MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
Rudi S schreef:
omdat ik op boekenmeter op nieuw sta en hier nog op oud kan ik de verschillen een beetje beoordelen.
Het nieuwe begint nu te wennen en is best mooi en ook prettiger als in de aanvang.
Bijvoorbeeld een top 10 bladzijde vullend, maar waarom is zichtbaar zijn van de album (boek etc) cover van jouw nummero 1 niet meer in beeld?
Ook mis ik wel het "snel"menu wat in oud aan de linkerzijde op je scherm staat.

Zowel rotatielijst als top 10 zijn inderdaad nogal kleurloos & saai momenteel

Ok, maar zullen we dat even geheim voor Jordi houden want hij doet op dit moment wel heel erg zijn best

Wel even wennen het nieuwe design, maar wat is het mooi geworden. Hulde aan Jordy

In De Site > Algemeen > Het grote feedback / opmerkingen topic #2:

Ik moet zeggen dat het mij erg meevalt, dat nieuwe design.

Het is wat groter, je moet het even een beetje ontdekken maar goed, er worden genoeg vlieguren gedraaid om het snel onder de knie te krijgen.

Dat lijkt mij zelfs voor oudjes als ik niet zo'n heel groot probleem
De berichten staan wijd uit elkaar, je overziet niet veel berichten in één keer. Dus je moet er wel aan wennen dat je het goed doorloopt.

Maar verder lijkt het mij een hele verbetering.

In de zoekfunctie is er moeite met speciale tekens zoals bijv. hier:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/849/cf97.jpg

Heb t idee dat het key word van de vernieuwing momenteel versimpeling is. Geen overmatigheid aan knopjes of nieuwe functies, maar een wat losser design dat lijkt op te lossen in de ruimte. Zie dit feedback topic: geen randjes meer rondom de posts. Ik vind dat persoonlijk minder mooi. Het is wat warriger op het eerste gebruik. Je hebt veel witvlakken aan de zijkant. Misschien is het een kwestie van wennen, maar ik heb liever strakke afbakeniningen.

Woah! Dit wordt wennen, maar ziet er best leuk uit
(Zelfs nieuwe smileys.)

Flink wennen deze nieuwe layout. Denk dat het allemaal wel goed komt, maar toen ik het voor het eerst zag schrok ik wel even.

Het enige échte verlies vind ik de nieuwe smileys.

panjoe (moderator)
panjoe schreef:
Toen ik zojuist mijn eigen voorbeeldbericht aanpaste, verscheen de menubalk ineens midden in mijn scherm. Hij schoot gelijk weer terug op zijn plek toen ik naar boven scrollde.

Bij in- en uitzoomen gebeurt het ook.

Het ziet er in elk geval (voor een leek als mezelf) erg modern uit. Het zal in het begin nog wel wat aanpassen worden maar ik denk wel wat ik het snel gewoon zal worden

Ik krijg er nog steeds hoofdpijn van en merk dat ik m'n MuMe-gebruik drastisch is teruggelopen sinds ik het nieuwe design gebruik. Al is dat voor veel mensen hier wellicht juist goed nieuws

Cured
Ik gebruik nog steeds het oude en vind dat duidelijker en functioneler. Nog een weekje....

panjoe (moderator)
Het is waarschijnlijk een kwestie van gewenning hoor, Cured. Ik vond het nieuwe design eerst ook onoverzichtelijk vergeleken met het oude, maar dat is al snel bijgetrokken.

Mijn complimenten voor het design, ziet er allemaal strak en netjes uit. Helemaal als ik het oude design erbij pak. Verder ook geen last van bugs of andere rariteiten.
Het enige puntje wat ik heb is dat het zowel op de pc als op de tablet het nieuwe design is ingevoerd maar op de telefoon nog steeds de oude. misschien dat hier een speciale reden voor is.

Verder niks anders dan lof, denk dat het gebruik van Music meter voor mij aardig omhoog gaat.

GrafGantz schreef:
Ik krijg er nog steeds hoofdpijn van en merk dat ik m'n MuMe-gebruik drastisch is teruggelopen sinds ik het nieuwe design gebruik. Al is dat voor veel mensen hier wellicht juist goed nieuws
Aansteller :w

Ik voel wat ik voel, en vraag niet waarom...

Sietse
GrafGantz schreef:

Het wit kan het niet zijn want je zit ook de hele dag op Facebook.
Het lettertype lijkt het me ook niet, want dat is groter en rustiger dan in de oude site.

Dus wat is het precies dat je stoort (mij stoort het vele wit me wel, maar dat vind ik bij Facebook ook vervelend, maar ik krijg er in ieder geval geen hoofdpijn van)

panjoe schreef:
Het is waarschijnlijk een kwestie van gewenning hoor, Cured. Ik vond het nieuwe design eerst ook onoverzichtelijk vergeleken met het oude, maar dat is al snel bijgetrokken.

Dag 4 hier, en ik vind het nog steeds vreselijk

Wauw, ik moet er wel ontzettend aan wennen! Maar wel fijn dat wij er zo goed bij worden betrokken.

Onweerwolf
JohnWilliams schreef:
Wauw, ik moet er wel ontzettend aan wennen! Maar wel fijn dat wij er zo goed bij worden betrokken.

Betrokken? Je mag bugs posten maar invloed op het uiteindelijke resultaat heb je niet hoor.

Het is hier namelijk 'geen democratie'.

Ok nu ben ik er zeker van: de oude look vond ik gezelliger, duidelijker en mooier. Dit nieuwe is afstandelijker, minder uniek en saaier. Ik snap dat er af en toe iets nieuws moet komen, maar ik vind het geen verbetering.

Simon Smith (crew)
Hier is een afbeelding van de artiest toegevoegd (er staat een link naar flickr), toch is er in mijn browser (Firefox) niets te zien, terwijl ik andere artiestfoto's wel kan zien.

Brigitte Kaandorp

Geen fan van brede, beeldvullende witte pagina's. Heb liever een wat duidelijkere omkadering van de berichten, maar voor de rest ziet her er strak uit!

Wordt wel enorm wennen, kom al bijna 10 jaar op deze site

Ja, ik ook moet wennen aan al dat witte, ergens ligt er ook een visuele nadruk op de reclame. Maar het is net zoals met een nieuwe vrouw. Op zoek naar waar de juiste knoppen zitten, wennen aan het andere uiterlijk maar uiteindelijk is het altijd hetzelfde.. Alleen hier gaat het om muziek.. Hé.. Nieuwe smileys..

Hmm, ik vind wel dat het logo de gebruikers wellicht zal "afschrikken." Hetziet er verschrikkelijk amateuristisch uit vergeleken met het nieuwere, strakkere design.

Ik moet heel erg wennen aan het nieuwe design. Wat mij opvalt is dat de zoekfunctie met mijn Ipad een beetje traag is. Ook gaat het stemmen met de Ipad moeilijker. Aangezien je precies goed moet drukken om iets met een de gewenste stem te beoordelen. Ik was eerst bang dat er niet meer met halve sterren kon worden gestemd, maar na een tijdje proberen lukte het wel.
De site doet me wel denken aan een mobiele variant, ook als ik het op mijn pc bezoek.

GrafGantz schreef:
Ik voel wat ik voel, en vraag niet waarom...

Flux gebruiken.

panjoe (moderator)
bennerd schreef:
(quote)

Flux gebruiken.

Je bedoelt de software die je scherm een beetje een gelige tint geeft, nietwaar? Had het op een vorige laptop, best fijn spul.

De nieuwe site zorgt ervoor dat mn muis enorm sloom gaat o_o

Ik weet niet of dat het nu nog hoort. Maar als ik de op de site kom dan is dat eerste nog op de homepage in de oude styling.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:24 uur

geplaatst: vandaag om 17:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.