MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
bone machine (crew)
Bij mij lukt het niet om favoriete tracks aan te passen. Klik ik op een ander sterretje om andere track te markeren als fav. track gebeurd er niets.

ga ik naar kijken!

Ik vind het nieuwe design erg strak en veel meer van deze tijd. Erg netjes, mijn complimenten.

Eén ding viel mij net op en dat zijn de gastartiesten bij een album een beetje wegvallen tussen de titels. Voorheen waren deze namen wat kleiner (volgens mij) en underlined. Misschien is een klein verschil in kleur een idee? Een grijstint, MuMe-blauw o.i.d.?

zaaf
ik heb gisteren een bericht geplaatst, geen reactie. is het de inhoud, de toon, het tijdstip of mijn huidskleur

Het is het feit dat je een van de honderden mensen bent die een mening geeft Ik zag geen concrete vraag of bugmelding in je bericht dus dan skip ik er over heen, sorry. Op elk onderdeel van het nieuwe design is er wel iemand die het er niet mee eens is

In dat geval zou ik niets anders weten te zeggen dan: vervelend, ik vind dit persoonlijk het mooist zo

Haha, ik zat net nog even in het oude design en klikte meerdere keren in het topicoverzicht op 'Laatste bericht'.

Dat doet daar niks Dus ik hoef niet meer zonodig terug!

Misschien kan er ooit een optie gemaakt worden waarmee mensen hun achtergrondkleur(en) kunnen aanpassen. Misschien kan dit al makkelijk via addons/plugins van firefox/chrome/explorer.

Heb het vorige musicmeter blauw maar duf gevonden, vind dit witte dan veel fijner. Voor mij meteen een frisse, logische, moderne ervaring de site, ook in combinatie met de rest van de veranderingen. Heel tevreden, ook met moviemeter. Vind het blauw en het geel bij music- en moviemeter nu trouwens heel fijn, lekker krachtig. Springt vlot/sterk op me af als ik er iets vanaf lees.

Als je een voorbeeld wilt zien van je bericht is dat zo levensecht dat je in de veronderstelling kan zijn dat het bericht geplaatst is, eventueel omdat je ondertussen door wat anders bent afgeleid geweest. Zojuist ben ik ook een bericht kwijt geraakt op deze manier.

Kan er op een subtiele wijze duidelijk worden gemaakt dat het bericht nog niet definitief is geplaatst? Bv via een kadertje of ander achtergrondkleurtje...

Zal ik eens over nadenken, misschien in de toekomst. Eens kijken of dat vaak gebeurt, of dat het na even wennen wel mee valt.

Casartelli (moderator)
De functie om het typvenster groter te maken werkt niet in Internet Explorer (9, 10 en, bij deze, ook niet in 11). De twee diagonale lijntjes die suggereren dat het window uitgerekt kan worden zijn domweg niet zichtbaar en daar wat in de buurt trekken werkt dus ook niet.

De mogelijkheid om tekstvelden te vergroten is een browser feature, niet iets dat ik geprogrammeerd heb. Op andere sites zul je hetzelfde zien.

Is het eventueel mogelijk ervoor te zorgen dat zolang de 'mijn albums'-knop op een albumpagina zichtbaar is ook het toevoegschermpje volledig in beeld komt?
https://imageshack.com/i/5sjx29p

Verder vind ik dit nieuwe systeem om een album aan mijn updates en albums toe te voegen wel een serieuze verbetering!

Als ik (met Chrome) op een albumhoes klik komt hij groot met donkere achtergrond. Bij het op de "escape" toets drukken verdwijnt alleen de donkere achtergrond maar de afbeelding blijft groot staan. Alleen een muisklik krijgt hem weg. Is dat goed?

musicborst schreef:
Als ik (met Chrome) op een albumhoes klik komt hij groot met donkere achtergrond. Bij het op de "escape" toets drukken verdwijnt alleen de donkere achtergrond maar de afbeelding blijft groot staan. Alleen een muisklik krijgt hem weg. Is dat goed?

Nee daar zal ik even naar kijken binnenkort

JSPR_G schreef:
Is het eventueel mogelijk ervoor te zorgen dat zolang de 'mijn albums'-knop op een albumpagina zichtbaar is ook het toevoegschermpje volledig in beeld komt?
(afbeelding)

Ja ik zal daar nog even naar kijken binnenkort

Soledad
Ziet er keurig uit allemaal! En het werkt ook fijn trouwens. Ik vraag me altijd af wie er bij rateyourmusic achter het design zit. Dat ziet er zo ontzettend gedateerd uit.

Het design bij RYM is in januari nog flink geupdate. Fijne site voor de lijstjes, maar het design is niet best.

Volgens mij zijn er bij ons nieuwe design een paar verschrikkelijk zaken mooi uitgehaald. Zo kun je bij het typen van een stukje per ongeluk een bladzijde terug slaan, zonder dat je al je tekst kwijt bent.

Ik geloof dat ik dat één van de meest plezierige aanpassingen vind.

Met de nieuwe indeling kan ik inmiddels mijn leesbrilletje weer opbergen (hoewel), het is mooi en ruim van opzet.

Op een tablet worden de voordelen van het nieuwe design snel duidelijk; daar lijkt het idd ideaal voor. Op een 19" scherm dat ik gebruik voor mijn desktop - ideaal bijv om 2p. tekst naast elkaar te bekijken of meerdere resized windows - is het nog steeds erg veel wit, een groot lettertype - sommigen kunnen zelfs hun leesbril opbergen

Ontwerp lijkt afgestemd op de minder textueel ingestelden; hou je van tekst, moet je met nieuw veel scrollen. Handig is wel dat je op een groot scherm nu de witvlakken kunt gebruiken voor het plakken van post-it's als reminder voor te beantwoorden pm's.
Opvallend ook dat eeniegelijk hier opeens verstand lijkt te hebben van informatie-ergonomie en de looks 'n feel van een user interface. Overigens wel chapeau voor het openstellen/aanmoedigen van feedback van de user community.

Mjuman schreef:
Overigens wel chapeau voor het openstellen/aanmoedigen van feedback van de user community.

Hierna komt vast weer een reactie, "jammer dat er niets mee gedaan wordt"

Waar het vorige design inderdaad grote monitoren als uitgangspunt nam (de latere tablets en telefoons moesten zich maar zien te redden) was nu de tablet inderdaad ook een belangrijke graadmeter. Gezien de bewegingen in de markt (steeds meer tablets en andere kleine schermen, steeds minder desktop computers) vind ik dit gerechtvaardigd. Het design moet weer 5 jaar mee.

Ik vind persoonlijk het huidige design meer dan prima, ook op een grote monitor. Ik kan echter begrijpen dat als je de huidige lettergrootte/informatiedichtheid goed vindt, je deze aanpassing een verslechtering vindt. Dat vind ik natuurlijk jammer, maar het is nu eenmaal zo dat elke verandering voor- en tegenstanders heeft.

Op de desktop heb je in ieder geval de luxe om met een kleine toetsaanslag (ctrl/cmd, in combinatie met het "min" teken) je de letters naar wens wat kleiner kunt maken. Een luxe die je andersom op een tablet niet hebt.

Dit gaat niet helemaal goed. Het resultaat van klikken op het label 'Arts & Crafts'.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/854/cdwy.jpg

Ja bekend punt, heb het op de "normale" lijst staan voor na vrijdag

Zo, voor het eerst het nieuwe design op mijn smartphone te zien en dat is echt een gigantische verbetering. Dikke duimen omhoog!

Bij het zoeken op overige gegevens heb je een lijstje albumtypen (normaal, live, etc). het laatste type is verzamel (oud), maar het woordje (oud) staat aan het begin van de volgende regel. Dit is zowel bij Firefox als IE11. Zie plaatje:
Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Vraagje m.b.t. het nieuw design in smartphone (Android): met de menu-knop kun je naar "mijn updates" en dan worden "mijn updates m.b.t. albums" geopend maar hoe kom je in "mijn updates m.b.t. forumtopics"? Het lijkt er op dat dit niet kan.

Mobiele versie is een zeer goede verbetering t.o.v. De oude versie veel duidelijker

Salvadore schreef:
Vraagje m.b.t. het nieuw design in smartphone (Android): met de menu-knop kun je naar "mijn updates" en dan worden "mijn updates m.b.t. albums" geopend maar hoe kom je in "mijn updates m.b.t. forumtopics"? Het lijkt er op dat dit niet kan.
Daar mist inderdaad nog iets, bedankt

Njal schreef:
Bij het zoeken op overige gegevens heb je een lijstje albumtypen (normaal, live, etc). het laatste type is verzamel (oud), maar het woordje (oud) staat aan het begin van de volgende regel. Dit is zowel bij Firefox als IE11. Zie plaatje:
Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting
staat inderdaad niet zo netjes, maar ook niet echt een bug. Zal wellicht later nog eens kijken

Kom nog heel even terug op het wit. Het wit is niet storend op zich, maar wel icm met deze kleuren omdat zij ook allemaal fel zijn. Op Google of Wikipedia is wit de enige écht felle kleur en word puur zwart alleen voor tekst gebruikt, waardoor het niet storend is. Overdag is het overigens niet erg merk ik nu, maar 's avonds laat of 's ochtends vroeg vind ik het wel een beetje vervelend.

Alternatieve stylesheets (of een nachtmodus oid) lijken mij echter te veel van het goede, al zou ik best interesse hebben om daar iets mee te doen. Gebruikers die er zich op dit moment echt aan storen kan ik Stylish aanraden (is er ook voor Firefox). Wel een beetje CSS kennis nodig om het voor elkaar te krijgen. Als er vraag naar is kan ik wel het alternatief met meer verzadiging van mijn screenshot ergens uploaden.

sxesven
Die wil ik wel

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.