De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2014, 15:01 uur
Lukas schreef:
Dat is erg jammer inderdaad. Ik hoop dat we Arnout over een tijdje met goed gemoed terug zien.
Dat is erg jammer inderdaad. Ik hoop dat we Arnout over een tijdje met goed gemoed terug zien.
Helemaal mee eens, want heb een maand of 4 geleden ook in een dipje gezeten dus wie weet...
0
Cured
geplaatst: 23 maart 2014, 17:36 uur
Snap het wel, maar je kunt ook keuzes maken. Zo doe ik totaal geen recensies e.d. wat veel tijd kost, alleen al het beluisteren van albums en dan nog een mening neerpennen. Ik heb gekozen voor het korte werk en dat vind ik overigens ook het leukst. Nieuwe albums beluister ik op interesse en eerst vluchtig via AMG bijv. en als het niets voor me is ben ik in een minuutje klaar. In de games ken ik het meeste eigenlijk al of doe er niet aan mee (zolas bijv. K.O. 2010/2011 of de MM-ladder 2014 (alleen in de eindfase bijv.).
0
Sietse
geplaatst: 23 maart 2014, 18:36 uur
erg jammer. Maar gelukkig zit ie nog wel op Facebook dus kunnen we hem daar af en toe toch zien posten...
Maar minder MuMe (of eigenlijk: minder computer) is helemaal niet zo slecht.
Het kan zoveel van je tijd opslokken en vooral als je niet lekker in je vel zit een soort uitvlucht worden en dan is het verstandig en dapper om daar gewoon mee te stoppen. Dus hoe groot het gemis voor de site ook zal zijn niets dan hulde en lof voor Arrie.
Mocht je dit nog eens lezen: verstandige keuze
Maar minder MuMe (of eigenlijk: minder computer) is helemaal niet zo slecht.
Het kan zoveel van je tijd opslokken en vooral als je niet lekker in je vel zit een soort uitvlucht worden en dan is het verstandig en dapper om daar gewoon mee te stoppen. Dus hoe groot het gemis voor de site ook zal zijn niets dan hulde en lof voor Arrie.
Mocht je dit nog eens lezen: verstandige keuze

0
geplaatst: 23 maart 2014, 20:16 uur
Ga ik een weekendje weg en is Arnout er ineens vandaar 
We zullen hem missen en wie weet is hij in de toekomst weer onderdeel van het geheel. Want wie kan uitschrijven kan zich ook weer inschrijven.

We zullen hem missen en wie weet is hij in de toekomst weer onderdeel van het geheel. Want wie kan uitschrijven kan zich ook weer inschrijven.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 10:20 uur
Jeetje, lees nu pas dat Arnout de site heeft verlaten. Erg jammer en een gemis voor de site.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 11:10 uur
Kan het goed begrijpen, maar wel heel erg jammer. Niet alleen een heel sympathieke user, maar ook een waar ik veel overlap mee had, iedere generatiekloof trotserend.
Hopelijk zien we arrie nog eens terug. En wellicht blijft hij wel popquizzen...
Hopelijk zien we arrie nog eens terug. En wellicht blijft hij wel popquizzen...
0
geplaatst: 24 maart 2014, 12:13 uur
Heel jammer dat Arrie gestopt is, al is de reden zeer begrijpelijk.
Ik ga zijn zinvolle bijdragen wel missen en ook zijn stemmen bij de prehistorische ladder (al waren we het lang niet altijd met elkaar eens).
Ik ga zijn zinvolle bijdragen wel missen en ook zijn stemmen bij de prehistorische ladder (al waren we het lang niet altijd met elkaar eens).
0
geplaatst: 24 maart 2014, 12:22 uur
Waarschijnlijk dacht hij dat je er permanent vandoor was en hoefde het voor hem allemaal niet meer.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 12:36 uur
Wat een ellendige aderlating, zeker ook voor de PT400 
Maar ik merk van mezelf ook dat mijn offline leven de laatste tijd nogal dun wordt, "like butter scraped over too much bread."
Dat komt overigens niet alleen op conto van MuMe, ik verdeel mijn tijd over heel veel schermactiviteiten. Iedere keer als ik er één schrap komt er weer een andere bij.

Maar ik merk van mezelf ook dat mijn offline leven de laatste tijd nogal dun wordt, "like butter scraped over too much bread."
Dat komt overigens niet alleen op conto van MuMe, ik verdeel mijn tijd over heel veel schermactiviteiten. Iedere keer als ik er één schrap komt er weer een andere bij.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 14:15 uur
Ai, ik kwam er zojuist ook achter dat Arrie zich heeft uitgeschreven. Jammer, maar het lijkt een weloverwogen beslissing en ik hoop dan maar dat het goed uitpakt voor Arrie. Verder sluit ik me helemaal aan bij deze worden van Eric:
aERodynamIC schreef:
We hadden eerder zo'n user (ik noem geen naam) die daar ook last van had maar het elke keer met een hoop drama aankondigde. Ik snap de beweegredenen heel goed (ik stop om die reden met bepaalde topics) alleen het verschil met Arrie is dat Arrie het gewoon heel stil en onverwacht doet en dat is precies zoals ik hem ervaar op deze site: nuchter en altijd op een beschaafde en bescheiden manier op de site aanwezig zijn. Een oprecht plezier in muziek en nergens aanwezig om eens even lekker negatief te doen. Dus ook geen toeters en bellen bij het verlaten van de site.
Dat we een gewaardeerd user kwijt zijn is voor mij en veel anderen een understatement.
(quote)
We hadden eerder zo'n user (ik noem geen naam) die daar ook last van had maar het elke keer met een hoop drama aankondigde. Ik snap de beweegredenen heel goed (ik stop om die reden met bepaalde topics) alleen het verschil met Arrie is dat Arrie het gewoon heel stil en onverwacht doet en dat is precies zoals ik hem ervaar op deze site: nuchter en altijd op een beschaafde en bescheiden manier op de site aanwezig zijn. Een oprecht plezier in muziek en nergens aanwezig om eens even lekker negatief te doen. Dus ook geen toeters en bellen bij het verlaten van de site.
Dat we een gewaardeerd user kwijt zijn is voor mij en veel anderen een understatement.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 14:50 uur
Sluit ik me helemaal bij aan. Jammer dat Arrie weg is; naast zijn toffe smaak leek het mij ook een aardige en respectvolle user. Reden snap ik wel, trouwens, voor ons allen een valkuil, dunkt me...
Is er op Facebook al een Arrietitie gestart?
Is er op Facebook al een Arrietitie gestart?
0
geplaatst: 24 maart 2014, 16:34 uur
Heel jammer van Arrie
Hart voor muziek blijft kloppen,
dus wie weet komt hij weer eens...
Musische groeten aan Arrie
Hart voor muziek blijft kloppen,
dus wie weet komt hij weer eens...
Musische groeten aan Arrie
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 april 2014, 00:30 uur
Tjee ik lees dit nu pas, nergens anders ook gezien. Inderdaad erg jammer, hoop Arrie nog wel eens te zien bij een kwisje, maar er zijn belangrijkere zaken als Mume, vandaar zeer begrijpelijke keuze.
0
geplaatst: 5 april 2014, 08:55 uur
Maar Frank, ik zie eigenlijk geen enkele relatie tussen "belangrijkere zaken", uitschrijven en "vandaar zeer begrijpelijke keuze".
Een combinatie van vergelijkbare woorden valt hier overigens vaak. Maar er is gewoon geen enkel verband.
In het geval van "belangrijkere zaken" kunnen we wel met alles gaan stoppen. De tijd die een mens hier doorbrengt is volstrekt door iedereen zelf in te delen. Dus het kan al niet zo zijn dat je tegen je wil zwaar gebukt gaat onder allerlei verplichtingen.
Het is vooral de bedoeling dat het een leuk tijdverdrijf is, al dat schrijven over muziek en alles er om heen. Als ik de tv aanzet weet ik tegenwoordig steeds beter waarom muziek en een site als mume juist steeds aardiger worden om mee bezig te zijn.
Uitschrijven bij mume doe je alleen, als je er niks meer aan vindt en een statement wilt maken. Dat is uiteraard iedereen z'n eigen goede recht.
Maar "er zijn belangrijkere zaken" geldt voor 99% van wat we doen in het leven (is niet voorbehouden aan musicmeter) en "vandaar zeer begrijpelijke keuze" kan dus alleen als er is aangegeven dat om persoonlijke redenen de site niet meer leuk wordt gevonden en dat het tijd is om op te stappen.
Ik vind het dus in die zin ook jammer dat Arrie weg is gegaan, vooral ook omdat hij het blijkbaar niet meer naar zijn zin had en ook niet meer zag gebeuren dat dat voor hem zou gaan verbeteren.
Een combinatie van vergelijkbare woorden valt hier overigens vaak. Maar er is gewoon geen enkel verband.
In het geval van "belangrijkere zaken" kunnen we wel met alles gaan stoppen. De tijd die een mens hier doorbrengt is volstrekt door iedereen zelf in te delen. Dus het kan al niet zo zijn dat je tegen je wil zwaar gebukt gaat onder allerlei verplichtingen.
Het is vooral de bedoeling dat het een leuk tijdverdrijf is, al dat schrijven over muziek en alles er om heen. Als ik de tv aanzet weet ik tegenwoordig steeds beter waarom muziek en een site als mume juist steeds aardiger worden om mee bezig te zijn.
Uitschrijven bij mume doe je alleen, als je er niks meer aan vindt en een statement wilt maken. Dat is uiteraard iedereen z'n eigen goede recht.
Maar "er zijn belangrijkere zaken" geldt voor 99% van wat we doen in het leven (is niet voorbehouden aan musicmeter) en "vandaar zeer begrijpelijke keuze" kan dus alleen als er is aangegeven dat om persoonlijke redenen de site niet meer leuk wordt gevonden en dat het tijd is om op te stappen.
Ik vind het dus in die zin ook jammer dat Arrie weg is gegaan, vooral ook omdat hij het blijkbaar niet meer naar zijn zin had en ook niet meer zag gebeuren dat dat voor hem zou gaan verbeteren.
0
geplaatst: 5 april 2014, 10:07 uur
Da's natuurlijk niet helemaal waar. Als ik naar mijzelf kijk heb ik mijn MuMe-gedrag onder controle, evenals mijn muzikale aankoopgedrag. Ik kan het zogezegd scharen onder 'minder belangrijke zaken'. Maar ik zie het probleem wel degelijk. En op het moment dat mijn site- en muziekgedrag in conflict gaat komen met andere zaken (mijn vrouw, mijn kinderen, mijn werk, mijn sociale netwerk) is het misschien verstandiger om de stekker eruit te trekken dan de belofte om te minderen. Soms moet je jezelf een schop geven...
0
geplaatst: 5 april 2014, 10:35 uur
Iedereen heeft de meest uiteenlopende verplichtingen, werkzaamheden, studie, familiale aangelegenheden etc. De één misschien wat meer dan de ander.
De tijd die je daarnaast overhoud kun je besteden aan andere zaken, waaronder muziek en mume.
Geen betere huwelijken dan waarbij je 's avonds de beslissing kunt nemen dat de één z'n favoriete programma's op tv bekijkt en de ander zich bezig kan houden met muziek. De echtscheidingen ontstaan wanneer beide echtelieden de hele avond verplicht met elkaar opgescheept zitten, naast elkaar op de bank, en alle onderwerpen na verloop van tijd de revue wel zijn gepasseerd
De tijd die je daarnaast overhoud kun je besteden aan andere zaken, waaronder muziek en mume.
Geen betere huwelijken dan waarbij je 's avonds de beslissing kunt nemen dat de één z'n favoriete programma's op tv bekijkt en de ander zich bezig kan houden met muziek. De echtscheidingen ontstaan wanneer beide echtelieden de hele avond verplicht met elkaar opgescheept zitten, naast elkaar op de bank, en alle onderwerpen na verloop van tijd de revue wel zijn gepasseerd

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 april 2014, 10:36 uur
Allemaal tot je dienst. Ga je de problematische gebruikers van nicotine, alcohol en kansspellen hier ook nog even van overtuigen? 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 april 2014, 12:20 uur
musician schreef:
Iedereen heeft de meest uiteenlopende verplichtingen, werkzaamheden, studie, familiale aangelegenheden etc. De één misschien wat meer dan de ander.
Dit herken ik overigens wel en is bij mij thuis ook in alle harmonie, scheelt ook dat we geen kinderen hebben die natuurlijk veel aandacht vragen
Dit herken ik overigens wel en is bij mij thuis ook in alle harmonie, scheelt ook dat we geen kinderen hebben die natuurlijk veel aandacht vragen
Ben het daarnaast met Fathead eens, met de aanvulling dat het beheersbaar moet blijven. Als dat niet lukt ontstaat er wel degelijk een probleem, zelfde fenomeen zie je nu ontstaan met de smartphone (ik heb die nog niet eens, maar hoeveel mensen kunnen niet meer zonder en zijn dusdanig verslaaft dat ze zonder telefoon niet meer optimaal kunnen functioneren.
0
geplaatst: 29 mei 2014, 13:46 uur
Is er trouwens een reden dat de stemmen van Arrie nog altijd geldig zijn?
0
geplaatst: 29 mei 2014, 15:36 uur
chevy93 schreef:
Vreemd, stemmen van uitgeschreven / gebande gebruikers worden als het goed is na een week verwijderd. Wellicht is dat iets dat een moderator alsnog handmatig even moet doen.
0
geplaatst: 30 mei 2014, 00:21 uur
Kwam hem nog tegen bij Tori Amos in Rotterdam: gaat prima met hem 

0
geplaatst: 30 mei 2014, 00:35 uur
Nooit aan getwijfeld; sommigen hier lijken de M (van Musicmeter) gelijk te willen stellen aan de D (van Domini). Voor hen staat AM dan voor Anno MusicMeter en PM (Post Musicmeter); alhoewel voor dat laatste het bewijs apocrief schijnt te zijn. Ik heb er nog nooit wat van gemerkt en dus ...
0
geplaatst: 30 mei 2014, 00:48 uur
Arie was gewoon het troetelbeertje onder de moderators, daar kon iedereen het goed mee vinden.
* denotes required fields.