MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ponty Mython schreef:
(quote)

Dat is een instelling die je kunt uitzetten in je browser. Ik heb nergens last van.

Even in de broncode gekeken en het is echt iets wat in het forum gebakken zit.
Zijn er ergens settings voor het forum te vinden misschien? Ik snap hier niks van en ondertussen staan er al 6 musicmeter tabjes totaal onnodig open.

Voorbeeld: Als ik vanaf de indexpagina naar "Algemeen" ga is er nog niks aan de hand, maar als ik vervolgens DIT topic (waar we nu heel knus in zitten) aanklik, dan gooit hij het in een nieuw tabje.
Schiet mij maar lek. Ik snap er niks van.

Ponty Mython schreef:
Zou er om 4:10 geen backup worden gedraaid?

Overigens ligt de site er ook wel eens eerder uit dan die tijd, en langer.

Waarschijnlijk draaien de sites dan een back up idd, maar moet de site er daardoor een half uur uit liggen? Lijkt me niet de bedoeling en onder Jordy's beheer is dit namelijk nog nooit gebeurd.

Maar die 524 errors mag weleens een keer afgelopen zijn.

Ponty Mython
voskat schreef:
(quote)

Zijn er ergens settings voor het forum te vinden misschien? Ik snap hier niks van en ondertussen staan er al 6 musicmeter tabjes totaal onnodig open.

Voorbeeld: Als ik vanaf de indexpagina naar "Algemeen" ga is er nog niks aan de hand, maar als ik vervolgens DIT topic (waar we nu heel knus in zitten) aanklik, dan gooit hij het in een nieuw tabje.

Vreemd. Ik gebruik Vivaldi en Opera als browser en op mijn werklaptop Chrome, maar met allen geen last van het openen van nieuwe tabs op MusicMeter.

voskat schreef:
(quote)

Staat in jouw Instellingen een vinkje aan bij "updates" - "links in een nieuw venster openen"? Zo ja, uitvinken!

Ponty Mython
musicfriek schreef:
(quote)

Waarschijnlijk draaien de sites dan een back up idd, maar moet de site er daardoor een half uur uit liggen? Lijkt me niet de bedoeling en onder Jordy's beheer is dit namelijk nog nooit gebeurd.

Maar die 524 errors mag weleens een keer afgelopen zijn.

Volgens mij komt het doordat de site destijds is overgezet naar een andere server. Sindsdien ligt MM er elke dag rond die tijd een half uur tot een uur uit.

Salvadore schreef:
(quote)
Staat in jouw Instellingen een vinkje aan bij "updates" - "links in een nieuw venster openen"? Zo ja, uitvinken!

Gedaan, haalt niets uit.

Ik ben zelf webprogrammeur en ik kom er echt niet uit haha

Voor de volledigheid, ik gebruik Chrome. Heb het nu ook even (bij gebrek aan alternatief) in Edge geprobeerd en daar gebeurt precies hetzelfde.

Misschien heb ik indertijd iets gemist maar is er een reden waarom Bowie - Diamond Dogs (1974) onder de naam "Bowie" staat in plaats van "David Bowie" zoals al de rest van zijn oeuvre? Het viel me op omdat in mijn meninglijst Diamond Dogs onder de B staat terwijl Live Santa Monica '72 onder de D staat.

metalfist schreef:
Misschien heb ik indertijd iets gemist maar is er een reden waarom Bowie - Diamond Dogs (1974) onder de naam "Bowie" staat in plaats van "David Bowie" zoals al de rest van zijn oeuvre? Het viel me op omdat in mijn meninglijst Diamond Dogs onder de B staat terwijl Live Santa Monica '72 onder de D staat.

Welicht komt dit doordat op de albumhoes Bowie staat , maar dit is ook bij het album Pinups gebeurt en die staat er wel als David Bowie in.
David Bowie lijkt mij als artiest correct, dus correct indienen.

Dat wil ik best snappen.
Maar zowel bij Pinups als bij Diamond Dogs wordt de naam " Bowie" gebruikt, echter op mume staat bij Daimond Dogs als artiest Bowie en bij Pinups staat als artiest David Bowie.
Overigens gebruikt de rest van de wereld gewoon de naam David Bowie.
Maar goed als hij voor de grap Pietje Puk op de hoes had gezet was het hier een vrolijke boel geworden.

CHIEP: negeer mijn correctie dan maar, maar kan er op de een of andere manier voor gezorgd worden dat die meningen dan wel onder David Bowie komt te staan? Nu is het wel wat een stom zicht als de meningen op artiest worden gesorteerd. Daaropvolgend: wat is de reden dat er voor de naam van de artiest wordt gekozen in plaats van de naam van het album? Een film wordt ook op de titel gesorteerd en niet op de regisseur en hetzelfde voor een boek. Dan heb je dat probleem niet (bijvoorbeeld Thinner van Richard Bachmann, wat eigenlijk een alias van Stephen King is).

Ik wil geen beerput opentrekken maar mbt tot “The” voor de bandnaam zijn dan veel albums niet juist toegevoegd.

Ponty Mython
Het is vandaag weer nationale Error 524-dag.

Ponty Mython schreef:
(quote)

Zou er om 4:10 geen backup worden gedraaid?

Overigens ligt de site er ook wel eens eerder uit dan die tijd, en langer.

Die problemen spelen eigenlijk al sinds de overname van de website. Erg frustrerend. Ook op MovieMeter lopen we nog regelmatig tegen storingen aan, al geloof ik dat dat losstaat van dit probleem. Ik kan me herinneren dat de developers ooit hebben gezegd dat het systeem van Jordy zo in elkaar zit dat hij rond die tijd in de nacht de hele database opnieuw inlaadt. Ik ga hier nog eens navraag naar doen.

Hij beweegt trager dan mijn oma van 94 jaar met rollator tijdens het naar beneden scrollen.

zaaf
deric raven schreef:
Hij beweegt trager dan mijn oma van 94 jaar met rollator tijdens het naar beneden scrollen.
mijn oma kan al helemaal niet scrollen, en al zeker niet met een rollator

dix
deric raven schreef:
Zonder rollator zou ze harder naar beneden scrollen.

dix schreef:
Zonder rollator zou ze harder naar beneden scrollen.

Ponty Mython schreef:
Het is vandaag weer nationale Error 524-dag.

Het is wel idioot eigenlijk. Kan niet eens rustig 10 minuten ff wat dingen opzoeken en lezen zonder om de haverklap deze error te krijgen. Zelfs dit bericht typen lukt niet eens zonder error codes. meter_fan dion.ollie de site wordt zo bijzonder onbruikbaar.

cosmic kid (moderator)
Ik sta bekend om mijn engelengeduld maar dat wordt met name vandaag flink op de proef gesteld. Wat een drama, inderdaad om de haverklap Error 524. Dit is frustrerend, dion.ollie, meter_fan

Ja, same here. Het is vandaag wel vaak raak.

Deze avond is de website echt onbruikbaar

Ponty Mython
Voor de verandering vanavond vaak de beruchte Error 521 gezien:
https://i.imgur.com/tOd7LTB.png

Wordt hier uberhaupt wel aan gewerkt?

Doe iets aan die site zeg, dit is gewoon onbruikbaar man.

Ik heb nergens last van. Werk met Opera.

Via de smartphone (Android) kun je het vergeten op deze manier. Showstopper.

De laatste periode geraak ik weer heel moeilijk op de site.
Blijft hangen en uiteindelijk error 521 zoals hierboven
Werkend met Ipad

Ah we kunnen weer

Denk ik

Nog steeds onbruikbaar, periodes van uit-de-lucht-zijn voelen ook steeds langer aan.

Edit: Een 520 gehad, voor mij een nieuwe.

Vanaf vanavond is er een avondklok verruiming het zou leuk zijn als wij hier dan ook een gebruikstijd verruiming kunnen krijgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.