De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 12 februari 2016, 23:55 uur
I know dat je een veel bredere smaak hebt dan metal, freakey, het is bijzonder wat er zoal voorbij komt in je bijdragen. Maar om even aan te geven dat het dus niets wordt als je wilt zoeken naar iets met een net zo'n brede smaak en infografie als MuMe. Ja, misschien een UK-site ofzo. Maar het praat toch makkelijker in het Nederlands en dat iemand uit je eigen provincie blijkt te komen is soms ook wel leuk.
Succes met zoeken, houd ons op de hoogte en ga niet weg!
"gedoe" kun je gewoon uitpraten toch.

0
geplaatst: 13 februari 2016, 00:01 uur
EttaJamesBrown schreef:
Beste freakey,
Iemand die zowel Bone Machine als Electric Ladyland in zijn top 10 heeft is voor mij een soul-mate.
Beste freakey,
Iemand die zowel Bone Machine als Electric Ladyland in zijn top 10 heeft is voor mij een soul-mate.
Idem, referring to Läther & Liar
0
geplaatst: 13 februari 2016, 00:29 uur
buizen schreef:
I know dat je een veel bredere smaak hebt dan metal, freakey, het is bijzonder wat er zoal voorbij komt in je bijdragen. Maar om even aan te geven dat het dus niets wordt als je wilt zoeken naar iets met een net zo'n brede smaak en infografie als MuMe. Ja, misschien een UK-site ofzo. Maar het praat toch makkelijker in het Nederlands en dat iemand uit je eigen provincie blijkt te komen is soms ook wel leuk.

Het uitpraten station is gepasseerd...
0
geplaatst: 13 februari 2016, 01:33 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 februari 2016, 17:03 uur
freakey via last fm en natuurlijk via Facebook kun jezelf mensen benaderen en een groep maken. Ik heb op Facebook ook voornamelijk muziekvrienden.
Vroeger zat er op het Coldplay forum ook een grote groep waarover muziek werd gesproken alles behalve Coldplay.
En Muziekblog voor indie, alternative, experimenteel en elektronica, met muzieknieuws, streams, recensies, concertverslagen en video's Kicking the Habit - kickingthehabit.nl
Jij hebt trouwens hier een grote bijdrage vooral met het toevoegen. Dat laat je tochniet zomaar schieten??
Gr Frank
Vroeger zat er op het Coldplay forum ook een grote groep waarover muziek werd gesproken alles behalve Coldplay.
En Muziekblog voor indie, alternative, experimenteel en elektronica, met muzieknieuws, streams, recensies, concertverslagen en video's Kicking the Habit - kickingthehabit.nl
Jij hebt trouwens hier een grote bijdrage vooral met het toevoegen. Dat laat je tochniet zomaar schieten??
Gr Frank
0
geplaatst: 14 februari 2016, 17:28 uur
DjFrankie schreef:
freakey via last fm en natuurlijk via Facebook kun jezelf mensen benaderen en een groep maken.
freakey via last fm en natuurlijk via Facebook kun jezelf mensen benaderen en een groep maken.
Op FB wel ja, maar op Last.fm is dat niet meer mogelijk tegenwoordig:
Muziek >> Algemeen >> Last.fm (Audioscrobbler)
0
kistenkuif
geplaatst: 15 februari 2016, 18:54 uur
Een alternatief voor MuMe als breed georiënteerde nederlandstalige muzieksite voor gebruikers heb ik niet kunnen vinden. Ik zou het jammer vinden als je afhaakt freakey. Ik lees je graag en heb, zonder dat je het weet, veel mij onbekend muziekwerk door jou ontdekt. En ik ben denk ik niet de enige. Gewoon rustig aan doen, crew links laten liggen en alleen reageren op de muziek en users die je waardeert. Misschien werkt dat. Mijn stapje terug op die manier bevalt me goed.
0
geplaatst: 15 februari 2016, 20:47 uur
Da's misschien nog wel de beste tip die ik heb gekregen kistenkuif
0
geplaatst: 15 februari 2016, 20:52 uur
Ik had dat ook vaak, schrijf eigenlijk nergens meer bij. Ik gebruik de site nog voornamelijk als ' database' en ontdekkingsjungle. Misschien niet de eerste bedoeling van de site, but suites me well.
0
Hawkhead
geplaatst: 15 februari 2016, 21:09 uur
freakey, je kent me wel niet, maar ik wil je toch even laten weten dat ik tijdens mijn 'meeleesperiode' graag jouw bijdragen las. Ik hoop dan ook dat ik hier nog meer van je zal kunnen lezen en zou het jammer vinden als je hier vertrekt...
0
Franck Maudit
geplaatst: 15 februari 2016, 22:48 uur
Blijf nog even freakey. Zet de activiteit op een lager pitje, kan wonderen doen. Laat het duidelijk zijn dat je zou gemist worden. Niemand verplicht jou om alomtegenwoordig te zijn. Ook met een beetje minder freakey zijn we gelukkig 

0
Odelay
geplaatst: 21 februari 2016, 21:59 uur
Ondanks mijn uitschrijf-verhaal heb ik ruim een week geleden toch weer drie albums aangeschaft: 'Freak out!' (1966) van The Mothers Of Invention (met Frank Zappa), 'Forever changes' (1967) van Love en "Bleach" (1989) van Nirvana. De toevoeging aan mijn collectie en/of (de tweede keer) luisteren naar deze platen zijn voor mij aanleiding geweest om bij mij 'Mijn albums' up te daten. Nou had ik er naast de drie hierboven genoemde platen nog een of meer albums van mij niet in staan, waaronder in ieder geval 'Introducing' van Johnnygoody. Zegt jullie niks? Zou me niet verbazen als dat het geval is, want Johnnygoody is, heb ik het idee, (nog) niet bepaald een grote naam, en het komt ook niet eens tevoorschijn als een van de zoek-resultaten als ik bij 'Albums toevoegen' in een van die 'Zoek album'-invul-balkjes de artiest en titel intyp... Mijn vraag aan jullie MuMe-gebruikers is nu dus: Hoe voeg ik een album toe aan de '381.272 albums (zag ik zonet bovenin op de site staan) op MuMe'...?
0
geplaatst: 21 februari 2016, 22:23 uur
0
geplaatst: 21 februari 2016, 22:28 uur
0
Odelay
geplaatst: 25 februari 2016, 00:02 uur
Via De Site >> Algemeen >> Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp kan ook Odelay
Dank u voor de link. Via die link kwam ik op die pagina en op die pagina stond weer een andere link. En via die link kwam ik erachter dat ik er zeker van kan zijn dat het album 'Introducing' van Johnnygoody nu op MuMe staat. En door mijn muis op de link te houden en/of door naar de pagina van die link te gaan, kwam ik erachter dat het album in 2012 uitkwam (ik wist dat eerst nog niet en had daarom in mijn vorige bericht op deze pagina geen jaar van uitgave van het album opgegeven...). Tenminste volgens MuMe...

0
Odelay
geplaatst: 25 februari 2016, 00:27 uur
Ik heb 'Introducing' nu toegevoegd aan 'Mijn Albums'. De enige albums die ik er nu nog niet aan heb toegevoegd, zijn albums met diverse artiesten en compilaties van in ieder geval John Lennon en Nirvana. Maar in dat bericht van mij van 21 februari had ik het mogelijk specifiek over albums van specifieke artiesten die geen compilaties van die artiesten zijn.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 20:25 uur
Heeft wel af en toe zo van die periodes dat hij zich even niet laat zien en uiteindelijk daarna terugkomt. Zou me niet verbazen als hij zich terug inschrijft uiteindelijk.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 00:06 uur
Toch jammer van Cured, Lag misschien niet iedereen goed maar ik had geen problemen met hem.
0
buizen
geplaatst: 26 maart 2016, 01:43 uur
Ergens is het ook sneu dat het zo is gegaan met Cured, met een mens in zijn algemeenheid.
Maar hij is ontzettend grof geweest en geen excuses aangeboden.
Compleet decorumverlies.
Beterschap, zullen we maar zeggen.
Maar hij is ontzettend grof geweest en geen excuses aangeboden.
Compleet decorumverlies.
Beterschap, zullen we maar zeggen.
0
Fedde
geplaatst: 26 maart 2016, 06:26 uur
Cured schreef:
Hey , The Beast is back
. Knap dat je terug bent, I've been there (somehow). Ik hoop dat je het volhoudt en dat je weer goed bezig bent. So0mmige mensen kennen nooit het hle verhaal achter een user, laat staan het halve
. Men heeft vaak een verkeerd beeld of weet niet waardoor bepaald gedrag komt.....wie weet wat voor figuren er allemaal achter hun laptop zittten.....
Zo denken sommigen dat ik Cured heet vanwege de band, maar dat is deels zo (3 delen). Een ander deel komt van mij medicijnverslaving die ik jaren gelden alweer had en daardoor 'weird' gedrag ging vertonen, waarvan ik soms zelf niet meer wist wat ik gedaan of gezegd had. Als men zulke dingen weet , kijkt men al heel anders naar je of gaat het begrijpen. Pillen veranderen je gedrag , tyenminste in de mate zoals ik ze nam......ik raakte zelfs in een psychose, maar na een een lange tijd raakte ik daar langzaam uit. Les: begin en raak nooit verstrikt aan benzo's , want uiteindelijk wordt je een halve junk.
Ik zeg expres een halve, want er zijn er hier die hetzelfde gedrag vertonen zonder....
. Gelukkig was er verder niks beschadigd in mijn hersenen en ben ik weer gezond en helder, hoewel een bepaald gedeelte destijds wel helder was. Over uitschrijven denk ik ook wel eens, zeker na TukTak , die ik een goede moderator vond : eerlijk, via PM informeren over bepaalde zaken en niet modereren om het modereren.....dat geldt trouwens ook voor de andere 2 heren. Helaas is dat wel eens anders op fora....
Waar ik wel om moet lachen is de mensen met selectieve verontwaardiging, door anderen aangeprate beeldvorming en hypocriet gedrag en niksvan een ander hebben; dat moet eruit, guys.....growup ! ...of als je ergens niet meer aan meedoet directdaar een negatieve insteek aangeven. Als we met zijn allen eerlijk, volwassen en normaal doen is dit een hele leuke site !
Ergerlijk zijn er ook dingen: hautaine houding, belerend gedrag e.d. Ik heb dat 2 keer een beetjegedaan en moest je zien hoe de reacties waren....irritant. As we met zijn allen eerlijk, volwassen en normaal doen is dit een hele leuke site !
Dr. Cue
Hey , The Beast is back
. Knap dat je terug bent, I've been there (somehow). Ik hoop dat je het volhoudt en dat je weer goed bezig bent. So0mmige mensen kennen nooit het hle verhaal achter een user, laat staan het halve
. Men heeft vaak een verkeerd beeld of weet niet waardoor bepaald gedrag komt.....wie weet wat voor figuren er allemaal achter hun laptop zittten.....Zo denken sommigen dat ik Cured heet vanwege de band, maar dat is deels zo (3 delen). Een ander deel komt van mij medicijnverslaving die ik jaren gelden alweer had en daardoor 'weird' gedrag ging vertonen, waarvan ik soms zelf niet meer wist wat ik gedaan of gezegd had. Als men zulke dingen weet , kijkt men al heel anders naar je of gaat het begrijpen. Pillen veranderen je gedrag , tyenminste in de mate zoals ik ze nam......ik raakte zelfs in een psychose, maar na een een lange tijd raakte ik daar langzaam uit. Les: begin en raak nooit verstrikt aan benzo's , want uiteindelijk wordt je een halve junk.
Ik zeg expres een halve, want er zijn er hier die hetzelfde gedrag vertonen zonder....
. Gelukkig was er verder niks beschadigd in mijn hersenen en ben ik weer gezond en helder, hoewel een bepaald gedeelte destijds wel helder was. Over uitschrijven denk ik ook wel eens, zeker na TukTak , die ik een goede moderator vond : eerlijk, via PM informeren over bepaalde zaken en niet modereren om het modereren.....dat geldt trouwens ook voor de andere 2 heren. Helaas is dat wel eens anders op fora....Waar ik wel om moet lachen is de mensen met selectieve verontwaardiging, door anderen aangeprate beeldvorming en hypocriet gedrag en niksvan een ander hebben; dat moet eruit, guys.....growup ! ...of als je ergens niet meer aan meedoet directdaar een negatieve insteek aangeven. Als we met zijn allen eerlijk, volwassen en normaal doen is dit een hele leuke site !
Ergerlijk zijn er ook dingen: hautaine houding, belerend gedrag e.d. Ik heb dat 2 keer een beetjegedaan en moest je zien hoe de reacties waren....irritant. As we met zijn allen eerlijk, volwassen en normaal doen is dit een hele leuke site !
Dr. Cue
Groet aan Cured!
0
johannesA
geplaatst: 26 maart 2016, 08:50 uur
Jammet, dat Cured(Arjen) zich heeft uitgeschreven. Het was een markante user,die niet bang was om een ander op de lange tenen te gaan staan. Hopelijk komt hij in een andere gedaante weer terug.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 09:22 uur
Ik hoop maar dat het hem goed gaat, hij komt vast nog weleens terug in een verbeterde versie.
0
Robertus
geplaatst: 26 maart 2016, 13:03 uur
Ik was te laat om zijn "zwanenzang" te lezen, was al verwijderd. Wat me wel opviel in hetgeen dat eraan vooraf ging is dat één iemand hem bekritiseert en dat vervolgens een heel hoop anderen de criticaster bijvallen zonder dat het eerste punt verder verrijkt wordt. Mag ik dat zeggen?
Als je goed onderbouwde kritiek krijgt, moet je daar uiteraard tegenkunnen. Maar als na die eerste kritiek andere users ook nog eens na gaan trappen, dan kan ik me ook voorstellen dat je denkt: Doei....
Hetzelfde fenomeen zag ik ook een beetje optreden bij Ziegler, die in dit topic nog niet eens genoemd is. Die was zonder zwanenzang ineens weg, nadat hij door zowat een hele groep gefileerd werd. Nou was hij wel behoorlijk koppig hoor, maar ik zag daar wel hetzelfde (groeps)gedrag optreden..
Ach, het zal wel gewoon menselijk gedrag zijn..
Als je goed onderbouwde kritiek krijgt, moet je daar uiteraard tegenkunnen. Maar als na die eerste kritiek andere users ook nog eens na gaan trappen, dan kan ik me ook voorstellen dat je denkt: Doei....
Hetzelfde fenomeen zag ik ook een beetje optreden bij Ziegler, die in dit topic nog niet eens genoemd is. Die was zonder zwanenzang ineens weg, nadat hij door zowat een hele groep gefileerd werd. Nou was hij wel behoorlijk koppig hoor, maar ik zag daar wel hetzelfde (groeps)gedrag optreden..
Ach, het zal wel gewoon menselijk gedrag zijn..
0
Misterfool
geplaatst: 26 maart 2016, 13:19 uur
Ik zal Cured niet bepaald missen. De laatste tijd heb ik alleen maar kinderachtige berichten van hem gelezen en hij leek doelbewust eropuit om mensen op de tenen te trappen. De site is mijn inziens beter af zonder hem.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 13:25 uur
Robertus schreef:
Ik was te laat om zijn "zwanenzang" te lezen, was al verwijderd.
Ik was te laat om zijn "zwanenzang" te lezen, was al verwijderd.
Was niet zo interessant hoor. Een hoop geblaat van een fantast die ons wilde doen geloven dat hij 'samen met een vriendengroep' jarenlang 10 tot 12 accounts had beheerd en iedereen voor de gek had gehouden. Dat ze hadden samengespannen tegen mede-users en moderators. En dat ze daar ontzettend van hebben genoten. En dat hij er nu ergens ook wel van genoot om zijn account 'Cured' op te blazen, in de wetenschap dat ie toch wel terug kan keren onder een andere naam. Dat laatste is trouwens helemaal niet toegestaan op MusicMeter. Als dit ontdekt wordt kun je een ban krijgen.
En eens met Misterfool. De mensen die altijd goed waren zullen een minderheid vormen vrees ik. Hij is al sinds begin vorig jaar voortdurend aan het provoceren en op een gegeven had hij zo'n beetje iedereen op de kast gejaagd. Het leek wel of hij het er om deed, alsof MuMe zonder relletjes niet interessant genoeg was.
0
Robertus
geplaatst: 26 maart 2016, 13:28 uur
Dank voor de uitleg. In elk geval een goede reden om dat bericht (die zwanenzang) te verwijderen, dunkt mij. Je kan ook te ver gaan natuurlijk..
* denotes required fields.