MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Je weet zeker dat je niet was genoemd in de laatste pagina van een thread en je vervolgens wordt doorgelinkt naar een nieuwe dan nog lege pagina? Dat bekende probleem is in elk geval nog altijd niet opgelost volgens mij.

Het gaat om de tag in dit bericht van Dance Lover, op dat moment inderdaad het laatste bericht op de pagina.

MuMeAfrekening 2021 (voor persoonlijke hitlijsten)

Ik weet niet bij het hoeveelste bericht er een nieuwe pagina wordt aangemaakt. Mijn laatste reactie is iig bericht 31, terwijl er uiteindelijk 30 berichten op een pagina staan. Na het plaatsen van die reactie werkte de notificatie wel.

Staat dit al ergens op een to-do-lijst, dion.ollie?

Ponty Mython
Worden de bugs op MusicMeter überhaupt alweer opgepakt, of is men nog steeds (te) druk met het 'verbeteren' van MovieMeter? Daar lijkt eerlijk gezegd ook niet echt veel te gebeuren namelijk...

Men is vooral druk bezig de laatste centen uit de site te knijpen, zo lijkt helaas de bittere waarheid.

Ponty Mython schreef:
Worden de bugs op MusicMeter überhaupt alweer opgepakt, of is men nog steeds (te) druk met het 'verbeteren' van MovieMeter? Daar lijkt eerlijk gezegd ook niet echt veel te gebeuren namelijk...
Op MovieMeter zijn ze achter de schermen nog altijd bezig met het oplossen van de problemen met de toevoegfunctie. Je weet wel, die functie die altijd perfect werkte totdat er besloten werd om ze compleet te verneuken met allerlei nutteloze toeters en bellen. In de nieuwe variant kan je bijvoorbeeld enkel nog maar films insturen van regisseurs die reeds op de site staan (nieuwe namen worden niet geaccepteerd) of acteurs kunnen ineens geen stemmenrol meer doen.

Die nieuwe functie heeft natuurlijk prioriteit op het feit dat 3/4 van de bestaande database om zeep is en dat bijvoorbeeld regisseurspagina's niet meer compleet zijn. Stel je voor dat je hier op David Bowie klikt en de man zou zogezegd maar 4 albums hebben gemaakt.. In ieder geval schijnen ze zichzelf een deadline te hebben gegeven tot einde van deze week en is er op MovieMeter ook al een toevoegstop van meer dan een week ingelast..

Wat een beschamend lachertje is het als je prima werkende kernfunctionaliteiten de nek om draait en vervolgens hoog van de toren blijft blazen over holle clickbait.

Ik maak sinds ongeveer een jaar maandelijks een export van al mijn bijdragen aan deze site. Gewoon een voorgevoel...

itchy schreef:
Gewoon een voorgevoel...

Met een eigenaar die als gebruikersnaam meter_fan heeft maak ik mij geen enkele zorg

Rudi S schreef:
(quote)

Met een eigenaar die als gebruikersnaam meter_fan heeft maak ik mij geen enkele zorg

Juist wel... "fan" slaat op de ventilator van zijn Windows Vista PC die op hol slaat op het moment dat de meter-sites worden aangepast.

Ponty Mython
metalfist schreef:
(quote)
Op MovieMeter zijn ze achter de schermen nog altijd bezig met het oplossen van de problemen met de toevoegfunctie. Je weet wel, die functie die altijd perfect werkte totdat er besloten werd om ze compleet te verneuken met allerlei nutteloze toeters en bellen. In de nieuwe variant kan je bijvoorbeeld enkel nog maar films insturen van regisseurs die reeds op de site staan (nieuwe namen worden niet geaccepteerd) of acteurs kunnen ineens geen stemmenrol meer doen.

Die nieuwe functie heeft natuurlijk prioriteit op het feit dat 3/4 van de bestaande database om zeep is en dat bijvoorbeeld regisseurspagina's niet meer compleet zijn. Stel je voor dat je hier op David Bowie klikt en de man zou zogezegd maar 4 albums hebben gemaakt.. In ieder geval schijnen ze zichzelf een deadline te hebben gegeven tot einde van deze week en is er op MovieMeter ook al een toevoegstop van meer dan een week ingelast..

Ze mogen de zoekfunctie ook wel eens onder handen nemen. Je vindt nu helemaal niets meer terug en je moet de complete naam van de film intoetsen voordat 'ie met het juiste resultaat komt. Daarbij kun je in de nieuwe layout ook niet meer zoeken op gebruikersnaam en topictitel.

Ik was in het begin gematigd positief over de nieuwe look, maar het begint me steeds meer tegen te staan. Vooral ook omdat er geen enkele verbetering in lijkt te komen. Er lijkt niks te worden gedaan met de gebruikersinput en de site lijkt nog steeds in alpha-modus te verkeren.

Gezien de mate van snelheid waarmee bugs vóór de samenvoeging werden opgelost, was het misschien ijdele hoop dat het nu wat sneller zou worden opgepakt, maar ik krijg nog steeds niet echt het idee dat we hier met een professioneel team te maken hebben die er bovenop zit...

Het lijkt erop dat het relatief eenvoudige uitgangspunt van de metersites (een basale database met discussiemogelijkheid) zo gek nog niet was. Blijkbaar hebben ze zich een beetje vertild aan de nieuwe opzet van MovieMeter, gezien de vele bugs en lange afhandelingstijd daarvan.

Ze hadden beter eerst een groep van 50 actieve gebruikers de boel een paar weken laten testen om vervolgens hun feedback te verwerken en dáárna pas de nieuwe site voor iedereen live te zetten.

Ponty Mython
Mja, ik ben toch vooral benieuwd wat nou de bedoeling is met de rest van de metersites. Nu heb je één site met een compleet vernieuwd recept, en drie andere sites met de oude opmaak die er maar wat bij lijken te hangen. Alle focus lijkt toch op MovieMeter gericht te zijn, hoewel ik daar steeds meer zie dat vaste users worden weggejaagd door alle technische mankementen.

panjoe (moderator)
Alice Coltrane

Moet "Alice Coltrane featuring Pharoah Sanders" niet een aparte artiest zijn (als samenwerking tussen die twee)?

Lijkt me wel. Geen alias in ieder geval.

herman schreef:
(quote)

Het gaat om de tag in dit bericht van Dance Lover, op dat moment inderdaad het laatste bericht op de pagina.

MuMeAfrekening 2021 (voor persoonlijke hitlijsten)

Ik weet niet bij het hoeveelste bericht er een nieuwe pagina wordt aangemaakt. Mijn laatste reactie is iig bericht 31, terwijl er uiteindelijk 30 berichten op een pagina staan. Na het plaatsen van die reactie werkte de notificatie wel.

Staat dit al ergens op een to-do-lijst, dion.ollie?

Deze staat inderdaad al ergens op de to-do-list. Ik zal binnenkort even poolshoogte nemen wat betreft de status van (de lange lijst) af te handelen bugs...

panjoe schreef:
Alice Coltrane

Moet "Alice Coltrane featuring Pharoah Sanders" niet een aparte artiest zijn (als samenwerking tussen die twee)?

Mjah, dan plaats je het sleutelalbum van Alice Coltrane dus eigenlijk buiten haar discografie. Ook geen hele fraaie oplossing. Daarnaast blijft Sanders toch een meewerkende artiest hier en geen volwaardige partner?

Ponty Mython schreef:
Mja, ik ben toch vooral benieuwd wat nou de bedoeling is met de rest van de metersites. Nu heb je één site met een compleet vernieuwd recept, en drie andere sites met de oude opmaak die er maar wat bij lijken te hangen. Alle focus lijkt toch op MovieMeter gericht te zijn, hoewel ik daar steeds meer zie dat vaste users worden weggejaagd door alle technische mankementen.

Ik moet ook zeggen dat ik sinds de nieuwe look nauwelijks meer op moviemeter kom. Ik vind er weinig meer aan.

Ponty Mython schreef:
Mja, ik ben toch vooral benieuwd wat nou de bedoeling is met de rest van de metersites.
MovieMeter schijnt zich bij een Super Database te gaan aansluiten. Levert meer bezoekers op, en daar zit het geld. Wij worden achtergelaten met onze liedjes. Geen spannende MuMeLadder-avonden meer. Een deelnemerstekort voor de User-KO. En wat geeft de Gretz/The Banner-strijd dan nog kleur?

Against Modern Meter!

Bedoel je dat musicmeter stopt?

FrodoK schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik sinds de nieuwe look nauwelijks meer op moviemeter kom. Ik vind er weinig meer aan.

Die nieuwe look is onoverzichtelijk, druk en "schreeuwerig".....maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.

FrodoK schreef:
Bedoel je dat musicmeter stopt?

Dat is echt onmogelijk mijn beste, Rutte zou nog eerder afzien van een nieuw termijn als minister president.

Ponty Mython
Rudi S schreef:
(quote)

Dat is echt onmogelijk mijn beste, Rutte zou nog eerder afzien van een nieuw termijn als minister president.

Toch is het iets waar we wel degelijk rekening mee moeten houden.

Je ziet nu al dat de beheerders erg veel moeite hebben om de vier sites naar behoren te runnen. Ze hebben al genoeg problemen met het fatsoenlijk runnen van één site. Als ze zouden besluiten om al hun focus op MovieMeter te leggen, omdat films en series nu het meeste publiek trekken en er weinig goede NL sites zijn waarbij je ook kunt discussieren over films en series, dan is het snel gedaan met MusicMeter.

Bij de overname 1,5 jaar geleden ging het ze ook voornamelijk om MovieMeter. De rest van de sites kregen ze er gratis bij. En dat is ook wel te merken, aangezien die site als enige een makeover heeft gekregen en de kaken stijf op elkaar worden gehouden wanneer er vragen worden gesteld over de rest van sites.

Volgens mij gokken ze vooral op het extra internetverkeer dat wordt gegenereerd nu de databasefunctie is uitgebreid en is het discussiegedeelte bijzaak. Het is ook behoorlijk weggestopt op de nieuwe site in vergelijking met de oude, zowel in het menu als op de filmpagina's zelf.

En anders is er altijd nog Plan B (mocht MusicMeter onverhoopt ophouden te bestaan)

Ponty Mython
Rare gedachte om van MovieMeter een soort van IMDb te willen maken. Als mensen iets over een film willen weten, dan zullen ze sowieso eerst naar IMDb of Letterboxd gaan. MovieMeter is juist één van de weinige filmsites waar je naar hartelust in de Nederlandse taal kunt discussieren. Om dan juist het element wat er het meeste uitspringt naar de achtergrond te verdringen, dan begrijp je het niet helemaal...

Misschien moeten ze zich eerst maar eens focussen op het het brengen van interessant filmnieuws, want ik krijg het vermoeden dat in Dion's contract staat dat hij per dag minimaal 5 berichten moet plaatsen, maakt niet uit wat. Het is beter om niets te plaatsen, dan de hoofdpagina te vervuilen met stomme lijstjes en clickbait. Je breekt hiermee de (eens) goede reputatie van MovieMeter alleen maar verder af.

Heeft Moviemeter zelf geen plaats om te klagen over alle veranderingen?

zaaf
Dat lijkt me issue nr 1 aldaar!

Ponty Mython
Brunniepoo schreef:
Heeft Moviemeter zelf geen plaats om te klagen over alle veranderingen?

Indirect heeft het ook met MusicMeter te maken. Alle tijd die ze er daar instoppen, wordt niet in deze site gestopt, ondanks dat er hier ook wel het één en ander te verbeteren valt.

Klagen over het weer?

ohmusica
De kracht bij de hele handel van zowel MuMe als MoMe is ook wel het manco. In oorsprong kwamen deze sites op als social media waaraan iedereen op wat voor manier dan ook zijn steentje kon bijdragen. Binnen enkele huisregels en een zeker format, een soort populariteits-meting, was en is veel mogelijk.
Maar hoe daar na een aantal jaren sturing aan te geven, dat is wat ingewikkelder. Al snel herkennen zich vertrouwde users niet meer in het format bij enkele (rigoreuze) veranderingen. Maar laat je alles bij het oude, dat wekt ook wrevel en ook hier ook de kans op gezapigheid, ongenoegen, en terugloop.. Het lijkt me moeilijk laveren en je moet vooral een goed plan hebben en dit weten te communiceren. En dat vraagt dan weer de nodige kennis, moeite, tijd en ... geld. Ik hoop voor MuMe geen sterfhuisconstructie.

itchy schreef:
Ik maak sinds ongeveer een jaar maandelijks een export van al mijn bijdragen aan deze site. Gewoon een voorgevoel...

Ik krijg alleen maar foutmeldingen als ik probeer te exporteren.

mulver64 schreef:
(quote)

Ik krijg alleen maar foutmeldingen als ik probeer te exporteren.

Mij lukt het ook niet. Op MovieMeter wel, maar op MusicMeter word ik gelinkt naar:

Pagina niet gevonden

En staat er:
Deze pagina werkt nietwww.musicmeter.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

dion.ollie, kan dit aangekaart worden bij de website-onderhouders?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.