MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:

Germ (crew)
Bruce Springsteen-Girls In Their Summer Clothers verwijderd. Dat is gewoon een 2-track single (twee versies van hetzelfde nummer).

Supersid (3*), vigil (3.5*), mjk87 (3.5*), XanderJ (4*) en vielip (5*) zijn hierdoor hun stemmen kwijt.

Ik weet niet precies waar het mis is gegaan, maar:

À l’Ombre d’Héméra - Saison de D​é​ceptions (2022) - MusicMeter.nl

en

À l'Ombre d'Héméra - Saison de Déceptions (2022) - MusicMeter.nl

De laatstgenoemde stond er 3 december al op, de eerstgenoemde gisteren pas.

ZAP! die komma's achter l en d in de bandnaam zijn anders. Die van 3-12 was correct conform hun eigen spelling op Bandcamp en sluit aan bij eerdere albums op MuMe. Laatst toegevoegde verwijderd.

B.Robertson schreef:
ZAP! die komma's achter l en d in de bandnaam zijn anders. Die van 3-12 was correct conform hun eigen spelling op Bandcamp en sluit aan bij eerdere albums op MuMe. Laatst toegevoegde verwijderd.
Okay, thx. User ProGNerD had daar al wel een berichtje en stem geplaatst. Bij deze (nogmaals) een tag ter verwittiging.

B.Robertson schreef:
En ik zie ook dat de verwijderde titel EP aangaf, terwijl het een LP is - een korte, dat wel, maar toch: À l'Ombre d'Héméra | Discography | Discogs

Klopt, Discogs en RYM noemen het een album, die is blijven staan heb ik terloops ook gecorrigeerd.

B.Robertson schreef:
Klopt, Discogs en RYM noemen het een album, die is blijven staan heb ik terloops ook gecorrigeerd.
Thx!

ZAP! schreef:
Okay, thx. User ProGNerD had daar al wel een berichtje en stem geplaatst. Bij deze (nogmaals) een tag ter verwittiging.

Die zijn dus niet overgezet, zie ik...?

Scherp opgemerkt trouwens deze dubbeling; ik was me van geen kwaad bewust, maar ja, wat wil je ook met een naam met zoveel speciale tekens...

ProGNerD schreef:
Die zijn dus niet overgezet, zie ik...?
Nee, helaas... weet niet of dat alsnog kan?

ProGNerD schreef:
Scherp opgemerkt trouwens deze dubbeling; ik was me van geen kwaad bewust, maar ja, wat wil je ook met een naam met zoveel speciale tekens...
Ik ben vooral gecharmeerd van hun debuut À l'Ombre d'Héméra - Le Mur des Ombres (2017) - MusicMeter.nl, dus als ik deze band voorbij zie komen, dan let ik even extra op.

-edit- en idd, die naam is opletten geblazen.

Deze kan uit de wachtrij verwijderd worden, de zoekfunctie werk niet goed vandaar.

Actress - Dummy Corporation

Te verwijderen: The Specials - The Ultracollection (2005) - MusicMeter.nl
is heruitgave van The Specials - Best Of (1996) - MusicMeter.nl (staat daar ook als alternatieve titel).

Germ (crew)
Depeche Mode Singles Box 1 t/m 3 verwijderd. Dit zijn boxsets en zijn niet toegestaan op de website. Ries_72 en vigil zijn hiermee hun stemmen kwijt.

Boxsets zijn niet toegestaan op de site?

Duidelijke verklaring...

Germ (crew)
vigil schreef:
Boxsets zijn niet toegestaan op de site?

Duidelijke verklaring...

Hiermee worden verzamelboxen bedoeld met albums of singles die ook los verkrijgbaar zijn (geweest).

Germ (crew)
Depeche Mode-Remixes 81-04 verwijderd. Dat is een 1 CD versie van deze: Depeche Mode - Remixes 81...04 (2004) - MusicMeter.nl.

Stemmers op de verwijderde release:

accuracy: 5,0
Myosotris: 4,0
Draude: 4,0
Droid: 4,0
JAD: 4,0
MrB: 4,0
r_win: 4,0
west: 3,5
adriaan101: 3,5
beckmania: 3,5
conradzoo: 3,5
ed36: 3,5
FunkStarr: 3,5
gtenbosch: 3,5
Hes: 3,5
infadel.feeder: 3,5
james_cameron: 3,5
olaf-74: 3,5
pureshores: 3,5
Ruftman: 3,5
VanDeGriend: 3,5
wolfhound51: 3,0
3,0
Ceasar: 3,0
DjFrankie: 3,0
rsm: 3,0
rustu: 3,0
TerryA: 3,0
vigil: 2,5
CWTAB: 2,5
titan: 2,0
SirNoodle: 2.0

Germ (crew)
Zelfde geldt voor Remix 2: 81-84. Dat is een 1-CD versie van deze: Depeche Mode - Remixes 2: 81-11 (2011) - MusicMeter.nl.

Stemmers op de verwijderde release zijn:

Ries_72: 4,0
duran: 4,0
handeman: 3,5
gtenbosch: 3,0
adriaan101: 3,0
deepee: 3,0
SirNoodle: 3,0
vigil: 3,0

Maar volgens de wiki mag je die wel toevoegen als ze apart te koop zijn geweest, fysiek of digitaal.

Robin Kester - Fries and Ice Cream (2022) - MusicMeter.nl
Robin Kester - The Dirt (2020) - MusicMeter.nl

Dit zijn geen EP's. Bovenste zijn singles, inmiddels al uitgebreid met een 4e en 5e single voor aankomende plaat:
Robin Kester toont zich kwetsbaar en rauw - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Ook van de tweede EP kan ik geen bron vinden, zijn nummers die later op de EP Robin Kester - This Is Not a Democracy (2020) - MusicMeter.nl verschenen, ook weer uitgebreid met een 4e single.

WhoAmI

WhoAmI (crew)
Mausie schreef:
Robin Kester - Fries and Ice Cream (2022) - MusicMeter.nl
Robin Kester - The Dirt (2020) - MusicMeter.nl

Dit zijn geen EP's. Bovenste zijn singles, inmiddels al uitgebreid met een 4e en 5e single voor aankomende plaat:
Robin Kester toont zich kwetsbaar en rauw - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Ook van de tweede EP kan ik geen bron vinden, zijn nummers die later op de EP Robin Kester - This Is Not a Democracy (2020) - MusicMeter.nl verschenen, ook weer uitgebreid met een 4e single.

WhoAmI

Bedankt voor je bericht, Mausie!
Ik heb ook niet beweerd dat het EP's zijn: ze staan op een artiestenpagina onder het kopje 'EP's', dat inderdaad misleidend is; maar bij het toevoegingen zijn ze als singles behandeld.
Het zijn inderdaad singles, die op het moment van uitbrengen drie nieuwe nummers bevatten. Die mogen op de site:
Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Singles en EP's

Singles zijn enkel toegestaan als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten die niet op een eerdere release zijn verschenen

Ik denk dus dat ze wel correct op de site staan! Maar mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag
Fijn weekend alvast!

Dat vind ik wel een tricky regel. Volgens mij is die meer bedoeld voor fysieke releases. Of bijvoorbeeld als er na of voor een albumrelease nog wat restjes zijn die dan gebundeld worden uitgebracht. Maar hier gaat het om losse singles voor de aankomende plaat. In het digitale tijdperk krijg je dan de volgende situatie op bijvoorbeeld Spotify en iTunes:
In het geval van Robin Kester zijn laatste singles:
Single A
Single A & B
Single A, B & C
Single A, B, C & D
Single A, B, C, D en E

Dan is het toch heel gek om 'Single A, B & C' als single op de site te zetten? En die daarna kunnen dan technisch gezien niet, omdat A, B & C dan zogenaamd al samen zijn uitgebracht. Eigenlijk zijn dit gewoon vijf losse singles die onder elkaar worden gezet, maar zeker niet samen worden uitgebracht.

Hoe zien CHIEP en B.Robertson dit bijvoorbeeld?

WhoAmI (crew)
Mausie schreef:
Dat vind ik wel een tricky regel. Volgens mij is die meer bedoeld voor fysieke releases. Of bijvoorbeeld als er na of voor een albumrelease nog wat restjes zijn die dan gebundeld worden uitgebracht. Maar hier gaat het om losse singles voor de aankomende plaat. In het digitale tijdperk krijg je dan de volgende situatie op bijvoorbeeld Spotify en iTunes:
In het geval van Robin Kester zijn laatste singles:
Single A
Single A & B
Single A, B & C
Single A, B, C & D
Single A, B, C, D en E

Dan is het toch heel gek om 'Single A, B & C' als single op de site te zetten? En die daarna kunnen dan technisch gezien niet, omdat A, B & C dan zogenaamd al samen zijn uitgebracht. Eigenlijk zijn dit gewoon vijf losse singles die onder elkaar worden gezet, maar zeker niet samen worden uitgebracht.

Als dat inderdaad het geval is, mogen ze er inderdaad niet op!
Op het moment dat 'Single A, B & C' uitkomt, zijn inmiddels nummers A en B al eerder uitgegeven, en dus niet onderdeel van drie mogelijk nieuwe nummers.

ik zie dat je in beide gevallen gelijk hebt, door te kijken op Apple Music en Spotify.
Goed gezien, hartelijk dank voor het melden! Ik doe een verzoek tot verwijdering van beide singles.

Bedankt voor je scherpe blik, goed weekend gewenst!

WhoAmI schreef:
(quote)

Als dat inderdaad het geval is, mogen ze er inderdaad niet op!
Op het moment dat 'Single A, B & C' uitkomt, zijn inmiddels nummers A en B al eerder uitgegeven, en dus niet onderdeel van drie mogelijk nieuwe nummers.

ik zie dat je in beide gevallen gelijk hebt, door te kijken op Apple Music en Spotify.
Goed gezien, hartelijk dank voor het melden! Ik doe een verzoek tot verwijdering van beide singles.

Bedankt voor je scherpe blik, goed weekend gewenst!

Ja, was niet om vervelend te doen hoor maar ik dacht anders kunnen we wel elke derde single van een aankomend album op de site gaan zetten doordat Spotify en iTunes het op deze manier doen, maken ze het ook onduidelijk. Ik begreep van een vriend die in die industrie werkt dat ze ook gewoon standaard regels hanteren puur uit gemak. Bij iTunes bijvoorbeeld meer dan 3 tracks is standaard een EP en boven een bepaalde speelduur maken ze er gewoon een album van. Daardoor echt een zooitje, want de albumtypes kloppen vaak voor geen meter.

WhoAmI (crew)
Mausie schreef:
(quote)

Ja, was niet om vervelend te doen hoor

Zo vat ik het ook zeker niet op! Alleen maar goed als we opletten, dat houdt de site netjes en (niet over-)compleet

maar ik dacht anders kunnen we wel elke derde single van een aankomend album op de site gaan zetten

En de huidige regels sluiten dat ook mooi uit Het is dan alleen opletten voor de toevoeger!

doordat Spotify en iTunes het op deze manier doen, maken ze het ook onduidelijk. Ik begreep van een vriend die in die industrie werkt dat ze ook gewoon standaard regels hanteren puur uit gemak. Bij iTunes bijvoorbeeld meer dan 3 tracks is standaard een EP en boven een bepaalde speelduur maken ze er gewoon een album van. Daardoor echt een zooitje, want de albumtypes kloppen vaak voor geen meter.

Ja, dat is altijd even goed checken bij meerdere bronnen! Maar samen komen we er altijd wel uit

Nogmaals dank, de verzoeken tot verwijdering heb ik inmiddels ook als correcties bij de singles geplaatst! Komt dus in orde

Mausie schreef:

Dat het omslachtigheid om niets is om eerst iets toe te voegen en dan weer te verwijderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.