De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 15 november 2016, 21:16 uur
Eerder kon ik via deze url, zien waarop ik had gestemd dit jaar.
https://www.musicmeter.nl/user/24247/votes/2016
Nu staat er echter dit: "Er zijn geen stemmen gevonden." Heb ik een update gemist?
Nu staat er echter dit: "Er zijn geen stemmen gevonden." Heb ik een update gemist?
0
geplaatst: 15 november 2016, 21:19 uur
Zelfde hier. Lijkt me geen update, eerder een abusievelijke downgrade.
Geldt trouwens niet alleen voor 2016 maar voor elk jaar dat je daar invult.
Geldt trouwens niet alleen voor 2016 maar voor elk jaar dat je daar invult.
0
geplaatst: 16 november 2016, 18:01 uur
Is het een goed idee om bij de toplijsten van de decennia een bepaald minimaal aantal stemmen eis te stellen voordat een album in de lijst wordt opgenomen? Als het een top album van een decennium is moet het toch wel bij een minimaal aantal mensen bekend zijn toch? Die lijsten van de decennia vind ik nu niet representatief.
0
geplaatst: 16 november 2016, 18:05 uur
PeterC86 schreef:
Is het een goed idee om bij de toplijsten van de decennia een bepaald minimaal aantal stemmen eis te stellen voordat een album in de lijst wordt opgenomen? Als het een top album van een decennium is moet het toch wel bij een minimaal aantal mensen bekend zijn toch? Die lijsten van de decennia vind ik nu niet representatief.
Die minimumeis is er al. Die ligt bij 20 stemmen. Dus het is zeker een goed idee
. Je kunt het er natuurlijk over hebben of 20 stemmen al voldoende representatief is... 
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 16 november 2016, 21:57 uur
Als ik in een lijstje met album met de cursor over een bepaald album ga, dan komt er een pop-up van dat album. Alleen bij verzamelalbums (met verschillende artiesten) gebeurt dat niet en volgens mij was dat voorheen wel zo. Ik gebruik Firefox.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 november 2016, 06:55 uur
Klein probleempje bij het bekijken van mijn "Albumlijsten", dit lukt niet via zweven boven eigen avatar rechtsboven en klikken op "Albumlijsten" want scherm blijft leeg. Dit lukt momenteel enkel via klikken op eigen avatar rechtsboven en "Lijsten".
Edit: Firefox en Windows 10.
0
geplaatst: 17 november 2016, 08:57 uur
Bonk schreef:
Die minimumeis is er al. Die ligt bij 20 stemmen. Dus het is zeker een goed idee
. Je kunt het er natuurlijk over hebben of 20 stemmen al voldoende representatief is...
Wellicht stamt dat aantal uit de begintijd van de site? 60 lijkt mij nu meer een representatief aantal als ik naar de lijsten kijk. Ook als ik naar de toplijsten per jaar kijk. Per genre is wellicht een ander verhaal, omdat blues op deze site bijvoorbeeld niet populair is. Maar de beheerders hebben natuurlijk een beter inzicht in de totaalcijfers. @Beheerders willen jullie een aanpassing van het minimaal aantal stemmen dat een album nodig heeft om in een toplijst te verschijnen overwegen?
0
geplaatst: 17 november 2016, 09:21 uur
Simon Smith schreef:
Als ik in een lijstje met album met de cursor over een bepaald album ga, dan komt er een pop-up van dat album. Alleen bij verzamelalbums (met verschillende artiesten) gebeurt dat niet en volgens mij was dat voorheen wel zo. Ik gebruik Firefox.
Was mij ook opgevallen maar met Opera browser
0
geplaatst: 17 november 2016, 09:51 uur
PeterC86 schreef:
Wellicht stamt dat aantal uit de begintijd van de site? 60 lijkt mij nu meer een representatief aantal als ik naar de lijsten kijk. Ook als ik naar de toplijsten per jaar kijk. Per genre is wellicht een ander verhaal, omdat blues op deze site bijvoorbeeld niet populair is. Maar de beheerders hebben natuurlijk een beter inzicht in de totaalcijfers. @Beheerders willen jullie een aanpassing van het minimaal aantal stemmen dat een album nodig heeft om in een toplijst te verschijnen overwegen?
(quote)
Ik ben ook voorstander van het verhogen van dat minimum van 20 maar slechts naar 25 of 30.
Het aantal stemmen hoeft trouwens niets te zeggen over de kwaliteit van een album, er zijn genoeg top-albums met minder dan 10 stemmen.
Verhogen naar 60 stemmers dan zouden de lijsten mogelijk gezien worden als een populariteitsoverzicht, ook vermoed ik dat dan mogelijk albums met een "lagere" kwaliteit hoger eindigen in de lijsten.
0
geplaatst: 17 november 2016, 18:05 uur
Rotatielijst: "Deze lijst is geldig tot zaterdag 19 november"
Zou die datum liever zien op mijn overzichtspagina van/bij mijn profiel in het betreffende deel.
Aangezien een bezoek aan de rotatielijst automatisch in edit-mode start en je daar terecht komt als het noodzakelijk is, maar dat weet je pas bij het bezoeken ervan of als je een melding hebt ontvangen, extra geklik, extra pagina opvragen, eigenlijk onnodig. De meldingen zouden dan in theorie achterwege gelaten kunnen worden. In elk geval minder vaak verstuurd hoeven te worden.
Zou die datum liever zien op mijn overzichtspagina van/bij mijn profiel in het betreffende deel.
Aangezien een bezoek aan de rotatielijst automatisch in edit-mode start en je daar terecht komt als het noodzakelijk is, maar dat weet je pas bij het bezoeken ervan of als je een melding hebt ontvangen, extra geklik, extra pagina opvragen, eigenlijk onnodig. De meldingen zouden dan in theorie achterwege gelaten kunnen worden. In elk geval minder vaak verstuurd hoeven te worden.
0
geplaatst: 17 november 2016, 19:46 uur
E40 schreef:
Met chrome verschuift de menubalk mee bij het scrollen.
Dat is volgens mij al een paar jaar zo.Met chrome verschuift de menubalk mee bij het scrollen.
1
geplaatst: 17 november 2016, 19:47 uur
PeterC86 schreef:
(quote)
Het staat op de wensenlijst om dat minimum aantal automatisch te bepalen op basis van het aantal stemmen (bv. per land een ander minimum).
0
geplaatst: 17 november 2016, 19:48 uur
Er gebeuren een paar vreemde dingen bij mij:
1. Toen ik inlogde, waren al mijn updates weg, pas door nog eens op 'mijn updates' te klikken, werd alles weer zoals normaal.
2. Maar dat was niet eens waar ik het meest van ging fronsen, want ik bleek plots meer dan 1000 privéberichten ontvangen te hebben, volgens het rode updateballonnetje. Wat bleek: alle berichten die ik sinds verleden jaar december verstuurde en ontving, werden opeens als vers ontvangen berichten gezien
3. Mijn avatar is verdwenen, zowel het plaatje dat links van mijn typvak staat, als het plaatje rechtsboven mijn scherm, naast de icoontjes voor meldingen en privéberichten. Op mijn profiel staat ie wel nog zoals normaal. Edit: door dit bericht te posten, is het plaatje links van de tekst teruggekeerd. In de hoek rechtsboven is ie nog altijd foetsie.
4. Bepaalde instellingen die ik al jaren zo ingesteld heb en nooit meer veranderd heb, hadden zich plots gereset ('nieuwe berichten eerst' enz...)
Mijn vraag is dus nu: zat ik per ongeluk even in een aflevering van The Twilight Zone?
1. Toen ik inlogde, waren al mijn updates weg, pas door nog eens op 'mijn updates' te klikken, werd alles weer zoals normaal.
2. Maar dat was niet eens waar ik het meest van ging fronsen, want ik bleek plots meer dan 1000 privéberichten ontvangen te hebben, volgens het rode updateballonnetje. Wat bleek: alle berichten die ik sinds verleden jaar december verstuurde en ontving, werden opeens als vers ontvangen berichten gezien
3. Mijn avatar is verdwenen, zowel het plaatje dat links van mijn typvak staat, als het plaatje rechtsboven mijn scherm, naast de icoontjes voor meldingen en privéberichten. Op mijn profiel staat ie wel nog zoals normaal. Edit: door dit bericht te posten, is het plaatje links van de tekst teruggekeerd. In de hoek rechtsboven is ie nog altijd foetsie.
4. Bepaalde instellingen die ik al jaren zo ingesteld heb en nooit meer veranderd heb, hadden zich plots gereset ('nieuwe berichten eerst' enz...)
Mijn vraag is dus nu: zat ik per ongeluk even in een aflevering van The Twilight Zone?

0
geplaatst: 17 november 2016, 19:49 uur
Sir Spamalot schreef:
Klein probleempje bij het bekijken van mijn "Albumlijsten", dit lukt niet via zweven boven eigen avatar rechtsboven en klikken op "Albumlijsten" want scherm blijft leeg. Dit lukt momenteel enkel via klikken op eigen avatar rechtsboven en "Lijsten".
Ga ik even naar kijkenKlein probleempje bij het bekijken van mijn "Albumlijsten", dit lukt niet via zweven boven eigen avatar rechtsboven en klikken op "Albumlijsten" want scherm blijft leeg. Dit lukt momenteel enkel via klikken op eigen avatar rechtsboven en "Lijsten".
0
geplaatst: 17 november 2016, 19:51 uur
Tenzij meer mensen dit problemen hebben (ook nu nog) dan denk ik dat je net even precies op een ongelukkig moment de site bezocht. Ik heb veel wijzigingen doorgevoerd een paar minuten geleden.
Even uitloggen/inloggen zou eventuele resterende problemen moeten verhelpen.
0
geplaatst: 17 november 2016, 20:17 uur
Bij mij sinds eergisteren , eerder nooit geen problemen mee gehad , ik gebruik dan maar een andere browser voor MuMe.
0
geplaatst: 17 november 2016, 23:44 uur
Hier gaat het niet helemaal goed, onderaan de pagina staat nog een keer de bandnaam in het groot.
Electric Wizard
Electric Wizard
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2016, 14:22 uur
Als ik nu door de recensies (pardon: meningen) van een gebruiker blader, staan daar alleen de albumtitels vermeld en niet de artiesten.
0
geplaatst: 18 november 2016, 16:05 uur
Bij albums was er altijd een onderkopje 'recent' naast 'nieuw deze week', 'verwacht' en 'overzicht'. Maar die kan ik nu niet meer vinden. Is die gewoon verdwenen of ergens anders naartoe verhuist?
0
geplaatst: 18 november 2016, 16:48 uur
Misterfool schreef:
Probleem is een soort van opgelost, maar waar je voorheen een lijst kreeg met de album gesorteerd op stem (laagste gewaardeerde bovenaan en verder naar onder steeds hoger) is het nu alfabetisch. Geen idee wie daar op zit te wachten, maar ik in elk geval niet. Ik gebruik die functie eigenlijk vooral voor het samenstellen van allerhande jaarlijsten dus het was fijn dat alles naar score gesorteerd stond. Is er een specifieke reden om het nu alfabetisch te rangschikken? Voor mij heeft deze functie nu in elk geval geen nut meer, dus had net zo goed niet gefixt kunnen worden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.