet, maar ik vind dat je een album zeker 5 keer aandachtig beluisterd moet hebben voordat je je mening geeft. Dan nog vraag ik me af of je dit album, hoe slecht iemand het ook vindt, een 0,5 waard vindt. Dat is, omgerekend naar schoolcijfers, een 1!

Net zoals van frankvankesteren geef ik nooit lage cijfers (lager dan een 3). Niet dat ik alles goed vind, maar lager dan een 3 heb ik al lang geleden verwijderd uit mijn cd collectie, of verwijder ik heel snel uit mijn collectie.

Maar goed, we dwalen heeel erg af....

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.