MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Crew-mededelingen

zoeken in:
Mssr Renard schreef:

Kinderachtig gedoe. Ik maak een dump van mijn stemmen/toevoegingen en aan het eind van de dag hef ik mijn account op. Ben ik ook lekker kinderachtig.

Trek je het nou niet zo persoonlijk aan Michiel, komt vast goed en zo niet dan komt er weer wat anders en als zelfs dat niet lukt dan is er genoeg in de buitenlucht en op t podium te doen voor je

itchy schreef:
Ik was bijna weer terug in de voordeel van de twijfel modus... en toen werkte het zoeken op albumnaam ineens niet meer.

We zijn momenteel aan het kijken waar het misgaat met zoeken op gebruikersnaam. Om dat te kunnen bewerkstelligen zal de gehele database gereset moeten worden. Verwachting is dus dat dit even gaat duren. Weet in ieder geval dat dit probleem dus bekend en oplosbaar is.

Casartelli schreef:
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in dit topic ook al langere tijd niet reageerde (ik wilde even nazoeken hoe lang precies niet, maar zoeken op gebruikersnaam werkt op dit moment niet). Het ging een beetje gratuit voelen om weer een vertrekkend crewlid of moderator te bedanken voor zijn diensten en een nieuwe succes te wensen... vooral als dat iemand is die je nooit in het echt ontmoet hebt, waar je een relatief beperkt online beeld van hebt, waar je wel eens wat minder content was over een specifieke ingreep... enfin, klein bier allemaal. Gaandeweg ga je de aanwezigheid van al die vrijwilligers met (moderator) en (crew) achter hun naam toch een beetje als even vanzelfsprekend als stromend water beschouwen.

We zijn even wakker geschud. Dank panjoe, FlyLo en -SprayIt- voor jullie moderatiewerk en voor jullie pogingen er ook in de nieuwe situatie iets van te maken. Dank cosmic kid, Soledad, titan en bone machine voor het laten doorspelen van het orkest. Dank aan alle andere (oud-)moderatoren en -crewleden aan wie ik die noodzakelijke moeite van een bedankje nooit genomen heb.

Dat een nieuwe eigenaar wat frictie op zou leveren, was van het begin af aan wel te verwachten. Dat sommigen het van het begin af aan wel erg somber inzagen, hoort daarbij (MuMe-gebruikers zijn net mensen) en zal niet altijd meegeholpen hebben. Zelf ben ik meer van de "voordeel van de twijfel"-school, maar het opstappen van 3 moderatoren ineens is wel zorgwekkend. Ik ga er immers vanuit dat als die positievere spirit ergens aanwezig is, het wel bij de vrijwilligers achter de schermen is.
(quote)
Als eenvoudige gebruiker heb ik eerlijk gezegd de indruk dat het met de functionele bugs wel wat meevalt, dat ze bovendien in het Feedbacktopic terug te lezen zijn en dat we ze de komende tijd ook wel weer kunnen herhalen. Benieuwder ben ik naar enige reflectie op het ontstane moderators-bijnavacuüm en naar een antwoord op de vraag wat daaraan gedaan gaat worden. Als dat hier en plein public gebeurt, is dat heel transparant en fijn... als dat te veel gevraagd is, maar er achter de schermen wel dingen verbeteren en een gebleven, nieuw of teruggekeerd moderatie/crewlid meldt dat er weer vertrouwen is, is dat voor mij ook voldoende.

Het wegvallen van moderatoren en crewleden betreuren we uiteraard zeer, al weten we dat wij hierin zelf de grootste hand hebben gehad. Communicatie is de sleutel, zeggen ze weleens. En dat wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk. Wel zien we de ernst van de situatie in, en een logisch gevolg is dan ook dat we er alles aan gaan doen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Ook willen we verdwenen moderators het liefst natuurlijk weer verwelkomen. Al het werk en enthousiasme dat zij de afgelopen jaren in de website hebben gestoken is van kostbare waarde en het zou ons dan ook pijn doen om te zien dat zij door ons toedoen de handdoek in de ring hebben gegooid. We willen crewleden waarbij, geheel begrijpelijk, nog het één ander speelt, dan ook oproepen zich uit te spreken. We zijn benieuwd wat we nog kunnen doen om de schade te herstellen.

dion.ollie schreef:
(quote)

Ik heb begrepen dat hij het ook niet precies weet. Al heeft hij de meeste dingen inmiddels doorgezet, zag ik.
Wellicht is het ook handig om te weten dat de MuMe'er een eigenaardig volk is (je zou er een Hokjesman-aflevering over kunnen maken) en dat men, ook al zijn zaken al bekend, graag een erkenning ziet van het probleem. Een simpele 'er wordt aan gewerkt' of 'het probleem is bekend' volstaat voor de meesten wel. Weet ook dat de meesten niet of slecht lezen/zoeken, dus dat betekent allicht dat dit proces tot tien keer herhaald moet worden.

Kijk, dat is een tekst die ik graag lees, Dion!

Onweerwolf
dion.ollie schreef:

Puntje: zoals in het begin al aangegeven zou het mij helpen als ik berichten die mij aan gaan ten alle tijde getagd kan worden.

Dit illustreert het probleem uitstekend. De users gaan er namelijk vanuit dat jij sowieso elke post leest in het feedback topic. Het zou dus onnodig zijn om je ook nog eens te taggen. De vorige eigenaar las elke post in dat topic dus is de verwachting dat de nieuwe dat ook doet. Als dit niet het geval is dan zou je kunnen aangeven waar je wel en niet kennis van neemt.

In de wandelgangen hoor ik overigens dat GrafGantz staat te popelen om à la Dick Advocaat schipbreuk te voorkomen.

aERodynamIC schreef:
Wat een trieste berichten allemaal. Ik heb het eerlijk gezegd allemaal maar matig gevolgd, maar hier word ik als gebruiker van het eerste uur niet vrolijk van.
Ik snap de vrijwilligers die stoppen volkomen en hopelijk is dit een duidelijk signaal dat het niet goed gaat zo.
Dank voor jullie inzet!

Ik sluit me er helemaal bij aan.

De hele overname, nieuwe eigenaren etc. is mij overigens helemaal ontgaan. Maar zonder moderators kan deze site toch niet verder?
Wie is eigenlijk de nieuwe eigenaar, wat kunnen we van hem verwachten of staat dat allemaal in een topic dat aan mij voorbij gaat?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dit illustreert het probleem uitstekend. De users gaan er namelijk vanuit dat jij sowieso elke post leest in het feedback topic. Het zou dus onnodig zijn om je ook nog eens te taggen. De vorige eigenaar las elke post in dat topic dus is de verwachting dat de nieuwe dat ook doet. Als dit niet het geval is dan zou je kunnen aangeven waar je wel en niet kennis van neemt.

Ik denk ook dat de grootste problemen hier vandaan komen. Omdat ik mij met veel verschillende zaken bezighoud is het voor mij niet te doen alle posts (MuMe is uiteraard één uit vele fora) in de gaten te houden. Ik spring echter wel op als ik 'rode cirkeltjes' zie.

Hopelijk gaat de toekomst anders bewijzen, maar waar er in het verleden een lijntje liep tussen Jordy (eigenaar) en crew is die er sinds de overname niet of nauwelijks meer. Dan gaan mensen denken dat het ze niet kan schelen...

dion.ollie schreef:
Ik denk ook dat de grootste problemen hier vandaan komen. Omdat ik mij met veel verschillende zaken bezighoud is het voor mij niet te doen alle posts (MuMe is uiteraard één uit vele fora) in de gaten te houden. Ik spring echter wel op als ik 'rode cirkeltjes' zie.
Alle posts in op zijn minst het feedbacktopic toch wel? Als communicatiehoofd?

musician schreef:
Wie is eigenlijk de nieuwe eigenaar, wat kunnen we van hem verwachten of staat dat allemaal in een topic dat aan mij voorbij gaat?

Zie hier MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar en hier het bericht van de nieuwe eigenaar Meter Fan

Onweerwolf
dion.ollie schreef:
(quote)

Ik spreek niet voor anderen maar mijn idee was dat toen jij jezelf introduceerde als nieuwe moderator dat jij juist precies dat ging doen; de feedback die door users in het feedback topic wordt gepost vertalen naar hapklare brokken en doorspelen naar de persoon die er iets mee moet doen indien nodig of anders aangeven waarom er (nog) niet iets mee wordt gedaan en ik denk dat zo'n beetje iedereen hier daar vanuit ging.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik spreek niet voor anderen maar mijn idee was dat toen jij jezelf introduceerde als nieuwe moderator dat jij juist precies dat ging doen; de feedback die door users in het feedback topic wordt gepost vertalen naar hapklare brokken en doorspelen naar de persoon die er iets mee moet doen indien nodig of anders aangeven waarom er (nog) niet iets mee wordt gedaan en ik denk dat zo'n beetje iedereen hier daar vanuit ging.

Alles waarmee ik direct te maken heb uiteraard wel. Nu is dat in het feedbacktopic waarschijnlijk het grootste deel, dus dat moet inderdaad te behappen zijn. Probeer de tag-functie in dat geval te gebruiken als een sjor aan de jas, wanneer er niet gereageerd wordt (de geschiedenis even buiten beschouwing latende). Al ga ik proberen dat zoveel mogelijk te voorkomen.

chevy93 schreef:
In de wandelgangen hoor ik overigens dat GrafGantz staat te popelen om à la Dick Advocaat schipbreuk te voorkomen.

Geen commentaar. Ik verwijs u graag door naar mijn zaakwaarnemer.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het voordeel van taggen is dat de gebruiker bij iedere keer dat hij inlogt actief een notificatie daarvan ziet. Dat werkt altijd beter. Ik deel de treurnis hoe het nu gaat volledig, maar ik denk dat met de excuses van dion.ollie en zijn toezegging dat het beter gaat het voor ons het verstandigst is als we hem altijd taggen. Dat mag iemand overbodig vinden, maar aan de andere kant is het ook gewoon effectief. Ik tag in principe altijd. Dan zit je altijd goed. Ik raad iedereen aan dat ook te doen.

dion.ollie schreef:
(quote)

Alles waarmee ik direct te maken heb uiteraard wel. Nu is dat in het feedbacktopic waarschijnlijk het grootste deel, dus dat moet inderdaad te behappen zijn. Probeer de tag-functie in dat geval te gebruiken als een sjor aan de jas, wanneer er niet gereageerd wordt (de geschiedenis even buiten beschouwing latende). Al ga ik proberen dat zoveel mogelijk te voorkomen.

FYI: MusicMeter was voor de vorige eigenaar één van de kinderen voor wie hij goed zorgde, en dat gebeurde middels dit topic - vroegen de kinderen roomijs, dan kregen ze roomijs; wilden ze slagroom erbij, idem: vroegen ze daar ook nog spikkels op, kregen ze die ook. Slechts zelden - bijv wanneer iets niet kon - werd iets geweigerd. Die relatie werd ook vanuit de andere kant gedragen: menigeen maakte zich zorgen of hij wel rond kon komen, tijd had voor thuis etc. Het lidmaatschap werd echt gevoeld en gedragen - vergelijkbaar met het gevoel dat men vroeger had als lid van de Vara (lezer van Het vrije volk) etc; men hoorde erbij (de community). Er zijn voldoende topics die ondersteunen dat het virtual community gevoel ook in real life wordt uitgedragen.

Om de vergelijking even door te trekken: het gevoel is aan het ontstaan dat mama de weg kwijt is, misschien zelfs aan het daten (flirt met commercie), maar dat de kinderen nergens om hoeven te vragen en zeker geen roomijs of an Easter egg.

Ben overigens wel benieuwd wie de andere betekenis van TAG kent

Mjuman schreef:

Nu maak je me wel nieuwsgierig!

(En ik ben te lui om verder op internet te zoeken...)

dion.ollie, ik ben blij dat je de handschoen lijkt op te pakken. Gelet op je oorspronkelijke introductie, waarbij je de stroeve communicatie vanuit de users en voornamelijk crew met meter_fan ook aanhaalde, heb ik wel reserveringen. Maar ik ben een optimistisch mens en heb zeker goede hoop.

Ik hoop dat je - om je eigen statements kracht bij te zetten - ook met de vier al dan niet oud-moderatoren om de digitale tafel gaat, het contact gaat intensiveren en gaat luisteren naar hun issues (en daar natuurlijk mee aan de slag gaan).

Ik hoop dat wij hier de resultaten van deze gesprekken kunnen lezen. Al is dat maar in één enkel zinnetje. Succes!!

(quote)

Ok, thnx. Maarre,.... (met bedeesde intentie): het is wel n beetje n zoekplaatje.... Zou iemand het ook kunnen samenvatten....

Als je in dit forum vanaf pagina 52 leest (vanaf de reactie van FlyLo waarin hij stopt met zijn rol als moderator), dan krijg je wel een aardig beeld.

Mjuman schreef:

Ik gebruik het voor mijn werk wel eens afkorting voor Tumor Associated Glycoprotein, maar ik denk niet dat je dat bedoelt... tenzij je wilt impliceren dat taggen een marker voor oncologische aandoeningen is

aerobag schreef:
(quote)

Ik gebruik het voor mijn werk wel eens afkorting voor Tumor Associated Glycoprotein, maar ik denk niet dat je dat bedoelt... tenzij je wilt impliceren dat taggen een marker voor oncologische aandoeningen is

Het is idd een afkorting, The Assassination Game, een film uit '82 - over een game waarbij je tegenstanders 'doodt' met plastic pijltjes (dan ben je dus de sjaak), maar dat 'game' slaat om in een hele bittere realiteit, wanneer een van de spelers doordraait.

legian schreef:
Zie hier MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar en hier het bericht van de nieuwe eigenaar Meter Fan

Je kunt het ook zo druk hebben op deze site bij tijdslurpende topics dat sommige andere (ook belangrijke zaken) volledig langs je heen gaan.

Ik neem aan, dat de nieuwe eigenaar vooral de intentie heeft de site te laten bestaan, om diverse redenen maar ook commerciële. Daar zal behoorlijk wat werk in moeten worden gestoken, voor iedereen is de overgang Jordy naar een nieuw regime een behoorlijk gewenningsproces.

Het belangrijkste voor de nieuwe crew is dat de bestaande zaken sowieso kunnen blijven gecontinueerd en dat gaat dus mis als alle ondersteunende liefhebbers uit onvrede met het gevoerde beleid van de afgelopen maanden gaan afhaken.

Dus enige positieve actie van de nieuwe eigenaren is wel gewenst. Ik heb nog geen behoefte aan ruzie dus ik ben benieuwd

panjoe (moderator)
Ik ben blij dat er iig een reactie komt nu, al vind ik het jammer dat er zulke drastische maatregelen voor nodig waren. We hebben immers meer dan genoeg moeite gedaan om dit achter de schermen te voorkomen. Uit de berichten van dion.ollie spreekt hier een bewustzijn over en dat vind ik zeker prettig, maar het is uiteindelijk aan jullie om dit in jullie manier van handelen te herstellen. Ik hoop dat er in de nabije toekomst daadwerkelijk significante stappen worden gezet in de communicatie.

Edit: Het lijkt me vooral erg belangrijk dat de communicatie op het crewforum wordt voortgezet, als Dion dat inmiddels nog niet heeft gedaan. Dat is echt het belangrijkste medium voor communicatie tussen admin en crew.

Ik zou als nieuwe eigenaars zeker op zoek gaan naar verbetering en verzoening, aangezien (goede) moderators de ruggengraat van de site zijn. Zonder hen gaan alle andere grote plannen die jullie voor de site hebben ook erg moeilijk worden, vrees ik.
Dank aan de moderators en crew voor hun harde werk en betrokkenheid.

Oh en TAG is oké als merk Mjuman, maar ik had jou eerder als Omega-man ingeschat.

GrafGantz for president!

Sandokan-veld schreef:
Oh en TAG is oké als merk Mjuman, maar ik had jou eerder als Omega-man ingeschat.

Ik vind hem meer een Alfa-man. Bier of auto laat ik in het midden...

Dit doet herinneren aan Last.fm...

Daar moesten 5(?) jaar geleden ook een paar moeilijke knopen doorgehakt moeten worden. Van wat ik begreep was "de achterkant", het systeem / servers / programmatuur, sterk veroudert en was er steeds minder support daarvoor. Als een oude auto of stoomgemaal... op een bepaald moment is het gewoon niet meer rendabel, maar ook niet meer te bemensen... (die zijn vertrokken/overgestapt/met pensioen etc). De voorkant (website) ziet er dan nog goed uit maar is eigenlijk als het body van een auto waar onder de glanzende lak het al aan het roesten is en er onder de auto olievlekken vormen. Het werkt maar je moet niet vragen hoe. Ken dat uit eerste hand, managers/personeel die onder een kaasstolp willen leven tot HUN pensioen.

Last.fm moest in afgeslankte vorm verder en verloor heel veel van zijn community (en personeel) (mede door het ontbreken van plekken die dat stimuleren). Het duurde meer dan 2 jaar voordat de nieuwe opzet uit de BETA werd gehaald en nog eens een jaar voordat het in de buurt kwam van wat de gemeenschap als basis gewend was. De meesten actieve users waren toen vertrokken naar andere social media platforms... en alleen die-hard zoals mijzelf zijn Last.fm trouw gebleven en stoïcijns problemen blijven melden en dan engelengeduld aanspreken voor er een oplossing kwam. Ook daar was er lang tijd veel onduidelijkheid en gebrek aan communicatie: werd een probleem nu wel opgepakt of niet, was het opgelost.. waarom wordt dat niet gemeld? Waarom is er geen officiële reactie van Last.fm... etc. Ik weet niks over 'de achterkant" van MusicMeter en haar zustersites maar kan me voorstellen dat we in een vergelijkbare situatie zijn beland.

Niet dat communicatie alles oplost wat betreft irritatie's. Sommigen mensen kan je doodgooien met berichtjes, als die deze niet leest / meteen wegklikt, dan wordt het doel niet bereikt. Maar wel een gebruiker die later klaagt als ze uit het systeem worden gegooid of dat documenten verloren zijn gegaan. Kan ik herinneren uit eigen ervaringen. Sommigen denken dat ze een Rolls Royce hebben gekocht waarin ze tot hun pensioen zullen rondrijden, maar willen (of kunnen) niet of nauwelijks geld aan onderhoud uitgeven. Dat gaat niet lukken. En zelfs als je een enorm budget hebt voor onderhoud van je 30 jaar oude Rolls Royce op een bepaald moment is het gewoon zinniger om een nieuwe te kopen (hoe mooi je die oude ook vindt en hoe gewoontjes of duur de nieuwe limo oogt).

Alles wat de mens gebruikt zal op een bepaald moment vervangen / afgeschreven moeten worden.

Een verlate woord van dank aan de oude knoppendraaier Jordy voor het opzetten en onderhouden van MusicMeter (de andere sites gebruik ik niet). Hoop dat hij kan genieten van zijn vrije tijd. En ik sluit me aan bij Mjuman, dat we een beetje verwend zijn geraakt onder Jordy.

Moge de rust wederkeren. (en niet omdat iedereen naar RYM is vertrokken)

PS. Mjuman moet wel ff uitleggen op welke TAG hij doelt want Wikipedia heeft een enorme lijst hieraan gewijd en die ook nog eens per taal afwijkt. ....dus jij bent hem als in : Tag you're it

itchy schreef:
Ook hier wordt een overstap naar RYM voorbereid, waar een ex-mume-groep niet zal misstaan.

Is daar al een topic voor?

Ik behoorde van in het begin tot het stront aan de knikker kamp. En dat had weinig te maken met de overzetting en de bijhorende veranderingen. Ik maak me over die cosmetische ingrepen geen illusies: die zijn vooral ingegeven vanuit commerciële redenen. Praktisch gezien liep de site die Jordy uit handen gaf op wieltjes. Vandaag draait hij vierkant omwille van al die o zo nodige veranderingen die de nieuwe eigenaar wil doorvoeren. Maar daar had mijn stront aan de knikker gevoel dus weinig mee te maken.

Voor mij begon het met de enquête die er nooit een was. Ik vind het niet eens erg dat ik niet heb kunnen deelnemen. Het gaat mij om hoe daar toen al over gecommuniceerd werd (zie het betreffende topic). Hoewel de nieuwe eigenaar vroeg om onze bevindingen door te seinen, heeft hij nooit voldoende de tijd genomen om hetzelfde te doen aan ons. Wat ik meestal te lezen krijg is dat het allemaal wat complex zou zijn om uit te leggen, maar dat er hard aan gewerkt wordt. Eenzelfde discours lees ik hier vandaag.

"allemaal wat moeilijk - hard zal aan werken - alles snel in orde"

Het lijkt wel of ik naar een minister zit te luisteren die onvoldoende bekwaam is voor zijn bevoegdheden. Wie weet waar hij mee bezig is (zowel op technisch vlak wat het runnen van een site betreft als op communicatief vlak wat het runnen van een site betreft) kan in heldere bewoordingen en op geregelde tijdstippen communiceren met zowel de users als de crew. Het volstaat om een in een speciaal daarvoor ontworpen topic (waarin users niet kunnen reageren om polemieken te vermijden) een wekelijkse update te publiceren van de werkzaamheden. Ook als er geen problemen zouden zijn met het functioneren van de site, weten je mensen graag welke wijzigingen werden doorgevoerd of op til zijn. En uiteraard kondig je daar op voorhand aan als de stekker er voor onderhoudswerken even uitgaat. Een kwestie van beleefdheid (en bekwaamheid).

Ik betrap mezelf erop dat ik hoe langer hoe minder tijd maak voor MusicMeter. Het is deels een spontane evolutie, maar anderzijds werken de overnameperikelen deze evolutie ontegensprekelijk in de hand. Vandaag kwam ik dus te weten dat dion.ollie onlangs het wat uit koers geraakte crewschip is komen bemannen. Als ik dan merk dat vandaag drie moderators overboord springen, lijkt er me eerlijk gezegd nog meer stront aan de knikker dan ik aanvankelijk dacht. Dit maak je niet goed met woorden zoals deze die ik hierboven schuin drukte. Het crewschip heeft nu zelfs averij opgelopen.

Hoewel ik in het verleden een niet altijd even vlekkeloze verstandhouding had met de crew (ook niet toen ik er zelf deel van uitmaakte), besef ik samen met talloze users hoe onschatbaar belangrijk hun rol is in het succesverhaal van MusicMeter. Als de nieuwe eigenaars dat succesverhaal graag zouden continueren, is een goede verstandhouding met je bemanningsleden en je passagiers even cruciaal als al die andere wijzigingen en bugs die de laatste maanden op ons afkwamen. Hoe komt het dat meter_fan en zijn team dat niet inzien? Ofwel moet men toegeven de boel behoorlijk te hebben onderschat, ofwel moet men durven bekennen dat het niet mogelijk is om MusicMeter nog langer als "bijbaantje" van MovieMeter te runnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:15 uur

geplaatst: vandaag om 22:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.