MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik zal kijken of ik kan vinden waar dit aan ligt.

Bij de albums die vanaf 19.45 aan de wachtrij zijn toegevoegd, is de hoes niet meegekomen.
Als ik zelf een album toevoeg, gaat het ook mis. (Via een correctie lukt het wel alsnog)

Website was heel even erg traag na het inloggen, duurde een 10tal seconden, nu lijkt het weer normaal.

Opera/W10

Serie albums onder een artiest.... toevoegen aan Mijn Updates lukt al een poosje niet meer
En voor alle duidelijkheid;
Een album apart aanvinken voor toevoegen aan Mijn Updates werkt dus wel

bedankt, ga ik naar kijken

Jordy schreef:

Volgens mij heb je meer gedaan dan kijken
Het werkt weer ...Dank U

Het inzenden / indienen van een nieuwe release is vandaag trager dan anders...

In De Site / Algemeen / Mijn albums:

Hallo, ik ben nog niet zo lang lid van de club en ik vroeg me af wat het verschil tussen de albums die onder het kopje 'mijn albums' worden gerangschikt en die onder 'in bezit'. Voor mijn gevoel is dat hetzelfde, maar dat is wellicht onwetendheid.

Peter Willemsen schreef:
Hallo, ik ben nog niet zo lang lid van de club en ik vroeg me af wat het verschil tussen de albums die onder het kopje 'mijn albums' worden gerangschikt en die onder 'in bezit'. Voor mijn gevoel is dat hetzelfde, maar dat is wellicht onwetendheid.

"Mijn albums" is de hoofdmap. Je kan daaronder zelf nog mappen aanmaken en zelf een naam geven.

Bij mij bijvoorbeeld ziet dat er zo uit:

http://i.imgur.com/BMeTQXo.jpg

Ah, oké! Ik snap het! Bedankt Kronos.

Ik zie dat er de afgelopen tijd niemand anders iets over heeft gezegd, dus ik vraag me af of het alleen aan mij ligt, maar ik heb vandaag al bij twee albums gezien dat mijn favoriete tracks daar 'verdwenen' zijn: er staat geen enkele meer aangevinkt. Ik weet dat dat in het verleden nog wel eens gebeurde als de tracklist ingrijpend was veranderd (bijvoorbeeld vanwege de bups bonustracks van een verse heruitgave), maar daar kreeg ik ook altijd pm's over. Van beide albums is de tracklist zo te zien ook niet veranderd; ik heb ook geen pm gekregen. Is dit een bekend probleem?

Ik heb het even getest, maar het mechanisme lijkt nog te werken. Je krijgt een melding / notificatie, geen PM.

Jordy schreef:
Ik heb het even getest, maar het mechanisme lijkt nog te werken. Je krijgt een melding / notificatie, geen PM.

Bedankt voor het testen! En excusez-moi, vergissing van mijn kant wat betreft pm/notificatie, maar bij beide albums (Madvillainy en Tot Ziens, Justine Keller) is er niets veranderd aan de tracklist. Er moet een andere reden zijn, vrees ik.

Slowgaze ik ben ook af en toe verbaasd dat er bij sommige van mijn favoriete albums geen favorieten nummers aangemerkt zijn. Want meestal als ik op een album stem markeer ik meteen 1 of meerdere favoriete nummers. Maar een aantal jaren geleden was ik nog niet zo consequent en daar hou ik het voorlopig op als ze ontbreken.

Heb even snel 100 van mijn favoriete albums nagekeken en daarvan hadden er 10-15 geen favorieten aangemerkt, daarvan waren er tenminste 7 verzamelaars, heb ik meestal moeite mee om favorieten aan te merken als ik het hele album al geweldig vindt.

Verder waren er 3-5 albums waar er aan gesleuteld was, bonustracks die toegevoegd waren. De overige albums waren albums die ik lang niet naar geluisterd heb dus misschien om die reden niet gekozen heb om favorieten aan te merken. Maar dus wel een enkel album waarvan ik verwacht had dat er favorieten zouden zijn aangemerkt maar dat niet zo was... en geen reden waarom dat niet zo is.

Mijn conclusie: als er sprake is van een probleem of bug dan ééntje die sporadisch voorkomt.

Kan die pop-up die verschijnt na het indienen van een toevoeging, weer weg!

Bijzonder irritant, kan ook op de desbetreffende pagina staan waar ook als staat.. klik hier om nog één toe te voegen.

Al dat onnodige geklik... irritant.

tjongejonge

Bij de statistieken kan je aflezen hoe het gemiddelde van een plaat zich ontwikkelt heeft. Tegenwoordig kun je (blijkbaar) met je cursor op de lijn gaan staan en dan zie je op bepaalde ijkpunten hoeveel stemmen een plaat had en wat het gemiddelde destijds was.

Nu viel mij op dat het aantal stemmen altijd veel te hoog weergegeven wordt. Wat mij ook opviel was dat het aantal stemmen vaak ca. 4 keer zo hoog weergegeven wordt dan het werkelijke aantal. Wat bleek? Het aantal stemmen wordt vermenigvuldigd met het gemiddelde.

Bv. Dire Straits - Love over Gold (1982)
2676 stemmen (wordt weergegeven) / 676 stemmen (daadwerkelijke aantal) = 3,89

Nils Frahm - Wintermusik (2009)
1008 stemmen (wordt weergegeven) / 244 stemmen (daadwerkelijke aantal) = 4,13

In beide gevallen het gemiddelde van de plaat.

CHIEP (crew)
Het streepje in de titel bij releases zonder hoofdartiest is weer terug: We're All in the Same Gang (1990)

chevy93 schreef:
Bij de statistieken kan je aflezen hoe het gemiddelde van een plaat zich ontwikkelt heeft. Tegenwoordig kun je (blijkbaar) met je cursor op de lijn gaan staan en dan zie je op bepaalde ijkpunten hoeveel stemmen een plaat had en wat het gemiddelde destijds was.

Nu viel mij op dat het aantal stemmen altijd veel te hoog weergegeven wordt. Wat mij ook opviel was dat het aantal stemmen vaak ca. 4 keer zo hoog weergegeven wordt dan het werkelijke aantal. Wat bleek? Het aantal stemmen wordt vermenigvuldigd met het gemiddelde.

CHIEP schreef:
Het streepje in de titel bij releases zonder hoofdartiest is weer terug: We're All in the Same Gang (1990)

Dit album heeft " " als uitvoerende artiest (oftewel een spatie) Als je die weghaalt zal het goed moeten zijn

CHIEP (crew)
Jordy schreef:
zal ik ook even oplossen
Vreemd genoeg dus niet altijd: We're a Happy Family (2003)

zie m'n edit

CHIEP (crew)
Aha .

Waarom is er geen voetbaltopic eigenlijk? Een draadje dus alleen voor voetbal, in plaats van dat het in het sporttopic 90% van de tijd over voetbal gaat, wat de lust een beetje ontneemt het daar over andere sporten te praten....

(in theorie zou ik zelf het topic over voetbal kunnen openen, maar ben bang dat een moderator het dan samenvoegt met het sporttopic, of dat het gewoon genegeerd wordt door gebruikers.)

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Ik probeer mijn artiesten top 10 te veranderen: ik verwissel er twee van plaats, vervang er dan een door iets anders en druk op opslaan. Onder de popup "De wijzigingen zijn opgeslagen" springt hij echter weer terug naar het oude lijstje.

Lijkt een beetje in dezelfde hoek als wat panjoe hierboven schrijft.
Het is in tussentijd ook nog wel eens door anderen opgemerkt geloof ik, maar een persoonlijke lijst (in dit geval de rotatielijst) bewerken door een item van plek te verwisselen, verloopt nog niet correct. (Uiteindelijk is het gewenste resultaat wel bereikt door de betreffende items opnieuw in te voeren)

Op de zoekpagina (specifiek Zoeken op overige gegevens en Zoeken in eigen stemmen) is het niet meer mogelijk om geen land in te vullen. Er staat nu standaard Afghanistan ingevuld.

Casartelli schreef:
(quote)
Het is in tussentijd ook nog wel eens door anderen opgemerkt geloof ik, maar een persoonlijke lijst (in dit geval de rotatielijst) bewerken door een item van plek te verwisselen, verloopt nog niet correct. (Uiteindelijk is het gewenste resultaat wel bereikt door de betreffende items opnieuw in te voeren)

Ik zal daar opnieuw naar kijken

stoepkrijt schreef:
Op de zoekpagina (specifiek Zoeken op overige gegevens en Zoeken in eigen stemmen) is het niet meer mogelijk om geen land in te vullen. Er staat nu standaard Afghanistan ingevuld.

ga ik nu even naar kijken

Casartelli schreef:

Ik weet dat die bug inderdaad gespeeld heeft, maar ik dacht hem een tijdje geleden opgelost te hebben. Het lukt me nu helaas in ieder geval even niet (meer) om hem na te bootsen.

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Ik weet dat die bug inderdaad gespeeld heeft, maar ik dacht hem een tijdje geleden opgelost te hebben. Het lukt me nu helaas in ieder geval even niet (meer) om hem na te bootsen.
Ok. Ik wissel de nummers 9 en 10 in mijn toptien om. Gaat goed.

Nu probeer ik iets complexers: ik wissel de nummers 9 en 10 in mijn toptien om en vervang de nummer 10 door iets anders (ik wil dus eigenlijk mijn oude nummer 10 op nummer 9 hebben en op nummer 10 wil ik een nieuwe plaat). Als ik opslaan klik, is echter die "iets anders" op 9 terechtgekomen en staat op 10 de plaat die ik zojuist overschreven had.

Het klinkt wat gekunsteld, maar met name in de rotatielijst doe ik dat eigenlijk wel vaak zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:34 uur

geplaatst: vandaag om 02:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.