MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
ik denk het niet, kun je svp een voorbeeld geven

Mick Jagger bij de Rolling Stones

Ik zal naar die tijdsduur kijken. Gaat dat met die sterren nu nog steeds fout?

Wat mij betreft gaat het weer goed. Even getest met albums zonder stem en met stem.

Njal schreef:
Mick Jagger bij de Rolling Stones
okee opgelost volgens mij

Joezer49263
Van deze artiest staan totaal 15 albums op de site, maar bij INFORMATIE staat : Er staan 12 albums van deze artiest op Musicmeter. Geen idee waarom dit niet aansluit (?).

Kwam gisteren ook een soortgelijke fout tegen bij een andere artiest, maar helaas ben ik die nu net even kwijt.

Ik denk dat er ergens een bugje zit bij het samenvoegen van artiesten die onder een alias werken. Als er dan later een nieuw album wordt toegevoegd, wordt het volgens mij wel weer goed (correct) berekend.

Ik zal binnenkort een keer voor alle artiesten deze tellertjes opnieuw berekenen.

kistenkuif
Jordy schreef:
Gaat dat met die sterren nu nog steeds fout?

Helemaal in orde. Dank je wel!

Nog iets opvallends:
Als je naar een artiestenpagina gaat b.v. the Rolling Stones. Klik nu op de naam één van de leden, b.v. Charlie Watts. Je gaat nu niet meer naar de informatiepagina van Charlie Watts maar naar zijn berichtenpagina (waar verder niks op staat).

Vanaf Win Vista PC met diverse browsers geen probleem maar van W10 met Opera weer die vervelende bug dat de cookie-melding niet verdwijnt bij de eerste keer laden van de site, na een page-refresh dus wel weg te klikken.

Bovendien wilde de site op een bepaald moment circa een half uur geleden niet meer laden, kon geen post plaatsen, dat verdween dus naar schonen van cache maar toen dus nu deze andere bug hierboven. Deze variant van niet laden / oneindig zoeken van de site heb ik niet eerder meegemaakt.

Nog iets, als ik op een artiestennaam klik dan ga ik nu naar de berichten tab op de pagina van die artiest en niet naar de Informatie tab. Maar weer niet als dat vanaf hier https://www.musicmeter.nl/release gebeurd, daar is het nog steeds 'normaal'.

Dat klopt inderdaad niet.

Het lijkt erop dat er ook een bug verdwenen is.

Op W10 met Opera wilde het regelmatig voorkomen dat als er post bewerkt wordt dat het voorbeeld venster niets liet zien.

Edit: Nog eens testen! Yep ook bij deze edit gaat het goed.

Casartelli (moderator)
Twee opmerkelijke zaken op dit moment:

1. Ik heb een pm-notificatie waar ik - na het lezen van de pm en verder musicmeteren - niet vanaf kom

2. De forumupdates staan netjes als nieuw gemarkeerd sinds mijn laatste login (circa 18.15 eerder vandaag). De albumupdates hebben echter een veel nieuwere grens (de aloude bug die i.e.g. in Chrome van tijd tot tijd helaas op blijft spelen)

1. Ik heb een pm-notificatie waar ik - na het lezen van de pm en verder musicmeteren - niet vanaf kom
Idem voor "meldingen" (iemand die je tagt/quote/bericht leuk vindt)

Het '1-tje' verdwijnt, maar als je naar een nieuwe pagina gaat, komt 'ie terug.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
2. De forumupdates staan netjes als nieuw gemarkeerd sinds mijn laatste login (circa 18.15 eerder vandaag). De albumupdates hebben echter een veel nieuwere grens (de aloude bug die i.e.g. in Chrome van tijd tot tijd helaas op blijft spelen)
We zijn een half uur (en niet uitgelogd verder) en op de albumupdates staan ook alle topics van binnen dat halve uur als 'gelezen'. Misschien is hiermee nog iets te achterhalen waarmee het grotere probleem (alles als gelezen gemarkeerd direct na inloggen) opgelost kan worden?

Denk dat dit te maken heeft met wijzigingen die ik net heb gedaan

ik ga even kijken

Casartelli (moderator)
En het lijkt allebei verholpen!

Casartelli (moderator)
Ik heb net bij dit album een correctie ingediend: track 11 heeft een liggend streepje in de titel en dat was derhalve foutief als een Artiest - Titel geïnterpreteerd. Ik krijg net een notificatie van sheep67 dat mijn correctie goedgekeurd is... en wie schetst mijn verbazing: het staat er nog steeds als Artiest - Titel.

Loopt er ergens een autocorrectie mee?

Casartelli (moderator)
En nu ik toch in de zeur-, pardon, feedback-modus zit: het aan- en uitvinken van favoriete tracks loopt ook nog niet echt jofel. Als je nummer A wilt uitvinken, moet je soms een keer extra klikken (en dan blijkt na opslaan dat je iets anders opgeslagen hebt dan je dacht), soms reageert nummer B op je klik op nummer A, etc.

Nou, sterker nog: je had het niet aangepast in de tracklist. Eigenlijk moeten afkeuren maar ik heb het zelf even veranderd. Maar niet gelukt dus. Zal even kijken voor je.

Casartelli

Edit: Mijn excuses.... ik had een foutje gemaakt (de woorden hierboven trek ik in)

Alle begin is moeilijk John

Njal schreef:
Nog iets opvallends:
Als je naar een artiestenpagina gaat b.v. the Rolling Stones. Klik nu op de naam één van de leden, b.v. Charlie Watts. Je gaat nu niet meer naar de informatiepagina van Charlie Watts maar naar zijn berichtenpagina (waar verder niks op staat).

Ik zie dat dit is opgelost, maar het omgekeerde geval nog niet goed gaat. Als je op de pagina van Charlie Watts staat, en bij groepen/samenwerkingen op Rolling Stones klikt, kom je op de berichtenpagina terecht, niet op de informatiepagina.

okee zal ik ook even naar kijken

Jordy schreef:
Dat laatste is een leuk idee inderdaad, zal het op de wensenlijst zetten

Dat eerste kan ik even niet nabootsen, op welke link bij welke artiest klik je precies?

Ik had het bij Paul de Leeuw (https://www.musicmeter.nl/artist/10451/info/), waarbij het ging om dit menu op de pagina:

Stemtabel | Toevoegen aan mijn albums | Toevoegen aan mijn updates

Toevoegen aan mijn updates gaf aan dat het was gelukt, maar ik zie geen enkel album terug in mijn lijst met updates. Toevoegen aan mijn albums opent een pop-up-kadertje, waarin ik een map kan selecteren, om deze albums (Welke albums? Ik kan namelijk nog geen albums uit de discografie selecteren) aan toe te voegen of verwijderen. Druk ik vervolgens op één map, bijvoorbeeld in bezit of nog kopen (de enige mappen die ik heb in mijn lijst), dan tikt het pop-up kadertje weer weg.

Ook de knop onderaan het pop-up kader, 'Mijn albums openen', brengt me naar een niet kloppende pagina (https://www.musicmeter.nl/my/my_albums/ en die is hier leeg). Oftewel, functie is er, maar nog niet werkend. Hier niet, althans.

(Overigens ook getest met Adblock-plugin aan en uitgezet, geen verschil.)

De muziek die ik op m'n telefoon afspeel wordt weer stilgezet als ik op MuMe een pagina open, vrij vervelend.

Samba-boy schreef:
Toevoegen aan mijn updates gaf aan dat het was gelukt, maar ik zie geen enkel album terug in mijn lijst met updates.

Waarschijnlijk om dat er geen recente berichten zijn bij die albums. Ik zal kijken of ik die restrictie weg kan halen, dat je daar alleen recente berichten ziet

Toevoegen aan mijn albums opent een pop-up-kadertje, waarin ik een map kan selecteren, om deze albums (Welke albums? Ik kan namelijk nog geen albums uit de discografie selecteren)

De gehele lijst wordt dan toegevoegd. Ik zal eens nadenken over hoe dat duiderlijk kan. Bv een mogelijkheid om albums te selecteren in een lijst (met een selecteer alles er boven). Al ben je aan de andere kant de eerste die meldt dat het niet duidelijk is.

Samba-boy schreef:
Ook de knop onderaan het pop-up kader, 'Mijn albums openen', brengt me naar een niet kloppende pagina (https://www.musicmeter.nl/my/my_albums/ en die is hier leeg). Oftewel, functie is er, maar nog niet werkend. Hier niet, althans.

Dat is inderdaad een bug, bedankt

hoi123 schreef:
De muziek die ik op m'n telefoon afspeel wordt weer stilgezet als ik op MuMe een pagina open, vrij vervelend.
Ga ik nu even naar kijken

Bij mij worden er vanaf de algemene Albums update pagina telkens een extra / toegevoegd aan de url als ik op de paginanummers klik, bijv https ://www.musicmeter.nl/album/87/info//540.

zal daar ook even naar kijken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.