MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
Dat eerste

Opmerkelijk dat Edwynn en Ozrik Spacefolk zich hebben uitgeschreven, toch users die hier al jaren zitten en altijd met goede bijdragen kwamen.

Ik ben de afgelopen jaren een stuk minder actief op mu.me dan voorheen, dat kwam ook omdat ik er voor mijn gevoel teveel mee bezig was. En dan lig je ook weleens in de clinch met andere mede gebruikers. Daar had ik op den duur geen zin meer in. Ben de afgelopen weken hier weer vaker te vinden, en blijf het een perfecte site vinden om even snel iets op te zoeken. Heb weleens in een cd shop gestaan en keek ik even snel op mijn phone wat voor gemiddelde een bepaald album had. Ik zal mij ook nooit uit gaan schrijven, soms kan alleen lezen ook heel verhelderend werken.

Ik heb trouwens met hardlopen een nieuwe passie gevonden, dan zet ik mijn favo muziek op mijn ipod en kan ik lekker luisteren tijdens het hardlopen. Muziek houd mij dus nog altijd erg veel bezig. Ik ben vanaf 2012 afgevallen van 103 naar 72 kilo, en loop inmiddels de 10 km in 37minuut29seconden. En sta soms zelfs op het podium. De albums die mij daarin het meest hebben geholpen zijn o.a bastards van motorhead, en apetite for destruction van guns n roses, en het debuutalbum van van halen. Maar ook vovin van therion, en eliminator van zz top en live in athene van icd earth maar ook somwhere in time van iron maiden. Dit zijn voor mij platen geweest met een opzwepend karakter die mede hebben geholpen om zover te komen.

Ben nu helaas gebleseerd, en kan daarom wat vaker weer op mu.me zijn dan voorheen.

En beaster een indrukwekkend verhaal, en geweldig dat je zo openlijk en eerlijk erover bent!!! Respect daarvoor, welkom terug en heel veel plezier hier op de site

Mooi verhaal ricardo.

ricardo schreef:
somwhere in time van iron maiden.

The Loneliness of the Long Distance Runner

Heel toepasselijk nummer angelin

Mooie prestatie Ricardo! Iets om trots op te zijn.

Puike prestatie, Richard. Ik moet me daar ook wat meer op gaan toeleggen...dat hardlopen dan

Het is bij mij trouwens wel altijd alles of niets, of ik ga ervoor of doe er bijna niets aan. Zo ging dat bij mij hier op mu.me in met name 2008 en 2009 vooral wel, maar toen had ik een enkelbreuk en alle tijd om hier bezig te zijn. Ik heb in 2015 aan maar liefst 47 hardloopwedstrijden meegedaan, bijna iedere week zeg maar. Waaronder 16 keer een halve marathon en 17 keer een 10 km, 2 keer een 10 engelse mijl, een 15 km en 2 keer een 6 zeemijlen, en nog een paar wat minder courante wedstrijden. Daarvan haalde ik 16 keer het podium van mijn leeftijdcategorie 40+. Op dit moment mag ik niet sporten, want zit aan de bloedverdunners 3 week lang, er is een voetader die over de voet loopt in de knel gaan zitten die nu ontstoken is en waardoor er een bloedstolseltje nu inzit, maar dat is hopelijk met die verdunners snel opgelost en kan ik snel weer beginnen, wil me nog verder zien te verbeteren. Dit jaar maar wat vaker mijn rust pakken en hier op mu.me kijken, want met iets vaker rust zit er denk ik nog wel meer in.

Fedde
Heel herkenbaar, ricardo. In 2014 liep ik zelf ook nog een marathonafstand per week. 50 jaar en stoer. Niet zo gezond eigenlijk, want ook ik kreeg kwalen. Het voelt wel alsof je heel goed bezig bent, maar spieren groeien niet als je ze steeds belast. Daarvoor heb je rust nodig. Ken je dat?: rust, 8 uur slapen, beker karnemelk: daar groeien spieren van. Ik wandel nu op snelheid (6 km/u). Was eerst erg wennen, maar ik doe nu graag 20-25 km per week en geen centje last. Conditie prima, rustpols is nog nooit zo goed geweest. Het is maar een idee. Denk aan je leeftijd.
Zelfde verhaal voor MuMe; elke dag is teveel, met rustpauzes gaat het beter. U geniet zoveel meer!

Assurancetourix
Ik loop alleen hard als ik de trein nog moet halen

Ik zelfs dan niet.

GrafGantz schreef:
Ik zelfs dan niet.

Ga fietsen

Assurancetourix
GrafGantz schreef:
Ik zelfs dan niet.

Dan ben jij zeker de conducteur?

kistenkuif
ricardo schreef:
Heel toepasselijk nummer angelin

Het is een verhaal uit 1959 van de britse schrijver Alan Sillitoe.

Robertus
Een beetje een tricky topic dit trouwens. Wanneer ik bij de updates kijk en ik zie een bepaalde usernaam die hier als laatst gepost heeft, dan snel ik hier naartoe omdat het er dan op lijkt dat die persoon zich wil uitschrijven, terwijl het meestal gewoon een reactie op een vorige bericht betreft. Dus, in dit geval: kistenkuif, blij dat je er nog bent!

Ik heb mijn oude account uit 2009 verwijderd en heb toen deze aangemaakt. Puur omdat ik in het begin stomme reacties had geplaatst en rare stemmen, zoals vaker gebeurd in het begin. Ik wilde serieuzer mijn smaak en waarden etaleren. Het is ook fijn dat ik nu redelijk op orde heb waar ik op stem en waarop niet. Musicmeter geeft een perfect overzicht van wat je luistert en dat is heel leuk. Zoals ricardo al aangeeft kun je heel erg bezig zijn met muziek. MuMe is daarop een mooie uitbreiding. Het geeft haast een extra dimensie om jullie mooie stukken te lezen terwijl je zelf naar de muziek luistert. Ik kon uren en uren over Low lezen van Bowie terwijl het door mijn koptelefoon galmde.

In 2013 werd mijn moeder ongeneeslijk ziek. MusicMeter gaf mij daarin een zekere ontsnapping. Ik kon nachtenlang bezig zijn met muziek en dan vooral ambien/electronische muziek als Julien Neto, Pan American en Svarte Greiner. Het gaf een zekere veiligheid dat ik kon terugkeren naar mijn passie. Wanneer het privé dreeg in te storten was het hier altijd goed. Met een kop koffie, een koptelefoon en goede moed struinde ik vaak tientallen albums af en luisterde ik alles waar spraakmakende users als Sietse (helaas vertrokken) Nakur en John Doe naar luisterde in het electronische genre. Ik werd vrienden met verschillende users en deelde met sommige hele persoonlijke en moeilijke gebeurtenissen.

Nee, mij zal je hier niet zien uitschrijven.
Ik ben heel blij met de site, de muziek en vooral met jullie.

Mooi geschreven en zeer herkenbaar Monsieur'

Mooi om te lezen Monsieur'. In moeilijke tijden steun vinden in muziek is een essentie in mijn leven en het doet me goed om hier muzikale gelijkgestemde zielen te vinden want in het dagelijks leven zijn ze niet al te dik gezaaid. Inspiratie halen uit de stemmen van andere users en ook die inspiratie weer doorgeven is gewoon een van de mooiere zaken die er zijn. Heb zelf ook een zware periode achter de rug, ben sinds dit jaar zoals jij al wist ouderloos en voelt nog elke dag vies aan maar blijf me op de muziek storten omdat het helpt met het plaatsen en verwerken van alles.
Die stille onuitgesproken verbondenheid door de muziek maakt een site als deze zo enorm nodig.

De drie voorgangers :

Monsieur' schreef:
Ik heb mijn oude account uit 2009 verwijderd en heb toen deze aangemaakt. Puur omdat ik in het begin stomme reacties had geplaatst en rare stemmen, zoals vaker gebeurd in het begin. Ik wilde serieuzer mijn smaak en waarden etaleren. Het is ook fijn dat ik nu redelijk op orde heb waar ik op stem en waarop niet. Musicmeter geeft een perfect overzicht van wat je luistert en dat is heel leuk. Zoals ricardo al aangeeft kun je heel erg bezig zijn met muziek. MuMe is daarop een mooie uitbreiding. Het geeft haast een extra dimensie om jullie mooie stukken te lezen terwijl je zelf naar de muziek luistert. Ik kon uren en uren over Low lezen van Bowie terwijl het door mijn koptelefoon galmde.

In 2013 werd mijn moeder ongeneeslijk ziek. MusicMeter gaf mij daarin een zekere ontsnapping. Ik kon nachtenlang bezig zijn met muziek en dan vooral ambien/electronische muziek als Julien Neto, Pan American en Svarte Greiner. Het gaf een zekere veiligheid dat ik kon terugkeren naar mijn passie. Wanneer het privé dreeg in te storten was het hier altijd goed. Met een kop koffie, een koptelefoon en goede moed struinde ik vaak tientallen albums af en luisterde ik alles waar spraakmakende users als Sietse (helaas vertrokken) Nakur en John Doe naar luisterde in het electronische genre. Ik werd vrienden met verschillende users en deelde met sommige hele persoonlijke en moeilijke gebeurtenissen.

Nee, mij zal je hier niet zien uitschrijven.
Ik ben heel blij met de site, de muziek en vooral met jullie.

Beste Monsieur,

Ik vond het bijzonder om te lezen en voel me gevleid dat je mij aanhaalt. Ik heb weer soortgelijke ervaringen met andere users en hun aanbevelingen. Al ben ik de laatste jaren helemaal niet meer zo actief in het onderbouwen van mijn stemmen (en ook het aantal stemmen neemt af). Dit komt doordat ik weinig tijd heb om het web af te struinen naar nieuwe albums maar vind ik voldoende nieuws op recentie-websites en Spotify aanbevelingen. En het schrijven over muziek heeft veel minder interesse. Ik weet niet specifieke waarom, maar ik ben eigenlijk een beetje klaar met het analyseren van muziek.... het omzetten van een muzikale ervaring in woorden werd al snel hol en betekenisloos. Daarentegen ben ik blij dat ik en andere jou wel hebben kunnen helpen, dus voor niets is het niet geweest!

Nakurfor what it's worth; ik heb ook al veel muziek leren kennen dankzij je top 10 en je hoog beoordeelde albums dus het is nooit voor niets geweest. Kan me wel vinden in het beu zijn met analyseren van muziek, bij mij gaat het met periodes. Het is gewoon belangrijk soms om te weten dat je stemmen en commentaren soms ook iets opleveren in de vorm van de spreekwoordelijke fakkel die wordt doorgegeven. Daarom wou ik toch ook even meegeven dat het zeker niet voor niets is geweest.

Arrie schreef:
Ja, hebt inderdaad wel meer ex-moderators die zich eens hebben uitgeschreven...
Sorry, ik ben vergeten jou ook op te noemen (heel laat dat ik het lees). Jij hebt je in het voorjaar van 2014 ook al eens (voor een korte tijd) uitgeschreven, las ik afgelopen uur (op pagina 5 of 6 van deze topic). Dus Tuktak is niet de tweede maar de derde ex-moderator die zich ooit uit heeft geschreven.

adri1982 schreef:
(quote)
Sorry, ik ben vergeten jou ook op te noemen (heel laat dat ik het lees). Jij hebt je in het voorjaar van 2014 ook al eens (voor een korte tijd) uitgeschreven, las ik afgelopen uur (op pagina 5 of 6 van deze topic). Dus Tuktak is niet de tweede maar de derde ex-moderator die zich ooit uit heeft geschreven.

De kans is in ieder geval dus zeer aanwezig dat tuktak wel weer terugkomt, als het patroon zich voortzet.

Ik hoop ook dat Tuktak weer terug zal keren.

Inclusief zijn stemmen

Assurancetourix
Ik ben dit weekeinde gestoken door een mug.
Waarschijnlijk een Zikamug,
want ik begin nu te hallucineren.
Tijdens mijn visioenen veranderen de avatars van het forum
in leden van een geheimzinnige sekte.
Ik ga hier dan ook geen persoonlijke noten kraken,
je weet nooit wie er onder zo'n puntmuts verscholen zit.
Ik durf me niet eens meer uit te schrijven,
stel je voor dat ze me ophangen.

Cured
.....uitstekend stukske, bard.

Ave, Clashix

Robertus
Ik denk niet dat ik me ooit zou uitschrijven. Ten eerste: Dit kost me niks...Ten tweede: Ik zou het eeuwig zonde vinden dat mijn stemmen en statistieken zouden verdwijnen. Voor lynchpartijen ben ik net zo bang als voor enge ziektes en terrorisme, namelijk niet!

Wel ben ik lang inactief geweest tot 2014. In ernstige gevallen post ik niet en verberg ik me. Maar uitschrijven, no way, daar is mijn ego te groot voor

Ik ben een kakkerlak

Monsieur' schreef:
Ik heb mijn oude account uit 2009 verwijderd en heb toen deze aangemaakt. Puur omdat ik in het begin stomme reacties had geplaatst en rare stemmen, zoals vaker gebeurd in het begin.

Ik vind het juist wel grappig om mijn domme berichten vanuit de eerste periode terug te lezen. Toen ik hier kwam stond volgens mij Jason Derulo (vraag me niet waarom) en dingen als P!nk nog in mijn top 10. Vooral mijn reacties bij eerstgenoemde vind ik hilarisch. Het hindert me in ieder geval niet, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Misterfool
Ik heb ongeveer dezelfde houding hierin als Snoeperd. Ik las laatst nog een discussie waar ik claimde dat Ekseption toch zo veel beter was dan The Beatles. . Wat is het nut van discussiëren als je niet af en toe ongelijk hebt.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:49 uur

geplaatst: vandaag om 01:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.