menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
Dit: Release-overzicht. Deze lijst stond vol met reeds verschenen releases van alle mogelijke afgelopen decennia vanaf de jaren stilletjes. De lijst heb ik aangepakt want het probleem werd veroorzaakt door het veld "Releasedatum", waarin 1 januari 1970 stond, zelfs bij releases uit andere jaren (!).

Een aantal albums met een releasedatum uit 1970 kampten met hetzelfde probleem dat ze ook in die lijst voorkwamen. Hierbij werd ook het veld "Releasedatum" door mij leeg gelaten.

Momenteel levert dit nu een lege lijst op, waarvan ik vermoed dat er weldra weeral dergelijke gevallen zullen verschijnen door een automatisch script (?). Ik probeer dit verder in het oog te houden samen met de collega's.

Even dion.ollie taggen ter info en ter opvolging, uiteindelijk denk ik dat er ergens een programmafout sluimert veroorzaakt door die datum.

titan (crew)
geplaatst:
Sir Spamalot schreef:
De lijst heb ik aangepakt want het probleem werd veroorzaakt door het veld "Releasedatum", waarin 1 januari 1970 stond.

Dat is ongetwijfeld een programmeerfout. Als ik mij tv opnieuw opstart staat er de eerste seconden ook altijd 1 januari 1970 als datum.

geplaatst:
Heel jammer dat ik op deze site steeds vaker reclameadvertenties zie opduiken die zich presenteren als nepnieuwsberichten. Een kwalijke trend vind ik dat in al mijn knorpottigheid. Maar wel de zoveelste splinter in mijn muziekminnende ziel, waardoor ik steeds minder zin heb om deel te nemen aan deze ooit zo door mij bejubelde website.

geplaatst:
titan schreef:
(quote)

Dat is ongetwijfeld een programmeerfout. Als ik mij tv opnieuw opstart staat er de eerste seconden ook altijd 1 januari 1970 als datum.

Oh, heeft meter-fan bij jou ook de tv aangesloten dan? Goedmakertje richting de crew?

geplaatst:
dazzler schreef:
Heel jammer dat ik op deze site steeds vaker reclameadvertenties zie opduiken die zich presenteren als nepnieuwsberichten. Een kwalijke trend vind ik dat in al mijn knorpottigheid. Maar wel de zoveelste splinter in mijn muziekminnende ziel, waardoor ik steeds minder zin heb om deel te nemen aan deze ooit zo door mij bejubelde website.

Dan ben je nog niet op MovieMeter geweest:

https://i.imgur.com/eYirgOH.jpg

Check onderin rechts: reclame over reclame over reclame heen. WTF is dit?

Ik geloof dat deze sites vooral bedoeld zijn om zoveel mogelijk willekeurige ads op kwijt te kunnen en dat er van enige toekomstvisie totaal geen sprake (meer) is.

Bedankt meter_fan en co, jullie hebben de Metersites vakkundig om zeep geholpen voor nieuwe gebruikers. Niemand die het in zijn hoofd haalt om lid te worden van een website die bedolven wordt onder de ads. En als nieuwe gebruikers wegblijven dan is er ook niemand om een donatie te doen om die ads te weren. En waarom zou iemand uberhaupt willen doneren aan mensen die de site(s) moedwillig om zeep helpen?

geplaatst:
Sir Spamalot schreef:
Momenteel levert dit nu een lege lijst op, waarvan ik vermoed dat er weldra weeral dergelijke gevallen zullen verschijnen door een automatisch script (?). Ik probeer dit verder in het oog te houden samen met de collega's.

Liever een foutief overzicht dan helemaal geen overzicht Release-overzicht Bij bijvoorbeeld April 2020 en Mei 2020 was er toch niks aan de hand? Hopelijk komen in ieder geval de overzichten van de recentste maanden snel terug, die worden toch het vaakst bezocht neem ik aan.

geplaatst:
Roots1968 schreef:
(quote)

Yes, heb het ook weer gezien. Afwachten maar weer.

De rotatielijst is volgens mij weer niet bijgewerkt vannacht .

Hierdoor kan ik helaas mijn MusicMeter Rotatielijst op Spotify ook niet bijwerken.

dion.ollie (sitemanager)
geplaatst:
Sir Spamalot schreef:
Dit: Release-overzicht. Deze lijst stond vol met reeds verschenen releases van alle mogelijke afgelopen decennia vanaf de jaren stilletjes. De lijst heb ik aangepakt want het probleem werd veroorzaakt door het veld "Releasedatum", waarin 1 januari 1970 stond, zelfs bij releases uit andere jaren (!).

Een aantal albums met een releasedatum uit 1970 kampten met hetzelfde probleem dat ze ook in die lijst voorkwamen. Hierbij werd ook het veld "Releasedatum" door mij leeg gelaten.

Even dion.ollie taggen ter info en ter opvolging, uiteindelijk denk ik dat er ergens een programmafout sluimert veroorzaakt door die datum.

Ik ga ervoor zorgen dat dit morgen aandacht krijgt.

geplaatst:
metalfist schreef:
Er loopt iets mis met de automatische correctie bij het corrigeren van een album dion.ollie. Ik heb verscheidene keren geprobeerd om de alternatieve titel van
Grateful Dead - Dick's Picks - Volume Eighteen (2000) te wijzigen van "Dane County Coliseum, Madison, WI 2 / 3/78 & Uni-Dome, University of N. Iowa Cedar Falls, IA 2 / 5/78" naar "Dane County Coliseum, Madison, WI 2/3/78 & Uni-Dome, University of N. Iowa Cedar Falls, IA 2/5/78" (dus zonder de spaties in de datums) maar het systeem lijkt het maar niet te willen aanpakken.

De seconde dat ik naar een ander veld ga, wordt het terug automatisch aangepast naar willekeurig wat spaties in de datum (niet altijd op dezelfde plaats..) en vreemd genoeg zag het crewlid het in mijn correctie wel correct staan (ik had het namelijk uitdrukkelijk aangegeven in het correctieveld dat het systeem lastig deed) maar werd het nog steeds niet opgeslagen. Ondertussen is het ok doordat CHIEP zelf de wijziging heeft doorgevoerd.

Daarbij horende: wat is eigenlijk het idee om automatische correcties in een datum te gaan uitvoeren door er spaties aan toe te voegen? Ik ken geen enkele schrijfwijze waar een datum als 2 / 5 / 78 wordt geschreven? Het oogt in de eerste plaats enorm lelijk maar het feit dat het dan nog niet werkt zoals bedoeld, maakt het corrigeren helemaal verschrikkelijk vervelend.
Nog niets mee gebeurd blijkbaar?

geplaatst:
Je kunt rechts in het correctieveld toch automatische correctie ongedaan maken aanklikken?

geplaatst:
Roots1968 schreef:
(quote)

De rotatielijst is volgens mij weer niet bijgewerkt vannacht .

Hierdoor kan ik helaas mijn MusicMeter Rotatielijst op Spotify ook niet bijwerken.

Problem solved, zo te zien.

geplaatst:
Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar de berichten/meldingen-knop lijkt hier weer vlot te werken

geplaatst:
trebremmit schreef:
Je kunt rechts in het correctieveld toch automatische correctie ongedaan maken aanklikken?
Klopt, alleen werkt dat zelfs niet (altijd) en verspringt het opnieuw wanneer je naar een ander veld gaat.. Daar komt dan ook nog eens bij dat het dus op een bepaald moment wel gelukt leek te zijn (het crewlid zag het zonder spaties in het veld staan) maar op de site zelf stond het nog altijd verkeerd.

Om nu elke keer trouwens die automatische correctie ongedaan te maken, ik vind het maar contraproductief werken wanneer je vele albums bent aan het corrigeren.

geplaatst:
Ik heb daar zelf geen last van, vind het ook wel handig met hoofdletters.

dion.ollie (sitemanager)
geplaatst:
dion.ollie schreef:
(quote)

Ik ga ervoor zorgen dat dit morgen aandacht krijgt.

Woensdag (morgen) wordt er weer een blik geworpen op de buglijst. Hopelijk is dit dan verholpen.

geplaatst:
musicfriek schreef:
Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar de berichten/meldingen-knop lijkt hier weer vlot te werken
Hier ook weer een stuk sneller.

geplaatst:
Ik heb een vraag over het toevoegen van albums. Mijn toevoegingen worden laatste tijd steeds afgekeurd ivm pixelgrootte, terwijl ik de hoes kies die automatisch voorgesteld wordt voorgesteld. Is het mogelijk om dat mechanisme aan te passen naar de juiste grootte? Voor mij, als mobiel gebruiker, is het niet evident om zelf die grootte aan te passen.

geplaatst:
dion.ollie Deze pagina op MuMe is nu helemaal leeeeeeeeeg

Release-overzicht - MusicMeter.nl

dion.ollie (sitemanager)
geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:

Dat is kwalijk. Wordt vandaag nog ingedoken!

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:

Ik heb de rechtstreekse link gelukkig opgeslagen, die doet het nog wel:

Release-overzicht

geplaatst:
Titmeister schreef:
Ik heb een vraag over het toevoegen van albums. Mijn toevoegingen worden laatste tijd steeds afgekeurd ivm pixelgrootte, terwijl ik de hoes kies die automatisch voorgesteld wordt voorgesteld. Is het mogelijk om dat mechanisme aan te passen naar de juiste grootte? Voor mij, als mobiel gebruiker, is het niet evident om zelf die grootte aan te passen.

Volgens mij staan op Itunes/Apple Music vaak wel grote hoezen (zeker als je ze opent via de directe link naar de afbeelding). Wellicht kan ingebouwd worden dat die hoezen verschijnen?

Zie bv. de hoes van Mogwai - Zerozerozero
‎Zerozerozero by Mogwai on Apple Music - music.apple.com

hoes: https://is3-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Music123/v4/ec/7a/01/ec7a01d0-6714-a18e-590d-bd131203fee0/5051083158978_cover.jpg/600x600bb.jpg

geplaatst:
Thanks voor de tip, heb hem nu gedownload en hier geüpload. Hopelijk is ie nu wel goed. Blijft wel omslachtig, zou een stuk makkelijker zijn als de zoekfunctie gelijk een hoes van de juiste grootte zou tippen.

geplaatst:
MuMe is weer erg 'stroperig' vandaag dion.ollie

De zoekmachine heeft daar ook last van, waardoor bepaalde resultaten soms niet gevonden worden.

geplaatst:
Ik dacht al dat het aan mijn browser lag.

geplaatst:
herman schreef:
(quote)

Ik heb de rechtstreekse link gelukkig opgeslagen, die doet het nog wel:

Release-overzicht

Nog steeds blanco..

Straf dat er zo weinig commentaar op is. De belangrijkste link van musicmeter (het overzicht) werkt al een week niet?!

geplaatst:
Ik zie ook geen blauwe markeringen meer bij mijn albumupdates, terwijl er wel updates zijn geweest.

geplaatst:
de performance is nogal instabiel. vanochtend diverse keren time-out meldingen, van t weekend kreeg ik ze ook af en toe.

geplaatst:
Het blijft inderdaad een haperende site met betere en slechtere momenten . Hetgeen wat dan niet (echt) werkt doe ik dan maar niet/sla ik over.

geplaatst:
Wat jullie aankaarten gebeurd dus dagelijks, altijd tussen 6 en 7 blijft de site hangen of gaat zelfs helemaal uit de lucht (ja, ik ben elke dag vroeg op). Dan krijg je een time-outscherm met code (error) 524 en de fout ligt bij de host (MuMe dus). Developers, doe hier aub iets mee, want dit speelt al heel lang. User Sir Spamalot maakte hier op 28 april al melding van:
Sir Spamalot schreef:
Vaak ervaar ik een zekere vertraging tussen 6u00 (begin shift) en 6u30, waarin het vaak moeilijk is om een toevoeging goed te keuren, de druk op de knop tot goedkeuren wordt gedaan en dan is het efkes wachten

Na 7 uur 's morgens speelt dit probleem niet verder gedurende de dag.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.