MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Mjuman schreef:
Voorbeeldje: je zit bij Blackstar van Bowie iets te typen, je gaat vanuit dat window naar de albumlijst van Bowie (om de chronologie van zijn werk te zien) , keert terug naar Blackstar en bent je getypte tekst kwijt. In IE blijft dat zo, in Chrome (en ook Opera) kan je door te bekspeetsen jet tekst terughalen.

Inderdaad, heeft me dat een paar keer geholpen.

IE is volgens mijn wel aflopende zaak, en ik meen dat Edge tegenwoordig ook een Chrome-maatje geworden is van Opera en Vivaldi. Opties / mogelijk in de 1 is vaak ook beschikbaar in de ander.

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Inderdaad, heeft me dat een paar keer geholpen.

IE is volgens mijn wel aflopende zaak, en ik meen dat Edge tegenwoordig ook een Chrome-maatje geworden is van Opera en Vivaldi. Opties / mogelijk in de 1 is vaak ook beschikbaar in de ander.

Moet nog eens de tijd vinden om de pro's en con's van brauzerds op een rijtje te zetten; bepaalde features in chrome staan mij totaal niet aan - je surf-gedrag wordt ernstig gemonitord en gebruik van vpn lijkt te worden gedetecteerd en leidt tot vertraging of weggewuifd worden (RYM bijv). Maar andere software vind Edge dan weer niet leuk. Maar we gaan een beetje off-topic

Het wordt wel een Chroma-tose bedoening in browserland.

En desondanks, zoals je al opmerkte, de ene browser werkt prima met de ene website en de andere weer niet. Firefox en clonen zijn dan de enige echte alternatieven.

/on topic
Vandaar dat het handig is als men bij het melden van trubbels ook meldt welke browser men gebruikt als iemand roept "heeft iemand anders daar ook last van" anders worden de appelen en de peren vergeleken en wordt het voor de tech-boys van MuMe ook lastiger een bron van een probleem te vinden.

/off topic
Enniehoe we worden toch wel in de gaten gehouden : door modern-raters

cosmic kid (moderator)
E-Clect-Eddy schreef:

/off topic
Enniehoe we worden toch wel in de gaten gehouden : door modern-raters

Klopt, on-topic maar weer

Die Amazon Prime advertentie is wel érg invasief. Digitale aanranding.

Simon Smith (crew)
Ik wacht al ruim een maand op het aanbrengen van een rijtje met links tussen MusicMeter en MovieMeter, maar het wordt niet opgepakt. Kan iemand hier me verder helpen?

dion.ollie, beide bugs zijn eerder gemeld en wellicht zijn jullie er dus nog mee bezig, maar om te voorkomen dat jullie denken dat ze verholpen zijn en dus van de radar afraken;
- Hoewel minder vaak, maar ik heb nog wel eens dat ik op de laatste bladzijde druk van een topic en dan de mededeling krijg dat dit topic geen berichten bevat
- Ik krijg geen mededeling dat mijn rotatielijst verlopen is

dion.ollie Inhakend op de post van Bonk.
-het eerste punt dat hij aanhaalt heb ik ook nog last van, en zoals hij zegt: wel minder vaak.

-het tweede punt, ik meen hier sporadisch last van te hebben, maar dan pas ik mijn rotatielijst ook om de 7-10 dagen, aan dus ruim voor de vervaldatum.*

* Ik heb wel het verzoek / suggestie of het mogelijk is om die meldingen van het verlopen van de rotatielijst te wijzigen.

Ik zou liever een dag voor de 'vervaldatum' een melding willen krijgen. Ik weet niet of dat ook onder andere gebruikers leeft maar ik hou graag mijn rotatielijst 'actief'.

dion.ollie het valt mij en anderen op dat het laden van de meldingen/notificaties rechtsboven enorm traag gaat. Het duurt regelmatig minstens 15-20 seconden voordat je het overzicht te zien krijgt. Voorheen was de pagina er echter gewoon direct. Is dit probleem bekend en is het te verhelpen?

Klopt, daar heb ik ook last van (Firefox), vooral de meldingen (uitroepteken) is erg traag, die blauwe balletjes blijven idd soms wel 10-20 seconden heen en weer bewegen. Bij berichten reageert de cursor sneller.
dion.ollie

dion.ollie zijn er nog plannen om iets te doen met de Facebookpagina? Viel me op dat er sinds december 2017 geen nieuwe berichten meer zijn geplaatst. Lijkt me dat er hier kansen liggen

Bonk schreef:
dion.ollie, beide bugs zijn eerder gemeld en wellicht zijn jullie er dus nog mee bezig, maar om te voorkomen dat jullie denken dat ze verholpen zijn en dus van de radar afraken;
- Hoewel minder vaak, maar ik heb nog wel eens dat ik op de laatste bladzijde druk van een topic en dan de mededeling krijg dat dit topic geen berichten bevat
- Ik krijg geen mededeling dat mijn rotatielijst verlopen is

Deze staan nog op de rader, bedankt voor het helpen herinneren! We proberen daar zo snel mogelijk iets aan te doen.

Ha dion.ollie, bij zowel Chrome als Safari duurt het openen van zowel meldingen als persoonlijke berichten nog steeds tergend lang. Met plezier wil ik dit recente advies opvolgen:
Sir Spamalot schreef:
Als het iets langer duurt, haal ik een Belgisch streekbier uit de koelkast.

Maar met de huidige snelheid gaat mijn lever dat niet overleven.

Zit hier in de toekomst nog verbetering in?

Sir Spamalot (crew)
De mijne ook niet trouwens en een mens kan zo blijven naar de winkel gaan...

dion.ollie
Vaak ervaar ik een zekere vertraging tussen 6u00 (begin shift) en 6u30, waarin het vaak moeilijk is om een toevoeging goed te keuren, de druk op de knop tot goedkeuren wordt gedaan en dan is het efkes wachten (ik kan ook moeilijk 's morgens een streekbier uit de koelkast halen en maximaal aantal koffies is twee).

Bij het zweven met de muis boven het icoontje "meldingen" kan het ook vaak langer duren. Het eerste is iets vervelender bij het crewwerk omdat het onzekerheid schept: is hij goedgekeurd, is hij niet twee keren goedgekeurd?

aerobag schreef:
Ha dion.ollie, bij zowel Chrome als Safari duurt het openen van zowel meldingen als persoonlijke berichten nog steeds tergend lang. Met plezier wil ik dit recente advies opvolgen:
(quote)

Ik merk dit inderdaad ook. Ik ga het doorgeven, zodat hier naar gekeken kan worden.

Sir Spamalot schreef:
De mijne ook niet trouwens en een mens kan zo blijven naar de winkel gaan...

dion.ollie
Vaak ervaar ik een zekere vertraging tussen 6u00 (begin shift) en 6u30, waarin het vaak moeilijk is om een toevoeging goed te keuren, de druk op de knop tot goedkeuren wordt gedaan en dan is het efkes wachten (ik kan ook moeilijk 's morgens een streekbier uit de koelkast halen en maximaal aantal koffies is twee).

Bij het zweven met de muis boven het icoontje "meldingen" kan het ook vaak langer duren. Het eerste is iets vervelender bij het crewwerk omdat het onzekerheid schept: is hij goedgekeurd, is hij niet twee keren goedgekeurd?

Begrijpelijk. Snelheid moet gewoon omhoog. Gaan we naar kijken.

Arbeidsdeskundige
musicfriek schreef:
Klopt, daar heb ik ook last van (Firefox), vooral de meldingen (uitroepteken) is erg traag, die blauwe balletjes blijven idd soms wel 10-20 seconden heen en weer bewegen. Bij berichten reageert de cursor sneller.
dion.ollie
Dit probleem ervaar ik ook nog steeds. Dit heeft steeds een wachttijd van 20 seconden. Kan dit probleem worden opgelost dion.ollie? Alvast dank.

Ik mis bij de albums, onder statistieken, het grafiek van de stemhistorie, staat een leeg veld, was dit al bekend? Heb een aantal albums nagekeken en allemaal leeg.

Simon Smith (crew)
musicfriek schreef:
Ik mis bij de albums, onder statistieken, het grafiek van de stemhistorie, staat een leeg veld, was dit al bekend? Heb een aantal albums nagekeken en allemaal leeg.

Dit geld voor alle Meter-sites, ik heb dit op MoMe al 2x gemeld, maar nog geen reactie op gekregen van dion.ollie.

Simon Smith schreef:
(quote)

Dit geld voor alle Meter-sites, ik heb dit op MoMe al 2x gemeld, maar nog geen reactie op gekregen van dion.ollie.

Stemhistorie is op MovieMeter weer hersteld. Ik was in de veronderstelling dat dat hier ook het geval was. Maar ik zie inderdaad dat dit niet gebeurd is. Ik heb het inmiddels doorgegeven. Lijkt me dezelfde procedure.

BrotherJohn
Als ik op deze albumpagina doorklik op de artiest, kom ik op de artiestenpagina van Pantha du Prince terecht (en dat klopt). Maar waarom staat het album dan niet op de artiestenpagina? Is dat een bug? (Of is het omdat de eerste EP "Nowhere" heet?)

Simon Smith (crew)
dion.ollie schreef:
Stemhistorie is op MovieMeter weer hersteld. Ik was in de veronderstelling dat dat hier ook het geval was. Maar ik zie inderdaad dat dit niet gebeurd is. Ik heb het inmiddels doorgegeven. Lijkt me dezelfde procedure.

Het geldt waarschijnlijk voor alle Meter-sites, want bij Boek- en TV-meter kom ik dit ook tegen.

Als ik naar albums ga en vervolgens klik op overzicht zie ik geen overzicht van de te verschijnen albums in mei 2020, maar in januari/februari 1970.

Ponty Mython
MRDammann schreef:
Als ik naar albums ga en vervolgens klik op overzicht zie ik geen overzicht van de te verschijnen albums in mei 2020, maar in januari/februari 1970.

Als je 'm dan handmatig verzet naar mei 2020 laat ie deze wel zien, maar zodra je dat doet schiet ie terug naar maart 1950(!).

MRDammann schreef:
Ja dat heb ik al maanden geleden aangekaart. Nog steeds niet verholpen. Wie neemt dat hier op zich?

BrotherJohn
BrotherJohn schreef:
Als ik op deze albumpagina doorklik op de artiest, kom ik op de artiestenpagina van Pantha du Prince terecht (en dat klopt). Maar waarom staat het album dan niet op de artiestenpagina? Is dat een bug? (Of is het omdat de eerste EP "Nowhere" heet?)

Dit is inmiddels verholpen. De artiestenpagina van Glühen 4 verwees naar de 'echte naam' van de artiest in plaats van naar Pantha du Prince.

coldwarkids schreef:
(quote)
Ja dat heb ik al maanden geleden aangekaart. Nog steeds niet verholpen. Wie neemt dat hier op zich?

Dit zou door developers opgepakt moeten worden. Staat ook in de checklist, maar zal het nogmaals aankaarten. Is inderdaad al een langdurig probleem.

Er loopt iets mis met de automatische correctie bij het corrigeren van een album dion.ollie. Ik heb verscheidene keren geprobeerd om de alternatieve titel van
Grateful Dead - Dick's Picks - Volume Eighteen (2000) te wijzigen van "Dane County Coliseum, Madison, WI 2 / 3/78 & Uni-Dome, University of N. Iowa Cedar Falls, IA 2 / 5/78" naar "Dane County Coliseum, Madison, WI 2/3/78 & Uni-Dome, University of N. Iowa Cedar Falls, IA 2/5/78" (dus zonder de spaties in de datums) maar het systeem lijkt het maar niet te willen aanpakken.

De seconde dat ik naar een ander veld ga, wordt het terug automatisch aangepast naar willekeurig wat spaties in de datum (niet altijd op dezelfde plaats..) en vreemd genoeg zag het crewlid het in mijn correctie wel correct staan (ik had het namelijk uitdrukkelijk aangegeven in het correctieveld dat het systeem lastig deed) maar werd het nog steeds niet opgeslagen. Ondertussen is het ok doordat CHIEP zelf de wijziging heeft doorgevoerd.

Daarbij horende: wat is eigenlijk het idee om automatische correcties in een datum te gaan uitvoeren door er spaties aan toe te voegen? Ik ken geen enkele schrijfwijze waar een datum als 2 / 5 / 78 wordt geschreven? Het oogt in de eerste plaats enorm lelijk maar het feit dat het dan nog niet werkt zoals bedoeld, maakt het corrigeren helemaal verschrikkelijk vervelend.

aerobag schreef:
(quote)

Vooralsnog niet. Heb hier al weken last van, alleen bij MuMe. Zelfs met mijn nieuwe snellere router. Het wordt ronduit vervelend....

Simon Smith schreef:
(quote)

Het geldt waarschijnlijk voor alle Meter-sites, want bij Boek- en TV-meter kom ik dit ook tegen.

Stemhistorie is inmiddels hersteld. Naar de andere bugs wordt zo spoedig mogelijk gekeken.

Simon Smith (crew)
dion.ollie schreef:
Stemhistorie is inmiddels hersteld. Naar de andere bugs wordt zo spoedig mogelijk gekeken.

Op BoekMeter zie ik nog geen stemhistorie op dit moment.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.