De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2007, 18:30 uur
Maar niet iedereen vind toch dezelfde muziek goed, ik geef bijvoorbeeld Hot Rats een 5, iemand die dit maar oeverloos gejengel vind zal hier een 2 of minder geven....nee?
0
geplaatst: 5 december 2007, 20:27 uur
Inderdaad, maar ik denk niet da Gajarigon dit bedoelde. Hij bedoelde dat we de mogelijkheid hebben om 10 verschillende scores uit te geven, en dat we ze dus alle tien moeten gebruiken. Dat bevordert ook de gemiddeldes, imo.
0
geplaatst: 5 december 2007, 23:06 uur
Zou inderdaad wel het beste zijn, maar het ligt aan de manier waarop iemand kiest te stemmen. Ik stem zelf haast enkel op scores, met daarnaast een kleine hoeveelheid electronic en wereld. Heb er totaal geen behoefte aan om allerlei lage stemmen van muziek die mij niks interesseert in mijn stemmenlijst te hebben staan. Ik zelf stem in het wereld en electronic genre enkel op wat ik goed vind en bij score op alles.
Je hoort weleens dat mensen niet stemmen omdat het niet hun soort genre is, maar kan ook best begrijpen dat je zoiets ook niet graag in die stemlijsten wilt terugvinden. Algemene muziekliefhebbers, die een hele brede smaak hebben, willen misschien wel een zo compleet mogelijk overzicht hebben van alles wat ze kennen, of het nu hun genre is of niet. Maar ook bij hen zijn er die bepaalde genres waar ze niet in thuis zijn niet becijferen. Allemaal wel begrijpelijke redenen als ze het gewoon niet mooi vinden staan in hun stemmenlijst. Is toch onder meer iets wat je fijn voor jezelf wilt hebben als mooi overzicht.
Wat ik echter nooit zal begrijpen is het puur niet stemmen omdat iemand niks met het genre heeft. Als ik er behoefte aan zou hebben om op alles te stemmen wat ik ken, zou ik niks overslaan, genre of niet. Geluisterd is geluisterd, dus een stem kan gewoon. In dit soort gevallen is het erg jammer dat daardoor gemiddeldes er nogal anders uit kunnen zien.
Je hoort weleens dat mensen niet stemmen omdat het niet hun soort genre is, maar kan ook best begrijpen dat je zoiets ook niet graag in die stemlijsten wilt terugvinden. Algemene muziekliefhebbers, die een hele brede smaak hebben, willen misschien wel een zo compleet mogelijk overzicht hebben van alles wat ze kennen, of het nu hun genre is of niet. Maar ook bij hen zijn er die bepaalde genres waar ze niet in thuis zijn niet becijferen. Allemaal wel begrijpelijke redenen als ze het gewoon niet mooi vinden staan in hun stemmenlijst. Is toch onder meer iets wat je fijn voor jezelf wilt hebben als mooi overzicht.
Wat ik echter nooit zal begrijpen is het puur niet stemmen omdat iemand niks met het genre heeft. Als ik er behoefte aan zou hebben om op alles te stemmen wat ik ken, zou ik niks overslaan, genre of niet. Geluisterd is geluisterd, dus een stem kan gewoon. In dit soort gevallen is het erg jammer dat daardoor gemiddeldes er nogal anders uit kunnen zien.
0
E.Norton
geplaatst: 7 december 2007, 02:44 uur
Bij Ghostface Killah - The Big Doe Rehab (2007):
Aub zeg het is niet onbekend dat jou smaak al helemaal niet past bij de mijne, als jij bijvoorbeeld zo ver gaat om Murs's End of The Beginning in je top10 lijst zet verklaart al een hoop, en nee ik heb niet een jaar in een krot gewoond ik had het te druk met dingen,
ik zeg niet dat ik de expert ben maar jij zeker ook niet als ik je top10 alleen al doorneem besef ik het al..
En als jij nou eens mij probeert te begrijpen voeren we nooit zulke discussies.
Maar misschien is mijn liefde voor hiphop gedoofd enzo als je bijvoorbeeld naar mijn updates enzo kijk, ik zit teveel met me gedachtes bij 1990 tot 2001.
Ik weet wat jou smaak is dus, maar ik begreep niet echt wat er zo goed is aan American Gangster terwijl je geen of laag cijfer gaf aan zijn eerdere albums, want na Reasonable Doubt had Jay zeker nog wel vette shit gedropt denk aan Vol1. bijvoorbeeld maja ook dat zou teveel gezegd zijn..hoe jij over die man denkt weet ik ook wel weer maar goed.
Alleen als ik al The Great Adventures van Slick Rick beluister,
dat is het besef van hoe dom hiphop tegenwoordig is..en dat is niet een shot naar de mainstream
Ik had al eerder vermeld dat een goede MC niet altijd goede albums op de markt brengt..
En welke lading bedoel je dan met goede albums van dit jaar?? Wilde je Wu-Tang opnoemen?? of de nieuwe Jeru plaat
MJ_DA_MAN schreef:
Soms heb ik echt medelijden met je als je zo'n paranoïde berichten komt, wat moet je toch een zwaar leven hebben denk ik soms.
En als je nou eens gewoon léést bij American Gangster (ja, ik weet dat het veel moeite is) hoe ik over het album denk, is het misschien een stuk beter te begrijpen.
En als je overigens zegt dat hiphop dood is heb je denk ik dat je in een grot gezeten hebt afgelopen jaar, want er is toch echt een lading vette shit uitgekomen dit jaar.
Soms heb ik echt medelijden met je als je zo'n paranoïde berichten komt, wat moet je toch een zwaar leven hebben denk ik soms.
En als je nou eens gewoon léést bij American Gangster (ja, ik weet dat het veel moeite is) hoe ik over het album denk, is het misschien een stuk beter te begrijpen.
En als je overigens zegt dat hiphop dood is heb je denk ik dat je in een grot gezeten hebt afgelopen jaar, want er is toch echt een lading vette shit uitgekomen dit jaar.
Aub zeg het is niet onbekend dat jou smaak al helemaal niet past bij de mijne, als jij bijvoorbeeld zo ver gaat om Murs's End of The Beginning in je top10 lijst zet verklaart al een hoop, en nee ik heb niet een jaar in een krot gewoond ik had het te druk met dingen,
ik zeg niet dat ik de expert ben maar jij zeker ook niet als ik je top10 alleen al doorneem besef ik het al..
Maar misschien is mijn liefde voor hiphop gedoofd enzo als je bijvoorbeeld naar mijn updates enzo kijk, ik zit teveel met me gedachtes bij 1990 tot 2001.
Ik weet wat jou smaak is dus, maar ik begreep niet echt wat er zo goed is aan American Gangster terwijl je geen of laag cijfer gaf aan zijn eerdere albums, want na Reasonable Doubt had Jay zeker nog wel vette shit gedropt denk aan Vol1. bijvoorbeeld maja ook dat zou teveel gezegd zijn..hoe jij over die man denkt weet ik ook wel weer maar goed.
Alleen als ik al The Great Adventures van Slick Rick beluister,
dat is het besef van hoe dom hiphop tegenwoordig is..en dat is niet een shot naar de mainstream
Ik had al eerder vermeld dat een goede MC niet altijd goede albums op de markt brengt..
En welke lading bedoel je dan met goede albums van dit jaar?? Wilde je Wu-Tang opnoemen?? of de nieuwe Jeru plaat
0
geplaatst: 7 december 2007, 14:33 uur
Ik zal nog één keer op je reageren omdat een verdere discussie met je zinloos is omdat bijna alles wat je zegt afwijkt van hetgene waar ik het over heb:
Aub zeg het is niet onbekend dat jou smaak al helemaal niet past bij de mijne, als jij bijvoorbeeld zo ver gaat om Murs's End of The Beginning in je top10 lijst zet verklaart al een hoop
Lekker volwassen om mijn top 10 er bij te pakken, klasse! Maar dat is zinloos, omdat het een non-argument is en op smaak uitkomt. Ik kan ook wel het feit erbij halen dat Jay-Z je favoriete rapper is (haha), maar daar schiet je niks mee op en zo beargumenteer je ook niks.en nee ik heb niet een jaar in een krot gewoond ik had het te druk met dingen,
Wat besef je dan al? Het had sowieso niet uitgemaakt wat er in mijn top 10 stond, omdat je nooit argumenten kan gebruiken en dan maar andere dingen erbij gaat pakken. Wederom, volwassen!ik zeg niet dat ik de expert ben maar jij zeker ook niet als ik je top10 alleen al doorneem besef ik het al..
Dat is nou net het probleem, discussies met jou voeren is zo vermoeiend dat ik je gewoon niet kán begrijpen.Ik weet wat jou smaak is dus, maar ik begreep niet echt wat er zo goed is aan American Gangster terwijl je geen of laag cijfer gaf aan zijn eerdere albums, want na Reasonable Doubt had Jay zeker nog wel vette shit gedropt denk aan Vol1. bijvoorbeeld maja ook dat zou teveel gezegd zijn..hoe jij over die man denkt weet ik ook wel weer maar goed.
Het komt gewoon weer terug op smaak, in mijn ogen heeft Jay-Z twee topalbums gemaakt (Blueprint en Black Album) en één ''gewone'' goede (Reasonable Doubt). American Gangster vind ik gewoon redelijk, waarom moet je mij hier nou half mee aanvallen? Accepteer het nou eens.En welke lading bedoel je dan met goede albums van dit jaar?? Wilde je Wu-Tang opnoemen?? of de nieuwe Jeru plaat
Check mijn stemmen voor 2007 en je ziet het. En ik heb nog niet eens alles gecheckt uit 2007 wat ook in aanmerkeing komt voor een goede of topplaat.
0
|Joël|
geplaatst: 7 december 2007, 19:15 uur
MJ jij onderschat Jay-Z. Jay-Z is gewoon een goeie rapper als het je favoriete rapper is dan is daar niets lachwekends aan. Hij is inmiddels zelfs misschien wel de meest succesvolle rapper ooit. Reasonable Doubt kan je trouwens tussen het beste wat Hip-Hop te bieden heeft zetten. Dat jij The Black Album beter vind dan Reasonable Doubt vind ik onbegrijpelijk.
Maargoed ieder zijn eigen smaak en iedereen moet gewoon luisteren naar wat ie leuk vind.
Maargoed ieder zijn eigen smaak en iedereen moet gewoon luisteren naar wat ie leuk vind.
0
geplaatst: 8 december 2007, 12:06 uur
|Joël| schreef:
MJ jij onderschat Jay-Z. Jay-Z is gewoon een goeie rapper als het je favoriete rapper is dan is daar niets lachwekends aan. Hij is inmiddels zelfs misschien wel de meest succesvolle rapper ooit. Reasonable Doubt kan je trouwens tussen het beste wat Hip-Hop te bieden heeft zetten. Dat jij The Black Album beter vind dan Reasonable Doubt vind ik onbegrijpelijk.
Hier mijn reactie.MJ jij onderschat Jay-Z. Jay-Z is gewoon een goeie rapper als het je favoriete rapper is dan is daar niets lachwekends aan. Hij is inmiddels zelfs misschien wel de meest succesvolle rapper ooit. Reasonable Doubt kan je trouwens tussen het beste wat Hip-Hop te bieden heeft zetten. Dat jij The Black Album beter vind dan Reasonable Doubt vind ik onbegrijpelijk.
0
E.Norton
geplaatst: 11 december 2007, 00:18 uur
Ik val MJ helemaal niet aan ik vond het gewoon lachwekkend ik vind zelfs Kingdom Come vind ik beter als American Gangster
1. Er waren op KD geen Diddy producties het was niet te merken
2. Hij verneukte de hele film zoiezo met zijn titel.
1. Er waren op KD geen Diddy producties het was niet te merken
2. Hij verneukte de hele film zoiezo met zijn titel.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 02:43 uur
Ik zat net met Koen MuMe-top2000 te luisteren, en toen kwamen we bij het nummer Eurythmics - Right By Your Side.
We kenden het nummer geen van beiden en toen we het begin hoorden waren we niet erg positief. Toen we echter merkten dat het uit De Kleine Zeemeermin kwam, vonden we het toch allebei wel iets leuks hebben. We stemmen ook op elk nummer, en vonden het allebei bij dit nummer hierdoor erg moeilijk te stemmen.
Nog niet eerder was het em zo erg opgevallen hoe moeilijk je muziek los van zijn context kunt zien.
We kenden het nummer geen van beiden en toen we het begin hoorden waren we niet erg positief. Toen we echter merkten dat het uit De Kleine Zeemeermin kwam, vonden we het toch allebei wel iets leuks hebben. We stemmen ook op elk nummer, en vonden het allebei bij dit nummer hierdoor erg moeilijk te stemmen.
Nog niet eerder was het em zo erg opgevallen hoe moeilijk je muziek los van zijn context kunt zien.
0
geplaatst: 26 januari 2008, 22:08 uur
Bij Era - The Mass (2003):
3,5 en je staat op 1,5?
nevyn schreef:
The Mass is inderdaad echt machtig mooi. Eerder heel vaak geluisterd. Ik zet het net weer op, en dat nummer... Direct de volumeknop omhoog. Ik vind de andere nummers wat minder eigenlijk. 3,5*
The Mass is inderdaad echt machtig mooi. Eerder heel vaak geluisterd. Ik zet het net weer op, en dat nummer... Direct de volumeknop omhoog. Ik vind de andere nummers wat minder eigenlijk. 3,5*
3,5 en je staat op 1,5?
0
geplaatst: 26 januari 2008, 22:24 uur
Ahum... Gert, nou moet je toch eens even goed kijken... Jij quote hier een berichtje dat nevyn geschreven heeft op 10 mei 2006, da's anderhalf jaar geleden! 
Op die tijd kan ze inderdaad al helemaal anders over de plaat gaan denken zijn. Toen in 2006 gaf ze 3,5* en nu in 2008 is dat met twee punten gekelderd naar 1,5*. Toch perfect mogelijk dat er in die tijdspanne al veel veranderd is mbt. haar enthousiasme tgo. de plaat, dacht ik zo?

Op die tijd kan ze inderdaad al helemaal anders over de plaat gaan denken zijn. Toen in 2006 gaf ze 3,5* en nu in 2008 is dat met twee punten gekelderd naar 1,5*. Toch perfect mogelijk dat er in die tijdspanne al veel veranderd is mbt. haar enthousiasme tgo. de plaat, dacht ik zo?
0
geplaatst: 26 januari 2008, 23:33 uur
Nou bij mij niet.
Ik beoordeel hier een plaat van bijna 5 jaar oud en dan weet ik met de beoordeling wel wat ik er van vind na al die jaren.
Je kan een plaat met 1 keer luisteren niet beoordelen.
Ik beoordeel hier een plaat van bijna 5 jaar oud en dan weet ik met de beoordeling wel wat ik er van vind na al die jaren.
Je kan een plaat met 1 keer luisteren niet beoordelen.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 02:30 uur
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom heb ik dit album nog niet onder handen genomen. Laat ik daarom één ding voorop stellen de muziek is op het eerste gehoor indrukwekkend, maar toch is er bij mij een zekere mate van twijfel: is dit nu kunst of kitsch? Zolang ik daar geen antwoord op heb ga ik er geen stukje over schrijven en beperk ik mij alleen tot een cijfer, want dat is nog aan te passen. Bij een woordelijke beoordeling is dat lastiger, want je moet meer van jezelf laten zien en ik ben van mening dat dit wel geloofwaardig dient te gebeuren, en dan maar voorlopig geen bericht tot dat ik er echt uit ben.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 17:42 uur
freddze schreef:
Ahum... Gert, nou moet je toch eens even goed kijken... Jij quote hier een berichtje dat nevyn geschreven heeft op 10 mei 2006, da's anderhalf jaar geleden!

Jazeker
Ik was toen ik deze plaat ontdekte een meisje van 13 jaar, ik bracht deze stem uit op 16 of 17-jarige leeftijd, ik ben inmiddels 19, en dankzij verschuiving van smaak is deze plaat van 3,5 naar 1,5 gegaan. Ik heb het redelijk gehad met (mijn inziens) kitcherige new-age
. Ik kan niet eens garanderen dat dit ding bij herluistering op 1,5 zal blijven staan.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 23:15 uur
Waar uit blijkt dat er binnen een era heel wat kan gebeuren. Deze discussie bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 06:28 uur
Ben hier net op dit forum maar als ik over een plaat praat die 15 jaar is bijvoorbeeld (niet deze) en ik zet hier een cijfer neer veranderd die niet meer.
Als ik dan nog niet weet wat ik er van denk nou is er iets mis met min boven kamer.
Maar goed het zal de jeugdigheid zijn maar zet dan pas een cijfer neer wanneer je het zeker weet.
Je kan naar 1 of 2 keer luisteren geen cijfer geven.
Als ik dan nog niet weet wat ik er van denk nou is er iets mis met min boven kamer.
Maar goed het zal de jeugdigheid zijn maar zet dan pas een cijfer neer wanneer je het zeker weet.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 09:42 uur
Sja, het spijt me zeer, maar meningen over een plaat kunnen wel degelijk veranderen. Ik denk dat je na 1 of 2 keer luisteren heus wel een cijfer kunt geven, en deze plaat heb ik eerder een keer of 50 gehoord, misschien zelfs wel meer. Het is toch vrij leuk als je nieuwe muziek ontdekt en je komt erachter dat er dingen zijn die je veel, maar dan ook echt veel mooier vindt dan je oude pleziertjes.
En zeker weten over een cijfer? Dat doe ik praktisch nooit, ik stem op gevoel. Natuurlijk ik heb een zekere indeling van wat bij welk cijfer hoort, maar dat is veranderlijk, ik ben door deze twee jaren heen ook veel strenger gaan stemmen. Dat heeft niks met zekerheid te maken.
P.S. Ik geloof dat deze discussie eigenlijk hier hoort.
En zeker weten over een cijfer? Dat doe ik praktisch nooit, ik stem op gevoel. Natuurlijk ik heb een zekere indeling van wat bij welk cijfer hoort, maar dat is veranderlijk, ik ben door deze twee jaren heen ook veel strenger gaan stemmen. Dat heeft niks met zekerheid te maken.
P.S. Ik geloof dat deze discussie eigenlijk hier hoort.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 09:47 uur
Gert P schreef:
Bij sommige platen weet je na één keer luisteren al genoeg
. Bij het vluchtig beluisteren van "The Mass (2003)" had ik na één keer al door dat ERA goedkope kitschmuziek maakt
.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 10:04 uur
Gert P schreef:
Ben hier net op dit forum maar als ik over een plaat praat die 15 jaar is bijvoorbeeld (niet deze) en ik zet hier een cijfer neer veranderd die niet meer.
Ik weet niet of je het weet hoor,maar er zit een functie op, dat je altijd je stem kan aanpassen of veranderen.Ik heb vroeger albums beluisterd die ik vroeger 5* zou geven,maar waar ik nu niet verder zou komen dan 3 a 3.5*
Verandering van smaak naarmate je ouder word noemt men dat.
Een beetje relativeren kan af en toe geen kwaad toch,want het is echt niet altijd zo zwart/wit zoals jij het hierboven schetst hoor.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 16:20 uur
Is ook niet altijd zwart /wit maar als ik moet ooordelen over een 70 er jaren plaat weet ik onderhand wel wat ik er van vindt.
0
handsome_devil
geplaatst: 28 januari 2008, 16:30 uur
Gert, je bent het vast wel met me eens dat je in je tienerjaren zo een beetje je muzieksmaak gaat ontwikkelen en dat die ook voortdurend verandert. nevyn is hier gewoon een goed voorbeeld van, en dat ben ik ook, dingen die ik eerst goed vond vind ik nu niks meer aan. Dit komt slechts door het feit dat onze smaak veranderd is.
0
geplaatst: 9 februari 2008, 15:23 uur
Bij Madrugada - Madrugada (2008):
Net thuis van vakantie was ik toch weer even benieuwd naar de nieuwe reakties op "Madrugada". Ik kan het niet laten ook even te reageren op degenen die 1 of 2 punten geven. Kijk, ik ben ook geen fan van Amy Winehouse; althans, het raakt me niet. Toch objectief gezien, en dat kun je niet ontkennen, is haar laatste plaat van een groot vakmanschap. Voor mij persoonlijk geldt dat ik haar dan 2 punten zou kunnen geven. Dit doe ik niet, ik stem niet mee. Op deze manier ontstaat er dus een eerlijker beeld van haar album. Ik zou dus willen zeggen; is het je smaak niet, stem dan niet mee. Stel dat je nou de ene plaat van Madrugada 3 of 4 punten geeft en deze 1, dan is het een ander verhaal. Maar verpest het oordeeelsysteem nou niet door aan deze plaat 1 punt te geven. Dan gaat het gemiddelde onterecht naar beneden. Ataronchodron (of zoiets) moet gewoon op zijn eigen bandjes blijven stemmen, maar niet op dit album waarvan hij niets snapt.
Net thuis van vakantie was ik toch weer even benieuwd naar de nieuwe reakties op "Madrugada". Ik kan het niet laten ook even te reageren op degenen die 1 of 2 punten geven. Kijk, ik ben ook geen fan van Amy Winehouse; althans, het raakt me niet. Toch objectief gezien, en dat kun je niet ontkennen, is haar laatste plaat van een groot vakmanschap. Voor mij persoonlijk geldt dat ik haar dan 2 punten zou kunnen geven. Dit doe ik niet, ik stem niet mee. Op deze manier ontstaat er dus een eerlijker beeld van haar album. Ik zou dus willen zeggen; is het je smaak niet, stem dan niet mee. Stel dat je nou de ene plaat van Madrugada 3 of 4 punten geeft en deze 1, dan is het een ander verhaal. Maar verpest het oordeeelsysteem nou niet door aan deze plaat 1 punt te geven. Dan gaat het gemiddelde onterecht naar beneden. Ataronchodron (of zoiets) moet gewoon op zijn eigen bandjes blijven stemmen, maar niet op dit album waarvan hij niets snapt.
0
voltazy
geplaatst: 9 februari 2008, 16:27 uur
wat is volgens jou dan het nut van deze site naltforst?
je favoriete albums een zo hoog mogelijk gemiddelde laten bereiken?, volgens mij niet. Wat kan jou het uberhaupt schelen dat Ataronchronon het gemiddelde omlaag haald? wordt het album er voor jou dan minder om?
hij vind dit simpelweg weinig en kan zijn mening daarover kwijt hier. Madrugada ligt overigens niet ver weg van de muziek die hij anders schijnt te beluisteren. Dus als je muziek die wel binnen je muzikale spectrum past weinig vind moet je dat gewoon kwijt kunnen.
anders zou dit forum weinig nut hebben
je favoriete albums een zo hoog mogelijk gemiddelde laten bereiken?, volgens mij niet. Wat kan jou het uberhaupt schelen dat Ataronchronon het gemiddelde omlaag haald? wordt het album er voor jou dan minder om?
hij vind dit simpelweg weinig en kan zijn mening daarover kwijt hier. Madrugada ligt overigens niet ver weg van de muziek die hij anders schijnt te beluisteren. Dus als je muziek die wel binnen je muzikale spectrum past weinig vind moet je dat gewoon kwijt kunnen.
anders zou dit forum weinig nut hebben

0
geplaatst: 9 februari 2008, 17:49 uur
@ naltforst: Je haalt 2 dingen door elkaar, het album "niet snappen" (wat ik sowieso al een vreemd idee vind) en het album slecht vinden. Bij mij is het gewoon optie 2. En de beoordeling "eerlijker" gaat vinden door alleen mensen met een positief oordeel te laten stemmen vind ik bizar...
Overigens heb ik die 2 punten toegekend omdat ik echt wel hoor dat hier wat vakmanschap in schuilt, de 0.5'en bewaar ik voor Britney Spears en consorten.
Overigens heb ik die 2 punten toegekend omdat ik echt wel hoor dat hier wat vakmanschap in schuilt, de 0.5'en bewaar ik voor Britney Spears en consorten.

0
geplaatst: 9 februari 2008, 20:14 uur
Ik zeg niet dat de beoordeling "eerlijker" wordt als alleen mensen met een positief oordeel stemmen. Laat ik het dus anders zeggen. Volgens mij wordt de beoordeling eerlijker als enkel mensen stemmen die iets met het genre hebben. En inderdaad zie ik nu ook dat Antaronchronon als ik op zijn naam klik van deze muziek zou kunnen houden. Zijn 2 is dus ok, alleen wel onbegrijpelijk.
Enne, dat puntensysteem heeft voor mij toch echt wel een functie, al zou voor mij die plaat er niet minder om worden. Ik vind dat je aan de gemiddeldes zou moeten kunnen zien of een CD wordt gewaardeerd door anderen en dus of het interessant is om hem ook eens te gaan beluisteren. Ik stem dus niet op Amy Winehouse om haar gemiddelde niet onnodig omlaag te halen.
Enne, dat puntensysteem heeft voor mij toch echt wel een functie, al zou voor mij die plaat er niet minder om worden. Ik vind dat je aan de gemiddeldes zou moeten kunnen zien of een CD wordt gewaardeerd door anderen en dus of het interessant is om hem ook eens te gaan beluisteren. Ik stem dus niet op Amy Winehouse om haar gemiddelde niet onnodig omlaag te halen.
0
geplaatst: 17 maart 2008, 00:13 uur
Bij Le Le - Flage (2008):
Zodat alle stemmen hoog worden? als je iets niets vindt moet je toch gewoon laag kunnen stemmen wat voor genre het ook is.
tuktak schreef:
het is dan ook een rockliefhebber die weer een 1 geeft, zo gaat dat meestal...beetje irritant. stem dan niet als het je genre niet is.
het is dan ook een rockliefhebber die weer een 1 geeft, zo gaat dat meestal...beetje irritant. stem dan niet als het je genre niet is.
Zodat alle stemmen hoog worden? als je iets niets vindt moet je toch gewoon laag kunnen stemmen wat voor genre het ook is.
0
tuktak
geplaatst: 17 maart 2008, 08:40 uur
iedereen mag stemmen op elk genre, maar als ik een willekeurig metal album ga luisteren, zou ik ook een 1 stemmen. daarom stem ik daar niet op, het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
van dit album kan je ook alles vinden, dat het niet grappig is, of niet lang houdbaar, maar ongenuanceerd vinden dat je dit zo in elkaar flanst is gewoon onzin.
van dit album kan je ook alles vinden, dat het niet grappig is, of niet lang houdbaar, maar ongenuanceerd vinden dat je dit zo in elkaar flanst is gewoon onzin.
0
geplaatst: 18 maart 2008, 18:28 uur
tuktak schreef:
iedereen mag stemmen op elk genre, maar als ik een willekeurig metal album ga luisteren, zou ik ook een 1 stemmen. daarom stem ik daar niet op, het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Jawel, die heeft het wel.. Als alleen maar metal-albums op een metal-album stemmen dan weet ik ook alleen maar wat metal-fans ervan vinden, op zo'n manier is er geen toegevoegde waarde.
Musicmeter gaat om meningen, en of die mening nou positief, negatief of iets ertussenin is maakt toch niks uit? Als je een album luistert moet je gewoon je mening kunnen geven, ongeacht of je het genre wel of niet mag.
Vind sowieso dat er altijd een beetje hypocriet gereageerd wordt wanneer iemand eens een lage stem bij een album neerzet
0
geplaatst: 18 maart 2008, 19:21 uur
Je hebt groot gelijk, nu ik dit zo lees, al moet ik bekennen dat ik daar zeker ook aan "zondig". (Bij gebrek aan een beter woord.)
Maar natuurlijk moet de mening/stem goed beargumenteerd zijn, en niet zoals: "Metal is kut
".
Maar natuurlijk moet de mening/stem goed beargumenteerd zijn, en niet zoals: "Metal is kut
".
0
geplaatst: 19 maart 2008, 03:03 uur
Dat soort commentaar kan ik me inderdaad ook wel aan ergeren, dat is ook gewoon inhoudsloos om een reactie uit te lokken. Maar iemand die een 0,5* geeft vind ik gewoon kunnen, kijk ik ook niet meer raar van op. M
* denotes required fields.