De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
Ruby1966
geplaatst: 20 september 2006, 17:09 uur
Ik wil onder dit bericht van sq graag een applaus smiley plaatsen. Gelukkig (voor de tegenstanders van alleen een smiley) hebben we die hier op de site niet voorradig, dus daarom alleen even deze melding.
Ben het geheel eens met sq!
0
geplaatst: 20 september 2006, 17:11 uur
Smileys kunnen je punt juist ietswat onderbouwen, maar dan moeten ze wel juist geplaatst worden. Dat is wel iets waar sommigen misschien moeite mee hebben. Maar ik stoor me eigenlijk nooit aan smileys.
0
geplaatst: 20 september 2006, 17:11 uur
Ruby1966 schreef:
Ik wil onder dit bericht van sq graag een applaus smiley plaatsen. Gelukkig (voor de tegenstanders van alleen een smiley) hebben we die hier op de site niet voorradig, dus daarom alleen even deze melding.
Ik ook. Een smiley kan een sfeer neerzetten en net als IRL meer zeggen dan honderd woorden.

0
geplaatst: 20 september 2006, 17:13 uur
Ruby1966 schreef:

0
geplaatst: 20 september 2006, 17:24 uur
Om om deze discussie eens goed op niveau te houden ben ik toch heel erg benieuwd naar de reacties van de heren die deze discussie ook gestart zijn en met alle kritiek kwamen.
Niet van die korte reacties die ik her en der van jullie teruglas, maar nu eens goed en uitgebreid ingaan op b.v. een bericht van sq.
Het zou jullie geloofwaardigheid misschien nog goed doen (aangezien jullie momenteel diepgang missen op de site).
Een algehele windstilte van jullie kant zou nu ongepast zijn na al deze (uitgebreide!!!) reacties op jullie betoog.
Niet van die korte reacties die ik her en der van jullie teruglas, maar nu eens goed en uitgebreid ingaan op b.v. een bericht van sq.
Het zou jullie geloofwaardigheid misschien nog goed doen (aangezien jullie momenteel diepgang missen op de site).
Een algehele windstilte van jullie kant zou nu ongepast zijn na al deze (uitgebreide!!!) reacties op jullie betoog.
0
geplaatst: 20 september 2006, 20:06 uur
Ik hoop dat meer mensen die zich kritisch uitlieten in dit topic ook hier eens wat posten: http://www.musicmeter.nl/forum/4/2062/90#97
Vind het een erg positief uitvloeisel van dit topic!
0
Ruby1966
geplaatst: 20 september 2006, 20:07 uur
Absoluut een positief voortvloeisel. Zal er ook zeker binnenkort posten. 

0
geplaatst: 20 september 2006, 20:44 uur
herman schreef:
Ik hoop dat meer mensen die zich kritisch uitlieten in dit topic ook hier eens wat posten: http://www.musicmeter.nl/forum/4/2062/90#97
Helaas horen we die nu niet..........
Misschien toch iets te veel (terechte) kritieken gekregen?
Ik wacht nog steeds met smart op een uitgebreide reactie op al die kritieken trouwens.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 20 september 2006, 21:24 uur
Hulde aan Scientist voor het openen van dat topic.
Heeft deze standpuntenuitwisseling behalve vrij massale zelf-reflectie ook nog een stimulerend topic opgeleverd. Ik hoop verder dat de mening van de tegenstanders van slowchats niet als al te narcistisch gezien wordt, maar dat er ook respect en begrip is voor de mensen die vinden dat de site een beetje verloedert en oppervlakkiger wordt. Ik heb in ieder geval respect voor alle mensen die hun zegje doen hier, welk standpunt ze ook innemen. Ook kan ik me goed vinden in sq's argumenten.
Inderdaad. Herman schrijft dit naar aanleiding van waar Onderhond zich ook aan stoort in dit topic: een aantal berichten compleet off-topic, zonder dat men zich daar bewust van lijkt. We zitten hier toch midden in een serieuze discussie met inhoudelijke berichten, gaan de slagbomen opeens naar beneden en komt er zo'n slowchat-treintje tussendoor die ons een jaren '80 KO flashback geeft. Dat is toch meer een "onder-ons" die ik ook via pm's kan. Ik voel wel wat voor strengere controle op slowchats waar discussies gevoerd worden, en het maken van een gedeelte waar de pret niet op kan. (Van mij hoeft dat niet zonodig door elkaar heen te vloeien.) Al was het inderdaad alleen al voor de leesbaarheid/volgbaarheid.
Heeft deze standpuntenuitwisseling behalve vrij massale zelf-reflectie ook nog een stimulerend topic opgeleverd. Ik hoop verder dat de mening van de tegenstanders van slowchats niet als al te narcistisch gezien wordt, maar dat er ook respect en begrip is voor de mensen die vinden dat de site een beetje verloedert en oppervlakkiger wordt. Ik heb in ieder geval respect voor alle mensen die hun zegje doen hier, welk standpunt ze ook innemen. Ook kan ik me goed vinden in sq's argumenten.herman schreef:
Is het geen idee om een strakkere scheidslijn te hanteren tussen de topics waarin slowchat is toegestaan en de rest?
In KO's kan het er wel bij, maar als zelfs dit soort topics al 'vervuild' raken... Het verhoogt de leesbaarheid inderdaad niet echt.
Is het geen idee om een strakkere scheidslijn te hanteren tussen de topics waarin slowchat is toegestaan en de rest?
In KO's kan het er wel bij, maar als zelfs dit soort topics al 'vervuild' raken... Het verhoogt de leesbaarheid inderdaad niet echt.
Inderdaad. Herman schrijft dit naar aanleiding van waar Onderhond zich ook aan stoort in dit topic: een aantal berichten compleet off-topic, zonder dat men zich daar bewust van lijkt. We zitten hier toch midden in een serieuze discussie met inhoudelijke berichten, gaan de slagbomen opeens naar beneden en komt er zo'n slowchat-treintje tussendoor die ons een jaren '80 KO flashback geeft. Dat is toch meer een "onder-ons" die ik ook via pm's kan. Ik voel wel wat voor strengere controle op slowchats waar discussies gevoerd worden, en het maken van een gedeelte waar de pret niet op kan. (Van mij hoeft dat niet zonodig door elkaar heen te vloeien.) Al was het inderdaad alleen al voor de leesbaarheid/volgbaarheid.
0
geplaatst: 20 september 2006, 21:32 uur
Sorry als we even 5 uur lang niet antwoorden! Dat kan uiteraard niet, en ik zou dan ook minstens elk uur even aangeven dat "die" toch wel erg stil zijn ... het moet hier vooruitgaan natuurlijk.
Wat het bericht van sq betreft:
* Een pagina vol "waah vet!" berichten zegt me eigenlijk redelijk weinig, aangezien ik die overal tegenkom op de site. Dan wel weer redelijk weinig bij hardcore en trance, terwijl je net dat soort berichten bij dat type muziek zou verwachten. Maar die fans worden dan vast te dom geacht om een keyboard te bedienen.
Ik vind een brakke indicatie van "het publiek" van een album, en aangezien het verder ook totaal geen verdere inhoudelijk betekenis heeft (hoe vet zie ik wel aan iemand z'n stemmen moest me dat boeien) staan die dingen er dus absoluut niks te doen.
*Een welgetimede smiley kan inderdaad veel zeggen. Wat niet wegneemt dat de situaties waarin ze effectief zijn (puur als bericht) erg miniem zijn. Totaal niet in verhouding met de overdaad aan quote/smiley onzin die je hier vindt. Ik neem aan dat de mods wel makkelijk het onderscheid kunnen maken tussen een welgetimede smiley en "koffie ->
"
*Topics over voetbal vind ik veel mindere vervuiling. De onzin over voetbal staat in dat topic en wie het niet wil lezen leest het niet. 't wordt wel lastig als er zo veel van die topics komen waardoor de interessante dingen ondergesneeuwd worden, maar zolang die topics hun onzin binnen zichzelf concentreren kan dat me niet al te veel storen.
* Ik heb helemaal niks tegen KO's, zelfde als het voetbal topic en sinds kort ook geregelementeerd tot 2 KOs tegelijktijd.
* Wat betreft "bron van kennis" ben ik uiterst negatief, aangezien alle interessante mensen (voor mij dan) heengegaan zijn. Het zal misschien niet zo opgevallen zijn, want niemand kijkt toch ooit in het electronichoekje, maar afgezien van een paar ambient platen en reacties van Bas is het dood. Amper mensen die er nog wat van kennen, laat staan er serieus wat over zeggen.
Dat recensie topic boeit mij daarom ook niet meer. Ik heb lang genoeg het touw proberen trekken zonder resultaat. Er staan hier hopen veel te lange recensies van mij op MuM. Daar moeten jullie het nog maar even mee doen.
En eigenlijk dient het mij nog weinig om te reageren, aangezien er toch geregeld dit soort platvloerse, ondoordachte cafépraat op volgt.
Wat het bericht van sq betreft:
* Een pagina vol "waah vet!" berichten zegt me eigenlijk redelijk weinig, aangezien ik die overal tegenkom op de site. Dan wel weer redelijk weinig bij hardcore en trance, terwijl je net dat soort berichten bij dat type muziek zou verwachten. Maar die fans worden dan vast te dom geacht om een keyboard te bedienen.
Ik vind een brakke indicatie van "het publiek" van een album, en aangezien het verder ook totaal geen verdere inhoudelijk betekenis heeft (hoe vet zie ik wel aan iemand z'n stemmen moest me dat boeien) staan die dingen er dus absoluut niks te doen.
*Een welgetimede smiley kan inderdaad veel zeggen. Wat niet wegneemt dat de situaties waarin ze effectief zijn (puur als bericht) erg miniem zijn. Totaal niet in verhouding met de overdaad aan quote/smiley onzin die je hier vindt. Ik neem aan dat de mods wel makkelijk het onderscheid kunnen maken tussen een welgetimede smiley en "koffie ->
"*Topics over voetbal vind ik veel mindere vervuiling. De onzin over voetbal staat in dat topic en wie het niet wil lezen leest het niet. 't wordt wel lastig als er zo veel van die topics komen waardoor de interessante dingen ondergesneeuwd worden, maar zolang die topics hun onzin binnen zichzelf concentreren kan dat me niet al te veel storen.
* Ik heb helemaal niks tegen KO's, zelfde als het voetbal topic en sinds kort ook geregelementeerd tot 2 KOs tegelijktijd.
* Wat betreft "bron van kennis" ben ik uiterst negatief, aangezien alle interessante mensen (voor mij dan) heengegaan zijn. Het zal misschien niet zo opgevallen zijn, want niemand kijkt toch ooit in het electronichoekje, maar afgezien van een paar ambient platen en reacties van Bas is het dood. Amper mensen die er nog wat van kennen, laat staan er serieus wat over zeggen.
Dat recensie topic boeit mij daarom ook niet meer. Ik heb lang genoeg het touw proberen trekken zonder resultaat. Er staan hier hopen veel te lange recensies van mij op MuM. Daar moeten jullie het nog maar even mee doen.
En eigenlijk dient het mij nog weinig om te reageren, aangezien er toch geregeld dit soort platvloerse, ondoordachte cafépraat op volgt.
VanDeGriend schreef:
Goeie genade
Jij mag dan problemen hebben met dit concept, wij zijn er blij mee.
Is het niet wat om voortaan een glas melk te drinken in plaats van een fust azijn ?
Goeie genade

Jij mag dan problemen hebben met dit concept, wij zijn er blij mee.
Is het niet wat om voortaan een glas melk te drinken in plaats van een fust azijn ?

0
geplaatst: 20 september 2006, 21:44 uur
Onderhond schreef:
Dit vind ik helemaal niet aardig van je. Wordt er is iets tegen gedaan is het weer niet goed.

0
geplaatst: 20 september 2006, 21:48 uur
Ik kraak het initiatief toch ook niet af ? 't Is een beetje lastig discussieren zo, als de helft je standpunten steeds verdraait (of verkeerd begrijpt).
Leuk initiatief, maar ik krijg de kritiek niet actief deel te nemen dus leg ik uit waarom ik dat niet doe.
Leuk initiatief, maar ik krijg de kritiek niet actief deel te nemen dus leg ik uit waarom ik dat niet doe.
0
geplaatst: 20 september 2006, 21:54 uur
Onderhond schreef:
Ga lekker zelf een site oprichten

0
geplaatst: 20 september 2006, 22:43 uur
Toen ik, een aantal jaar geleden, net met hardlopen begon, kwam ik in een heel gezellige (junioren)groep terecht. Iedereen kon het goed met elkaar vinden, de trainingen en uitjes waren erg gezellig en iedereen was blij. Na twee jaar was dat anders, de groep was nog steeds wel leuk en ik had er nog altijd plezier in, maar een aantal atleten was naar de seniorengroep gegaan en er was een groter aantal nieuwelingen bij gekomen, die niet allemaal even goed in de groep lagen. Zo gezellig als in het verleden was het nu even niet meer, maar helaas, de zaken zijn niet terug te draaien en je moet dan toch verder, en in de nieuwe situatie je plezier hervinden.
Ik denk dat dit een probleem is dat bij groepen die van een kleinere omvang groter groeien vaker terugkomt. Dan kunnen ook tussen de oude kern meningsverschillen ontstaan. Op dit moment is iedereen hier volgens mij alleen maar bezig met elkaar vliegen afvangen en is de discussie al lang niet meer relevant.
Over die discussie zelf: ik post hier op verschillende terreinen. Ik stem mee in KO's, ik mag ook graag eens een langer verhaal bij een album schrijven, en regelmatig kan er ook best een lolletje af. Ik probeer hierbij vooral niet de irritatiegrenzen op te zoeken en te bedenken of ik moderators niet nodeloos veel werk bezorg door kansloze topics te openen. Ik ga echter niet bij elke reactie die ik plaats overwegen of het de inhoudelijkheid van de site wel ten goede komt... alstublieft zeg :S. Ik moet op school al meer dan genoeg zelfreflectie toepassen, daar zit ik hier niet voor. (Hoewel het zeker geen kwaad kan om in zo'n discussie even bij je eigen bijdrage aan de site stil te staan, vind ik dan).
Ik denk dat ook veel andere users op deze manier te werk gaan. Dit lijkt mij namelijk logisch. Ik ga me persoonlijk pas ergeren aan het postgedrag van een user als die bijvoorbeeld bijna uitsluitend in topics post die niets met muziek van doen hebben, die voortdurend een artiest opdringen, dat soort dingen. Dat zijn dan ook dingen waar ik in mijn eigen posts voor probeer te waken.
Maar als er ergens een interessante of wat mij betreft zelfs grappige discussie ontstaat in een topic wat daar maar zijdelings mee te maken heeft, ga ik daar, als ik daar een bijdrage wil plaatsen, weer niet vanaf zien omdat het misschien niet helemaal in het topic past. Ik denk dat de functie van moderator nuttig en geschikt is om die berichten te verplaatsen. Als dit veel gebeurt, loont het wellicht de moeite om nog een moderator aan te stellen.
Al met al heb ik niet zo'n last van bergen opdringerige smileys. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen op zoek zijn naar wat meer inhoudelijke interessante topics. Die zijn op dit moment wat minder te vinden dan een paar maanden terug heb ik het idee. Het recensietopic is een mooie initiatief op dit gebied, en is dit niet genoeg...? Ik zou zeggen, open een nieuwe, dat staat iedereen hier vrij.
Ik denk dat dit een probleem is dat bij groepen die van een kleinere omvang groter groeien vaker terugkomt. Dan kunnen ook tussen de oude kern meningsverschillen ontstaan. Op dit moment is iedereen hier volgens mij alleen maar bezig met elkaar vliegen afvangen en is de discussie al lang niet meer relevant.
Over die discussie zelf: ik post hier op verschillende terreinen. Ik stem mee in KO's, ik mag ook graag eens een langer verhaal bij een album schrijven, en regelmatig kan er ook best een lolletje af. Ik probeer hierbij vooral niet de irritatiegrenzen op te zoeken en te bedenken of ik moderators niet nodeloos veel werk bezorg door kansloze topics te openen. Ik ga echter niet bij elke reactie die ik plaats overwegen of het de inhoudelijkheid van de site wel ten goede komt... alstublieft zeg :S. Ik moet op school al meer dan genoeg zelfreflectie toepassen, daar zit ik hier niet voor. (Hoewel het zeker geen kwaad kan om in zo'n discussie even bij je eigen bijdrage aan de site stil te staan, vind ik dan).
Ik denk dat ook veel andere users op deze manier te werk gaan. Dit lijkt mij namelijk logisch. Ik ga me persoonlijk pas ergeren aan het postgedrag van een user als die bijvoorbeeld bijna uitsluitend in topics post die niets met muziek van doen hebben, die voortdurend een artiest opdringen, dat soort dingen. Dat zijn dan ook dingen waar ik in mijn eigen posts voor probeer te waken.
Maar als er ergens een interessante of wat mij betreft zelfs grappige discussie ontstaat in een topic wat daar maar zijdelings mee te maken heeft, ga ik daar, als ik daar een bijdrage wil plaatsen, weer niet vanaf zien omdat het misschien niet helemaal in het topic past. Ik denk dat de functie van moderator nuttig en geschikt is om die berichten te verplaatsen. Als dit veel gebeurt, loont het wellicht de moeite om nog een moderator aan te stellen.
Al met al heb ik niet zo'n last van bergen opdringerige smileys. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen op zoek zijn naar wat meer inhoudelijke interessante topics. Die zijn op dit moment wat minder te vinden dan een paar maanden terug heb ik het idee. Het recensietopic is een mooie initiatief op dit gebied, en is dit niet genoeg...? Ik zou zeggen, open een nieuwe, dat staat iedereen hier vrij.
0
geplaatst: 20 september 2006, 23:15 uur
Onderhond schreef:
Als je op mijn bericht doelt:
Dat was niet alleen op jou gericht en ook geen kritiek, maar meer een uiting van hoop.
Jammer dat je er geen zin in hebt, maar je hebt inderdaad ook wel zat lange recensies geschreven.
0
geplaatst: 20 september 2006, 23:27 uur
Ik doelde eigenlijk meer op de opmerking van aERo, niet die van jou 

0
geplaatst: 20 september 2006, 23:33 uur
Onderhond schreef:
Het zal misschien niet zo opgevallen zijn, want niemand kijkt toch ooit in het electronichoekje, maar afgezien van een paar ambient platen en reacties van Bas is het dood. Amper mensen die er nog wat van kennen, laat staan er serieus wat over zeggen.
Het zal misschien niet zo opgevallen zijn, want niemand kijkt toch ooit in het electronichoekje, maar afgezien van een paar ambient platen en reacties van Bas is het dood. Amper mensen die er nog wat van kennen, laat staan er serieus wat over zeggen.
Maar gelezen wordt het wel, in ieder geval door mij. Ik heb vele prachtige recensies gelezen in 'jouw' genre, maar kan daar niets posten, zelfs niet over het handvol electronica-albums dat ik geluisterd heb. Daarvoor heb ik er te weinig affiniteit mee en mis ik een referentiekader om iets zinnigs te posten.
Toch vind ik het ook opvallend dat er wel een tendens lijkt te zijn dat interessante users het voor gezien houden. Maar gelukkig zijn dutch2 en Zachary weer opgedoken op boekmeter.
0
geplaatst: 20 september 2006, 23:34 uur
En aERo doelde op de starters van deze hele discussie: jou heb ik al genoeg gehoord hier (dus verre van stil zullen we maar zeggen).
0
geplaatst: 21 september 2006, 00:00 uur
lebowski schreef:
Maar gelezen wordt het wel, in ieder geval door mij. Ik heb vele prachtige recensies gelezen in 'jouw' genre, maar kan daar niets posten, zelfs niet over het handvol electronica-albums dat ik geluisterd heb. Daarvoor heb ik er te weinig affiniteit mee en mis ik een referentiekader om iets zinnigs te posten.
Toch vind ik het ook opvallend dat er wel een tendens lijkt te zijn dat interessante users het voor gezien houden. Maar gelukkig zijn dutch2 en Zachary weer opgedoken op boekmeter.
(quote)
Ik zou zeggen lebowski: post gewoon eens iets bij een electronisch album!
Het gaat er echt niet om (bij mij niet althans) om mensen de loef af te steken, en de echte liefhebber zal het leuk vinden wat meer reacties te lezen van mensen bij zijn genre en misschien ook met tips aankomen voor eventueel andere platen in dezelfde sfeer. Zo heb ik al een aantal erg goede tips over het electronica-genre binnengekregen op basis van wat recensies bij platen die ik goed vind. En ik ken ook maar een zéér klein gedeelte van het oeuvre, daarvoor is het veel te uitgebreid! Maar dingen die in mijn hoekje passen zoek ik graag op 
0
aslan (crew)
geplaatst: 21 september 2006, 07:40 uur
ik kan mezelf geen recensent noemen, dat ligt mij niet, maar het is wel zo dat ik door recensies van bv. Onderhond al heel wat aangename nieuwe dingen heb ontdekt (er zijn wel degelijk mensen die geregeld in het electronica-hoekje kijken, Onderhond!!), en het is jammer dat dat in bv. het electronica-genre niet méér gebeurt, al was het maar door mensen die het genre niet 100% trouw (kunnen/willen) zijn
0
geplaatst: 21 september 2006, 09:43 uur
Onderhond schreef:
Je zou je onderhand eens af kunnen vragen waarom dit soort reacties je deel zijn.
0
geplaatst: 21 september 2006, 10:24 uur
lebowski schreef:
Maar gelukkig zijn dutch2 en Zachary weer opgedoken op boekmeter.
Maar gelukkig zijn dutch2 en Zachary weer opgedoken op boekmeter.
Even off-topic, maar wanneer is Boekmeter eigenlijk exact begonnen?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 september 2006, 10:56 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Kun je natuurlijk zien aan de toevoegdatum van de eerste rits boeken.
0
geplaatst: 21 september 2006, 11:03 uur
Exact een week dus. Het was helemaal langs me heen gegaan.
0
geplaatst: 21 september 2006, 11:26 uur
VanDeGriend schreef:
Je zou je onderhand eens af kunnen vragen waarom dit soort reacties je deel zijn.
Weinig opgevoede leden.
0
geplaatst: 21 september 2006, 11:32 uur
Onderhond schreef:
Weinig opgevoede leden.
(quote)
Weinig opgevoede leden.
Achhhh kom op Hond.....dit meen je werkelijk?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.