MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:

CHIEP (crew)
Wim Mertens - Maximizing the Audience verwijderd wegens heruitgave van deze.
De volgende gebruikers zijn hierdoor hun stem kwijt: amsonia (4), frummel (3,5), poepsieske (3,5), Marco dB (4) en Teacher (4)

Mssr Renard
Germ schreef:
(quote)

Recent toegevoegde uitgave verwijderd. @Mssr Renard

Niet goed opgelet. Dank je wel.

Simon Smith (crew)
Deze verzamelbox voldoet niet aan de eisen uit de wiki:
Lou Gramm - Questions and Answers (2021) - MusicMeter.nl

Als de verzamelbox echter niet eerder uitgebracht materiaal bevat, wordt deze toegestaan als aan een van de volgende voorwaarden is voldaan: - Minimaal 10% van de nummers is niet eerder uitgebracht materiaal en/of een volledig onuitgegeven live album; - De verzamelbox bevat een of meer discs die uitsluitend uit niet eerder uitgebracht materiaal bestaat In beide gevallen geldt: geef bij de toevoeging duidelijk aan welke tracks nieuw zijn;

Mssr Renard
Helaas heb ik een dubbele toegevoegd. Maar mijn entry is wel juister (juiste artiest, betere hoes). Maar de ander heeft dan weer een stem en is eerder toegevoegd.

Doug Hammond - Reflections in the Sea of Nurnen (1975) - MusicMeter.nl

Doug Hammond & David Durrah - Reflections in the Sea of Nurnen (1975) - MusicMeter.nl

Mssr Renard
Ik wil niet vervelend doen, maar al die platen van Gambit Records zijn bootlegs:
Gambit - MusicMeter.nl

Zie:
Gambit Records Label | Releases | Discogs

Best jammer, want er zitten wel gave dingen tussen, maar regel is regel.

DjFrankie (moderator)

Dubbele Factice Factory er net zo hard weer afgegooid.

Jonathan Blake - Homeward Bound (2021) - MusicMeter.nl stond er al in, maar die had ik niet gevonden omdat de naam in de titel van de Volkskrantrecensie verkeerd gespeld was.
Zie ook Johnathan Blake - Homeward Bound (2021) - MusicMeter.nl

Van Art Tatum staan er acht albums onder de titel Solo Masterpieces op de site (o.a. Art Tatum - The Art Tatum Solo Masterpieces, Vol. 1 (1953) - MusicMeter.nl )

Deze zijn allemaal wonderlijk genoeg toegeschreven aan 1953 - terwijl het toch op zijn minst bijzonder zou zijn als er in die tijd acht dubbellp's van één artiest zouden worden uitgebracht. Discogs plaatst ze allemaal in de jaren '70.

Mis ik hier iets, of moet dit gewoon allemaal verbeterd worden?

Mssr Renard
Brunniepoo schreef:
Van Art Tatum staan er acht albums onder de titel Solo Masterpieces op de site (o.a. Art Tatum - The Art Tatum Solo Masterpieces, Vol. 1 (1953) - MusicMeter.nl )

Deze zijn allemaal wonderlijk genoeg toegeschreven aan 1953 - terwijl het toch op zijn minst bijzonder zou zijn als er in die tijd acht dubbellp's van één artiest zouden worden uitgebracht. Discogs plaatst ze allemaal in de jaren '70.

Mis ik hier iets, of moet dit gewoon allemaal verbeterd worden?

De 'oude' regel voor jazz was dat niet de verschijningsdatum, maar de opnamedatum leidend was. We zijn nu met z'n allen al die discografiëen aan het kuisen (zo heb ik die van Lee Morgan en Wayne Shorter onder andere onder handen genomen) en pak ik hier en daar (als ik het tegenkom) een plaat mee. Daarbij gebruik ik ook Discogs. Laatst nog het label Steeplechase wat gekuist. Dat label had plotseling platen uitgebracht in de jaren '60, terwijl het nog niet eens bestond. Van dat soort dingen.

Laatst waren we nog té ijverig met een plaat van Mingus, met een hoop discussie.

Maar jij hebt het heel goed opgemerkt. Voel je je geroepen een correctie in te dienen?

Voor de acht delen van de Solo Masterpieces heb ik correcties ingediend, ook voor alle bonustracks die niet op de jaren '70-lp's stonden. De Group Masterpieces zien er nog erger uit, daar word ik op dit moment zelfs met Discogs ernaast geen wijs uit, dus die laat ik even voor wat ze zijn...

Mssr Renard
Ik heb weer eens niet zitten staan opletten:

Art Blakey's The Jazz Messengers - Selections from Lerner and Loewe's... (1957) - MusicMeter.nl

Art Blakey's Jazz Messengers - Selections from Lerner and Loewe's (1957) - MusicMeter.nl

Kleine noot: de mijne is wel beter wat betreft metadata en heeft ook de originele Vik-hoes.

Destroyer - LABYRINTHITIS (2022) - MusicMeter.nl
stond al op de site:
Destroyer - LABYRINTHITUS (2022) - MusicMeter.nl

2e is verkeerd gespeld maar wel eerder toegevoegd en staat bij de juiste artiestennaam

Dubbel:

Punk-O-Rama 10 (2005) - MusicMeter.nl

Punk O Rama Vol. 10 (2004) - MusicMeter.nl

De eerste is completer, heeft correct jaar en heeft een betere hoes.
De tweede was eerder, heeft meer stemmen en een bericht.

Amenra - De Doorn [Version 2] (2022) - MusicMeter.nl

Deze kan er denk ik af, is een aparte mix en niet nieuw opgenomen. Soort van remaster dus.

CHIEP (crew)
Mick Fleetwood & Friends - Celebrate the Music of Peter Green and the Early Years of Fleetwood Mac (2020) stond er dubbel op.
willemmusic (4), Tozifra (4), EX BEASTER (4), Brunniepoo (4), goodold1 (4,5) en Tarkus (5) zijn hierdoor hun stem kwijt en kunnen deze hier opnieuw plaatsen.

EX BEASTER
Ok , dank je wel , Sorry had het niet gezien ☢️

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.