De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2014, 12:13 uur
'k Ben wel benieuwd wat je gedaan hebt om dit goed te krijgen eigenlijk.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 14:14 uur
Mjuman schreef:
Bij titels etc heb ik sinds een dag of twee last van het 'ouderwetse stencilgevoel' - dichtgelopen letters "a" + "e". Niet bij de body text! Gebruik Firefox en dan lopen die letters aan de bovenkant 'vol' - alsof bij een ouderwetsche stencilmachines die bewuste letters niet goed gepakt hebben. Het ziet er verschrikkelijk uit en leest niet fijn - heb al gezocht in Firefox en lettertypes geprobeerd aan te passen, maar dat werkte niet.
Als ik bij Firefox (extra >>> opties >>> inhoud/lettertypen) de 'vink' in het 'vinkvakje' pagina's toestaan hun eigen lettertype te gebruiken weghaal, is dat verschijnsel wel verdwenen - alleen oogt de site dan niet fijn. Verder heb ik regelmatig last van reclame-banners die weergegeven over de tekst (tracklist etc) heen.
Overigens in IE 9.* niet dat probleem.
Bij titels etc heb ik sinds een dag of twee last van het 'ouderwetse stencilgevoel' - dichtgelopen letters "a" + "e". Niet bij de body text! Gebruik Firefox en dan lopen die letters aan de bovenkant 'vol' - alsof bij een ouderwetsche stencilmachines die bewuste letters niet goed gepakt hebben. Het ziet er verschrikkelijk uit en leest niet fijn - heb al gezocht in Firefox en lettertypes geprobeerd aan te passen, maar dat werkte niet.
Als ik bij Firefox (extra >>> opties >>> inhoud/lettertypen) de 'vink' in het 'vinkvakje' pagina's toestaan hun eigen lettertype te gebruiken weghaal, is dat verschijnsel wel verdwenen - alleen oogt de site dan niet fijn. Verder heb ik regelmatig last van reclame-banners die weergegeven over de tekst (tracklist etc) heen.
Overigens in IE 9.* niet dat probleem.
Even een aanvulling nog:
Het probleem doet zich voor op het eerste niveau nadat ik updates heb aangeklikt. Alle titels, topics, artiesten etc worden dan 'vet' (bold) weergegeven met dichtgelopen "a" en "o".
0
geplaatst: 11 juni 2014, 15:13 uur
Mjuman schreef:
Als ik bij Firefox (extra >>> opties >>> inhoud/lettertypen) de 'vink' in het 'vinkvakje' pagina's toestaan hun eigen lettertype te gebruiken weghaal, is dat verschijnsel wel verdwenen - alleen oogt de site dan niet fijn.
Als ik bij Firefox (extra >>> opties >>> inhoud/lettertypen) de 'vink' in het 'vinkvakje' pagina's toestaan hun eigen lettertype te gebruiken weghaal, is dat verschijnsel wel verdwenen - alleen oogt de site dan niet fijn.
Ik weet niet zeker of je bericht aan mij gericht is, maar als je de site niet toestaat de bedoelde lettertypes te gebruiken, dan houdt mijn "support" helaas op. Wellicht dat iemand anders je kan helpen.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 15:23 uur
Zoals je kunt lezen heb ik dat wél gedaan - de site toegestaan de native gedefinieerde lettertypes te gebruiken - en dat resulteerde in het 'dichtlopen' van de "a" en "e" zoals omschreven. In de double check heb ik het vinkje uitgezet om te checken hoe het er dan uit zag - dan verdween dat 'dichtlopen, maar zag het er verder bar en boos uit.
Het probleem is ca 2-3 dagen geleden ontstaan. Op mijn android-tablet heb ik er *geen* last van, maar daar wordt bijv cursief niet weergegeven.
Het lijkt er sterk op dat het probleem ontstaat door het vette lettertype dat de site presenteert. Ook klooien met unicode uitzetten en andere fontset kiezen heeft geen effect.
Het probleem is ca 2-3 dagen geleden ontstaan. Op mijn android-tablet heb ik er *geen* last van, maar daar wordt bijv cursief niet weergegeven.
Het lijkt er sterk op dat het probleem ontstaat door het vette lettertype dat de site presenteert. Ook klooien met unicode uitzetten en andere fontset kiezen heeft geen effect.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 17:23 uur
Sorry, inderdaad verkeerd gelezen. Ik weet helaas niet wat de oorzaak kan zijn. Er is aan deze kant in ieder geval niets gewijzigd op dit vlak, de afgelopen weken.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 17:34 uur
Ook de paginanummertjes rechtsonderin worden vettig weergegeven. Ik zal nog wel eens prutsen hier; misschien is er wel een instelling in Firefox veranderd (door een upgrade); het lijkt er gewoon op alsof in deze gevallen wordt teruggevallen op een minder geschikt lettertype - raar, want ik heb niets veranderd aan de instellingen.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 11 juni 2014, 17:45 uur
Bij al de groepen waar hij lid van is z'n naam verwijderen en hem terug intypen, scheen te werken.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 18:13 uur
Mjuman schreef:
Ook de paginanummertjes rechtsonderin worden vettig weergegeven. Ik zal nog wel eens prutsen hier; misschien is er wel een instelling in Firefox veranderd (door een upgrade); het lijkt er gewoon op alsof in deze gevallen wordt teruggevallen op een minder geschikt lettertype - raar, want ik heb niets veranderd aan de instellingen.
Waarschijnlijk heb je het al lang gecheckt maar misschien heb je last van malware?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 14 juni 2014, 13:47 uur
Als je de artiestenpagina wijzigt, dan kan je bij het invullen van bandleden de datum tot/vanaf invullen. Bij de eerste drie invulvakjes, vallen die opties weg.
Ik dacht eerst dat het nieuw is, dat dat niet meer mag/kan, maar bij het invullen van het vierde en vijfde bandlid had ik wel weer de optie.
Ik dacht eerst dat het nieuw is, dat dat niet meer mag/kan, maar bij het invullen van het vierde en vijfde bandlid had ik wel weer de optie.
0
geplaatst: 14 juni 2014, 18:37 uur
Bij deze plaat kan je niet direct de cover wijzigen (Linkje onder plaatje ontbreekt).
KLIK!
KLIK!
0
buizen
geplaatst: 16 juni 2014, 11:34 uur
Jordy schreef:
Problemen met lezen van berichten lijken opgelost?
Problemen met lezen van berichten lijken opgelost?
Nou gelukkig wel zeg. Dacht al, wat heb ik nou aan m'n fiets hangen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 16 juni 2014, 11:40 uur
Hier opgelost. Was even stressen.
Bedankt Jordy....
Bedankt Jordy....
0
geplaatst: 16 juni 2014, 11:42 uur
Bij dit album The Comsat Angels - Sleep No More (1981) kan ik na het aanklikken van de link (bij user updates) niet verder komen dan 2009, lijkt me toch niet ok !
Bladwijzer met aantal pagina's op grijze balk is ook verzwonden! Bovendien staat boven die grijze balk: "er zijn nog geen berichten bij dit album geplaatst" terwijl de pagina eronder goed vol staat
Bladwijzer met aantal pagina's op grijze balk is ook verzwonden! Bovendien staat boven die grijze balk: "er zijn nog geen berichten bij dit album geplaatst" terwijl de pagina eronder goed vol staat

0
geplaatst: 16 juni 2014, 11:54 uur
Mjuman schreef:
Bij dit album The Comsat Angels - Sleep No More (1981) kan ik na het aanklikken van de link (bij user updates) niet verder komen dan 2009, lijkt me toch niet ok !
Doet het NU weer.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 11:56 uur
Doe jij aan 'remote support' als nevenactiviteit

Maar de post van d'n Dazz - I am curious - van 10:48 vandaag kan ik nog steeds niet lezen; a hidden feature wellicht voor users met speciale bevoegdheden?
0
geplaatst: 16 juni 2014, 12:19 uur
Toevallig vandaag in de auto geluisterd en de albumpagina bezocht.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 12:56 uur
Kan het topic "Wat draai je nu" niet meer vinden. Heb ik iets gemist? 

0
geplaatst: 16 juni 2014, 13:05 uur
Die was ik ook al aan het zoeken. Dit zou 'm moeten zijn, maar er gaat dus iets niet helemaal goed.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 13:22 uur
Op mijn (Android-)telefoon passen songtitels soms niet helemaal op mijn scherm. Het is niet het einde van de titel dat wegvalt (zoals ik eerst dacht), maar het einde van de regel:
http://oi59.tinypic.com/2qx85n8.jpg
Aan de rechterkant wordt er in feite een stuk afgeknipt, terwijl de berichten eronder wél allemaal netjes op mijn scherm passen.
http://oi59.tinypic.com/2qx85n8.jpg
Aan de rechterkant wordt er in feite een stuk afgeknipt, terwijl de berichten eronder wél allemaal netjes op mijn scherm passen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.