MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Als ik er op zoek in dit topic zie ik jordy zelf het woord gebruiken. Ik kan mij uit mijn moderator tijd ook niet herinneren dat het taboe was.
Maar goed, als dat tegenwoordig anders is dan is dat zo. Je krijgt er alleen wel rare stukken tekst van.

Voor het nu genoemde woord ook een alternatief verzinnen. Net zoals het hier bekende woord Pindakazen wat ook bij de meeste mensen hier op de site wel bekend is.

Het staat me wel bij dat Jordy eens een bericht erover heeft weggehaald of aangepast met korte uitleg.
Maar dat is echt al een hele tijd geleden, wellicht nog voor jouw tijd als mod.

Blijkbaar speelt het reclame-probleem op de mobiele site nog steeds, hopelijk wordt dit snel gefixt.

bonothecat schreef:
Voor het nu genoemde woord ook een alternatief verzinnen.

Donatie

Onweerwolf
Dat het woord adblocker wordt geknipt is echt serieus infantiel.

Het is toch geen voetbal?

MRDammann schreef:
Ik krijg nog steeds af en toe een lege pagina als ik op topic klik. Wordt daar aan gewerkt? dion.ollie

Er wordt nog altijd naar een manier gezocht waarop dit opgelost kan worden. Pogingen die tot nog toe zijn gedaan, bleken niet te werken.

dix schreef:
Als dat geklooi met die mega-advertenties zo blijft dan ben ik hier binnenkort ook weg. Op mobiel open ik nu al nauwelijks, te vervelend. Jordy, zeg er eens wat van!

Ik heb van deze mega-advertenties een melding gedaan bij meter_fan. Hopelijk is hier iets aan te doen.

Ponty Mython
herman schreef:
Het staat me wel bij dat Jordy eens een bericht erover heeft weggehaald of aangepast met korte uitleg.
Maar dat is echt al een hele tijd geleden, wellicht nog voor jouw tijd als mod.

Ik begrijp dat ze een discussie over het wel of niet gebruiken van een [pontyknip] willen voorkomen, maar we zitten hier toch niet meer op de kleuterschool? Iedereen weet toch wel wat er mee wordt bedoeld en waar je een [pontyknip] kunt vinden.

Als de reclame muziekgerelateerd zou zijn, dan zou er een stuk minder over geklaagd worden, denk ik. Dan zouden sommige gebruikers geen toevlucht hoeven te nemen naar het gebruiken van een [pontyknip]. We hebben een hoop witruimte over aan de zijkanten, kunnen die bv. niet worden benut voor reclamebanners ipv die vreselijke pop-ups?

Echter is de nu irritant aanwezige reclame zo willekeurig als wat en dat vergalt toch een hoop plezier bij het bezoeken van de site, en het schrikt bovendien nieuwe gebruikers ook behoorlijk af. Dat lijkt me toch niet de bedoeling? Als websitebeheerder wil je toch dat je sites zo goed mogelijk bezocht worden. Ik heb eens op de voetbalsite van onze nieuwe eigenaar gekeken en daar heb je precies dezelfde reclame-ellende, al denk ik dat MovieMeter momenteel wel de kroon spant.

Daarbij vind ik het ook teleurstellend dat meter_fan zich sinds een paar maanden hult in stilzwijgen. Het zou leuk zijn om een reactie te krijgen wat nou precies het doel is om de metersites steeds meer te vervuilen met allerlei willekeurige ads en wat die toekomstvisie nou precies inhoudt. Is die er uberhaupt nog wel?

Ik heb vorig jaar een donatie gedaan en zie daardoor geen reclame, maar heb het wel gezien op MovieMeter en dat was een ramp inderdaad. Nu is daar wel veel goodwill getoond richting de vaste gebruikers, zou mooi zijn als zoiets ook hier kon.

CHIEP (crew)
Waarom enkel naar vaste gebruikers? Toekomstige gebruikers worden er toch ook door afgeschrikt?

Vaste gebruikers dienen gewoon te doneren. Als ze dat niet doen moeten ze niet zeuren.
Nieuwe gebruikers kunnen worden afgeschrikt door opdringerige ads. Dat lijkt me geen verdienmodel.
Er zal dus toch iets aan gedaan moeten worden.

Foto van Grace Kelly (I) staat gedraaid. Kan ik dat zelf wijzigen?

Justus18 schreef:
Vaste gebruikers dienen gewoon te doneren. Als ze dat niet doen moeten ze niet zeuren.

Jarenlang geen probleem gehad met de reclames. De laatste tijd word de site compleet onbruikbaar en zelfs ontoegankelijk door de reclames. Maar ik moet nu ineens maar gaan doneren omdat ik een vaste gebruiker ben? Ga toch weg. De reclames nu zijn regelmatig gewoon te idioot voor woorden. Dat gebeurde vroeger ook nog wel eens, maar dat was altijd vrij snel opgelost en kwam niet zo vaak voor als nu. Maar ik moet dus maar gaan doneren? Voor een site die altijd normaal functioneerde totdat ze overgenomen werden anders mag ik geen commentaar leveren? Sorry hoor, maar daar ga ik echt niet aan mee doen.

Het wordt nu zelfs zo erg dat ze aan halfbakken symptoombestrijding gaan doen. Zoals op moviemeter en tvmeter. Daar krijgen bevooroordeelde users het voorrecht dat ze geen reclames meer te zien krijgen. Zonder donatie of iets dergelijks.

Schijnbaar is er wel tijd en aandacht om dat soort dingen te bedenken en te implementeren. dion.ollie leg dat eens uit? En geef even door aan meter_fan dat hij ook weer eens iets van zich moet laten horen. Want met onderstaande ben ik het wel eens.
Ponty Mython schreef:
Daarbij vind ik het ook teleurstellend dat meter_fan zich sinds een paar maanden hult in stilzwijgen. Het zou leuk zijn om een reactie te krijgen wat nou precies het doel is om de metersites steeds meer te vervuilen met allerlei willekeurige ads en wat die toekomstvisie nou precies inhoudt. Is die er uberhaupt nog wel?

Hoe fijn het ook is Dion dat je hier meer reageert en aanwezig bent. De man die hier kwam verkondigen dat hij de boel over heeft genomen en grote toekomstplannen had is nergens te bekennen.

Vermoeiend dat geklaag over die reclames. Doneer gewoon €15,-, das toch peanuts voor een site waar de meeste van jullie dagelijks gebruik van maken? Zie het als een kleine contributie. Het is nog altijd stukken goedkoper dan welke voetbal-, handbal-, volleybal- of tennisvereniging ook.

Dat de reclames nieuwe gebruikers afschrikken wil ik wel geloven. Maar dat lijkt me vooral een probleem voor het verdienmodel van de sitebeheerder en consorten. Ik neem aan dat ze snugger genoeg zijn daar snel iets aan te doen.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Vermoeiend dat geklaag over die reclames.

Er wordt niet geklaagd over reclames maar over de vorm waarin reclame tegenwoordig komt.

Onweerwolf schreef:
Er wordt niet geklaagd over reclames maar over de vorm waarin reclame tegenwoordig komt.
Je hebt gelijk, dat is wel een wezenlijk verschil. Maar ook dan blijft mijn punt. Heb je last van (de vorm van de) reclames, dok even €15,- en je bent overal vanaf. De sitebeheerders vinden deze vorm van reclame blijkbaar nodig voor hun verdienmodel dus daar hebben wij ons dan maar naar te schikken.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Je hebt gelijk, dat is wel een wezenlijk verschil. Maar ook dan blijft mijn punt. Heb je last van (de vorm van de) reclames, dok even €15,- en je bent overal vanaf. De sitebeheerders vinden deze vorm van reclame blijkbaar nodig voor hun verdienmodel dus daar hebben wij ons dan maar naar te schikken.

Ik denk niet dat jij dat zo makkelijk voor een ander kunt beslissen.

Voor sommige mensen is 15,- (het is toch 12,50 overigens?) gewoon te veel.
Sommige mensen voelen niet genoeg binding met een website waarvan de eigenaar nooit wat van zich laat horen.
Er zijn ook mensen die best zouden willen doneren maar dan als positieve geste ipv om reclame af te kopen.
Tenslotte is er een groep, vermoedelijk de grootste, die geen problemen heeft met de oude vorm van reclame maar wel met de nieuwe vorm van reclame en zich afvraagt waarom dat veranderd is.

Wat mij betreft zijn dat allemaal valide argumenten.

Alhoewel ik zonder die jaarlijkse 15 euro ook prima zou kunnen rond komen, gaat het mij voornamelijk om de symbolische waarde van het bedrag. Het rommelt naar mijn mening nog teveel op de site. Het roemloze aftreden van de mods, waar door de eigenaar nooit verder duidelijk over gecommuniceerd is, is voor mij nog steeds een enorme rode vlag. Dan zijn daar ook de functies die eens in de zoveel tijd uitvallen en dan maanden duren om gefixed te worden. Het geopperde idee dat MusicMeter slechts het ondergeschoven kindje is naast MovieMeter lijkt toch wel een waarheid te gaan worden.

Op RateYourMusic, de grootschaligere globale aanverwant van MusicMeter, heb ik recentelijk wel een donatie gemaakt. Het sleutelwoord was voor mij daarin toch ook: Communicatie. De eigenaren van RYM zijn muziek fanaten pur sang, als daar iets niet loopt op de site is daar strakke communicatie over en een plan van aanpak. Als ik ergens persoonlijk tegen aanloop op RYM, krijg ik regelmatig ook gewoon een PM van de eigenaar!

Ik had voorgenomen om te doneren als MusicMeter weer beter zou draaien. Er zit verbetering in, maar de schermvullende reclame's zijn dan weer een klap in het gezicht en ik ga me zo niet laten forceren om te doneren. Ik zou overigens met genoegen doneren voor de hardwerkende Mods en Crew, maar volgens mij zien zij niet zoveel van die flappen.

aerobag schreef:
Ik zou overigens met genoegen doneren voor de hardwerkende Mods en Crew, maar volgens mij zien zij niet zoveel van die flappen.

Jij bent nog nooit in jordidj1's riante villa/ambtswoning geweest zeker? Ach, er verblijven momenteel genoeg ex'en van je, dus heel lang zal dat allemaal wel niet meer duren

ArthurDZ schreef:
(quote)

Jij bent nog nooit in jordidj1's riante villa/ambtswoning geweest zeker? Ach, er verblijven momenteel genoeg ex'en van je, dus heel lang zal dat allemaal wel niet meer duren

Waar heeft iedereen het hier trouwens over Arthur, ik zie geen reclame?

Edgar18 schreef:
(quote)

"Mocht je MusicMeter willen steunen dan kan dat door middel van een vrijwillige donatie van minimaal € 12,50. In ruil voor dit gebaar krijg je een jaar lang geen reclame op de site te zien. Alvast bedankt!"
De donatie (zit hem al in het woord) geef je als steun/bedankje. Je krijgt dan als extraatje een jaar geen reclame te zien. Het is geen afkoopsom voor reclame. Het is te makkelijk om te roepen dat mensen maar even een donatie moeten geven om van de reclame af te zijn.

Daarnaast heb ik nooit echt problemen gehad met de reclames. Ze zijn er om de site draaiende te houden en ze waren in alle redelijkheid aanwezig. Dat laatste lijkt nu verdwenen te zijn. En dat stoort. Dat de site niet mobiel bruikbaar is vanwege een pagina grote reclame is toch van den zotte. Het dan maar afdoen met, 'ach dan geef je toch even €15 als donatie ben je er vanaf' gaat volledig voorbij aan het probleem. Ik heb geen probleem met de reclames hier, alleen wel met de manier waarop die sinds de overnamen gepresenteerd worden. En waarom zou ik gaan betalen voor iets wat slechter werk dan voorheen? Alsof ik kookplaat koop waar twee van de vier pitten het niet doen, maar ik dan wel korting krijg op bezorging van de snackbar hier. Daar zit geen logica achter.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Waar heeft iedereen het hier trouwens over Arthur, ik zie geen reclame?

Met die profielfoto en Griselda op volume 11 zou ik mijn reclamefoldertjes ook niet bij jou door de bus durven te steken.

Kan de donatiemogelijkheid worden opgenomen in de Wiki?

CHIEP schreef:
Waarom enkel naar vaste gebruikers? Toekomstige gebruikers worden er toch ook door afgeschrikt?
Helemaal mee eens, maar dat is waar ze op MovieMeter uitkwamen na een hoop discussie/klachten (nog veel meer dan hier).

Over RYM gesproken, daar krijg je wel wat extraatjes als je doneert, o.a.:

- langere toplijsten (50% langer, dus top 5000 wordt top 7500 en top 1000 per jaar wordt top 1500)
- meer metadata
- meer mogelijkheden je collectie te doorzoeken/te filteren op genres/jaartallen
- commentaarfunctie op persoonljke lijsten wordt mogelijk
- gepersonaliseerde tips
- de mogelijkheid andere fonts en themes in te stellen (een dark mode zou voor MuMe wellicht wel wat zijn)
- uitgebreidere profielpagina's met o.a. een shoutbox
- de mogelijkheid eenmalig je gebruikersnaam aan te passen

Dit is voor RYM en niet alles zal hier mogelijk en/of wenselijk zijn, maar wellicht krijg je wel meer mensen aan het doneren als er meer tegenover staat. Genoeg MuMe-specifieke dingen te bedenken. En bij meer donaties is er hopelijk ook minder vervuilende reclame nodig. Genoeg opties in ieder geval om hier iets moois te doen, maar dat vereist wel enige welwillendheid van een eigenaar die zich hier nooit meer meldt.

panjoe (moderator)
Goeie opties lijken me dat herman, zoiets zal het ook daadwerkelijk voor meer vaste users waard maken om te doneren aan MuMe (in ieder geval voor mij, voorlopig vind ik het surfen met modknip prettig genoeg ).

Donateurs lokken met leuke, hoewel niet essentiële, perks lijkt me hoe dan ook een stuk beter dan ze dwingen te doneren met irritante ads. Vind het dan ook onzin dat niet-donateurs niet mogen zeuren over irritante ads omdat ze niet meebetalen.

Op Nu.nl hebben ze een knop waarmee je kunt wisselen reguliere en donkere modus. Ook Tweakers heeft zo'n instelling, moet je wel iets meer actie ondernemen.

De donkere modus op beide sites is een wereld van verschil: op Tweakers heeft heeft het nauwelijks effect > wit wordt een soort licht grijs, terwijl op Nu.nl zwart en wit omgewisseld worden.

Zou fijn zijn als dat ook mogelijk was op MuMe. Eerder zoals op Nu.nl maar dan liever met donker bruin of donker grijs ipv zwart.

Donkere modus zou een fijne feature zijn inderdaad. MuMe is wel heel erg licht, nogal vermoeiend voor de ogen. Verder ook eens met de bijdragen hieronder

Ik ben al jaren tevreden gebruiker van f.lux

Onweerwolf schreef:
Wat mij betreft zijn dat allemaal valide argumenten.
Daar ben ik het mee eens. En dat geldt ook voor de argumenten van aerobag en legian. Het zou natuurlijk fijn zijn als MusicMeter beter zou functioneren (al gaat het de laatste weken w.m.b. prima), en ik ben het ook met jullie eens dat het betalen van €12,50 een donatie moet zijn i.p.v. een afkoopsom van irritante reclame.

Echter, de praktijk is dat de irritante reclames er zijn. Wij kunnen daar van alles van vinden, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Wie betaald bepaald, en momenteel zijn dat meter_fan en zijn kornuiten. Blijkbaar vinden zij deze irritante reclames nodig. Hoe vervelend dat ook is voor trouwe sitebezoekers die de reclame voorheen nooit als een probleem hebben ervaren.

Dan kun je m.i. drie dingen doen. De reclames accepteren zoals ze (momenteel) zijn, je bezoek aan de website beperken c.q. helemaal stoppen, of €12,50 betalen om de reclame af te kopen. En ja, ik gebruik bewust het woord afkopen.

Mijn opmerking "vermoeiend dat geklaag over die reclames" kwam er botter uit dan ik bedoelde, maar het is wel zoals ik er tegenaan kijk. De reclames zijn nu eenmaal zoals ze zijn, daar gaan wij (ook met een hoop geklaag in dit topic) waarschijnlijk niets aan veranderen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.