menu

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:

avatar van B.Robertson
Ook de dubbele zonder hoes verwijderd (dat waren er drie in kort tijdsbestek vandaag).

avatar van Mausie
Mausie (crew)
B.Robertson schreef:
Ook de dubbele zonder hoes verwijderd (dat waren er drie in kort tijdsbestek vandaag).


Bug? Die tweede was ook toegevoegd door 'onbekend'.

avatar van B.Robertson
Mausie schreef:
(quote)


Bug? Die tweede was ook toegevoegd door 'onbekend'.

Dat behoort tot de mogelijkheden, alsmede een dubbele klik op goedkeuren of twee crewleden die zich op dezelfde toevoeging storten.

avatar van musicfriek
De 3 albums van Rod Gator kunnen verwijderd worden, staan blijkbaar als Rod Melancon al op de site.

avatar van Germ
Germ (crew)
musicfriek schreef:
De 3 albums van Rod Gator kunnen verwijderd worden, staan blijkbaar als Rod Melancon al op de site.


Ze zijn weer verwijderd. Het hoesje van Southern Gothic kwam me al bekend voor, vreemd dat ie zijn platen onder twee verschillende namen uitbrengt....

avatar van 123poetertjes
Dubbel:

Goh Lee Kwang - Becoming17 (2021) - MusicMeter.nl
Goh Lee Kwang - Becoming17 (2021) - MusicMeter.nl

Ik vond 'm al veel releases hebben dit jaar, maar dit verklaart een boel.

avatar van B.Robertson
Dubbele Becoming17 verwijderd. Ik dacht dat Klaus Schulze veel albums had, maar die staat in de schaduw van deze gigant.


avatar van Koenr
Dubbel:

The Subterraneans - Folk and Blues (1967)
The Subterraneans - Down to Earth (1967)

Down to Earth als alternatieve titel bij de bovenste toevoegen lijkt me het handigst. Zo staat ie ook op discogs, maar de hoes geeft Folk and Blues aan.

The Subterraneans - Down To Earth | Discogs
The Subterraneans - Folk and Blues | RYM

avatar van Poles Apart
De nieuwste van Sault staat er nu 2x op...

SAULT - Nine (2021) - MusicMeter.nl

SAULT - Nine (2021) - MusicMeter.nl

De laatste kan verwijderd worden.

avatar van B.Robertson
Dubbele SAULT verwijderd.

avatar van B.Robertson
Dubbele Light the Torch - Revival verwijderd. Kevin Croes stemde 3,5* en kan zijn stem hier kwijt: Light the Torch - Revival (2018)

Euvel was dat later toegevoegde en verwijderde onder de oude bandnaam Devil You Know toegevoegd was.

avatar van B.Robertson

Dat album was 15:28 door een crewlid toegevoegd en 18:45 door jou. Valt niet meer na te gaan hoe laat je met deze in de wachtlijst stond, ga ik vanuit, dus laatst toegevoegde verwijderd.



avatar van ZAP!
Niet om te verwijderen, maar ik zie net dat ik niet een correcte hoes heb meegestuurd voor Volcano.
Die kan meteen afgekeurd worden. Een goed plaatje kan ik er verder niet bij vinden...

avatar van B.Robertson
OK, Volcano op verzoek afgekeurd.


avatar van Teunnis
Dit is een heruitgave van deze. Zie de berichten van Sandokan-veld op beide albumpagina's, maar bijvoorbeeld ook Discogs.

Zo te zien hebben alleen Rudi S, jerome988 en HammerHead allen op de origineel gestemd en niet op de heruitgave. Andersom zijn dat er veel meer.

Dus ik stel voor om Miles Davis - Miles Davis Quartet (1954) te verwijderen (het origineel) en dat ik (of iemand anders) dan de heruitgave corrigeer.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
brajoapau Kan jij de berichten overzetten aub? Bedankt!


avatar van Sandokan-veld
Teunnis schreef:
Dit is een heruitgave van deze. Zie de berichten van Sandokan-veld op beide albumpagina's, maar bijvoorbeeld ook Discogs.

Zo te zien hebben alleen Rudi S, jerome988 en HammerHead allen op de origineel gestemd en niet op de heruitgave. Andersom zijn dat er veel meer.

Dus ik stel voor om Miles Davis - Miles Davis Quartet (1954) te verwijderen (het origineel) en dat ik (of iemand anders) dan de heruitgave corrigeer.


Dit is wel een beetje discutabel. Op zich prima dat Teunnis het zo oplost, maar het belicht wel een inconsistentie in het toevoegbeleid van Musicmeter.

Voor de context: het 12"-LP-formaat dat we vandaag de dag nog kennen, raakte midden jaren vijftig in zwang. Daarvoor brachten artiesten zoals Miles Davis hun platen uit op 10"-LP's. Toen dit formaat uit de mode raakte, werd de muziek heruitgebracht op 12"-LP's. Hier kwam vaak nogal wat knip- en plakwerk bij kijken.

Voorbeeld: de muziek op de 10"-LP's Miles Davis All Stars (Vol. 1 en 2) werd heruitgebracht als Miles Davis and the Modern Jazz Giants (1959), behalve het nummer 'Bags' Groove', dat al was gezet op de gelijknamige LP uit 1957, samen de muziek die dan weer eerder op 10" LP was verschenen als Miles Davis with Sonny Rollins (1954).

Maakt dat van Modern Jazz Giants en Bags' Groove heruitgaven? In feite wel, al is het hier niet zo makkelijk om ze op Musicmeter samen te voegen tot één release. De oorspronkelijke 10"-LP's staan ook niet op Musicmeter, maar The New Sounds (1951) dan weer wel. Dat is óók een 10"-LP. Ik vermoed dat hierover nooit goede regels zijn vastgesteld op MuMe, ook omdat het hier gaat over erg oude (en niet bijzonder populaire) releases.

Ik denk dat ik zou pleiten voor een ruimer toevoegbeleid, zodat verschillende releases allemaal op de site kunnen en er zo ook een meer complete discografie ontstaat. Toen ik begon met het recenseren van Miles Davis' platen, heb ik eens bij een crewlid geïnformeerd of het de moeite waard was dit op te schonen. Dat werd me toen afgeraden, omdat het einde dan al snel zoek zou zijn, en dit veel extra werk zou opleveren. Dat respecteer ik uiteraard, maar zoals hierboven twee aparte releases samenvoegen is dus wel een beetje inconsistent. Just my ten cents' worth.

avatar van Koenr
Wat betreft het opschonen van de site. Deze verzamelaar is gewoon een re-issue van deze verzamelaar met enkele bonustracks. Zo staan ze ook op discogs en RYM.

Aangezien de 1e en veel meer stemmen heeft en al langer op de site staat, lijkt het me handig om de 1964 release te verwijderen en de 1999 release te corrigeren naar het originele jaartal/tracklist met bonustracks van latere releases (dat wil ik best doen).

Bizar overigens dat de originele Dust Bowl Ballads uit 1940 nog niet op de site stonden. Heb ze zojuist toegevoegd.

avatar van Mausie
Mausie (crew)

avatar van B.Robertson
Dubbele Coochie Chronicles verwijderd.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Verzamelaars van Woody Guthrie bij deze samengevoegd.
Bartjeking (had z'n stem bij de andere verhoogd naar 5), BrotherJohn (4), Lying Mouth (4), witchesbrew (4), Een mooie jongen (3,5) en Mart (3,5) zijn hierdoor hun stem kwijt.

Woody Guthrie - Dust Bowl Ballads (1964)

Koenr: ik heb hoes, jaartal en platenfirma al aangepast; doe jij de tracklist nog? Bedankt.


avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Die met de minste stemmen verwijderd en toevoegcredits overgezet.
Toon1 (3,5) is hierdoor z'n stem kwijt.

avatar van musicfriek
Dubbel (ik dacht dat tracks in caps niet meer toegestaan was):

Turnstile - Glow On (2021)
Turnstile - Go On (2021)

GLOW ON is de correcte titel:
‎GLOW ON by Turnstile on Apple Music - music.apple.com

Gast
geplaatst: vandaag om 02:03 uur

geplaatst: vandaag om 02:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.