MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
Ace
Goh zeg, wat een tranentrekkende discussie. Alsof het om de inhoud van de Winkler Prins gaat.

Er worden hier mijns inziens een aantal dingetjes grondig over het hoofd gezien wat betreft al dan niet constructieve berichten. Het lijkt me logisch dat wanneer een site groter wordt dan het selecte groepje dat hier vroeger aanwezig was, de inhoud tevens verandert. Het blijft tenslotte toch een forum. Vroeger was ik ooit eens moderator op een ander forum en ik deed op een gegeven moment niets anders meer dan berichten verwijderen en verplaatsen. Hoe groter het werd, hoe drukker ik het kreeg. Wellicht is deze site vergeven van intellectuelen die prachtige onderbouwde berichten in allerlei topics en bij allerlei albums kunnen plaatsen, waarvoor dan ook hulde. Aan de andere kant komen hier ook 14-jarige lbo-ers die wel graag hun nieuwe muziek willen ontdekken en als ze dat goed vinden hun enthousiasme daarover bij die plaat willen plaatsen. Dat ze dan niet verder komen dan een simpel 'vet gaaf!', so what? Dan lees je daar toch lekker overheen? Wanneer het echt te gek wordt zie ik geregeld de mods zoals Yak en Scientist ingrijpen om het een en ander toch een beetje overzichtelijk te houden.

Dit geouwehoer over al dan niet inhoudelijke berichten komt op mij een beetje over als eeuwig gezever en een bepaalde vorm van jezelf verheven voelen boven degenen die misschien wat minder literair vernuft in hun bagage hebben. Dit is tevens het laatste wat ik erover gezegd heb, want ik vermaak me nog steeds dagelijks met en door deze site. Ik heb er zelfs een paar virtuele muziekvriendjes en -vriendinnetjes aan overgehouden. Rest mij dus alleen nog een dankwoord aan Jordy en zijn slowchatgestapo die deze verrijking in mijn leven bewerkstelligen

serieus bij de albums, een hoop geouwehoer tussen de spelletjes.
laat het aub zo blijven.

...daarbij lees ik regelmatig dat vooral de jaren 80 KO zo leuk was, voor degene die mee hebben gedaan.
en ik geloof niet dat dat komt omdat Lori Spee niet heeft gewonnen en Kate Bush wel.

Ruby1966
ettettummu schreef:
...daarbij lees ik regelmatig dat vooral de jaren 80 KO zo leuk was, voor degene die mee hebben gedaan.
en ik geloof niet dat dat komt omdat Lori Spee niet heeft gewonnen en Kate Bush wel.

Lori

Maar inderdaad, dat is een KO waar ik met veel plezier op terugkijk!

Vooral door de talloze onzinnige opmerkingen.

Jammer alleen dat Kiss niet heeft gewonnen

Verloren die niet van Fil Kollins?

Lin
*leest terug en ziet Lori *
komt er nog een lori vs nana KO?

musicfriek schreef:
En hoe bedoel je dat die onzin (vorige quote) in het "zinvolle" deel van de site doordringt? Noem eens een voorbeeld, ben ik wel benieuwd naar.

Lees er de vier bovenstaande berichten eens op na.

Fijn dat mensen zich geamuseerd hebben tijdens de 80s KO, zie niet in waarom er hier 4 (5 ondertussen) berichten aan gewijd moeten worden.

Het blijft erg moeilijk om tussen al het geleuter een discussie te volgen.

Onderhond schreef:
Lees er de vier bovenstaande berichten eens op na.

Fijn dat mensen zich geamuseerd hebben tijdens de 80s KO, zie niet in waarom er hier 4 (5 ondertussen) berichten aan gewijd moeten worden.

Het blijft erg moeilijk om tussen al het geleuter een discussie te volgen.

Ik zie een aantal mensen die laten blijken dat ze het leuk vonden, klaar, punt. Ik stoor me daar niet zo aan hoor.
Je kunt je er ook prat op staren.

Je zal maar geen donder te doen hebben. Dan wind je je hier dus over op. Tsja, ik kan er van alles over gaan bedenken, maar schouderophalend laat ik het hierbij. Sterkte aan degene die zich zo enorm lopen op te winden.

musicfriek schreef:
Ik zie een aantal mensen die laten blijken dat ze het leuk vonden, klaar, punt. Ik stoor me daar niet zo aan hoor.
Je kunt je er ook prat op staren.

Alleen is er totaal geen reden om dat hier te melden. Ik heb niks van die gehele 80s KO gevolgd omdat het mij totaal niet interesseert, maar ik heb ondertussen wel al een goed idee van het verloop. Hoe zou dat toch komen ...

Feit is dat je eerst een bericht moet lezen, vooraleer je weet of het geleuter is of betrekking heeft op een discussie. Al dat gescreen en gescroll is gewoon irritant.

En volgens mij maakt er niemand zich druk, maar dat soort kritiek komt altijd als er onmondige mensen zich mengen in een discussie.

Onderhond schreef:
Alleen is er totaal geen reden om dat hier te melden. Ik heb niks van die gehele 80s KO gevolgd omdat het mij totaal niet interesseert, maar ik heb ondertussen wel al een goed idee van het verloop. Hoe zou dat toch komen ...

Feit is dat je eerst een bericht moet lezen, vooraleer je weet of het geleuter is of betrekking heeft op een discussie. Al dat gescreen en gescroll is gewoon irritant.

En volgens mij maakt er niemand zich druk, maar dat soort kritiek komt altijd als er onmondige mensen zich mengen in een discussie.

Geen reden misschien om dat te melden, maar er is blijkbaar wel behoefte aan. Ik snap alleen niet dat je het zo irritant vindt. Er staan een paar berichtjes tussen, so?

En als je een beetje scrollen al irritant vind, ja sorry, dan is het einde wel zoek vind ik...

Ace
Onderhond schreef:

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij hier alle tijd voor hebt. En ook al heb je er geen tijd voor, kan ik nog niet helemaal volgen waar je jezelf nou zo vreselijk druk om maakt. Maar goed, je hebt het voor elkaar want ik ga er weer op in. Eigenlijk dien ik er boven te staan: op mijn werk stikt het ook van dit soort drammerige types en die zijn voor mij als plankton is voor de walvis. Als ge begrijpt wat ik bedoel...

Broodnodig om te overleven ?

Anyway, het mag duidelijk zijn dat ik er de tijd niet voor heb. Daardoor dat ik ook veel minder tijd op MuM doorbreng. Het jammere daarvan is dat MuM als site wel een geweldig "product" is, waar ik nu jammer genoeg steeds minder en minder de voordelen van draag, omdat er een aantal mensen zijn die geen genoegen nemen met een IRL lach, maar dat blijkbaar constant met de gehele MuM community willen delen.

Onderhond schreef:
omdat er een aantal mensen zijn die geen genoegen nemen met een IRL lach, maar dat blijkbaar constant met de gehele MuM community willen delen.

Haha

Ace
Onderhond schreef:
Broodnodig om te overleven ?

Zo zou je het kunnen zien, ware het niet dat er tussen het gepeupel van de voedselketen en de bovenkant van de ladder nog een gapend gat zit waarin zich veel lekkerder hapjes bevinden.

Is het geen idee om een strakkere scheidslijn te hanteren tussen de topics waarin slowchat is toegestaan en de rest?

In KO's kan het er wel bij, maar als zelfs dit soort topics al 'vervuild' raken... Het verhoogt de leesbaarheid inderdaad niet echt.

Ace schreef:
Goh zeg, wat een tranentrekkende discussie. Alsof het om de inhoud van de Winkler Prins gaat.

Inderdaad.

Er worden hier mijns inziens een aantal dingetjes grondig over het hoofd gezien wat betreft al dan niet constructieve berichten. Het lijkt me logisch dat wanneer een site groter wordt dan het selecte groepje dat hier vroeger aanwezig was, de inhoud tevens verandert. Het blijft tenslotte toch een forum.

Ik denk dat een paar onder ons hier last van hebben, alleen een ledenstop is ondenkbaar.

Wellicht is deze site vergeven van intellectuelen die prachtige onderbouwde berichten in allerlei topics en bij allerlei albums kunnen plaatsen, waarvoor dan ook hulde. Aan de andere kant komen hier ook 14-jarige lbo-ers die wel graag hun nieuwe muziek willen ontdekken en als ze dat goed vinden hun enthousiasme daarover bij die plaat willen plaatsen. Dat ze dan niet verder komen dan een simpel 'vet gaaf!', so what? Dan lees je daar toch lekker overheen? Wanneer het echt te gek wordt zie ik geregeld de mods zoals Yak en Scientist ingrijpen om het een en ander toch een beetje overzichtelijk te houden.

Dit is al een paar keer gezegt, niet iedereen heeft inderdaad zin om al die lappen tekst te lezen.

Dit geouwehoer over al dan niet inhoudelijke berichten komt op mij een beetje over als eeuwig gezever en een bepaalde vorm van jezelf verheven voelen boven degenen die misschien wat minder literair vernuft in hun bagage hebben. Dit is tevens het laatste wat ik erover gezegd heb, want ik vermaak me nog steeds dagelijks met en door deze site. Ik heb er zelfs een paar virtuele muziekvriendjes en -vriendinnetjes aan overgehouden. Rest mij dus alleen nog een dankwoord aan Jordy en zijn slowchatgestapo die deze verrijking in mijn leven bewerkstelligen

Ik vind niet dat je op andermans taal moet gaan letten, alleen als het echt niet te lezen valt kan je het evt vragen. Als laatste: deze site is bedoelt voor muziek, en als daar een beetje gezellig over gediscussieerd kan worden blijft het hier een beetje leefbaar.

neo
Ik heb eens even de moeite genomen een beetje door wat topics te struinen waar ik anders nooit kom. Zie moviemeter mods echt een stuk strenger zijn. Dingen als slappe zever heeft zo geen plek op die site en hier wel. En teveel of topic, of slow chat praktijken. En die indruk heb ik al na een kleine 10 minuten door allerlei nog niet eerder bekeken topics te gaan. Mij zelf maakt het niet heel veel uit, maar een normale gastbezoeker zal vermoedelijk een betere impressie krijgen van moviemeter dan musicmeter qua discussies. Nogmaals ik heb een hele beperkte blik op musicmeter, maar als ik gewoon wat willekeurige forum topics door blader...

Onderhond schreef:
Fijn dat mensen zich geamuseerd hebben

Goeie genade

Jij mag dan problemen hebben met dit concept, wij zijn er blij mee.

Is het niet wat om voortaan een glas melk te drinken in plaats van een fust azijn ?

neo schreef:
Ik heb eens even de moeite genomen een beetje door wat topics te struinen waar ik anders nooit kom. Zie moviemeter mods echt een stuk strenger zijn. Dingen als slappe zever heeft zo geen plek op die site en hier wel. En teveel of topic, of slow chat praktijken. En die indruk heb ik al na een kleine 10 minuten door allerlei nog niet eerder bekeken topics te gaan. Mij zelf maakt het niet heel veel uit, maar een normale gastbezoeker zal vermoedelijk een betere impressie krijgen van moviemeter dan musicmeter qua discussies. Nogmaals ik heb een hele beperkte blik op musicmeter, maar als ik gewoon wat willekeurige forum topics door blader...

Sorry, maar ik zie weinig verschil tussen de MoMe en MuMe slow-chats. Over het algemeen komen korte berichtjes zoals "Zo heeee, vette film, sow gers" van jonge mensen (uitzonderingen daargelaten). Aangezien er meer jongere mensen op MoMe zitten dan op MuMe (heeft vooral met het aantal leden te maken), heb je daar veel meer "slechte" discussies" dan op MuMe.

neo
Die indruk krijg ik nu eenmaal sterk.

VanDeGriend schreef:
(quote)

Goeie genade

Jij mag dan problemen hebben met dit concept, wij zijn er blij mee.

Is het niet wat om voortaan een glas melk te drinken in plaats van een fust azijn ?

Volgens mij is het bij Moviemeter ook erger dan hier; maar op MM is de trend die hier is ingezet dan ook al wat langer gaande. Op beide sites valt nog genoeg interessants te lezen, maar je moet er wel steeds beter naar zoeken. Vooralsnog vermaak ik me hier nog wel goed, gelukkig.

Over het algemeen komen korte berichtjes zoals "Zo heeee, vette film, sow gers" van jonge mensen

Dat is dan ook geen slow chat maar gewoon een loos bericht. Die zie je op MM wel wat meer inderdaad. MuM wordt dan weer wat vaker als buurtcafé gebruikt.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Sorry, maar ik zie weinig verschil tussen de MoMe en MuMe slow-chats. Over het algemeen komen korte berichtjes zoals "Zo heeee, vette film, sow gers" van jonge mensen (uitzonderingen daargelaten). Aangezien er meer jongere mensen op MoMe zitten dan op MuMe (heeft vooral met het aantal leden te maken), heb je daar veel meer "slechte" discussies" dan op MuMe.

Daar ben ik het geheel mee eens! MoMe verstrand ook in discussies met mensen die echt geen verstand hebben van films, omdat ze pakweg de bekenste 20 films van de laatste 5 jaar hebben gezien en een oordeel menen te vellen over het medium film.. erg jammer, erg vermoeiend en erg zinloos.
Op MuMe kom ik dat soort discussies relatief een stuk minder tegen, en mensen zijn zo coulant toe te geven dat ze ergens weinig kaas van hebben gegeten. Ook staan mensen hier meer open voor bepaalde suggesties lijkt het. Ik vind dit de prettiger site in ieder geval.

neo
Inderdaad. ''Vette film'' berichten blijven nog wel staan, maar slowchatten wordt daar veel strenger aangepakt.

herman schreef:
Volgens mij is het bij Moviemeter ook erger dan hier; maar op MM is de trend die hier is ingezet dan ook al wat langer gaande. Op beide sites valt nog genoeg interessants te lezen, maar je moet er wel steeds beter naar zoeken. Vooralsnog vermaak ik me hier nog wel goed, gelukkig.

Nou daarom, en ik zit hier nu zolang dat ik inmiddels weet welke gebruikers ik kan geloven bij de voor mij onbekende albums. Er valt nog zat te ontdekken hier, en zo af en toe een flauwe opmerking of een spelletje moet gewoon normaal kunnen.

BoordAppel schreef:
(quote)

Dat is dan ook geen slow chat maar gewoon een loos bericht. Die zie je op MM wel wat meer heb ik het idee.

Dat bedoelde ik ook: Ik zei "korte berichtjes", maar ik zei het inderdaad vlak achter "slow-chat", vandaar de verwarring.

Die loze berichten zie je over het algemeen meer op MoMe, maar dat komt ook vanwege het product. Bij Britney Spears zal je deze berichten bijvoorbeeld meer zien dan bij The Arcade Fire (om maar iets te noemen). De meeste films hebben een zeer breed publiek.

sq
Er zijn toch heel wat berichten die in deze discussie als 'minder' worden geklasseerd, waar ik nog een boel muziekinfo uit haal. Ik heb geen specifieke voorkeur voor wat kwaliteit van de berichten beter maakt. De lengte, diepgang, al of niet smileys, het maakt me niet zoveel uit. Een hele pagina vol eenregelige berichtjes bij een album als 'echt vet' en 'deze is lauw' vertellen mij iets over de usersgroep die de moeite heeft genomen om iets te plaatsen bij juist dat album. En daarmee heb ik (gek?) toch ook een idee over het album zelf.

Wees verder voorzichtig met het optreden tegen smileys. Een goed geplaatste smiley kan zo ontzettend veel zeggen, en ik ben zelf ook meer dan eens blij geworden van een smile-reactie op een berichtje van mij. Verder kan ik er een kick van krijgen als een overduidelijk zeer jonge user iets post bij een album dat ik zelf al jaren ken, zeker als ik het zelf op de site heb gezet. Laat die berichtjes er toch tussen staan.

Echt nutteloze 'vulling' kom ik toch niet zoveel tegen. Topics die over voetbal gaan (dat vind ik dus wel iets om te noemen als nutteloos) sla ik gewoon over. Ook vervuiling vind ik overgeplakte informatie van andere sites (mn Engelstalige recenties).

Over KO's nog maar eens - dat is wel informatie hoor! En efficienter dan menig topic

De KO's zijn voor mij soms leuk amusement (80's, top 2000), soms keihard werken (dance, R&B/nu-soul artiesten), en soms allebei (Songfestival). Ik heb wel verzamel CD-s gemaakt van KO-nummers die ik zelf aanvankelijk niet kende. Als er trouwens iets is waardoor je namen leert kennen van nummers die je al lang wel kende dan is het wel actief meedoen in een KO. Sinds de 'electronic' KO weet ik een stuk meer over het genre. Met name dus ook door de reacties als er weer een favoriet-die-verdorie-ook-niemand-kent het moest afleggen tegen Massive Attack of Royksopp.

Verder staat het je vrij om zelf een topic te beginnen. Ik startte ooit een reggae topic omdat ik twee dagen later op een gelegenheid de muziek moest verzorgen. Wat je zo niet kan leren in een paar uur over muziek!

Als bron voor kennis over muziek blijf ik positief. Dat het wat minder gezellig is komt misschien gewoon door de drukte, en daardoor mis ik ook wel topics

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.