MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Crew-mededelingen

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
De laatst overgebleven moderator gaat zo eerst naar het werk waar hij voor betaalt wordt en ik zal gedurende de dag nadenken over mijn besluit en positie.

Laat duidelijk zijn dat ik panjoe, FlyLo en -SprayIt- volledig begrijp en me loyaal voel aan hen. Hun besluit komt voor niemand van de crew als een verrassing, al is het niet zo dat we een plan B hebben liggen.

Of die loyaliteit ook leidt tot eenzelfde besluit weet ik nu nog niet. Veel zal afhangen van de reactie en vooral actie van meter_fan & dion.ollie vandaag. Als laatste nu stoppen voelt voor mij als het ondertekenen van de euthanasieverklaring. Ook voel ik me loyaal naar de rest van de crew en de talloze gebruikers die MusicMeter maken wat het is: een unieke site waar ik al meer dan 10 jaar met heel veel liefde kom.

Het is natuurlijk wel zo dat ik in mijn ééntje niet zo veel kan en ook niet zoveel wil. Mijn moderatorwerk beperkt zich dus tot het hoognodige en is op dit moment vooral symbolisch van aard: zorgen dat rechten, functionaliteiten en toegangen blijven werken en te zijner tijd kunnen worden overgedragen op een nieuwe crew, ervan uitgaande dat die er komt. Daarnaast weet ik helemaal niet wat de crewleden gaan besluiten en of zij de mod-rechten willen ontvangen.

Ik verwacht voor het weekend een besluit te nemen over mijn toekomst op MusicMeter en dan is dit de plek waar ik het dat eerste meld.

Ik sluit af met een groot dankjewel aan mijn voormalige collega-mods: dank voor jullie inzet, de samenwerking en wat jullie voor de site hebben betekent.

Mssr Renard
Dit is wel shit.

Ik vind het niet eens zo erg dat er een site verdwijnt. Daar komen we wel over heen.

Het is shit dat er straks toch wel een community van anonieme users uiteen valt. En kom die nog maar eens ergens tegen op het wwweb.

En het is nog shittier dat de crewmembers zo zijn/worden behandeld. Werk als dit zou energie en plezier moeten opleveren. Ik hoop dat het niet teveel in het privéleven doorsijpelt en dat er geen al te grote deuken zijn opgelopen.

Verder is het ook shit voor de 1000+ niet crewmembers die de site dagelijks vullen met info en links en what not. Veel van die info komt het van het web, dus dat vinden wel weer. Maar het is zo ontzettend zonde.

Ik weet dat ik niet de meest aardige en populaire user ben en overal met een gestrekt been in stap, maar na 15 jaar!!! (met pauzes) musicmeteren, ga ik het toch missen. Andere sites hadden echt niet zo'n sympathiek en veelzijdig ledenbestand.

Ik ga langzaamaan maar mijn scores overzetten naar een andere site. In elk geval een dump maken.

Ik wil wel FlyLo, -SprayIt- en panjoe bedanken voor jaren dienst en het netjes en respectvol houden vd site. Er zijn wel eens wat reacties van mij weggeveegd geweest.

Gretz schreef:
(quote)

Ik heb de gebeurtenissen en mijn mening daaromtrent er even kort samengevat:
MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar - MovieMeter.nl

Misschien de nieuwe eigenaars nog even taggen in je bericht? Ze komen blijkbaar veel frequenter op MoMe dan op MuMe.

The car is on fire, and there's no driver at the wheel...

Als gebruiker van een gratis service had ik nooit de verwachting dat dit eeuwig zou bestaan. Het einde lijkt in zicht. Er wordt een afsterfbeleid uitgevoerd. De initiële gevoelens bij de nieuwe eigenaren worden in elk geval, telkens weer, bevestigd. Ik zat tot nu toe nog steeds in de "voordeel dan de twijfel" modus maar nu zeker niet meer. Wát een gebrek aan respect naar wat de vorige eigenaar, de mods en een hele community in bijna twee decennia hebben opgebouwd.

Ook hier wordt een overstap naar RYM voorbereid, waar een ex-mume-groep niet zal misstaan.

Succes Paddy! Ik denk dat ik namens de hele site spreek als ik zeg dat we hoe dan ook achter je keuze zullen staan.

De kans dat meter_fan vandaag nog reageert acht ik eerlijk gezegd niet bijzonder groot dus ik voel de bui al wel hangen.

Mssr Renard
Nu maar hopen dat deze functionaliteit wel werkt:

Mijn gegevens exporteren

Mssr Renard schreef:
Nu maar hopen dat deze functionaliteit wel werkt:

Mijn gegevens exporteren

Yep, nog wel, gisteravond laat, uit voorzorg, ook uitgevoerd.

Komende zondag lekker samen uithuilen in Antwerpen x

Oh jeetje, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Uiteraard volledig begrip voor het besluit van de moderatoren. Hopelijk geeft dit een signaal af aan de eigenaren en gaan ze er nu eens werk van maken. Ook in hun eigen belang zoals al eerder gezegd. Als iedereen straks overstapt naar RYM, gaat je investering in rook op. Zonder gebruikers geen advertentie inkomsten. Ik heb in ieder geval ook maar even een export aangevraagd voor de zekerheid.

Hopelijk kan de rest van de crew voorlopig in ieder geval de core functionaliteiten draaiende houden, zoals toevoegingen goedkeuren. Anders is het namelijk wel heel snel gedaan met de website.

Onweerwolf schreef:
Nou Gretz & chevy93; dit is het moment om een foebeltopic onder de radar naar binnen te sneaken.
Ik ben oké.

itchy schreef:
Ik zat tot nu toe nog steeds in de "voordeel dan de twijfel" modus maar nu zeker niet meer. Wát een gebrek aan respect naar wat de vorige eigenaar, de mods en een hele community in bijna twee decennia hebben opgebouwd.

Hier precies hetzelfde. Een overname brengt natuurlijk uitdagingen en problemen mee, maar het doemdenken wat vele deden had ik niet zo. Helaas wordt mijn ongelijk hier weer bewezen. Het is triest dat het zo gaat. En eigenlijk ben ik benieuwd hoe Jordy hier tegenaan kijkt. Lijkt me toch akelig om je eigen creatie zo snel achteruit te gaan.

Een zeer begrijpelijke actie van panjoe, FlyLo en -SprayIt-. Hartelijk dank voor jullie werkzaamheden hier al die tijd. Jammer dat er zo een einde aan moet komen.

Laten we hopen dat dion.ollie even een reactie geeft. Dat beloofde hij namelijk wel:
dion.ollie schreef:
Beste MusicMeter-community,

Ook hier even een heads-up. Ik zag dat chevy93 mijn bericht in het MovieMeter-forum al even had gedeeld. Eigenlijk geldt deze boodschap ook voor MusicMeter. Ik zal me ook hier wat meer op de voorgrond gaan begeven en feedback doorzetten naar collega's die zich met dat betreffende onderdeel bezighouden. Weet wel dat het net als bij MovieMeter voor ons niet haalbaar is om al onze stappen te verantwoorden of daarover te berichten.

Mochten er nog vragen spelen, kun je deze altijd privé aan mij stellen via een berichtje.

Groet,
Dion

Hier ga ik ook maar eens kijken naar alternatieven. Als iedereen naar RYM overstapt gaan we daar maar gewoon door denk ik.

*edit. Grappig dat het mailadres van Dion niet bestaat. Probeer je contact te zoeken geven je zelfs verkeerde gegevens. Triest.

Soledad
Ik zal mijn crew functie nog niet neerleggen (ik kom pas net kijken) maar uit solidariteit zal ik geen werkzaamheden meer verrichten tot er een gedegen en inhoudelijke reactie is van dion.ollie of meter_fan. Ik sta volledig achter de moderatoren en hun besluit, al is het wel ontzettend jammer dat het op deze manier moet.

Ook namens mij: hartelijk dank voor jullie vrijwillige inzet!

123poetertjes schreef:
Komende zondag lekker samen uithuilen in Antwerpen x

De meeting kan beter worden verplaatst naar:

Fanreach BV
F.B. Deurvorststraat 14
Ulft, Gelderland 7071, NL

Daarnaast zit een pizza/shoarmatent.

titan (crew)
Ik begrijp de opgestapte moderators volledig, maar zal zelf (voorlopig) gewoon actief blijven als crewlid.

Mssr Renard
Opvallend dat mijn laatst toegevoegde plaat: Bring on the Music heet.

Gov't Mule - Bring on the Music (2019)

meter_fan net ingelogd op MoMe. Hier...6 dagen geleden...

bone machine (crew)
Ook ik blijf voorlopig nog even aan boord, het schip maakt al water, enkelen sprongen "begrijpelijk" al panjoe, FlyLo & -SprayIt- heren bedankt voor jullie samenwerking & vrijwillige inzet!!!, maar bovenal overheerst een gevoel bij mij van machteloosheid & droevigheid bij de non communicatie van nieuwe eigenaars waarbij deze geweldige site, waar velen jaren hun tijd & energie hebben ingestopt, aan zijn lot wordt overgelaten...
O N B E G R I J P E L I J K maar misschien niet in de ogen van meter_fan (what's in a name...) & dion.ollie....
heren dit is een noodkreet hé, wat willen jullie met MuMe, SCHEP AUB DUIDELIJKHEID!!!

Ik kan me voorstellen dat dit bericht nu komt als een schep mosterd na de maaltijd en ik zal jullie dan ook niet vermoeien met de argumenten en redenen voor het wederom nalaten van communicatie. Dat gezegd hebbende, zou ik graag willen weten wie er nog actief is en zou kunnen opsommen wat de grootste bugs en knelpunten zijn. Als deze uit de wereld zijn, ga ik (geloof het of niet) op dagelijkse basis bugs doorzetten naar de developers en jullie daarvan op de hoogte houden.

Om even antwoord te geven op de grote heersende vraag op MusicMeter: vooralsnog staan er geen grote veranderingen op de planning met betrekking tot het inhoudelijke aspect van de website. Wel zullen enkele cosmetische aanpassingen gaan plaatsvinden, maar hierover kan ik t.z.t meer vertellen. Hopelijk haalt dit in ieder geval de grootste angel eruit wat betreft de heersende onzekerheid.

Puntje: zoals in het begin al aangegeven zou het mij helpen als ik berichten die mij aan gaan ten alle tijde getagd kan worden. Voor erg dringende verzoeken of vragen kun je terecht middels privéberichten. Gebruik dit alsjeblieft ook.

Nogmaals mijn excuses en ik hoop - ironisch genoeg - van jullie te horen.

Is een beetje communicatie dan echt zo moeilijk en teveel tijdrovend? Ik geloof er niks van...

dion.ollie schreef:
ik zal jullie dan ook niet vermoeien met de argumenten en redenen voor het wederom nalaten van communicatie.
[...]

Luid en duidelijk, over. Communiceren kun je leren, over.

dion.ollie schreef:
ik zal jullie dan ook niet vermoeien met de argumenten en redenen voor het wederom nalaten van communicatie.
Ik heb de indruk dat de meesten hier eerder moe worden van het gebrek aan communicatie dan dat ze vermoeid zouden worden van een al dan niet ingewikkelde uitleg met argumenten en redenen daarover te lezen.

Het is te hopen dat er eerdaags een positieve wending hierin aandient
Maar als ik de berichten hier lees, gaat het helaas langzaam downwaards
Jammer voor ons als MM verdwijnt
Mocht onverwachts de stekker eruit gaan...(die mogelijkheid is nu erg aanwezig)
Dan wens ik jullie allemaal het beste nu het nog kan

Mssr Renard
Intussen is de maaltijd allang op, dus mosterd heeft helemaal geen zin meer. Er zijn zojuist drie moderators opgestapt en de laatste denkt er aan op te stappen.

Gaar meneer Dion in zijn eentje de site moderaten? Ik heb zo het flauwe vermoeden dat de users ook weggaan. Ik voel in ieder geval erg weinig aandrang om platen toe te voegen aan een site, dus misschien binnenkort niet eens meer bestaat.

dion.ollie schreef:
Dat gezegd hebbende, zou ik graag willen weten wie er nog actief is en zou kunnen opsommen wat de grootste bugs en knelpunten zijn.
Ik zou het even aan dion.ollie vragen, die schijnt nog actief te zijn.

123poetertjes schreef:
(quote)
Ik zou het even aan dion.ollie vragen, die schijnt nog actief te zijn.

Ik heb begrepen dat hij het ook niet precies weet. Al heeft hij de meeste dingen inmiddels doorgezet, zag ik.

Mssr Renard
Dit is niet de tijd en het moment op grappig te gaan zitten doen, dion.

Ik zou maar wat meer bescheiden opstellen, als ik jou was.

En ik ben nog nooit zo bijdehand geweest naar een crewlid, maar je gaat wel echt een grens over bij mij.

Kinderachtig gedoe. Ik maak een dump van mijn stemmen/toevoegingen en aan het eind van de dag hef ik mijn account op. Ben ik ook lekker kinderachtig.

Wrathchild1
Keep calm .....de besmetting van het Mume virus en de ophef is bijna erger dan bij het Corona virus .

Ga naar buiten , zoek de zon op en vind de rust in jezelf. Er zijn veel meer en belangrijkere dingen in het leven dan een of andere website.....Heb zin in zen !!.

Mssr Renard schreef:
Dit is niet de tijd en het moment op grappig te gaan zitten doen, dion.

Ik zou maar wat meer bescheiden opstellen, als ik jou was.

En ik ben nog nooit zo bijdehand geweest naar een crewlid, maar je gaat wel echt een grens over bij mij.

Kinderachtig gedoe. Ik maak een dump van mijn stemmen/toevoegingen en aan het eind van de dag hef ik mijn account op. Ben ik ook lekker kinderachtig.

Zo heb ik het uiteraard niet bedoeld. Wellicht wat misplaatst, middels geschreven tekst is het lastig om je boodschap zo over te brengen als je wilt. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat ik mijn schouders er tegenaan ga zetten om het verder op rolletjes te laten lopen en dat hier een start gemaakt is.

Casartelli (moderator)
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in dit topic ook al langere tijd niet reageerde (ik wilde even nazoeken hoe lang precies niet, maar zoeken op gebruikersnaam werkt op dit moment niet). Het ging een beetje gratuit voelen om weer een vertrekkend crewlid of moderator te bedanken voor zijn diensten en een nieuwe succes te wensen... vooral als dat iemand is die je nooit in het echt ontmoet hebt, waar je een relatief beperkt online beeld van hebt, waar je wel eens wat minder content was over een specifieke ingreep... enfin, klein bier allemaal. Gaandeweg ga je de aanwezigheid van al die vrijwilligers met (moderator) en (crew) achter hun naam toch een beetje als even vanzelfsprekend als stromend water beschouwen.

We zijn even wakker geschud. Dank panjoe, FlyLo en -SprayIt- voor jullie moderatiewerk en voor jullie pogingen er ook in de nieuwe situatie iets van te maken. Dank cosmic kid, Soledad, titan en bone machine voor het laten doorspelen van het orkest. Dank aan alle andere (oud-)moderatoren en -crewleden aan wie ik die noodzakelijke moeite van een bedankje nooit genomen heb.

Dat een nieuwe eigenaar wat frictie op zou leveren, was van het begin af aan wel te verwachten. Dat sommigen het van het begin af aan wel erg somber inzagen, hoort daarbij (MuMe-gebruikers zijn net mensen) en zal niet altijd meegeholpen hebben. Zelf ben ik meer van de "voordeel van de twijfel"-school, maar het opstappen van 3 moderatoren ineens is wel zorgwekkend. Ik ga er immers vanuit dat als die positievere spirit ergens aanwezig is, het wel bij de vrijwilligers achter de schermen is.
dion.ollie schreef:
Dat gezegd hebbende, zou ik graag willen weten wie er nog actief is en zou kunnen opsommen wat de grootste bugs en knelpunten zijn. Als deze uit de wereld zijn, ga ik (geloof het of niet) op dagelijkse basis bugs doorzetten naar de developers en jullie daarvan op de hoogte houden.

[...]

Als eenvoudige gebruiker heb ik eerlijk gezegd de indruk dat het met de functionele bugs wel wat meevalt, dat ze bovendien in het Feedbacktopic terug te lezen zijn en dat we ze de komende tijd ook wel weer kunnen herhalen. Benieuwder ben ik naar enige reflectie op het ontstane moderators-bijnavacuüm en naar een antwoord op de vraag wat daaraan gedaan gaat worden. Als dat hier en plein public gebeurt, is dat heel transparant en fijn... als dat te veel gevraagd is, maar er achter de schermen wel dingen verbeteren en een gebleven, nieuw of teruggekeerd moderatie/crewlid meldt dat er weer vertrouwen is, is dat voor mij ook voldoende.

Ik was bijna weer terug in de voordeel van de twijfel modus... en toen werkte het zoeken op albumnaam ineens niet meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:02 uur

geplaatst: vandaag om 02:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.