De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2014, 15:02 uur
Kudo's voor Jordy. Ik begin het design steeds meer te waarderen. Vooral op een tablet of smartphone is het heerlijk om de site te bezoeken. Dus missie geslaagd zou ik zeggen.
Op mijn pc surf ik op MuMe nu wel met een grote van 90%.
Op mijn pc surf ik op MuMe nu wel met een grote van 90%.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 15:21 uur
Maar ja, dan kan je de grootte voor ándere sites weer steeds aan gaan passen.
Letters ogen sowieso snel wazig als je ze op minder dan 100 % hebt staan.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 15:27 uur
tnf schreef:
Op Chrome (en Firefox meen ik ook) hoeft dat niet. Die onthoud voor jou op welke sites je hebt in-/uitgezoomd. Op MusicMeter en MovieMeter na blijft de rest van het interwebs bij mij op 100%.
Euh, nee... Op Chrome merk ik daar in ieder geval helemaal niks van.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 16:15 uur
Zou het pop-upje dat je krijgt wanneer je bij een album op 'mijn albums' klikt wat groter kunnen worden gemaakt? Nu is vast niet iedereen zo gek om tientallen mappen in zijn mijnalbums-structuur te hebben, maar ik vind het nu wel priegelen met dat kleine popupje en een kleiner lettertype dan de rest van de site.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 16:21 uur
Svendra schreef:
Op de artiestenpagina is nu een grote ruimte gereserveerd voor een eventuele foto. Met als gevolg dat je (tegen een vraagteken aankijkt en) moet scrollen voor het albumoverzicht. De meeste artiestpagina's zullen nooit een foto krijgen, dus misschien kan die gereserveerde ruimte beter weg?
Op de artiestenpagina is nu een grote ruimte gereserveerd voor een eventuele foto. Met als gevolg dat je (tegen een vraagteken aankijkt en) moet scrollen voor het albumoverzicht. De meeste artiestpagina's zullen nooit een foto krijgen, dus misschien kan die gereserveerde ruimte beter weg?
Ik vind het persoonlijk ivm consistentie wel mooi als die ruimte in ieder geval gereserveerd staat, dat de overige informatie altijd op dezelfde plek te vinden is.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 16:21 uur
Sunderland schreef:
Ik zie een kader rond de albumhoezen die er niet eerder was. Bovendien is deze niet helemaal rondom; de kaderlijn aan de rechterkant ontbreekt maar het lijkt me dat het kader sowieso niet gewenst is. (Chrome)
is dat met zoom? ik weet niet of daar iets aan kan doen, in dat gevalIk zie een kader rond de albumhoezen die er niet eerder was. Bovendien is deze niet helemaal rondom; de kaderlijn aan de rechterkant ontbreekt maar het lijkt me dat het kader sowieso niet gewenst is. (Chrome)
0
geplaatst: 19 januari 2014, 16:36 uur
Jordy schreef:
Ik vind het persoonlijk ivm consistentie wel mooi als die ruimte in ieder geval gereserveerd staat, dat de overige informatie altijd op dezelfde plek te vinden is.
Dat is waar, maar persoonlijk vind ik gebruiksvriendelijkheid nog belangrijker. Ik heb een hekel aan onnodig scrollen.

0
geplaatst: 19 januari 2014, 20:32 uur
Zou het kunnen, dat ik Mijn Albums niet kan openen omdat ik dat misschien niet op de juiste plek wil doen?
Ik krijg alleen maar een streep in beeld, als ik die optie aanklik.
Ik krijg alleen maar een streep in beeld, als ik die optie aanklik.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 20:34 uur
Teunnis schreef:
Het volgende komt enkel voor op 90%, dus ik snap het als hier niks mee gedaan wordt:
Het pop-upje bij het stemmen vult net wat meer in dan zou moeten. Bij 4 sterren wordt ongeveer 4,1 sterren blauw en bij 4,5 sterren wordt dat ongeveer 4,75 sterren. En verder verschijnt er ook nog een klein stukje van een zesde ster (omdat 5 sterren ongeveer 5,1 sterren blauw maakt). Hier een screenshot:
(afbeelding)
Het volgende komt enkel voor op 90%, dus ik snap het als hier niks mee gedaan wordt:
Het pop-upje bij het stemmen vult net wat meer in dan zou moeten. Bij 4 sterren wordt ongeveer 4,1 sterren blauw en bij 4,5 sterren wordt dat ongeveer 4,75 sterren. En verder verschijnt er ook nog een klein stukje van een zesde ster (omdat 5 sterren ongeveer 5,1 sterren blauw maakt). Hier een screenshot:
(afbeelding)
Daar kan ik helaas niets aan doen, is foutje van je browser
Over ja andere punt, misschien dat ik later nog even wat puntjes op de i ga zetten bij gezoomde browsers. Probleem is dat elke browser dat net weer wat anders doen, andere zaken hebben eerst even voorrang.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 20:56 uur
Berichten zijn iets breder gemaakt, er staat nu net zo veel tekst op 1 regel als in het oude design.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 19 januari 2014, 21:28 uur
Hier staat een foto, afkomstig van wiki commons, toch zie ik er geen (in Firefox):
Alexandre Desplat
Alexandre Desplat
0
geplaatst: 19 januari 2014, 21:46 uur
Simon Smith schreef:
Hier staat een foto, afkomstig van wiki commons, toch zie ik er geen (in Firefox):
Alexandre Desplat
Alexandre Desplat
De afbeelding werkt niet meer: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alexandre_Desplat_09.jpg
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 19 januari 2014, 22:02 uur
Aha, dat kan dus ook, bedankt. Zou een automatische melding niet mogelijk zijn, wanneer een afbeelding is verdwenen?
0
geplaatst: 19 januari 2014, 22:55 uur
Dn!S schreef:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden met het nieuwe design. Het lijkt er op dat deze vooral is gemaakt om de site makkelijker navigeerbaar te maken per smartphone. Je moet als site uiteraard met je tijd mee. Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die graag op hun telefoon of pad door MuMe bladeren, maar voor de PC gebruiker is het nieuwe design een achteruitgang. Het scherm is te wit. Doet pijn aan mijn ogen zelfs. Het fijne kleurenpallet met wat subtielere blauw en grijs tinten is vervangen voor meedogenloos wit, blauw en zwart. Jammer. Alles is ook onnodig groot als je op je PC door de site browst. Nogmaals, op de smartphone zal alles vast gebruiksvriendelijker zijn, vandaar dat de lettertypes en plaatjes groter moesten.
Toch jammer dat jullie niet gewoon een mobiele en een desktop site naast elkaar kunnen laten bestaan. Veel sites die een grote schare desktop gebruikers hebben doen het op die manier. Misschien het overwegen waard? Ik vond helemaal niets mis met het oude design. Het was erg overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en rustig aan het oog.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden met het nieuwe design. Het lijkt er op dat deze vooral is gemaakt om de site makkelijker navigeerbaar te maken per smartphone. Je moet als site uiteraard met je tijd mee. Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die graag op hun telefoon of pad door MuMe bladeren, maar voor de PC gebruiker is het nieuwe design een achteruitgang. Het scherm is te wit. Doet pijn aan mijn ogen zelfs. Het fijne kleurenpallet met wat subtielere blauw en grijs tinten is vervangen voor meedogenloos wit, blauw en zwart. Jammer. Alles is ook onnodig groot als je op je PC door de site browst. Nogmaals, op de smartphone zal alles vast gebruiksvriendelijker zijn, vandaar dat de lettertypes en plaatjes groter moesten.
Toch jammer dat jullie niet gewoon een mobiele en een desktop site naast elkaar kunnen laten bestaan. Veel sites die een grote schare desktop gebruikers hebben doen het op die manier. Misschien het overwegen waard? Ik vond helemaal niets mis met het oude design. Het was erg overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en rustig aan het oog.
Volledig mee eens.
Ik vrees dat het aantal Smartphone gebruikers in deze zoals wel vaker ook gewoon overschat wordt in een geforceerde poging om "mee te zijn met de tijd" (waardoor 90 % van de sites tegenwoordig last heeft van inspiratieloos eenheidsworst-design maar dat is een andere discussie). MuMe is eerder iets dat ik ga checken op een stationaire PC in een context dat ik er meer dan 2 minuten tijd voor heb in plaats van iets waar in tussendoor naar ga surfen op m'n smartphone terwijl ik op de bus sta te wachten.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 00:30 uur
In De Site > Algemeen > mijn updates:
Hi, ik ben voor het eerst op de vernieuwde site. Ziet er mooi uit, alleen kan ik niet naar Mijn Updates. Die knop in het menu Updates doet niks. Dat lijkt me niet de bedoeling dus hoe kan dat?
groee
bertus
Hi, ik ben voor het eerst op de vernieuwde site. Ziet er mooi uit, alleen kan ik niet naar Mijn Updates. Die knop in het menu Updates doet niks. Dat lijkt me niet de bedoeling dus hoe kan dat?
groee
bertus
0
geplaatst: 20 januari 2014, 01:38 uur
Door dat eigen icoon voor 'typ bericht' denk ik altijd een split-second dat ik al eerder iets gepost heb
0
geplaatst: 20 januari 2014, 06:09 uur
dix schreef:
Door dat eigen icoon voor 'typ bericht' denk ik altijd een split-second dat ik al eerder iets gepost heb
Ha, inderdaad. Dat heb ik ook.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 06:51 uur
Morinfen schreef:
Ik vrees dat het aantal Smartphone gebruikers in deze zoals wel vaker ook gewoon overschat wordt in een geforceerde poging om "mee te zijn met de tijd" (waardoor 90 % van de sites tegenwoordig last heeft van inspiratieloos eenheidsworst-design maar dat is een andere discussie).
Ik vrees dat het aantal Smartphone gebruikers in deze zoals wel vaker ook gewoon overschat wordt in een geforceerde poging om "mee te zijn met de tijd" (waardoor 90 % van de sites tegenwoordig last heeft van inspiratieloos eenheidsworst-design maar dat is een andere discussie).
Op m'n eigen site heb ik een paar maanden een responsive design getest.
Resultaat: Het percentage bezoekers met een smartphone kwam uiteindelijk ongeveer op de 5 % uit. Dat was niets meer dan drie maanden eerder.
Inmiddels is 'ie weer 'gewoon'.

0
geplaatst: 20 januari 2014, 09:29 uur
Jordy schreef:
is dat met zoom? ik weet niet of daar iets aan kan doen, in dat geval
Dat is idd op 90%. Bij 100% zie ik een volledig kader.is dat met zoom? ik weet niet of daar iets aan kan doen, in dat geval
Is het mogelijk om het kader weg te halen? Niet om het onvolkomendheidje te verhelpen maar geen kader kan ook mooier zijn!?
0
geplaatst: 20 januari 2014, 10:23 uur
Kader is juist op veler verzoek togevoegd
ivm posters en hoezen met witte randen / achtergrond
ivm posters en hoezen met witte randen / achtergrond
0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:20 uur
De nieuwe mobiele website is ook erg knap! Alleen vind ik het vervelend dat het beeld iets groter is dan mijn scherm. De tekst past zich aan aan mijn schermgrootte, maar de kadertjes en menubalken zijn breder dan mijn scherm. Als ik dan gewoon even uitzoom past het zich mooi aan aan mijn schermgrootte en ziet het er veel properder uit. Maar 't is vervelend dat ik dat iedere keer moet doen als ik van pagina verander.
Ik heb een redelijk oude smartphone met een klein scherm (3.2") (HTC Wildfire), dus het ligt vast daaraan. Maar 't is best vervelend.
Ik heb een redelijk oude smartphone met een klein scherm (3.2") (HTC Wildfire), dus het ligt vast daaraan. Maar 't is best vervelend.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 16:00 uur
De minimumbreedte die gehanteerd wordt is 320 pixels inderdaad, dat is al aan de lage kant. Dacht dat dat bij de vorige versie ook al was 

0
geplaatst: 20 januari 2014, 16:39 uur
Jordy schreef:
De minimumbreedte die gehanteerd wordt is 320 pixels inderdaad, dat is al aan de lage kant. Dacht dat dat bij de vorige versie ook al was
Dat is mogelijk. Bij de vorige versie gebruikte ik altijd de volledige versie van de site met een minibrowser. Dat is met mijn gsm vlotter werken dan de mobiele site. Dat zal met het nieuwe design dus waarschijnlijk niet veranderen.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 16:55 uur
Dat kan nog jaren duren (hoop ik). HTC Wildfire: traag, maar onbreekbaar.

Ik heb nog een vraagje mbt. tekst gemarkeerd als spoiler:
Het is handig dat deze tekst nu zichtbaar gemaakt kan worden door erop te klikken. Zou het niet ook mogelijk kunnen zijn om het weer onzichtbaar te maken door nogmaals te klikken? Als nu iemand per ongeluk een spoiler aanklikt moet hij refreshen om het weer onzichtbaar te maken..
En waarom kunnen spoilers in quotes niet zichtbaar gemaakt worden door erop te klikken?
0
geplaatst: 20 januari 2014, 20:19 uur
Moet nog erg wennen aan het nieuwe design. Zo kom ik er maar niet achter hoe ik mijn rotatielijst moet bijwerken.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 20:23 uur
wibro schreef:
Moet nog erg wennen aan het nieuwe design. Zo kom ik er maar niet achter hoe ik mijn rotatielijst moet bijwerken.
Met de muis op je avatar gaan staan (rechtsboven), dan op 'Rotatielijst' klikken en dan linksboven ergens 'Bewerken'.Moet nog erg wennen aan het nieuwe design. Zo kom ik er maar niet achter hoe ik mijn rotatielijst moet bijwerken.
* denotes required fields.