menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
avatar van Mssr Renard
Ik ben er een tijd uit geweest. Maar wat is er in godsnaam aan de hand met de links naar.
Vroeger was de naam van de link gewoon de naam van de link (of hoe je dat ook uitlegt), maar dit is gewoon niks.

Discogs: Spinner - discogs.com
Youtube: Voordat je verdergaat naar YouTube

avatar van Poles Apart
Mssr Renard schreef:
Ik ben er een tijd uit geweest. Maar wat is er in godsnaam aan de hand met de links naar.
Vroeger was de naam van de link gewoon de naam van de link (of hoe je dat ook uitlegt), maar dit is gewoon niks.

Discogs: Spinner - discogs.com
Youtube: Voordat je verdergaat naar YouTube

Je kunt het nog wel handmatig aanpassen/intypen, maar dat is inderdaad vervelend als het een langere tekst is.

avatar van Mssr Renard
Poles Apart schreef:
(quote)

Je kunt het nog wel handmatig aanpassen/intypen, maar dat is inderdaad vervelend als het een langere tekst is.


Het klopt dat je het daarna kunt aanpassen. Je kan ook proactief gewoon de link zelf configureren. Maar vroeger was het niet zo. Dus ik vind het onnodig. En soms wil je gewoon even snel een link dumpen, en dan is zo'n tekstje nou niet echt aantrekkelijk en niemand weet wat je eigenlijk dumpt. Voor je het weet ben je gerickrolled.

Ponty Mython
Hoewel ik liever niet heb dat de eigenaren aan deze site gaan sleutelen, zou een donkere modus toch wel fijn zijn voor de nachtelijke uurtjes.

avatar van meneer
Volgens mij hebben de eigenaren net een uurtje liggen sleutelen want we lagen er net een dik uur uit. Of zouden dan toch de Russen…

En dat op mijn favoriete zondagmorgen..

bennerd
Indien nog niet gemeld: exporteren van gegevens werkt niet meer. Bij het klikken op de verkeerde downloadlink komt er een 500 error.

avatar van herman
Die functie is al maanden stuk helaas.

MuMe is een beetje verweesd door de mensen die aan de knoppen draaien. Gelukkig hebben we de moderators en crew nog.

Nog een verzoek (ja, ik weet het, wishful thinking): zouden bij lijsten de hoezen groter kunnen worden weergegeven in de grafische weergave? Wellicht zelfs dezelfde grootte als ze de albums staan?

avatar van trebremmit
B*N*B* - Hostile (1998)

Omdat we hier de naam van de artiest aanhouden die op de hoes staat, staat hier nu deze in plaats van Bonobo. Nu is deze moeilijk te vinden met de zoekmachine als je de artiest wilt invullen, en op google komt Musicmeter niet te voorschijn als je op Bonobo-Hostile zoekt.. Is het niet beter om zulke grafische grapjes van bands niet meer als alt artiestennaam in te vullen?

Ponty Mython
Om verwarring te voorkomen met die veel bekendere Bonobo? Zo staat het trouwens ook op Discogs.com.

Als je op de bandnaam klikt dan staat er wel Bonobo (I):
https://i.imgur.com/aNTN3Ga.png

Als je in de zoekmachine op Bonobo zoekt vindt 'ie 'm ook.

avatar van trebremmit
Nee want daar zijn de Romeinse cijfers voor. Dat heb ik zelf allemaal ingevuld/toegevoegd. En hij vindt de artiest wel, maar het album niet.

Ponty Mython
Vreemd. Als je alleen op 'Hostile' zoekt staat 'ie er wel tussen.

avatar van Melodic Fool
Kan er een update komen voor de albumlijsten, waarbij het gedeelte "The" en "De" gewoon genegeerd wordt?

Nu heb staan bij mijn lijsten de bands die beginnen met 'The' allemaal bij de T, niet erg overzichtelijk.

Ik hoop trouwens dat de ex- en import functie ooit weer zal werken, dat is nice

avatar van Jazper
Melodic Fool schreef:
Kan er een update komen voor de albumlijsten, waarbij het gedeelte "The" en "De" gewoon genegeerd wordt?

Blijft er van The The dan nog wel wat over?

bennerd
Jazper schreef:
(quote)

Blijft er van The The dan nog wel wat over?

""

avatar van Mssr Renard
Ik snap de frustratie, vooral bands waarbij de band soms wel en soms niet 'the' gebruikt. Daarvan staan de albums dan op meerdere plaatsen (ik noem voor het gemak Outlaws of Allman Brothers Band).

avatar van deric raven
Nu is het nog lastiger, er staan platen op van Smashing Pumpkins en The Smashing Pumpkins.

avatar van Melodic Fool
Jaa, dat inderdaad ook

Maar Jazper, ik bedoelde niet het verwijderen van "the", maar dat je albumlijsten zegmaar zo geprogrammeerd zijn, dat dat voorvoegsel geen invloed heeft op de alfabetische volgorde

Weet niet of ik hier nou op in moest gaan maar doe het toch maar

avatar van Choconas
Melodic Fool schreef:
Maar Jazper, ik bedoelde niet het verwijderen van "the", maar dat je albumlijsten zegmaar zo geprogrammeerd zijn, dat dat voorvoegsel geen invloed heeft op de alfabetische volgorde.

Dit is precies hoe bijvoorbeeld Spotify werkt, dus het valt in principe te programmeren (even los van de vraag of dat binnen deze omgeving makkelijk geïmplementeerd kan worden en of dat veel tijd kost om te doen). Ik zou er een grote voorstander van zijn, omdat het dan beter aansluit op hoe ik zelf (in mijn hoofd) alfabetiseer. Maar ik ben benieuwd of dat voor anderen ook geldt.

avatar van Jazper
Melodic Fool schreef:
Jaa, dat inderdaad ook

Maar Jazper, ik bedoelde niet het verwijderen van "the", maar dat je albumlijsten zegmaar zo geprogrammeerd zijn, dat dat voorvoegsel geen invloed heeft op de alfabetische volgorde

Weet niet of ik hier nou op in moest gaan maar doe het toch maar

Ja, maar dan klopt mijn grapje niet meer

avatar van Teunnis
Choconas schreef:
(quote)

Dit is precies hoe bijvoorbeeld Spotify werkt, dus het valt in principe te programmeren (even los van de vraag of dat binnen deze omgeving makkelijk geïmplementeerd kan worden en of dat veel tijd kost om te doen). Ik zou er een grote voorstander van zijn, omdat het dan beter aansluit op hoe ik zelf (in mijn hoofd) alfabetiseer. Maar ik ben benieuwd of dat voor anderen ook geldt.

Ik kan me niet voorstellen dat het heel moeilijk is om dit zo te programmeren, dat de gebruiker het zelf kan kiezen bij de instellingen. Mja, al dit soort ideeën zijn leuk, maar daar gaat natuurlijk nooit iets mee gedaan worden door die schurken van Fanreach, euh, ik bedoel de huidige eigenaar. Aan de andere kant, beter maar alle goede ideeën hier bundelen, mochten "we" ooit zelf een site gaan bouwen.

avatar van Fathead
Is de site bij iedereen zo traag of heb ik dat alleen?

avatar van Finidi
Fathead schreef:
Is de site bij iedereen zo traag of heb ik dat alleen?


Nee, bij mij ook.

avatar van Mssr Renard
e r g t r a a g


avatar van EttaJamesBrown
Ik gaf mijn zoon al de schuld met zijn interactieve spelletjes.


avatar van Mssr Renard
Steeds vaker gaat het toevoegen van platen niet goed. Gelukkig word ik er dan op gewezen door een crew-lid (bijvoorbeeld: er komen maar drie songs door).

Maar als een crewlid niet op let, krijg je dit: Wild Turkey - You & Me in the Jungle (2006)

Gaan we voor zoveel mogelijk platen toevoegen, of gaan we voor zo goed mogelijk platen toevoegen?

avatar van B.Robertson
Mssr Renard schreef:
Gaan we voor zoveel mogelijk platen toevoegen, of gaan we voor zo goed mogelijk platen toevoegen?
Sommige mensen kunnen kwantitatief veel kwalitatief goede toevoegingen verrichten, anderen hebben daar meer moeite mee. Is ook niet zomaar wat die uitgebreide toevoegwiki enigszins van a tot z kennen. Ik attendeer jou ook wel eens ergens op en laat zelf ook wel eens een steek vallen. Dat voorbeeld dat je aandraagt komt van mijn hand; toevoeger in kwestie voegt veel EP's toe dus zal ik het daarvoor wel hebben gesleten (inmiddels met iTunes-import gecorrigeerd).

avatar van Mssr Renard
B.Robertson schreef:
(quote)
Sommige mensen kunnen kwantitatief veel kwalitatief goede toevoegingen verrichten, anderen hebben daar meer moeite mee. Is ook niet zomaar wat die uitgebreide toevoegwiki enigszins van a tot z kennen. Ik attendeer jou ook wel eens ergens op en laat zelf ook wel eens een steek vallen. Dat voorbeeld dat je aandraagt komt van mijn hand; toevoeger in kwestie voegt veel EP's toe dus zal ik het daarvoor wel hebben gesleten (inmiddels met iTunes-import gecorrigeerd).


Ik merk dat ik wat irritatie oproep met mijn eerste reactie. Excuses daarvoor. Ik schrok er gewoon van. Bij Discogs kan je dit soort zaken zelf editten en een bericht achterlaten voor de oorspronkelijke toevoeger.

Op Musicmeter is het aanpassen en oplossen van foutjes minder makkelijk, soms best uitzoekwerk, en je krijgt er niks echt voor terug. Terwijl de toevoeger wel de punten krijgt. Ik snap goed dat er geen puntensysteem voor edits (of al die moeite voor grotere hoezen toevoegen) kan worden opgezet. Maar bij deze specifieke toevoeging raakte ik toch zelf even geïrriteerd.

Nogmaals excuses. Jij doet hard je best en verzet veel werk.

avatar van B.Robertson
Dat is wat mij betreft niet nodig je te excuseren Mssr Renard. Wel heel beleefd overigens maar ik schiet hoogstens in de verdediging en ben niet geïrriteerd. Gisteravond nog een tracklist van slechts 3 songs bij Dream Theater onderschept dus het is heus niet overbodig dat je ons hierop attendeert. Op Discogs worden de contributors bijgehouden die aan een toevoeging gesleuteld hebben, zie je hier idd. niets van terug. Verder staat bij mij in het dagelijks leven de boog aardig strak gespannen mbt. controle over het eigen werk en is dat wat losser op MuMe als ik in de rust en ontspanning ben. Sorry dus als er irritaties ontstaan mbt. fouten. Excuses vind ik altijd zo zwaar beladen klinken, meestal zeg ik ''sorry" of "mijn verontschuldigingen".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.