MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
top 10 staat onder jouw avatar (rechts boven) menu = mijn musicmeter (jouw musicmeter) en top 10.

Ach het nieuwe design is wel mooier (nog steeds veel te wit , ik zie mijn windows slider nauwelijks) maar het oude handiger etc.
Misschien is het gewenning.
Als wij over een maand of wat nood gedwongen weer terug gaan naar het oude vertrouwde design, zullen er ook wel weer users mopperen

Mooi verfrissend en modern design. Op al mijn Apple apparatuur ziet het er gelikt, overzichtelijk en prettig leesbaar uit. Complimenten

Ben zeker niet negatief tov verandering in layouts ed. Maar ik heb ook moeite om me hieraan aan te passen. Bij het vorige design werd er mee gespeeld met kleurcontrasten tussen de berichten van de verschillende gebruikers waardoor het overzichtelijker werkte. Een volledig witte achtergrond ziet er misschien wel mooi uit, maar gebruiksvriendelijk is dit (nog?) niet. Veel fonts zijn naar mijn mening ook te groot genomen. 16 of 18 pt? Da's echt niet nodig. Oma en opa kijken heus niet mee.

Verder: mooie prestatie en hoedje af voor diegenen die zich hier mee bezig houden!

Ik mis de optie "nieuw bericht" bij forumtopics. Wellicht was deze al eerder verdwenen, maar vind het wel onhandig dat je nu per se naar de laatste post van een topic moet navigeren voor je een bericht achter kunt laten.

Ben verder blij dat we nu definitief over zijn op het nieuwe design, want vond het wel onhandig dat de eerste pagina steeds in het oude design werd geopend. Merk dat ik het wel prettig vind dat er buiten de tekst die je leest weinig afleiding is van kleurtjes, etc. Al vind ik het vooral bij inhoudelijkere topics waar veel te lezen valt prettig.

Ik raak intussen wel gewend aan het wit merk ik. Verder snap ik alleen niet waarom de standaardinstellingen van die enorme lettertypes hebben. Dit is de enige website waar ik mijn zoom niet op 100 maar op 90 procent heb staan. Maar eerlijk is eerlijk, dan ziet het er ook gewoon echt goed uit.

Mooi, strak design. Toch enkele puntjes van kritiek. Het lijkt alsof de knoppen af en toe moeten laden, dan wacht ik even en dan komt het uitklapmenu. Dat is punt 2, want als je met de cursor tussen de knoppen door gaat, of onder of bovenlangs, verdwijnt het menu soms volledig, moet je weer terug naar af. Bij de vorige site stond alles links, altijd, op elke pagina. Soms ga ik met mijn muis naar een button, dan wil ik naar rechts gaan om naar bijvoorbeeld updates > Gebruikers te gaan, maar dan pakt hij nog niet, eerst wachten, muis iets naar beneden, horizontaal bewegen naar Gebruikers en klikken. Per actie. Uitklappen, wachten, zoeken, bewegen. Op de vorige site kon dit op de automatische piloot, alles had een vast plekje, waar je per dag tientallen keren op drukte. Even hops naar de rotatielijst, hops, updates, hops top 10, nu kost het meer tijd en moeite. Waarom geen vaste plek voor belangrijke knoppen? Nu klapt de site elke keer een centimeter naar beneden en naar boven per actie.

De fontgrootte is me ook wat groot. Ook is er inderdaad minder contrast en overzicht. Volgens mij was er op de oude site meer lichtblauw en wit wat elkaar afwisselde. Dat ligt niet aan de instellingen, het is door de opening links en rechts van de tekstblokken meer open en, voor mij, minder overzichtelijk. Ook vind ik de avatar wat ver van de gebruikersnaam afstaan.

Al met al een frisse en moderne uitstraling, maar zelfs na dagen gebruik soms wat frustrerend. Zeker omdat ik vaak dagelijks zeker een uur op deze site zit. Geen commentaar, meer heimwee. Zeker complimenten voor degene die hier mee bezig is, want er is ontzettend veel verbeterd of doorgevoerd wat goed is. De onderkant van de website is strak en sterk. Nog steeds mijn meest bezochte en favoriete site.

Urbanoetang schreef:
Kom nog heel even terug op het wit. Het wit is niet storend op zich, maar wel icm met deze kleuren omdat zij ook allemaal fel zijn. Op Google of Wikipedia is wit de enige écht felle kleur en word puur zwart alleen voor tekst gebruikt, waardoor het niet storend is. Overdag is het overigens niet erg merk ik nu, maar 's avonds laat of 's ochtends vroeg vind ik het wel een beetje vervelend.

Alternatieve stylesheets (of een nachtmodus oid) lijken mij echter te veel van het goede, al zou ik best interesse hebben om daar iets mee te doen. Gebruikers die er zich op dit moment echt aan storen kan ik Stylish aanraden (is er ook voor Firefox). Wel een beetje CSS kennis nodig om het voor elkaar te krijgen. Als er vraag naar is kan ik wel het alternatief met meer verzadiging van mijn screenshot ergens uploaden.

Na een aantal PM's hierop te hebben ontvangen heb ik hier mijn stylesheet voor MuMe geüpload: MuMe Minder fel - Themes and Skins for Musicmeter - userstyles.org

Zitten ook een aantal extra'tjes bij (zoals berichten over de gehele breedte en stemmen zonder popup). Deze kun je echter met wat geknutsel gemakkelijk verwijderen, aangezien ik bij elke aanpassing gecomment heb waar de code voor is. Kwestie van dat stukje code weghalen dus!

Heb het niet heel uitvoerig getest, dus als je vragen of suggesties hebt stuur je maar een PM.

Het cheerleadertje is nog niet helemaal verdwenen! Als je typt en op voorbeeld klikt kan je, puur voor de nostalgie, haar nog eens terugzien!

Velen van jullie hebben de zoom op 90% staan, ben ik de enige die hem juist vergroot heeft ik heb hem op 125% (overigins stond de oude lay-out ook al groter op 110%)

In de versie "volledige website" kun je binnen een topic zoeken op bericht/gebruiker.

Op de smartphone (Android) is die functie er niet (staat in de webversie naast aantal berichten)

herman schreef:
Ik mis de optie "nieuw bericht" bij forumtopics. Wellicht was deze al eerder verdwenen, maar vind het wel onhandig dat je nu per se naar de laatste post van een topic moet navigeren voor je een bericht achter kunt laten.
Ik sorteer mijn berichten altijd van nieuw naar oud. Dan staat het berichtenvak gewoon bovenaan. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je niet zomaar wilt overschakelen om een andere berichtvolgorde.

dix
Zonder bewegende smileys is het een beetje een dooie boel geworden. Voor de rest OK al heb ik moeite met de scroll-menu's, bijvoorbeeld bij toplijsten uit een specifiek jaar.

De bewegende smileys zijn er nog steeds hoor:
(afbeelding)
Niet meer als smiley, wel als afbeelding. Dus mocht je ze echt heel erg missen, dan is er nog steeds een uitweg.

Maar wel jammer dat je in de berichten bij albums geen afbeeldingen kan plaatsen.

http://imageshack.com/a/img15/5912/l52f.gif

Dat kon sowieso al niet toch?

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik sorteer mijn berichten altijd van nieuw naar oud. Dan staat het berichtenvak gewoon bovenaan. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je niet zomaar wilt overschakelen om een andere berichtvolgorde.

Nee, dat lijkt me erg onhandig. De krant lees ik ook van boven naar beneden.

Bij mijn krant online staan nieuwe berichten nochtans ook bovenaan.

Maar de discussie over wat het makkelijkst is op MusicMeter is al gevoerd. Conclusie was dat slimmeriken zoals stoepkrijt en ikzelf minder kilometers moeten scrollen om evenveel te lezen.

Ponty Mython
Voor mensen die de site te groot vinden:

CTRL-toets inhouden en 1x naar beneden scrollen op je muis.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden met het nieuwe design. Het lijkt er op dat deze vooral is gemaakt om de site makkelijker navigeerbaar te maken per smartphone. Je moet als site uiteraard met je tijd mee. Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die graag op hun telefoon of pad door MuMe bladeren, maar voor de PC gebruiker is het nieuwe design een achteruitgang. Het scherm is te wit. Doet pijn aan mijn ogen zelfs. Het fijne kleurenpallet met wat subtielere blauw en grijs tinten is vervangen voor meedogenloos wit, blauw en zwart. Jammer. Alles is ook onnodig groot als je op je PC door de site browst. Nogmaals, op de smartphone zal alles vast gebruiksvriendelijker zijn, vandaar dat de lettertypes en plaatjes groter moesten.

Toch jammer dat jullie niet gewoon een mobiele en een desktop site naast elkaar kunnen laten bestaan. Veel sites die een grote schare desktop gebruikers hebben doen het op die manier. Misschien het overwegen waard? Ik vond helemaal niets mis met het oude design. Het was erg overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en rustig aan het oog.

Dn!S schreef:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden met het nieuwe design. Het lijkt er op dat deze vooral is gemaakt om de site makkelijker navigeerbaar te maken per smartphone. Je moet als site uiteraard met je tijd mee. Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die graag op hun telefoon of pad door MuMe bladeren, maar voor de PC gebruiker is het nieuwe design een achteruitgang. Het scherm is te wit. Doet pijn aan mijn ogen zelfs. Het fijne kleurenpallet met wat subtielere blauw en grijs tinten is vervangen voor meedogenloos wit, blauw en zwart. Jammer. Alles is ook onnodig groot als je op je PC door de site browst. Nogmaals, op de smartphone zal alles vast gebruiksvriendelijker zijn, vandaar dat de lettertypes en plaatjes groter moesten.

Toch jammer dat jullie niet gewoon een mobiele en een desktop site naast elkaar kunnen laten bestaan. Veel sites die een grote schare desktop gebruikers hebben doen het op die manier. Misschien het overwegen waard? Ik vond helemaal niets mis met het oude design. Het was erg overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en rustig aan het oog.

Dit.

dix
overdosis wit is inderdaad geen pretje op PC

Het volgende komt enkel voor op 90%, dus ik snap het als hier niks mee gedaan wordt:

Het pop-upje bij het stemmen vult net wat meer in dan zou moeten. Bij 4 sterren wordt ongeveer 4,1 sterren blauw en bij 4,5 sterren wordt dat ongeveer 4,75 sterren. En verder verschijnt er ook nog een klein stukje van een zesde ster (omdat 5 sterren ongeveer 5,1 sterren blauw maakt). Hier een screenshot:

http://oi44.tinypic.com/20t1104.jpg

En als je op hetzelfde zoomniveau een bericht wijzigt gebeurt er dit:

http://oi44.tinypic.com/2h3whme.jpg

(Het tekstvak lijnt ineens helemaal uit naar links.)

Dit gebeurt overigens niet op normaal zoomniveau, dus nogmaals; ik snap het als hier niks mee gedaan wordt

tnf
Dn!S schreef:

Eens.

Ikzelf vind het oppervlakkig gezien wel mooier ogen, maar het lijkt minder overzichtelijk geworden. Een grotere letter líjkt misschien beter leesbaar, maar dat hoeft in de praktijk niet zo te zijn. Dat was me al opgevallen toen m'n tv-gids een paar weken geleden besloot dat de gegevens wel iets groter mochten worden afgedrukt, en bij MuMe blijkt groter eveneens niet beter.

Met name bij relatief lange teksten komt het nadeel hiervan naar voren. Het lijkt ook opeens veel meer scrollwerk.

Ik weet het wel, een klein detail,
maar in de chronologische rij staan de jaren '30 in onderstaande link voor de jaren '20.

http://www.musicmeter.nl/releases/full/

Yup bekende bug

woordenaar
Ik hou nooit zo van veranderingen, maar dit is er een ten goede. Weg met dat jaren nul design. En zelfs op de iPhone nu goed te lezen. Met een goede site design heb je geen app nodig.

Ik zie een kader rond de albumhoezen die er niet eerder was. Bovendien is deze niet helemaal rondom; de kaderlijn aan de rechterkant ontbreekt maar het lijkt me dat het kader sowieso niet gewenst is. (Chrome)

Op de artiestenpagina is nu een grote ruimte gereserveerd voor een eventuele foto. Met als gevolg dat je (tegen een vraagteken aankijkt en) moet scrollen voor het albumoverzicht. De meeste artiestpagina's zullen nooit een foto krijgen, dus misschien kan die gereserveerde ruimte beter weg?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:32 uur

geplaatst: vandaag om 15:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.