De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
2
geplaatst: 16 november 2019, 13:53 uur
Trekt een populair album op de homepage niet meer bezoekers?
Je zou dan misschien drie albums onder elkaar kunnen zetten, de rotatielijst, een populaire release en een wat onbekendere, of Nederlandse release.
Je zou dan misschien drie albums onder elkaar kunnen zetten, de rotatielijst, een populaire release en een wat onbekendere, of Nederlandse release.
2
geplaatst: 16 november 2019, 14:05 uur
Toen ik nog mod was wisselde ik ook wel vaak het album dat daar stond voor een wat minder voor de hand liggende release met bv. een mooi gemiddelde/wat positieve berichten. Maar er was ook wel de wens echt grote releases op de frontpage te hebben, omdat dat nu eenmaal bezoekers trekt. Zou mooi zijn als straks beide kon.
Zoiets heb ik ook aangegeven in de enquête, op de releaselijst staan dusdanig veel albums dat het moeilijk is daar nog doorheen te gaan. Op de nieuwe releases pagina van november 2019 staan bv. al zowat 700 albums, zou leuk zijn als je op die pagina kon filteren op diverse zaken (genre/land/artiesten waar je al op hebt gestemd, etc.).
Mjuman schreef:
Verder: is het om mogelijk die lijst met nieuwe releases gesorteerd op genre weer te geven? Albums zijn immers al getagd (New Cool bijv "jazz"), dat maakt door de lijst heengaan een stuk prettiger.
Verder: is het om mogelijk die lijst met nieuwe releases gesorteerd op genre weer te geven? Albums zijn immers al getagd (New Cool bijv "jazz"), dat maakt door de lijst heengaan een stuk prettiger.
Zoiets heb ik ook aangegeven in de enquête, op de releaselijst staan dusdanig veel albums dat het moeilijk is daar nog doorheen te gaan. Op de nieuwe releases pagina van november 2019 staan bv. al zowat 700 albums, zou leuk zijn als je op die pagina kon filteren op diverse zaken (genre/land/artiesten waar je al op hebt gestemd, etc.).
0
geplaatst: 16 november 2019, 15:21 uur
ik moet eerlijk zeggen dat ik Musicmeter nooit echt gebruik om nieuwe releases te checken, daar vind ik het wat te onoverzichtelijk voor, maar als ik een voorstel mag doen:
Ik ben zelf erg te spreken over hoe albumoftheyear.org nieuwe releases weergeeft op de homepage. De 12 albums die de betreffende week de hoogste gemiddeldes en meeste stemmen verkrijgen (al verzamelt deze sites ook de scores van critici), blijven van vrijdag tot donderdag op de voorpagina pronken en veranderen naarmate er meer stemmen uitgebracht worden. Dan op de volgende vrijdag weer een nieuw overzicht van de populairste releases etc etc.
Meerdere releases die een week op de frontpage blijven staan, vind ik zelf wat effectiever dan één release die om de dag verandert. Zo krijg je een mooie weerspiegeling van wat er die week leeft op musicmeter en ook wat vriendelijker voor de niet dagelijkse gebruiker.
Sorteren op genre sta ik ook achter.
Ik ben zelf erg te spreken over hoe albumoftheyear.org nieuwe releases weergeeft op de homepage. De 12 albums die de betreffende week de hoogste gemiddeldes en meeste stemmen verkrijgen (al verzamelt deze sites ook de scores van critici), blijven van vrijdag tot donderdag op de voorpagina pronken en veranderen naarmate er meer stemmen uitgebracht worden. Dan op de volgende vrijdag weer een nieuw overzicht van de populairste releases etc etc.
Meerdere releases die een week op de frontpage blijven staan, vind ik zelf wat effectiever dan één release die om de dag verandert. Zo krijg je een mooie weerspiegeling van wat er die week leeft op musicmeter en ook wat vriendelijker voor de niet dagelijkse gebruiker.
Sorteren op genre sta ik ook achter.
0
geplaatst: 18 november 2019, 16:04 uur
Ik vind die homepage van albumoftheyear.org wel heel erg druk, iets minder mag ook wel.
Misschien is het ook nog een optie om op de homepage te verwijzen naar een topic ten tijde van bijvoorbeeld de top 2000, of als er een festival is zoals Down The Rabbit Hole, of andere dingen zoals een beurs of optredens.
Misschien is het ook nog een optie om op de homepage te verwijzen naar een topic ten tijde van bijvoorbeeld de top 2000, of als er een festival is zoals Down The Rabbit Hole, of andere dingen zoals een beurs of optredens.
6
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 november 2019, 17:04 uur
Ik veroorloof mij om nog eens terug te komen op die "triose sex" pm's die heel velen onder ons hebben ontvangen en waarbij een aantal bezorgde users mij nu vragen wat ze hiermee moeten doen.
Behandel zo'n bericht als de beruchte phishing mail, met andere woorden, klik op geen links in het bericht maar verwijder het bericht door op het kruisje rechts te klikken. De daders van deze berichten werden al geband (en met een kuisheidsgordel uitgerust).
Wie in de toekomst nog met dergelijke berichten wordt geconfronteerd, kan dit in deze topic melden of bij voorkeur een moderator aanspreken per pm. Wie toch op die links heeft geklikt, laat best eens zijn virusscanner door zijn pc, laptop, tablet, smarthphone enzovoort razen.
Behandel zo'n bericht als de beruchte phishing mail, met andere woorden, klik op geen links in het bericht maar verwijder het bericht door op het kruisje rechts te klikken. De daders van deze berichten werden al geband (en met een kuisheidsgordel uitgerust).
Wie in de toekomst nog met dergelijke berichten wordt geconfronteerd, kan dit in deze topic melden of bij voorkeur een moderator aanspreken per pm. Wie toch op die links heeft geklikt, laat best eens zijn virusscanner door zijn pc, laptop, tablet, smarthphone enzovoort razen.
0
geplaatst: 26 november 2019, 15:39 uur
Geen idee of het de bedoeling is om mankementen hier te blijven melden, maar mijn Spotify-embeds zijn niet meer hoe ik ze wil zien. Of ligt het niet aan mij?
[embed]https://open.spotify.com/playlist/4CeNb7mgGhyUKs1I7TeOlj?si=RPu7ztjLSk-hsYaN6ZNzSQ[/embed]
[embed]https://open.spotify.com/playlist/4CeNb7mgGhyUKs1I7TeOlj?si=RPu7ztjLSk-hsYaN6ZNzSQ[/embed]
1
geplaatst: 27 november 2019, 10:03 uur
0
geplaatst: 27 november 2019, 10:23 uur
jordidj1 schreef:
Geen idee of het de bedoeling is om mankementen hier te blijven melden, maar mijn Spotify-embeds zijn niet meer hoe ik ze wil zien. Of ligt het niet aan mij?
(embed)
(embed)
Nee, heb het ook al even met Spotify.
0
geplaatst: 28 november 2019, 07:22 uur
Het ophalen van albumcovers via Chrome (Windows) lijkt niet echt meer te werken. Nog mensen die daar last van hebben?
0
zaaf
geplaatst: 28 november 2019, 07:33 uur
vergroten? of downloaden? (doet t bij mijn W10 en Chrome wel)
0
geplaatst: 28 november 2019, 15:26 uur
Er is trouwens een ontzetten gaaf nieuwe metal topic aangemaakt, onlangs:
Oude, onbekende Metal Knock-out Game.
Niet zeuren, meedoen!
Oude, onbekende Metal Knock-out Game.
Niet zeuren, meedoen!
0
geplaatst: 28 november 2019, 15:52 uur
zaaf schreef:
Specifiek het opvragen. De last.fm-cover is bij mij direct beschikbaar, de iTunes-cover nooit. Ik zal eens minder lui zijn en een andere browser proberen.
0
geplaatst: 28 november 2019, 15:56 uur
Die itunes cover werkt bij mij inderdaad ook al een poos niet meer met toevoegen.
0
geplaatst: 1 december 2019, 04:48 uur
De link naar De Top 10 van 2019 hier op de site doet het niet.
0
geplaatst: 4 december 2019, 18:17 uur
Het valt me op dat de releasepagina van januari 1970 helemaal volstaat met albums uit andere jaren:
Release-overzicht
Denk zo'n 120 albums waarbij abusievelijk 1 januari 1970 als releasedatum is ingevuld. Bugje denk ik? Kan me niet voorstellen dat deze allemaal handmatig verkeerd gecorrigeerd zijn.
Release-overzicht
Denk zo'n 120 albums waarbij abusievelijk 1 januari 1970 als releasedatum is ingevuld. Bugje denk ik? Kan me niet voorstellen dat deze allemaal handmatig verkeerd gecorrigeerd zijn.
0
Poa
geplaatst: 4 december 2019, 19:48 uur
Ik denk dat de releasedatums daar ontbreken, die precieze dag is de laagst mogelijke unix timestamp. Waarschijnlijk geen toeval..
0
geplaatst: 4 december 2019, 21:52 uur
Voor Nadie Reyhanii en Nadie bestaan twee pagina's, maar dit is dezelfde artiest. Zou iemand deze pagina's willen samenvoegen? Thanks.
2
geplaatst: 8 december 2019, 08:39 uur
Een klein ideetje: Is het ook mogelijk om op een Top 10 van de '10s ipv alleen een jaaroverzicht? Een afsluiting van een decennium vind ik altijd erg speciaal om terug te kijken.
0
geplaatst: 9 december 2019, 08:52 uur
Inzake Corrigeren bij een album
Commentaar (wat heb je gewijzigd?) :
Zou het mogelijk zijn om daar ook eerst een Voorbeeld te kunnen krijgen van wat je getypt heb, voordat je op Versturen klikt ?
Commentaar (wat heb je gewijzigd?) :
Zou het mogelijk zijn om daar ook eerst een Voorbeeld te kunnen krijgen van wat je getypt heb, voordat je op Versturen klikt ?
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 december 2019, 11:25 uur
herman schreef:
Het valt me op dat de releasepagina van januari 1970 helemaal volstaat met albums uit andere jaren:
Release-overzicht
Release-overzicht
Als ik bij Robert Cray (steekproef) op corrigeren klik, zie ik bij releasedtum 1 januari 1970 ingevuld.
Vreemd, deze zou leeg moeten zijn.
The Robert Cray Band - False Accusations (1985)
1
geplaatst: 9 december 2019, 11:53 uur
Mssr Renard schreef:
Als ik bij Robert Cray (steekproef) op corrigeren klik, zie ik bij releasedtum 1 januari 1970 ingevuld.
(quote)
Zie ook de opmerking van Poa hiervoor. Dit lijkt mij een default/fall back waarde in de database (MySql meen ik).
0
geplaatst: 11 december 2019, 14:04 uur
chansadres schreef:
Een klein ideetje: Is het ook mogelijk om op een Top 10 van de '10s ipv alleen een jaaroverzicht? Een afsluiting van een decennium vind ik altijd erg speciaal om terug te kijken.
Hier sluit ik me bij aan! Vorige keer (2009) was dit toch ook zo? Leuk!
0
geplaatst: 14 december 2019, 15:52 uur
Zou fijn zijn als er onderaan het volledige overzicht van nieuwe releases een knop gemaakt wordt met 'ga naar de vorige/volgende maand': Release-overzicht
Nu moet je terug omhoog scrollen (of de home-knop als je wat efficiënter bent) en de maand zoeken in het dropdown-menu.
Nu moet je terug omhoog scrollen (of de home-knop als je wat efficiënter bent) en de maand zoeken in het dropdown-menu.
0
geplaatst: 15 december 2019, 12:01 uur
Tuurlijk niet, zijn bericht bij het album is toch duidelijk.
1
geplaatst: 18 december 2019, 16:33 uur
Bij zoeken op een artiest krijg je 10 resultaten, ik gok in volgorde van populariteit (obv aantal berichten? clicks?). Maar als zo'n artiest meer dan 10 albums heeft uitgebracht, dan staat een nieuw album meestal niet in de lijst, terwijl naar mijn idee mensen daar nou juist naar op zoek zijn. Misschien is het een goed idee om altijd het meest recente album als resultaat terug te geven, aangevuld met de 9 "populairste"?
5
geplaatst: 20 december 2019, 10:32 uur
meter_fan zouden jullie de volgende keer bij gepland (groot) onderhoud dit even kunnen laten weten in het topic? Dan kunnen we er ons op voorbereiden
Zo deed Jordy dat meestal ook
Onderhoud aan de site hoort er natuurlijk bij, maar het is wel fijn om te weten wanneer en hoe lang de site niet bereikbaar is dan.
Zo deed Jordy dat meestal ookOnderhoud aan de site hoort er natuurlijk bij, maar het is wel fijn om te weten wanneer en hoe lang de site niet bereikbaar is dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.