MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
Yep! Waar is de tijd dat mijn top 10 nog volstond met Eminem platen.

Of de tijd dat ik een nieuw account aanmaakte omwille van dezelfde reden die Monsieur aanhaalde, maar het oude nog niet kon uitschrijven (toch?) en dus tegen mezelf begon te discussiëren om de mods te doen geloven dat het twee aparte personen waren. Waar is die smiley?

Het moet niet gekker worden hier: gasten die nog aan het (post-)puberen zijn en nu al volop op hun boefjestijd hier terugblikken alsof ze al gedrieën in huize Avondrood zitten achter een kopje koffie met koekje. Gekkies

Which reminds me: wat draaien ze daar allemaal jongens, in de recreatiezaal en mag je je eigen cd's meenemen?

Ik kan wel merken dat Mjuman niet in het zuiden des lands woont, althans dat hoop ik voor hem – dit zijn de dagen waarop in de supermarkten de tonpraoters en de flepsteppers klinken, en in de recreatiezalen zal het niet anders zijn...

Mjuman schreef:
Het moet niet gekker worden hier: gasten die nog aan het (post-)puberen zijn en nu al volop op hun boefjestijd hier terugblikken alsof ze al gedrieën in huize Avondrood zitten achter een kopje koffie met koekje. Gekkies
Zal er ooit een dag komen dat jij geen persoonlijke opmerkingen m.b.t. leeftijd etc. (vooral leeftijd) meer gaat maken? Nee hè?

buizen
Mjuman schreef:

Which reminds me: wat draaien ze daar allemaal jongens, in de recreatiezaal en mag je je eigen cd's meenemen?

Beware! for het bejaardenhuis/verzorgingshuis dat ooit te maken krijgt met een opname van buizen..
Reken maar dat de elpees en de draaitafel en vooral die hele grote speakers mee gaan..
Arme zusters ook..

Assurancetourix
buizen schreef:
(quote)

Beware! for het bejaardenhuis/verzorgingshuis dat ooit te maken krijgt met een opname van buizen..
Reken maar dat de elpees en de draaitafel en vooral die hele grote speakers mee gaan..
Arme zusters ook..

Ik denk eerder, dat je dan dement, doof, incontinent en bedlegerig bent en het liefst met rust gelaten wil worden

Mjuman schreef:

Geen idee, ik vergeet na enkele seconden al welk nummer ze draaien.

Wat?

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zal er ooit een dag komen dat jij geen persoonlijke opmerkingen m.b.t. leeftijd etc. (vooral leeftijd) meer gaat maken? Nee hè?

Wie de schoen past .... Humor - is dat zo zeldzaam in Barabant?

Ik heb al eerder elders een grap gemaakt dat het iets zo zijn voor de virtuele toekomst - een tehuis voor de oudere muziekminnende medemens. De Blues Brothers zaten gezellig in the basement, omdat de jazzo's weg waren; de soulio's in de keuken - waar komt anders soulfood vandaan; de down-tempo dudes zaten in de lounge, de hihobro's (hiphop brothers) were jumpin' around in da hood (liepen ze niet in de weg), de wavers zaten allemaal in het golfslagbad en de grungers zaten in de aula te wachten op het entertainment.

Het is al eerder gebeurd dat - ik meen Aero - een user een grap maakte over nostalgische youngsters. Niemand bezwaarde zich toen ...

Een idéé fixe heeft blijkbaar een lang leven en humor moet - vrees ik - aan het infuus. Of anders moet ik misschien ...

buizen
In plaats van een virtuele versie zou er wellicht ook behoefte zijn aan een echt 'rock' bejaardenhuis. Nou ok, een muziekbejaardenhuis. Met gelijkgestemden. 90-jarige muziekliefhebbers. Ook wat 60-jarigen, zij die al vroeg aan het dementeren zijn. Af en toe Regelmatig een bandje. Jazzkantine. Vul verder zelf jullie ideale oude verzorgingsdag maar in.

Uitschrijven uit het leven: liefst met een zo prettig mogelijke aanloop.

Misterfool
Kan dat rock-bejaardenhuis Mjuman niet alvast ophalen: scheelt weer wat zinloze discussies op deze site met de MuMe-jeugd.

Misterfool schreef:
Kan dat rock-bejaardenhuis Mjuman niet alvast ophalen: scheelt weer wat zinloze discussies op deze site met de MuMe-jeugd.

Tsjek: 54 sec (herhaald op 1:52) INXS - Original Sin (HD) - YouTube

Ah, typisch dat denigrerende toontje van je: past precies bij zo'n snob als jij. Net vagelijk discriminerend(leeftijd etc) genoeg om niet geband te worden, maar wel een plaag voor menig users die hier normaal tracht te discussiëren.

Slechte dag gehad? Ik lees toch weinig denigrerends hier. Ik vind het ook wel apart om een tiener en een paar jonge twintigers over vroeger te zien praten alsof dat heel lang geleden is, maar nostalgie is van alle (leef)tijden.

Robertus
Snoeperd schreef:
(quote)

Ik vind het juist wel grappig om mijn domme berichten vanuit de eerste periode terug te lezen. Toen ik hier kwam stond volgens mij Jason Derulo (vraag me niet waarom) en dingen als P!nk nog in mijn top 10. Vooral mijn reacties bij eerstgenoemde vind ik hilarisch. Het hindert me in ieder geval niet, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Bij mij is het toch vooral de schrijfstijl bij mijn oude berichten, die me opvalt. Bijna kinderlijk enthousiast met veel te veel uitroeptekens, onnodig quoten en noemen van users (zonder ze direct aan te spreken). Later ben ik wat zakelijker gaan schrijven met betere alinea-indeling en minder onnodige uitweidingen. Users taggen doe ik nu veel bewuster en ook het gebruik van smileys doe ik nu effectiever.

Maar het kan nog steeds beter. Wanneer ik typ gaan mijn vingers soms sneller dan mijn gedachten...

herman schreef:
Ik vind het ook wel apart om een tiener en een paar jonge twintigers over vroeger te zien praten alsof dat heel lang geleden is, maar nostalgie is van alle (leef)tijden.

Eigenlijk niet zo gek, toch? Mentaal gezien zit er nogal een verschil tussen, zeg, 16 en 22, dus logisch om glimlachend terug te kijken op berichten van die tijd.

EDIT: Voor de duidelijkheid: ik bedoel hiermee niet te zeggen dat je op je 22e volgroeid bent en ik heb het niet zozeer over nostalgie. Vergelijk het met iemand van 8 die je een tekening laat zien die diegene maakte toen hij of zij 4 was.

Nee, zeker niet gek en heel logisch. Mensen maken heel wat groei door in die jaren.
Heb genoeg users in 6 jaar heel volwassen zien worden overigens.

FRIPI heeft ons op 31 januari ook verlaten, zie ik.

Ah, balen. Leuk om hem er weer bij gehad te hebben, jammer dat hij weer weg is.

Is er eigenlijk een leuk nederlandstalig alternatief voor Musicmeter? Iemand?

kiriyama
nee

Iemand anders?

Muziekmeter?

mocht iemand serieus kunnen reageren....

buizen
freakey schreef:
Is er eigenlijk een leuk nederlandstalig alternstief voor Musicmeter? Iemand?

Snuffel zelf wel eens wat rond op metalfan.nl. Nu en dan. Heb er geen account ofzo. Wat lezen, het metalnieuws, forum soms. Maar het is niet te vergelijken met MuMe. Op metalfan ben ik zo uitgekeken. Heel beperkt.
Hier komt allerlei muziek aan bod en steek je nog eens wat op.
MuMe is ook veel actiever kwa albumbesprekingen/discussies.
De metalwereld lijkt me nog de meest hechte digitale gemeenschap in de muziek, nou hoewel vlak de Prog niet uit!, dus als dergelijke sites het al finaal afleggen tegen MuMe..
Straks moet je nog helemaal uitwijken naar het buitenland.

Hoezo vraag jij dat, freakey?

buizen... Ik ben sterk van plan om hier weg te gaan, voel me niet meer thuis binnen deze club... crewgedoe... maar ik wil wel op de hoogte blijven van nieuwe platen. Daarbij vind ik het niet zo belangrijk om de mening van anderen te kunnen lezen maar wel tips kunnen krijgen over dingen die ik niet ken, maar wel interessant genoeg zijn om te checken... het soort info dat je vroeger bij je vaste platenboer kreeg zeg maar..

buizen
freakey schreef:
buizen... Ik ben sterk van plan om hier weg te gaan, voel me niet meer thuis binnen deze club... crewgedoe... maar ik wil wel op de hoogte blijven van nieuwe platen. Daarbij vind ik het niet zo belangrijk om de mening van anderen te kunnen lezen maar wel tips kunnen krijgen over dingen die ik niet ken, maar wel interessant genoeg zijn om te checken... het soort info dat je vroeger bij je vaste platenboer kreeg zeg maar..

Daar was ik dus al bang voor dat jij dat overweegt. Wat jammer, wat kl*te zeg.
Er gaat niets boven de fysieke wereld van de vertrouwde platenboer en beurzen bezoeken en live-concerten maar daarenboven: MuMe is onvervangbaar. Ik zou er niet zonder kunnen, je kunt er praten, vragen en lezen over je muziek. Vind je verder nergens, ook niet in je eigen fysieke omgeving.
Zo intensief dan.
Wel zou je MuMe kunnen minderen natuurlijk.
Hoop dat je blijft laten weten wat je draait, freaky.

buizen
Overigens, nog even over metalfan.nl: het is absoluut niet zo dat dat een totaal oninteressante site is ofzo, integendeel; voor bijvoorbeeld info/attendering t.a.v. werkelijk elk thrash of heavy metal concert in het undergroundcircuit: de kleinere venues, moet je op http://www.metalfan.nl/ zijn.

Ik zal het eens checken buizen, thanks voor de serieuzere respons, eigenlijk zoek ik, zoals je al aangaf, iets wat breder gaat dan alleen metal, mijn smaak is way to breed for that...

Beste freakey,

Graag slechte humor van mijn kant niet verwarren met desinteresse voor jouw vraag. Ik weet echt geen betere andere sites. En iemand die zowel Bone Machine als Electric Ladyland in zijn top 10 heeft is voor mij een soul-mate.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.