MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
cosmic kid schreef:
Net zoals van frankvankesteren geef ik nooit lage cijfers (lager dan een 3). Niet dat ik alles goed vind, maar lager dan een 3 heb ik al lang geleden verwijderd uit mijn cd collectie, of verwijder ik heel snel uit mijn collectie.

Dit vind ik nou dus complete onzin

Zo geef je niet echt een goed beeld van je totale muzieksmaak als je alle slechte albums eruit haalt. Die horen er ook bij wat mij betreft. OK Computer heeft trouwens 3 sterren bij mij, een hele krappe voldoende.

Onderhond schreef:
Waarom zou het niet eerlijk zijn ? Iemand van het compleet geweldig en iemand vind het compleet zuigen.

Of bedoel je dan 2.5 in dat geval logischer zou zijn ?

Dit is nou helemaal erg,
eerst zit je te hameren op meer rescensies en onderbouwde meningen en nu ga je verdedigen dat mensen hun "mening" geven met zo'n klein (...)berichtje...

Ehhhh.

Onderhond schreef:
Wat niet wegneemt dat zo'n reacties bij je favoriete albums erg vervelend zijn.

Het gaat me helemaal niet om z'n verdediging, wel om z'n score. Blijven opletten. Wat mij betreft mogen dit soort reacties gewoon weer verwijderd worden, net zoals "super album!" reacties trouwens.

Dit zijn stemmen / users waar tegen opgetreden moet worden: http://www.musicmeter.nl/user/979

1x Musicmeter bezocht, 0 berichten geplaatst, 1x gestemd (op OK Computer met een 0,5).

En dit soort users uiteraard.

1x Musicmeter bezocht, 0 berichten geplaatst, 1x gestemd (op OK Computer met 5,0*).

Inderdaad, die ook (is ook al meer dan een jaar oud).

Onderhond schreef:
Wat moet je dan doen ? 50 keer luisteren naar een album waar je echt niks aanvindt ?

Enige optie die Jordy kan inbouwen is dat je Top 10 nog sterker meetelt (als 5.5* of 6.0* oid), maar verder is zijn smaak gewoon even belangrijk als jouw smaakk. En hij vindt dit blijkbaar helemaal niks.

Wat niet wegneemt dat zo'n reacties bij je favoriete albums erg vervelend zijn.

Ik snap je punt wel, maar ik heb de oplossing al genoemd:

daarom geef ik ook zelden lage stemmen...

Stem maar gewoon niet als jij niet direct kan inzien waarom iets mooi is ipv een protestsstem te geven, een 2 of lager is voor mij alleen bedoeld aan echte commerciele troep, niet aan platen waarvan jij niet kan inzien waarom het niet mooi is..

Ik probeer eerst alle platen te luisteren die zo hoog worden aangeraden,daarom geef ik zoveel hoge cijfers,en terecht prachtplaten, net als OK Computer

bloempje24 schreef:
Dit zijn stemmen / users waar tegen opgetreden moet worden: http://www.musicmeter.nl/user/979

Die top

bloempje24 schreef:

1x Musicmeter bezocht, 0 berichten geplaatst, 1x gestemd (op OK Computer met een 0,5).

Gezien de smaak van de user ook volledig terecht

fredpit
HiLL schreef:
(quote)

Die top

echte naam..chevy

frankvankesteren schreef:
een 2 of lager is voor mij

Voor jou ja. Mag de rest gewoon z'n eigen stemgedrag bepalen ?

Punt is, als die mensen niet stemmen krijg je uiteindelijk zowat enkel fans die hun stem uitbrengen. Wat voor beeld krijg je dan bij een album ?

Een stem bij een album waar je twee keer naar luistert en waar je echt geen fuck aanvindt, kan je ook moeilijk een proteststem noemen. Ik luister doorgaans liever commerciële "troep" dan dit.

DonDijk
blisteringdude schreef:
Dit is rommel.

kijk dan welk album hij een 5.0 heeft gegeven..hij stemt niet op kwaliteit van muziek, maar om het uiterlijk van de mannen.
hierbij is duidelijk dat hij op geile snorretjes valt

voltazy
DonDijk schreef:
(quote)

kijk dan welk album hij een 5.0 heeft gegeven..hij stemt niet op kwaliteit van muziek, maar om het uiterlijk van de mannen.
hierbij is duidelijk dat hij op geile snorretjes valt

, mischien heeft ie zelf ook zo'n snorretje in ontwikkeling.

cosmic kid (moderator)
>Zo geef je niet echt een goed beeld van je totale muzieksmaak als je alle slechte albums eruit haalt.

Ja hoor, albums die niet in mijn lijst staan vind ik dus niets.....

..... of ken ik nog niet

cosmic kid (moderator)
Overigens, even zeuren, maar de opmerkingen over snorretjes t.o.v. blisteringdude vind ik niet prettig en vind ik te persoonlijk.

Ongeacht of het nou waar is of niet is het niet relevant. We hadden het over stemgedrag en niet of iemand wel of niet op geile snorretjes valt

Ik stem pas nadat ik het album gehoord heb,
en ik stem niet qua welke artiest het is,
maar het gaat om de muziek natuurlijk
Als ik een artiest stom vind, en het muziek wel leuk vind, krijgt het album wel een goed cijfer~!

Onderhond schreef:
(quote)

Voor jou ja. Mag de rest gewoon z'n eigen stemgedrag bepalen ?

Punt is, als die mensen niet stemmen krijg je uiteindelijk zowat enkel fans die hun stem uitbrengen. Wat voor beeld krijg je dan bij een album ?

Een stem bij een album waar je twee keer naar luistert en waar je echt geen fuck aanvindt, kan je ook moeilijk een proteststem noemen. Ik luister doorgaans liever commerciële "troep" dan dit.

Iedereen mag zijn eigen stemgedrag hebben, ik heb nooit gezegd van niet..

dat is toch waar deze site voor is: om je mening te geven en niet om je mening door te drammen?

P.S. ik vind de opmerking over snorretjes ongeveer even laag niveau als het bericht zelf

neo
cosmic kid schreef:
50 keer niet, maar ik vind dat je een album zeker 5 keer aandachtig beluisterd moet hebben voordat je je mening geeft. Dan nog vraag ik me af of je dit album, hoe slecht iemand het ook vindt, een 0,5 waard vindt. Dat is, omgerekend naar schoolcijfers, een 1!

Ik word hier eigenlijk eerlijk gezegd een beetje moe van. Laat een ieder dat lekker voor zichzelf uitmaken, net zoals jij ervoor kiest om daar 5 luisterbeurten over te doen.

neo schreef:
(quote)

Ik word hier eigenlijk eerlijk gezegd een beetje moe van. Laat een ieder dat lekker voor zichzelf uitmaken, net zoals jij ervoor kiest om daar 5 luisterbeurten over te doen.

Helemaal mee eens, voor de meeste soorten muziek/ platen heb ik niet langer dan 1 a 2 keer nodig om er een cijfer aan te geven. Dat ik meestal nog wat vaker luister tegenwoordig is eigenlijk vooral omdat er altijd groeiers mogelijk zijn (maar dat hoor je meestal de eerste keer al) en omdat je soms in een stemming iets anders beoordeeld als in een andere stemming. Wat betreft kwaliteit en originaliteit pik ik de krenten echter altijd wel na één of twee keer uit de pap, en dat is eigenlijk al voldoende voor een cijfer dus..

neo schreef:
(quote)

nou... ik zou het niet helemaall leuk vinden als jij na 1 of 2 luisterbeurten mijn favoriete plaat zou afstempelen als saai of commercieel of wat dan ook... daarvoor vind ik het aantal luisterbeurten gewoon te weinig... ik dwing je dan niet om hem nog een keer te luisteren, maar stem dan gewoon niet

cosmic kid (moderator)
>Ik word hier eigenlijk eerlijk gezegd een beetje moe van. Laat een ieder dat lekker voor zichzelf uitmaken, net zoals jij ervoor kiest om daar 5 luisterbeurten over te doen.

Oh ja hoor, dat mag. Al stem je op een album wat je nog nooit gehoord hebt....het zal mij een worst wezen.

Ik kan me alleen zelf niet voorstellen dat iemand een afgewogen oordeel over een cd kan geven na 1 of 2 keer luisteren. Mijzelf lukt dat niet, zeker niet bij de meer ontoegangelijke cd's.

neo
Heb je dan werkelijk niet een beetje inlevingsvermogen in hoe andere dat zouden kunnen doen? Ik kan zo begrijpen dat jij er zo langer over doet om dat goed te kunnen beoordelen (of dat persee wilt doen, dat is mij niet helemaal duidelijk). Maar je lijkt te zeggen dat dat dus iegenlijk niet kan zoals sommige het doen, net als 0.5 sterren geven.

neo schreef:
Heb je dan werkelijk niet een beetje inlevingsvermogen in hoe andere dat zouden kunnen doen? Ik kan zo begrijpen dat jij er zo langer over doet om dat goed te kunnen beoordelen (of dat persee wilt doen, dat is mij niet helemaal duidelijk). Maar je lijkt te zeggen dat dat dus iegenlijk niet kan zoals sommige het doen, net als 0.5 sterren geven.

dit heeft niets te maken met inlevingsvermogen.. ik kan me wel prima voorstellen dat iemand na 5 keer luisteren kan merken wat iemand anders na 10 luisterbeurten hoort... maar 1 of 2 luisterbeurten is gewoon weg te kort punt

Edit: al moet ik wel zeggen dat het per plaat verschilt.. maar ik weet zeker dat jij geen van mijn favoriete platen met 1 of 2 keer luisteren 'voldoende' zou hebben beluisterd om te oordelen

neo
Dat bedoel ik dus. Je zegt dus ook al dat iemand dat niet na1 of 2 keer kan inschatten. Dat is gewoon pure nonsens.

neo
frankvankesteren schreef:
Edit: al moet ik wel zeggen dat het per plaat verschilt.. maar ik weet zeker dat jij geen van mijn favoriete platen met 1 of 2 keer luisteren 'voldoende' zou hebben beluisterd om te oordelen

De kans dat ik jouw favoriete ooit zal luisteren is al praktisch 0,0. Sus daar zullen we nooit achterkomen.

neo
Zie dat ik er toch twee ken; een van Coldplay en een van de Red Hot Chilly Peppers. Sinds de eerste keer is er na misschien wel 20 keer luisteren bij andere totaal niks veranderd aan mijn waardering. En nu jij weer...

cosmic kid (moderator)
>Heb je dan werkelijk niet een beetje inlevingsvermogen in hoe andere dat zouden kunnen doen? Ik kan zo begrijpen dat jij er zo langer over doet om dat goed te kunnen beoordelen (of dat persee wilt doen, dat is mij niet helemaal duidelijk). Maar je lijkt te zeggen dat dat dus iegenlijk niet kan zoals sommige het doen, net als 0.5 sterren geven.

Inlevingsvermogen? Oh ja, hoor. Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat ik het me moeilijk kan voorstellen. Dat is een nuanceverschil, maar in deze discussie een belangrijk nuanceverschil.

Even puur namens mezelf gesproken: ik kan (meestal) wel horen of een cd me bevalt na 1 of 2 luisterbeurten, maar zelfs bij een slechte cd weet ik echt nog niet of ik de cd een 0,5, een 1 of iets hoger geef. Om een gedegen oordeel te geven, "moet" ik cd's een keer of 5 luisteren. Sommige cd's doen er nog langer over. Origin of symmetry heb ik heel vaak beluisterd voordat ik hem een cijfer kon geven. Voor die tijd waardeerde ik de cd wel, maar een cijfer geven vond ik lastig.

Dan de 0,5 discussie. Misschien raar gezegd, maar ik ken geen 0,5 cd's. De laatste cd die ik heb weggedaan is V van Live. Vond ik een 2* of 2,5* ster cd. De slechtste cd die ik in huis heb scoort waarschijnlijk 2* (vraag me even niet welke dat dan is).

Ik kan me zo voorstellen dat cd's van Frans B. of aanverwante artiesten bij mij een 0,5* zouden scoren. Mijn aversie tegen "dat soort muziek" is echter zo groot dat ik er nog geeneens aan begin om die cd's te beluisteren. Betekent dus ook dat ik hem niet kan beoordelen.

Kan ik me voorstellen dat anderen cd's wel een 0,5* geven. Ja, dat wel, maar voor mij werkt dat anders. Komt ook doordat ik cd's al gauw een 3* vind, vooral als ze binnen mijn favoriete genres vallen.
Een van de redenen dat ik mijn mindere cd's nog geen cijfer heb gegeven, is dat ik nog geeneens klaar ben met het becijferen van mijn favoriete cd's.
Ik kom er gewoon niet aan toe. MusicMeter is een veels te leuke site om mijn tijd te verdoen met alleen maar cijfertjes geven. Heb ik het geeneens over mijn andere hobbies die ook tijd willen...

Platen van de arctic monkeys of dat soort bandjes heb ik ook weinig moeite mee hoor, dat heb ik na 1 of 2 keer echt wel begrepen en gewogen..

Misschien dat jullie gehoor nog getraind moet worden ofzo

cosmic kid (moderator)
>Misschien dat jullie gehoor nog getraind moet worden ofzo

Helaas gaat de toon in deze discussie me steeds meer tegen staan. Het voelt alsof ik me moet verdedigen voor mijn mening. Aangezien ik daar een hekel aan heb, stop ik met deze discussie.
Ik heb gezegd wat ik wilde zegen.

Punt.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:50 uur

geplaatst: vandaag om 20:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.