MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
De nieuwste release van Bij Big train staat er twee keer in:

Big Big Train - Common Ground (2021)
en
Big Big Train - Common Ground (2021)

Laatst toegevoegde Big Big Train weer verwijderd. Clownvis is daardoor zijn toevoeging kwijt. Mijn verontschuldigingen voor het doorlaten, dit album was gisterochtend echter al goedgekeurd en ik had niet gecheckt of deze titel er al opstond. Stond overigens nog een derde keer in de wachtrij.

Ik zag hem gisteren inderdaad 2 keer staan. Toen ik hem had ingediend stond het album Common Ground er nog niet dus ik had hem waarschijnlijk bijna gelijktijdig aangevraagd. Maakt niet uit, als het album er maar staat het is tenslotte geen wedstrijd

Bij De Site > Algemeen > Het grote feedback / opmerkingen topic #2:

Albert Collins - The Cool Sound of Albert Collins (1965)

Albert Collins - Truckin' with Albert Collins (1969)

Dit zijn precies dezelfde twee albums. De nummers zijn identiek (ook dezelfde opnames/takes). De tweede is een heruitgave (met zoals wel vaker in die tijd ook meteen een andere titel) van de eerste.

Kunnen de stemmen op één of andere manier samengevoegd worden?

EDIT: Ik zie nu dat 4 van de 5 stemmers van de eerste plaat ook hebben gestemd op de tweede (met hetzelfde cijfer). Dus we zouden de eerste wat dat betreft net zo goed kunnen verwijderen (en de tweede corrigeren).

CHIEP (crew)
Done. Sjeek Spier is hierdoor z'n stem kwijt (4).

Darryl "DMC" McDaniels - MusicMeter.nl is een alias van D.M.C. - MusicMeter.nl, maar ik kan dit niet aanpassen doordat die zoekfunctie niet goed werkt. Kan iemand van de crew dit wel aanpassen?

CHIEP (crew)
Helaas, daar hebben wij evenveel "macht" over als jullie.
Ik kan enkel maar herhalen dat het vaak helpt om het enkele dagen later nog eens te proberen; soms duikt de gezochte naam dan wel op.

Germ (crew)
Mausie schreef:
Darryl "DMC" McDaniels - MusicMeter.nl is een alias van D.M.C. - MusicMeter.nl, maar ik kan dit niet aanpassen doordat die zoekfunctie niet goed werkt. Kan iemand van de crew dit wel aanpassen?

Ik heb de gastartiest bij de twee albums met de afwijkende artiestennaam gewijzigd naar D.M.C. De alternatieve artiestennaam voor D.M.C. bestaat nu niet meer, alles staat nu onder D.M.C.
Voor nu denk ik de beste oplossing.

Wel een ergernis dat de zoekfunctie voor artiesten niet werkt trouwens.

Epsylon 9 - Evolution of Time EP (1996)

deze stond er al op, had ik gemist. Kan verwijderd worden maar die oudere moet het land nog wel veranderd worden in Australie. Zou die Epsylon 9 ook gelinkt kunnen worden aan Epsilon Nine van deze verzamelaar?

Planet Love Vol. 1 - Early Transmissions 1991-95 (2021)

Misha Mengelberg / Piet Noordijk Quartet - Journey (2011) - MusicMeter.nl

Dubbele toevoeging van 14-10-19 verwijderd. Brunniepoo is hierdoor zijn stem (4*) en toevoeging kwijt. Het verschil was Misha Mengelberg en Piet Noordijk Quartet met een ampersand bij de eerste en een slash bij de tweede. De forward slash komt nog het meeste voor op o.m. Discogs, Muziekencyclopedie en Spotify. De samenwerking werd bij de eerste niet nader gespecificeerd op de artiestenpagina, wat ook bij kan dragen aan doublures.

Hound Dog Taylor & The House Rockers - Beware of the Dog! (1976)

Hound Dog Taylor & The Houserockers - Beware of the Dog (1974)

Die waar 1976 bijstaat heeft geen stemmen en ook geen berichten, dus handigst om die te verwijderen. Voor die tweede ga ik nu ook een correctie indienen, want 1976 is wel het juiste jaartal (1974 is jaar van opname).

Disgorged Foetus – Gory Foetal Feast (2003) verwijderd wegens onderdeel van een split: appears in its entirety on the split with Carnival of Carnage and Vivisection. Stem van 3* van Hemdale gaat hierbij verloren.

Goede nieuws is dat die split wel toegevoegd is: Disgorged Foetus / Vivisection / Carnival of Carnage - 3 Ways to the Gore (2002) - MusicMeter.nl

Dubbele Alexis Marshall verwijderd. Eerst toegevoegde kwam om 17:24 binnen in de wachtrij en de verwijderde 18:50 uur. Het verschil was de plaatst van de punt tussen de titels. Was er net mee bezig, een collega was me voor.

CHIEP (crew)
David Byrne - The Knee Plays (2007) verwijderd wegens heruitgave van Music for The Knee Plays.
Micha (3,5), MrB (3), New Dawn Fades (3), ookzoveel (2), Villableeker (3) zijn hierdoor hun stem kwijt.

Dubbel!!

Oliver Nelson - Taking Care of Business (1960)

staat al op de site, maar met een onjuiste titel (Takin' ipv Taking)

Oliver Nelson - Takin' Care of Business (1960)

Germ (crew)

Die op naam van Juggaknots verwijderd.

Drie albums heb ik per abuis toegevoegd onder de artiestennaam Julien Lage (mea culpa). Deze albums bleken echter al op MusicMeter te staan, maar dan onder de juiste naam Julian Lage (subtiel verschil). Graag de abusievelijk toegevoegde albums verwijderen.

E*Vak zijn echte naam is Evan Mast, zie hier:
E*Vax - MusicMeter.nl

Hoe krijg ik dit gekoppeld aan zijn band Ratatat:
Ratatat - MusicMeter.nl

CHIEP (crew)
Via de alias-functie; bij deze aangepast.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.