De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2007, 11:15 uur
Feeder schreef:
Joy smijt gewoon niet met lage stemmen, daar heb ik alle begrip voor.
Het heeft 2 kanten uit beleefdheid een goede stem uitbrengen zonder dat veel mu.me gebruikers over je heen vallen.Of een eigen standpunt innemen,dan krijg je pas een eerlijk stemlijst gemiddelde(of als je iets niets vind zou je ook niet kunnen gaan stemmen,zou ook een keuze kunnen zijn),Dan maar hard ,maar weten we wel waar we aan toe zijn(eerlijke(harde)mening dus).Overigens is dit een van mijn Pink Floyd favorieten op Wish You na die ik nog beter vind.(quote)
Joy smijt gewoon niet met lage stemmen, daar heb ik alle begrip voor.
0
geplaatst: 4 november 2007, 12:15 uur
ricardo schreef:
Dan vind ik dat je verassend hoog stemt,3 sterren is dan erg veel als je dit niks vind dan.(zowel de zanger als het instrumentale zijn niet aan jou besteed)
Dan vind ik dat je verassend hoog stemt,3 sterren is dan erg veel als je dit niks vind dan.(zowel de zanger als het instrumentale zijn niet aan jou besteed)
Goed punt. Ik zat aanvankelijk ook te denken of ik uberhaupt een score aan dit album zou gaan geven. Ik zie andere MuMe-ers 1-en geven aan albums die kwalitatief erg sterk zijn, dat vind ik jammer.
De muziek, ook al hou ik er in dit geval niet van, zit op TDSOTM goed in elkaar: 3*.
0
geplaatst: 9 november 2007, 17:33 uur
Mensen die 2 sterren geven aan een album dat nog niet uit is 
alleen omdat de band nooit een hitje heeft gehad in de NLse charts...
..pijnlijk.

..pijnlijk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 november 2007, 14:40 uur
Kirsten035 schreef:
..pijnlijk.

..pijnlijk.
Moderator een berichtje over sturen en that's it...
0
fredpit
geplaatst: 23 november 2007, 15:11 uur
iemand die een 1 geeft voor dit album is niet serieus te nemen...
Die 1 zegt hooguit iets over de (wan)smaak van de persoon niets over de kwaliteiten van dit album.
Die 1 zegt hooguit iets over de (wan)smaak van de persoon niets over de kwaliteiten van dit album.
0
max en joep
geplaatst: 23 november 2007, 15:29 uur
fredpit schreef:
nou nou nou, dat is ook wel weer een boude uitspraak hoor.
het kan toch totaal iemands ding niet zijn?
ik kan me levendig voorstellen dat je hier niks aan vind, zeker als je bijv. van kwalitatief hoogstaandere en technisch interessantere muziek houdt.
als je bijv. van toffe riffs en solo's houdt, of van vet technisch interessant drumwerk, dan heeft dit album niet zo veel te bieden.
ik zeg niet dat ik het persoonlijk geen goede cd vind, maar ik kan me best voorstellen dat iemand er niets mee heeft.
0
max en joep
geplaatst: 23 november 2007, 16:02 uur
ALLES wat je noemt, gebeurt hier op MuMe bij metal cd's constant!
Neem Master of Puppets van Metallica.
Dat geldt als een mijlpaal op metalgebied.
Toch zijn er ook mensen die die schijf volledig met de idiootste commentaren afbranden.
Dat is nu eenmaal de negatieve kant van het smaken-verschillen-principe.
Let wel:
ik ben het dus op veel punten juist met je eens he!
Ik vind het ook belachelijk dat mensen een 1 uitdelen aan cd's waarvan ze binnen alle redelijkheid kunen vermoeden dat het toch hun straatje niet is.
Maar goed, hier op MuME mag dat (helaas) en dus krijg je soms de meeste idiote cijfers bij geweldige platen.
En dat is jammer.
En soms lijken mensen het inderdaad ook te doen om een beetje stoer te doen ja.
Lekker een klassieker afbranden, wat een lol....
Neem Master of Puppets van Metallica.
Dat geldt als een mijlpaal op metalgebied.
Toch zijn er ook mensen die die schijf volledig met de idiootste commentaren afbranden.
Dat is nu eenmaal de negatieve kant van het smaken-verschillen-principe.
Let wel:
ik ben het dus op veel punten juist met je eens he!
Ik vind het ook belachelijk dat mensen een 1 uitdelen aan cd's waarvan ze binnen alle redelijkheid kunen vermoeden dat het toch hun straatje niet is.
Maar goed, hier op MuME mag dat (helaas) en dus krijg je soms de meeste idiote cijfers bij geweldige platen.
En dat is jammer.
En soms lijken mensen het inderdaad ook te doen om een beetje stoer te doen ja.
Lekker een klassieker afbranden, wat een lol....
0
geplaatst: 24 november 2007, 16:00 uur
0,5 stemmen is toch een stem? waar hebben we het over?ik zal dit nooit doen om te pesten daarnaast geef ik deze stem niet vaak Maar meestal stem ik bij een slechte cd helemaal niet, krijg je ook dit gezeur niet. 

0
geplaatst: 24 november 2007, 16:38 uur
Ik zie mezelf niet zo snel een laag cijfer voor een album geven. Ik stem eigenlijk alleen voor dingen die ik goed ken en ik ken iets goed omdat ik het een goed album vind. Er zullen vast albums zijn die ik maar 1 ster waard vind maar aangezien ik nooit naar zulke albums luister... of soms misschien 2 nummers voordat ik het hoofdschuddend opgeef maar dan voel ik me na zo'n korte blootstelling aan dat album noch de noodzaak noch de roeping om er desondanks toch op te gaan stemmen.
Kortom, als je een 1 aan een album geeft heb je volgens mij echt een probleem. Of je kent het onvoldoende waardoor je er beter helemaal niet op had kunnen stemmen, of je hebt uitentreure geluisterd naar een album dat je niet te pruimen vindt terwijl je die tijd ook nuttig had kunnen besteden. Door bijvoorbeeld te luisteren naar muziek die je wel kunt waarderen.
Graf, pragmaticus in optima forma
Kortom, als je een 1 aan een album geeft heb je volgens mij echt een probleem. Of je kent het onvoldoende waardoor je er beter helemaal niet op had kunnen stemmen, of je hebt uitentreure geluisterd naar een album dat je niet te pruimen vindt terwijl je die tijd ook nuttig had kunnen besteden. Door bijvoorbeeld te luisteren naar muziek die je wel kunt waarderen.
Graf, pragmaticus in optima forma

0
geplaatst: 24 november 2007, 20:35 uur
Ja precies ik geef ook niet echt vaak lage stemmen. Ik wil een album wel een beetje redelijk kennen voordat ik erop stem. Als een album me na een keer luisteren helemaal niet bevalt dan luister ik hem niet snel vaker waardoor de (lage) stem uitblijft.
0
Spijtoptant
geplaatst: 24 november 2007, 21:58 uur
Wat een gedoe. Zolang de mogelijkheid tot 0,5 bestaat, hoef je je voor een 0,5 niet meer te verantwoorden dan voor een 5 of welk ander cijfer.
Anders kan die optie (0,5) beter afgeschaft worden.
En er zijn heeeel wat onbeargumenteerde 5-stemmen. (argumentatie is dan ook geen voorwaarde voor geven van een stem)
Anders kan die optie (0,5) beter afgeschaft worden.
En er zijn heeeel wat onbeargumenteerde 5-stemmen. (argumentatie is dan ook geen voorwaarde voor geven van een stem)
0
patrick_p72
geplaatst: 25 november 2007, 10:11 uur
Ik vind het te makkelijk om ergens een 0,5 ster voor te geven als het mijn muziek niet is. Dan onthoud ik mij van stemming. Om zo niet onnodig het gemiddelde te beinvloeden. Lager dan een 2 geef ik in principe niet. Wat dus niet betekent dat ik geen albums ken die lager dan een 2 verdienen. Ken er zat maar stem er dan niet op.
0
geplaatst: 25 november 2007, 11:31 uur
Maar als je het toch gewoon een barslecht album vindt dan maakt het toch niet uit welke genre daaraan wordt vast geplakt.
0
geplaatst: 25 november 2007, 12:42 uur
Bij Radiohead - OK Computer (1997):
Gewoon doorsnee muziek voor de massa dit.Niets bijzonders dus.Niet goed en niet slecht,maar er zit weinig spannends in,daarom blijf ik bij mijn 3*.Want een voldoende is deze plaat toch wel waard.
Iemand die 2* geeft,en dit niet goed waardeert vind ik toch nog wel een goede score(je zou immers nog minder kunnen geven),ik snap het wel,want er is zoveel beters dan Radiohead uitgebracht,en de hogere scores wil je nu eenmaal voor het beste bewaren.
maar om op dit album terug te komen een(krappe) voldoende score voor dit album(vanaf 2.5*)lijkt me deze plaat toch wel waard.
Gewoon doorsnee muziek voor de massa dit.Niets bijzonders dus.Niet goed en niet slecht,maar er zit weinig spannends in,daarom blijf ik bij mijn 3*.Want een voldoende is deze plaat toch wel waard.
Iemand die 2* geeft,en dit niet goed waardeert vind ik toch nog wel een goede score(je zou immers nog minder kunnen geven),ik snap het wel,want er is zoveel beters dan Radiohead uitgebracht,en de hogere scores wil je nu eenmaal voor het beste bewaren.
maar om op dit album terug te komen een(krappe) voldoende score voor dit album(vanaf 2.5*)lijkt me deze plaat toch wel waard.
0
Nicci
geplaatst: 25 november 2007, 13:06 uur
corn1holio1 schreef:
Het is trouwens behoorlijk moeilijk om voorbeelden te geven van je nutteloze berichten, gezien ze 9 van de 10 keer door de moderators verwijderd worden.
Het is trouwens behoorlijk moeilijk om voorbeelden te geven van je nutteloze berichten, gezien ze 9 van de 10 keer door de moderators verwijderd worden.
best kans dat dit nu weer gaat gebeuren. je moet je alleen afvragen hoe dit komt: door Nicci of door een radioheadliefhebber (zoals jij) die niet ingaat op wat ik schrijf, maar dat ik wat schrijf.
@ricardo
ik kan er geen 2,5 van maken . . . .
die 2 punten zijn voor een paar nummers die deze plaat nog enigszins dragelijk maken.
0
geplaatst: 25 november 2007, 13:25 uur
Uit beleefdheid en respect voor de makers en gebruikers van dit forum heb ik me voorgenomen om minimaal 2.5* uit te delen of anders gewoon helemaal niet te stemmen.Alles onder de 2.5 is eigenlijk al een beetje provoceren(0.5* sterren helemaal),en een negatieve reactie uitlokken bij mensen die deze muziek wel waarderen.Ik heb een paar maand geleden ook gezondigd bij een paar albums wat niet mijn ding is,maar heb die scores allemaal verwijderd,en ik laat de fans van die albums verder dus gewoon ook met rust dus.
0
patrick_p72
geplaatst: 25 november 2007, 13:53 uur
Weirdo Wizzy schreef:
Maar als je het toch gewoon een barslecht album vindt dan maakt het toch niet uit welke genre daaraan wordt vast geplakt.
Ik hoor hier nog wel het een en het ander van langs komen uit de kamer van mijn oudste dochter. Zij is 13 en houdt van goedkope hip-hop en R&B.
Dan hoor ik daar dus wel eens een album langs komen waarna ik na 3 nummers en de rest van het album in stukjes al weet dat het 0,5* zou zijn.
Ik zou dus nog een heleboel halve sterren mogen geven. Maar dat vind ik niet terecht omdat ik deze albums enkel en alleen maar heb gehoord via mijn dochter. Ik zou ze nooit opzetten. DUs alleen haar muziek krijgt dan een halve ster andere artiesten die net zo slecht zijn ontlopen dna de dans. Zoals bijvoorbeeld een Jan Smit of Frans Bauer want behalve wat ik soms op de radio hoor ken ik die muziek niet. Kan dus niet stemmen maar ja van wat ik op de radio gehoord heb weet ik dus dat het een halve ster zal worden.
OK kan ik die toch een halve ster geven, zou je dan kunnen zeggen. Maar dan heb je nog een heleboel minder bekende artiesten misschien nog wel slechter dan Frans en Jan. Artiesten die ik gelukkif verder ook niet ken, wat ik ook graag zo wil houden. Maar ja om dan objectief lage cijfers te kunnen geven zou ik me daarin toch ook moeten verdiepen. Anders krijg je het hier al eerder genoemde principe hoge bomen vangen veel wind.
Maar daar heb ik geen zin in/
Dus vandaar de voor mij goed werkbare oplossing ik geef gewoon een 2 of hoger en anders gewoon niets.
En een 2 is op zich al een slecht cijfer maar net hoog genoeg nog dat ik er toch nog wel zonder kokhalzende gevoelens naar kan luisteren.
0
geplaatst: 25 november 2007, 17:12 uur
ricardo schreef:
Uit beleefdheid en respect voor de makers en gebruikers van dit forum heb ik me voorgenomen om minimaal 2.5* uit te delen of anders gewoon helemaal niet te stemmen.Alles onder de 2.5 is eigenlijk al een beetje provoceren(0.5* sterren helemaal),en een negatieve reactie uitlokken bij mensen die deze muziek wel waarderen.Ik heb een paar maand geleden ook gezondigd bij een paar albums wat niet mijn ding is,maar heb die scores allemaal verwijderd,en ik laat de fans van die albums verder dus gewoon ook met rust dus.
Ik ben het eigenlijk volledig met je eens. Waarom zou je in vredesnaam gaan stemmen op muziek die je toch op voorhand al afgrijselijk vind. Ik denk dat je eigenlijk alleen moet stemmen om muziek die jou ligt en daarin moet je dan je onderscheid maken.
Veel mensen doen dat ook bij die smartlappen muziek. Ik hou daar ook niet van, maar ga het niet de grond in boren omdat ik er simpelweg geen kaas van gegeten heb. Misschien is een dergelijke plaat in zijn genre uitstekend.
Stemmen naar je eigen smaak lijkt me dus beter.
0
geplaatst: 25 november 2007, 19:03 uur
patrick_p72 schreef:
Ik hoor hier nog wel het een en het ander van langs komen uit de kamer van mijn oudste dochter. Zij is 13 en houdt van goedkope hip-hop en R&B.
Dan hoor ik daar dus wel eens een album langs komen waarna ik na 3 nummers en de rest van het album in stukjes al weet dat het 0,5* zou zijn.
Ik zou dus nog een heleboel halve sterren mogen geven. Maar dat vind ik niet terecht omdat ik deze albums enkel en alleen maar heb gehoord via mijn dochter. Ik zou ze nooit opzetten. DUs alleen haar muziek krijgt dan een halve ster andere artiesten die net zo slecht zijn ontlopen dna de dans. Zoals bijvoorbeeld een Jan Smit of Frans Bauer want behalve wat ik soms op de radio hoor ken ik die muziek niet. Kan dus niet stemmen maar ja van wat ik op de radio gehoord heb weet ik dus dat het een halve ster zal worden.
OK kan ik die toch een halve ster geven, zou je dan kunnen zeggen. Maar dan heb je nog een heleboel minder bekende artiesten misschien nog wel slechter dan Frans en Jan. Artiesten die ik gelukkif verder ook niet ken, wat ik ook graag zo wil houden. Maar ja om dan objectief lage cijfers te kunnen geven zou ik me daarin toch ook moeten verdiepen. Anders krijg je het hier al eerder genoemde principe hoge bomen vangen veel wind.
Dus vandaar de voor mij goed werkbare oplossing ik geef gewoon een 2 of hoger en anders gewoon niets.
En een 2 is op zich al een slecht cijfer maar net hoog genoeg nog dat ik er toch nog wel zonder kokhalzende gevoelens naar kan luisteren.
(quote)
Ja oke maar dan zou je ook stemmen terwijl je een cd niet echt aandachtig heb beluisterd . Ik hoor ook genoeg muziek die ik geen hol aan vindt. Maar ik stem gewoon nadat ik een cd met volle aandacht heb beluisterd. Als ik een keer een indie-rock album (om maar een voorbeeldje te noemen) uitprobeer en die bevalt me na twee keer aandachtig luisteren totaal niet dan hoef je er toch eigenlijk geen problemen mee te hebben dat je die cd 1 ster geeft?
Ik vind het wel dom als ik bijvoorbeeld die Hitzone pagina's bekijk en ik zie (vaak dezelfde) personen op alle Hitzones 2 en 1 sterren geven. Dat is gewoon een beetje laten hoe anti mainstream je bent mijns inziens en dat is behoorlijk zielig.
Ik luister cd's die me erg leuk lijken en die kunnen dan tegenvallen maar meestal staan er wel wat nummers op die het niveau op een redelijk niveau houden dus vandaar dat ik bijna nooit echt lage stemmen geef.
0
geplaatst: 25 november 2007, 20:02 uur
Een 0,5 kan zeer informatief zijn. Of dat nu gemeend, quasi-elitair, slordig of generiek is (alles van een artiest ofzo). Het is allemaal nuttige informatie voor mij over het gestemde album dan wel over de stemgever. Het kan ook zijn dat een deskundige in een genre zeer uitgebreid te werk is gegaan, en dan kan het heel nuttig zijn om te weten welke albums die persoon juist ontzettend beroerd vindt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 november 2007, 10:02 uur
Ik vind het eigenlijk maar een hoop gezeur.
Even een oud bericht van mezelf quoten:
Even een oud bericht van mezelf quoten:
Casartelli schreef:
Ik ben eigenlijk wat verbaasd over het grote aantal mensen dat geen 0,5 geeft... of niet lager dan 1,5 of niet lager dan 2,0... Mensen, we hebben een schaal met 10 mogelijke waarden. Door die waarden optimaal te benutten, lichten we de diepte- én de hoogtepunten er beter uit.
Mijn stemaantallen volgen wel ongeveer een Gausskromme. Als dat principe erg in de verdrukking komt, wordt het tijd er eens opnieuw naar te kijken.
Ik ben eigenlijk wat verbaasd over het grote aantal mensen dat geen 0,5 geeft... of niet lager dan 1,5 of niet lager dan 2,0... Mensen, we hebben een schaal met 10 mogelijke waarden. Door die waarden optimaal te benutten, lichten we de diepte- én de hoogtepunten er beter uit.
Mijn stemaantallen volgen wel ongeveer een Gausskromme. Als dat principe erg in de verdrukking komt, wordt het tijd er eens opnieuw naar te kijken.
0
geplaatst: 26 november 2007, 19:14 uur
Ik vind dat iedere goed beargumenteerde stem telt. En met goed beargumenteerd bedoel ik dan geen dingen in de stijl van:
Hoe kunnen jullie daar naar luisteren? Ik word er knettergek van
of Die hoes alleen al zegt genoeg
(Die laatste voornamelijk bij Grindcore).
Hoe kunnen jullie daar naar luisteren? Ik word er knettergek van

of Die hoes alleen al zegt genoeg
(Die laatste voornamelijk bij Grindcore).
0
Nicci
geplaatst: 26 november 2007, 22:50 uur
Bij The Rolling Stones - Singles Collection: The London Years (1989):
ik geef geen punten voor verzamelaars. vreemd gedoe.
ik geef geen punten voor verzamelaars. vreemd gedoe.
0
geplaatst: 26 november 2007, 23:01 uur
Waarom niet dan? ik heb veel bands leren kennen via verzamelaars,want daar staan immers de beste nummers op en weet je gelijk of het wat voor je is of niet. Ik kan me voorstellen dat het voor de fans niets is want die hebben alle albums toch al, maar voor een beginner als instap is er niets mis mee toch?.Ik prefereer als instap overigens het liefst een live verzamelaar,want dan weet je gelijk ook wat een band in huis heeft op het podium.
0
Nicci
geplaatst: 27 november 2007, 08:48 uur
ricardo schreef:
Waarom niet dan?
Waarom niet dan?
behalve 'goed verzameld' zou ik niet weten waar je op moet letten. ik kan vandaag nog een verzamelaar voor je maken. geen probleem; brand ik zo voor je. en dan ga jij daar punten voor geven? leuk, maar het zegt me niets.
0
patrick_p72
geplaatst: 27 november 2007, 20:36 uur
Weirdo Wizzy schreef:
Ja oke maar dan zou je ook stemmen terwijl je een cd niet echt aandachtig heb beluisterd . Ik hoor ook genoeg muziek die ik geen hol aan vindt. Maar ik stem gewoon nadat ik een cd met volle aandacht heb beluisterd.
Ja oke maar dan zou je ook stemmen terwijl je een cd niet echt aandachtig heb beluisterd . Ik hoor ook genoeg muziek die ik geen hol aan vindt. Maar ik stem gewoon nadat ik een cd met volle aandacht heb beluisterd.
Ik heb niet altijd een CD met volle aandacht beluisterd als ik er punten aan geef. Om een hoge score (4* en hoger) te krijgen moet dat wel.
Maar soms heb je het gehoord als achtergrond terwijl je met iets bezig was. Of je hebt het merendeel van de nummers wel gehoord maar een paar nummertje na een (klein) stukje al geskipt. Of je hebt een paar leuke nummers ontdekt en de rest al na kleine stukje geskipt.
Dan komt een album natuurlijk al een stuk lager uit. Ik heb de nummers ten slotte niet voor niets geskipt.
Albums met 2 of 2,5 * bijvoorbeeld heb ik meestal niet helemaal uitgezeten. Had ik dat dan niet mogen stemmen? Had ik dan op mijn tanden moeten bijten en de 'straf' uitzitten. Die vooruitgaan knop zit niet voor niets op je media-afspeler.
Weirdo Wizzy schreef:
Als ik een keer een indie-rock album (om maar een voorbeeldje te noemen) uitprobeer en die bevalt me na twee keer aandachtig luisteren totaal niet dan hoef je er toch eigenlijk geen problemen mee te hebben dat je die cd 1 ster geeft?
Als ik een keer een indie-rock album (om maar een voorbeeldje te noemen) uitprobeer en die bevalt me na twee keer aandachtig luisteren totaal niet dan hoef je er toch eigenlijk geen problemen mee te hebben dat je die cd 1 ster geeft?
Ja misschien heb jij een wat andere beoordeling denk ik. Dat is vaak ook wat deze beoordelingen moeilijk maakt. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ik voor muziek uit de genres die ik leuk vind 1* ga geven. Zelfs al is het heel slecht dan nog zal het nog altijd beter zijn dan Andre Hazes of iets dergelijks. Dat zit voor mij in de zeer weinig tot geen ster zone. Of de al eerder genoemde muziek van mijn dochter zit in die regionen. Een heel slecht rock album zal nog altijd beter te pruimen zijn dan het beste van Jan Smit.
Dit is dan mijn persoonlijke smaak natuurlijk en diende hier even meer als voorbeeld. Hoop dat nu niet gelijk alle Jan Smit fans over me heen vallen
.
0
geplaatst: 27 november 2007, 21:12 uur
patrick_p72 schreef:
Albums met 2 of 2,5 * bijvoorbeeld heb ik meestal niet helemaal uitgezeten. Had ik dat dan niet mogen stemmen? Had ik dan op mijn tanden moeten bijten en de 'straf' uitzitten. Die vooruitgaan knop zit niet voor niets op je media-afspeler.
Ik snap ook nog altijd niet waarom je een album volledig moet uitzitten. Als je door de eerste zeven nummers weet dat het een zeer slecht cijfer gaat zijn, waarom verdoe je dan je tijd nog? De laatste pakweg vier nummers zullen hoogstwaarschijnlijk niet maken dat je ipv 2.5* 4.5* geeft. In zo'n geval leg ik liever iets beters op.
* denotes required fields.