menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
Case in point: Turilli / Lione Rhapsody - Zero Gravity (2019).

De opdracht "Turilli / Lione Rhapsody" in het zoekveld levert niets op, de opdracht "Turilli Lione Rhapsody" wel (alles zonder aanhalingstekens natuurlijk). De forward slash levert een probleem op in het zoekveld rechts bovenaan.

Andere voorbeelden: Arch / Matheos, Gioeli / Castronovo en vermoedelijk het overgrote deel van splits.

Jordy (admin)
geplaatst:
Zal daar weer eens naar kijken

geplaatst:
geldt niet alleen voor de forward slash maar ook voor de dubbele punt en andere bijzondere leestekens als die niet aan een letter gekoppeld zijn.

voorbeeld :wumpscut:
Als geheel wordt wel gevonden maar als je in de balk :wum (of langer) intypt dan wordt er niets gevonden.

geplaatst:
Heb even wat hulp nodig bij deze artiestenpagina: Andy Moor

Er zijn twee muzikanten met die naam, en er staat nu een an ander door elkaar. De een is een trance DJ/producer (https://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Moor_(musician)), en de ander een lid van The Ex (https://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Moor_(The_Ex))

Alle releases bij Reguliere albums, Verzamel, Gastoptredens en Tracks op verzamelalbums behoren bij de trance knakker. Bij Groepen / samenwerkingen hoort alleen DJ /rupture and Andy Moor bij de trance gozert, de rest is juist het Ex-lid.

Iemand die dit goed kan verdelen over 2 artiestenpagina's? Bij voorbaat dank

geplaatst:
Zou het geen goed idee zijn om de volgorde van albumtype in de discografie van een artiest te veranderen?

Aangezien scores altijd officiële uitgaven zijn en beperkt blijven in aantal zou het bij een artiest als Elvis in ieder geval bijdragen aan de overzichtelijkheid om die meteen onder de gewone albums te plaatsen.

Nu moet je eerst langs een bijna eindeloze rij officieuze verzamelaars en livealbums scrollen voordat je de scores van Elvis in beeld krijgt. En die rij zal alleen maar langer worden.

Een andere mogelijkheid is de officiële verzamelaars en livealbums te onderscheiden van de officieuze. Maar dat lijkt me lastiger te realiseren.

geplaatst:
Ik zou eerder reguliere albums als eerste plaatsen en dan EP's, dan live albums, gevolgd door eigen verzamelaars van de act.

Historisch gezien zijn EP's na singles volgens mij wel het eerstvolgende type album nog voor de LP. Maar misschien is er eeuweling die dat kan bevestigen

geplaatst:
https://i.imgur.com/ZFs5Yk2.png

Is hier niks anders op te verzinnen? Het is nogal veel klikwerk om recensies terug te vinden, als je elke maand apart moet openen. Kan dit niet middels een heen en terug button oid en dat lege maanden worden overgeslagen? Dat scheelt weer muisklikken en mogelijke RSI-klachten. En waarom kan ik slechts tot begin 2018 terugzoeken?

geplaatst:
Geen idee of het automatisch of handmatig wordt gedaan, maar er staan de laatste tijd opvallend vaak toffe releases op de homepage onder 'Nieuw deze week'. Props.

CHIEP (crew)
geplaatst:
De uitgelichte gebeuren handmatig .

geplaatst:
Ponty Mython schreef:
Is hier niks anders op te verzinnen? Het is nogal veel klikwerk om recensies terug te vinden, als je elke maand apart moet openen.

Je recensies/meningen staan hier toch allemaal netjes alfabetisch gerangschikt bij elkaar?

CHIEP (crew)
geplaatst:
Zijn er nog mensen die afgelopen weken een recent album hebben toegevoegd dat iemand anders niet lang daarvoor blijkbaar al had toegevoegd? (lees: geen melding van gekregen)
Daarstraks was dit bij coldwarkids het geval (de nieuwe blink-182) en bij mij gebeurde het bij de laatste van Bon Iver.

geplaatst:
het hulpmiddel (knop) om te zoeken naar iTunes/Apple Music links werkt steeds vaker niet meer.

Het valt me op dat de 'nieuwe' Apple Music links geen verwijzing meer naar land hebben, behalve naar de US... misschien dat dit het probleem is bij zoeken naar links?

geplaatst:
Zou iemand de nationaliteit bij de albums van Phil Carmen willen aanpassen? Wellicht gaat het op deze manier sneller dan wanneer ik per album een verzoek tot verandering indien.

Als nationaliteit staat nu Verenigde Staten vermeld, maar de man is in Canada geboren en later naar Duitsland en Zwitserland verhuisd. Canada lijkt me daarom de beste optie in dat geval. Hierbij enkele bronnen:

Phil Carmen | Discography & Songs | Discogs
Phil Carmen - Wikipedia - en.wikipedia.org

Thanks!

Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
Even herinneren aan de Wiki: Land van herkomst - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl.
Reguliere albums:
Hier wordt de nationaliteit van de artiest ingevuld. Wanneer een album een samenwerkingsproject is tussen bv. een Duitse en een Chileense artiest, dienen zowel Duitsland als Chili te worden ingevuld.
Bij groepen/bands moet het land aangegeven worden daar waar de groep is opgericht, ook al heeft de band/groep meerdere nationaliteiten.
Ook wanneer een artiest is geëmigreerd, wordt de nationaliteit ingevoerd. Bij de albums van de in Berlijn woonachtige Richie Hawtin staat bv. Canada, aangezien hij de Canadese nationaliteit heeft.

Bij Discogs staat dat hij de Zwitserse nationaliteit heeft. Ik pas het zo aan. Zelf blijft hij er vaag over: Phil Carmen » Biography - philcarmen.com.

geplaatst:
CHIEP schreef:
Zijn er nog mensen die afgelopen weken een recent album hebben toegevoegd dat iemand anders niet lang daarvoor blijkbaar al had toegevoegd? (lees: geen melding van gekregen)
Daarstraks was dit bij coldwarkids het geval (de nieuwe blink-182) en bij mij gebeurde het bij de laatste van Bon Iver.
Heeft dat niet met de lettertekens te maken? Heb wel gemerkt dat als je 1 letter of teken anders plaatst (dus ook hoofdletters, kleine letters), dat de site het niet als dubbel ziet. Bv. blink-182 is door ander mss als Blink-182 toegevoegd, dan gaat het langs elkaar heen. En Bon Iver wss I, I ipv i, i.

Zocht vandaag naar MELT in zoekbalk, maar groep komt daar niet tevoorschijn, tijdens toevoegen kreeg ik wel melding dat album al op de site stond, ook wel verwarrend soms. De zoekbalk hapert soms nogal.

geplaatst:
musicfriek als ik MELT intyp en dan op ENTER klik komt er een overzicht met ook artiestennamen. Daar staat nu de act Melt met een album en een gastoptreden op een ander album.

Overigens staat er ook een nummer van Melt op dit vandaag verschenen album New Move - Paradise Hotel (2019), geen idee of dit dezelfde act is die jij bedoelt. iTunes en het label schrijven de bandnaam op reguliere manier met 1 hoofdletter.

geplaatst:
Denk dat dat een andere Melt is, deze band wordt met hoofdletters geschreven. Album wat nu op de site staat is nog met kleine letters, maar daarvoor correctie ingediend (inmiddels gecorrigeerd). Op FB-pagina staat het met hoofdletters.

geplaatst:
musicfriek schreef:
(quote)
Heeft dat niet met de lettertekens te maken? Heb wel gemerkt dat als je 1 letter of teken anders plaatst (dus ook hoofdletters, kleine letters), dat de site het niet als dubbel ziet. Bv. blink-182 is door ander mss als Blink-182 toegevoegd, dan gaat het langs elkaar heen. En Bon Iver wss I, I ipv i, i.

Zocht vandaag naar MELT in zoekbalk, maar groep komt daar niet tevoorschijn, tijdens toevoegen kreeg ik wel melding dat album al op de site stond, ook wel verwarrend soms. De zoekbalk hapert soms nogal.

Nope, dat maakt niks uit. BTW allebei de items zijn uiteraard goed ingevuld zoals het hoort.

geplaatst:
musicfriek schreef:
Denk dat dat een andere Melt is, deze band wordt met hoofdletters geschreven. Album wat nu op de site staat is nog met kleine letters, maar daarvoor correctie ingediend (inmiddels gecorrigeerd). Op FB-pagina staat het met hoofdletters.

Ik vermoed dezelfde act want anders zouden er 2 MELT acts moeten zijn in de regio Portland. Misschien als je even het nummer op Spotify beluistert kan je dat bevestigen? track 7

Paradise Hotel | Tender Loving Empire - tenderlovingempire.bandcamp.com > hier is het nog niet te horen.

geplaatst:
Vraagje: Bij het album Rock Bottom van Robert Wyatt wordt gevraagd waarom het niet in de top 250 staat want als je de punten optelt zou je daar ruim voldoende voor hebben (218 punten). Ik heb dan eens op dezelfde manier nagerekend hoeveel de huidige nummer 250 (PF- Division Bell) aan punten heeft. Dan kom ik uit op 280 (45) terwijl er in de lijst bij het album 122 (19) staat.

Is die lijst al heel lang niet meer bijgewerkt of hoe zit dat?

geplaatst:
Die vraag stelde ik ook laatst bij Biosphere - Substrata. Hoort er ook in te staan qua punten, maar kreeg als antwoord dat alleen de lijsten van users geteld worden die de laatste 2 jaar actief zijn geweest. Dat verklaart wel het een en ander.

geplaatst:
Ha, oké. Las dit juist op wiki:

De Top 250 geeft de populairste albums weer volgens de actieve gebruikers van MusicMeter. Deze lijst is samengesteld uit de persoonlijke top 10-lijsten van alle users die het afgelopen jaar tenminste eenmaal hebben ingelogd.

Je moet dus zelfs het laatste jaar actief geweest zijn om mee te tellen.

geplaatst:
Ok, dan is het helemaal duidelijk nu

geplaatst:
Ah, één jaar zelfs. Thanks voor de correctie.

geplaatst:
Shit, dan moet ik gauw weer met mijn andere accounts inloggen om Kanye te pushen.

tnf
geplaatst:
Vraagje: Hoe voeg je albums toe waarvan het label onduidelijk is, en waarbij het geheel zelfs niet eens op Discogs te vinden is? Het gaat om de trilogie EP's van Darrell Cole: Loading, Still Loading en Fully loaded.

Loading... by Darrell Cole on Spotify - open.spotify.com
STILL LOADING by Darrell Cole on Spotify - open.spotify.com
Fully Loaded by Darrell Cole on Spotify - open.spotify.com

...dit lijkt dan muziek die ik in de allerverste uithoek van het web heb gevonden, maar dat valt wel mee. Bij onze zuiderburen is 'ie semi-bekend.

Ik heb het idee dat releases die dergelijke vragen oproepen dankzij Spotify, Bandcamp en Soundcloud tegenwoordig vaker voorkomen (wat dat betreft zouden mensen die fanatieker zijn met albums toevoegen ook wat aan het antwoord kunnen hebben).

geplaatst:
tnf op Spotify waar de credits van het label horen te staan (onder aan de tracklist), staat zijn eigen naam: dan kan dit als Eigen Beheer worden geïnterpreteerd. Bij twee EP staat dat op die manier bij de eerste release staat wel een label: WeAreDo'Music Ltd. > zou dat dan ff googlen.

Deze vraag hoort wel in een ander topic te staan, > hulp bij toevoegingen oid

geplaatst:
Het valt me de laatste tijd op dat de zoekfunctie binnen topics niet helemaal lekker meer werkt. Bv. als ik hier zoek op mijn eigen gebruikersnaam geeft ie zoekresultaten waarvan de nieuwste op 5 juli.

MuMeAfrekening 2019 (voor persoonlijke hitlijsten)

Echter zouden er meer zoekresultaten moeten zijn, aangezien ik na 5 juli ook nog berichten heb geplaatst daar (zoals deze ).

geplaatst:
Waar kun je terugvinden wie alle moderators op deze site zijn?

geplaatst:
Salvadore schreef:
Waar kun je terugvinden wie alle moderators op deze site zijn?

Moderator - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 03:27 uur

geplaatst: vandaag om 03:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.