MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
Een aderlating...

GrafGantz schreef:
Een aderlating...

Bij die user voor je - O Sjonnie - leidt dat tot een waterlating

Zelf ben ik ervan overtuigd - het bloed kruipt nou eenmaal waar het niet gaan kan, om in de medische hoek te blijven - dat Arrie terug zal komen. Blijkbaar heeft ie het op dit moment nodig om voor zichzelf een daad te stellen. Op zolder ligt hier nog steeds een halve jaargang Oor '77 voor 'em (ingebonden).

Oh das wel jammer, hij was bij heel veel topics bijdrages aan het plaatsen, hopelijk binnen niet al te lange tijd terug

Jammer Arrie, een van de personen die ik volgde.

cosmic kid (moderator)
Hoewel Arrie vaker een pauze heeft genomen, zag ik die niet aankomen. Jammer, hij was al zo lang op het forum als ik me kan heugen.

Ik hoop dat je terug komt en bovenal hoop ik dat het goed met je gaat

Arrie... dat vind ik zeker jammer. De pauzes zijn bekend, maar uitschrijven niet toch?! Hopelijk gaat het goed met hem.

Inderdaad jammer, was altijd leuk zijn inhoudelijke bijdragen te lezen. En opvallend nu hij ook net weer actiever was in de MuMeAfrekening. Maar vast tot ziens, al dan niet hier of bij een popquiz.

Glitch
Ah balen, goeie user. Als je het nog zou lezen: het beste, baas!

Bijzonder jammer dat iemand als Arrie zich uitschrijft. Ik hoop dat het tijdelijk is.

zaaf
zal je missen Arnout

Verdomme Arnout, dit was niet de afspraak

Heel jammer dat Arrie de site heeft verlaten, de man had humor en deed mij vaak van lachen op grond belanden. Arrie het gaat je verder goed en bedankt voor de humor.

Erg jammer dat Arnout de site verlaten heeft...hopelijk gaat alles goed met 'm en hopelijk ook een tijdelijke actie en zien we 'm toch weer terug hier.

Jammer!

Inderdaad erg jammer. Ik ga zijn lijstjes bij de MuMeAfrekening ook missen.

zaaf
o die zal ik nou weer niet missen

Ik dacht dat hij al vaker van de site was geweest.
Zou idd jammer zijn als het definitief is.
Ik vind het wel een mysterieus fenomeen.

Martijn Jonkers schreef:
Inderdaad erg jammer. Ik ga zijn lijstjes bij de MuMeAfrekening ook missen.

Ik ook wel, een van de paar mensen hier mijn ontdekkingen daar regelmatig ondersteunde.

Zeer jammer

DjFrankie (moderator)
Kom er nu pas achter, hopelijk even een tijdelijke break Arnout, anders wellicht bij de Bossche Popquiz.

Ik heb even kort contact gehad met Arrie en kort gezegd komt het erop neer dat er wat dingen spelen in zijn privéleven en hij ervoor gekozen heeft zijn prioriteiten even elders te leggen.

Het was een vrij impulsieve actie, dus ik verwacht/hoop dat hij vroeg of laat weer terug gaat keren, maar vooralsnog gaat zijn energie naar andere zaken.

Mssr Renard
Het is heel herkenbaar, heel begrijpelijk en heel normaal.
Gewoon een pauze, lang of kort of voorgoed. Alles mag.

Kom er nu pas achter. Hoop dat het snel goed met hem gaat! MuMe of niet. Veel sterkte!

BrotherJohn
Ik ga mij na ruim 15 jaar uitschrijven. Het is niet impulsief maar weloverwogen om wat meer tijd / focus aan werk, gezin en andere zaken te besteden en minder verloren schermtijd per dag te hebben. Sommige perioden, zoals afgelopen weken / maanden, merkte ik dat k mezelf steeds moeizamer in bedwang hield m.b.t. lijstjes maken, correcties doorvoeren, videoclips bij discografieën compleet maken, steeds weer dezelfde forumtopics openklikken etc..
Musicmeter is altijd een startpunt voor als ik tijdens mijn werkdag muziek ga luisteren, maar voor ik het weet ben ik alweer een uur of twee verder zonder voor mijn gevoel iets nuttigs gedaan te hebben. De belangrijkste overweging is dat ik dit mijn gezin en werk niet langer aan wil doen en mijn werktijd en vrije tijd wat anders wil gebruiken. Even een harde onthechting zal voor mij goed werken, zoals dat jaren geleden bij uitschrijven op sociale media ook goed werkte. Het scheelt denk ik een hoop dat ik weinig tot geen persoonlijke contacten had via pm en in het forum alleen vrij oppervlakkig actief was. Bedankt voor de uitwisseling en muzikale inspiratie in ieder geval.

BrotherJohn schreef:
...Bedankt voor de uitwisseling en muzikale inspiratie in ieder geval.
Wederzijds. Zo kwam ik je (o.a.) nog wel es tegen bij 'verzin er een tekst bij' en 'wie schrijft/maakt zelf muziek'. Het ga je goed.

Tidalwave
BrotherJohn schreef:
Ik ga mij na ruim 15 jaar uitschrijven. Het is niet impulsief maar weloverwogen om wat meer tijd / focus aan werk, gezin en andere zaken te besteden en minder verloren schermtijd per dag te hebben. Sommige perioden, zoals afgelopen weken / maanden, merkte ik dat k mezelf steeds moeizamer in bedwang hield m.b.t. lijstjes maken, correcties doorvoeren, videoclips bij discografieën compleet maken, steeds weer dezelfde forumtopics openklikken etc..
Musicmeter is altijd een startpunt voor als ik tijdens mijn werkdag muziek ga luisteren, maar voor ik het weet ben ik alweer een uur of twee verder zonder voor mijn gevoel iets nuttigs gedaan te hebben. De belangrijkste overweging is dat ik dit mijn gezin en werk niet langer aan wil doen en mijn werktijd en vrije tijd wat anders wil gebruiken. Even een harde onthechting zal voor mij goed werken, zoals dat jaren geleden bij uitschrijven op sociale media ook goed werkte. Het scheelt denk ik een hoop dat ik weinig tot geen persoonlijke contacten had via pm en in het forum alleen vrij oppervlakkig actief was. Bedankt voor de uitwisseling en muzikale inspiratie in ieder geval.

Ik snap en onderschrijf zijn bericht volledig - de focus op de site kan 'doorschieten' en, als je daar gevoelig voor bent, verworden tot een dwangmatig, compulsief gebeuren.

Nu ben ik in de gelukkige onstandigheid dat ik verder geheel vrij ben van het hebben van: Facebook, Instagram, Twitter, WhatsApp, TikTok () en vele andere onnodige Apps; wanneer ik ergens van iets wil weten of zoeken dan regel ik dit zelf.

BrotherJohn schreef:
Ik ga mij na ruim 15 jaar uitschrijven. Het is niet impulsief maar weloverwogen om wat meer tijd / focus aan werk, gezin en andere zaken te besteden en minder verloren schermtijd per dag te hebben. (....)

Het ga je goed!
Je kunt natuurlijk heel goed meer tijd/focus aan werk, gezin e.a. besteden zonder dat je je direct hoeft uit te schrijven bij mume.
Het is het speelveld van prioriteiten stellen en ergens aardigheid in vinden om aan bezig te zijn. De tijd om aan musicmeter te besteden bepaalt iedereen zelf. Er zijn geen boze blikken als er even minder tijd aan wordt besteed. Of even helemaal niet. De vraag is wat het aanvullend oplost als je je helemaal uitschrijft.

musician schreef:
De vraag is wat het aanvullend oplost als je je helemaal uitschrijft.

Dat maakt het wel veel makkelijker die prioriteiten na te leven. Als het hem helpt dan lost dat toch het probleem op wat hij schetst.

Jammer natuurlijk voor de achterblijvers, maar ik vind het niet zo gek. Heb zelf ook wel eens apps van mijn telefoon gegooid of me uitgeschreven bij andere websites, omdat ik vond dat ik er teveel tijd aan besteedde in verhouding tot wat het me opleverde.

Misschien, na deze aanvankelijke en kennelijk noodzakelijke cold turkey, dat er een slight return mogelijk is. Als MuMe iets bewezen heeft, is het dat Heintje Davids niet de énige was...

Milky
Ik wil graag MuMe bedanken voor het verbreden van mijn muzikale horizon gedurende de jaren 2010 tot nu. Dat meen ik voor de volle 100%.

Ik ben inmiddels overgestapt naar AOTY, en heb daar inmiddels een collage samengesteld van 100 albums die er nu nog toe doen om te blijven beluisteren.

Bye, bye.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:21 uur

geplaatst: vandaag om 19:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.