De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 augustus 2021, 10:04 uur
Vanuit mijn persoonlijkheid/karakter houd ik er gewoon van als dingen netjes zijn.
Ik heb het idee dat veel leden van deze site erg netjes en geordend zijn, overigens. Dus wat dat betreft komt het uiteindelijk wel allemaal goed.
Ik denk wel dat er (nu we het er toch over hebben) er een bug is, voor wat betreft het importeren van tracks. Er gaan er dan schijnbaar maar drie door. Niet alleen een punt van aandacht voor de crew maar ook voor de toevoegers.
Ik heb het idee dat veel leden van deze site erg netjes en geordend zijn, overigens. Dus wat dat betreft komt het uiteindelijk wel allemaal goed.
Ik denk wel dat er (nu we het er toch over hebben) er een bug is, voor wat betreft het importeren van tracks. Er gaan er dan schijnbaar maar drie door. Niet alleen een punt van aandacht voor de crew maar ook voor de toevoegers.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 augustus 2021, 17:22 uur
Volgens mij kan dit forum topic verwijderd worden: Top 10 nummers van 2021
We hebben immers al: Top 10 van 2021
Die tweede gaat toch over albums?We hebben immers al: Top 10 van 2021
1
geplaatst: 23 augustus 2021, 17:29 uur
Och ja.... Ik slaap weer eens. Laat dus maar! 
Ik verwijder mijn post weer!

Ik verwijder mijn post weer!
0
Jeve
geplaatst: 29 augustus 2021, 20:57 uur
Een user heeft iets veranderd bij het volgende album (maar da's niet helemaal gelukt...):
Rainbow - Rising (1976) - MusicMeter.nl
Rainbow - Rising (1976) - MusicMeter.nl
0
Germ (crew)
geplaatst: 31 augustus 2021, 11:17 uur
Het valt me steeds vaker op de foto op de artiestenpagina niet goed wordt weergegeven. Bijvoorbeeld bij Jim Lauderdale: Jim Lauderdale
De link die L_T_B heeft gebruikt lijkt mij gewoon in orde. Doen we iets verkeerd of is er een bug?
De link die L_T_B heeft gebruikt lijkt mij gewoon in orde. Doen we iets verkeerd of is er een bug?
0
geplaatst: 7 september 2021, 15:45 uur
Geen idee of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik meld het toch maar even. Bij verzamelalbums valt het me vaak op dat nummers van Kool & the Gang niet op hun naam vermeld staan, maar op de mij verder onbekende artiest Tep. Dit is al heel lang zo, maar ik kwam het vandaag zelfs tot driemaal toe tegen bij deze verzamel-CD. Het is vast ergens een bug met een foute crosslink ofzo, of hoe dat ook mag heten. Is hier iets aan te doen? Ik vind het onderhand een beetje irritant worden...
0
Germ (crew)
geplaatst: 7 september 2021, 15:54 uur
gaucho schreef:
Geen idee of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik meld het toch maar even. Bij verzamelalbums valt het me vaak op dat nummers van Kool & the Gang niet op hun naam vermeld staan, maar op de mij verder onbekende artiest Tep. Dit is al heel lang zo, maar ik kwam het vandaag zelfs tot driemaal toe tegen bij deze verzamel-CD. Het is vast ergens een bug met een foute crosslink ofzo, of hoe dat ook mag heten. Is hier iets aan te doen? Ik vind het onderhand een beetje irritant worden...
Tep stond bij die verzamelaar ook als artiest vermeld, heel raar. Ik heb het nu veranderd naar Kool & The Gang.
Ben je dit bij meer releases tegengekomen? Dan kan je daar ook een correctie voor indienen.
1
geplaatst: 7 september 2021, 19:56 uur
Germ schreef:
Tep stond bij die verzamelaar ook als artiest vermeld, heel raar. Ik heb het nu veranderd naar Kool & The Gang.
Ben je dit bij meer releases tegengekomen? Dan kan je daar ook een correctie voor indienen.
Ik heb het in het verleden - en dat gaat echt al jaren terug - bij verscheidene verzamelalbums gezien, maar weet zo snel niet meer welke dat nou allemaal waren. Ik meende dat het onder meer te zien was bij die oude Dance Classics-serie van Arcade uit de jaren tachtig en negentig, maar daar lijkt het allemaal inmiddels te kloppen. Ik vermoed dat het hier en daar ook wel door anderen is aangepast, want het ziet er heel raar uit natuurlijk.
Ik herinner me dat ik het nog niet zo lang geleden een keer zelf heb aangepast, en dat blijkt dus bij dit album te zijn. Er wordt in verschillende berichten bij het album ook aan gerefereerd. Ik had gedacht/gehoopt dat al die foute vermeldingen in één keer aan te passen waren, omdat het zo vaak terugkwam. Maar dat zal wel niet. Ga er maar vanuit dat ik het zelf handmatig aanpas (althans: een correctie indien) als ik het weer een keer tegenkom.
Ik zag trouwens dat bij bovengenoemde Japanse verzamelbox Kool & the Gang met maar liefst vier nummers is vertegenwoordigd. We hadden er nog eentje over het hoofd gezien. Ik heb voor de laatste 'Tep' (nr. 42, Joanna), ook nog maar even een correctie ingediend.
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 september 2021, 10:26 uur
het is al eens eerder gezegd, maar foto's op de artiestenpagina's worden niet (meer) weergegeven:
Joanne Shaw Taylor
Joanne Shaw Taylor
0
Jeve
geplaatst: 9 september 2021, 11:50 uur
Mssr Renard schreef:
het is al eens eerder gezegd, maar foto's op de artiestenpagina's worden niet (meer) weergegeven:
Joanne Shaw Taylor
Joanne Shaw Taylor
Iets met rechten op afbeeldingen misschien?
1
Mssr Renard
geplaatst: 9 september 2021, 11:56 uur
Nee, want Wikipedia gebruikt cc. De afbeeldingen die je plukt van wikipedia en eventueel Flickr (goed filteren op cc), dan is het toegestaan op wikipedia.
Al sinds 2008 stort ik mij op het compleet maken van de artiestenpagina's en is er is in de jaren weleens een bug geweest (zo vielen een tijdlang de jaartallen weg, dat zie je nog steeds bij sommige artiestpagina's) en werden in het verleden ook niet altijd de foto's goed weergegeven.
Een foto zoek je op (wikipedia, wikimedia, flickr, etc.) zet je in het betreffende veld, een crewmember kijkt na of het daadwerkelijk een cc is en keurt het goed. Dat is dus bij Joanne Shaw Taylor ook gebeurt, en toch wordt de foto niet weergegeven. Een bug, me dunkt, en vandaar dat ik het hier post.
0
geplaatst: 14 september 2021, 07:54 uur
Gaat hier nog een keer wat aan gedaan worden???
bennerd schreef:
Indien nog niet gemeld: exporteren van gegevens werkt niet meer. Bij het klikken op de verkeerde downloadlink komt er een 500 error.
Indien nog niet gemeld: exporteren van gegevens werkt niet meer. Bij het klikken op de verkeerde downloadlink komt er een 500 error.
3
geplaatst: 15 september 2021, 11:32 uur
Misschien dat er binnenkort aan een aanzet voor een opzet tot een mogelijke oplossing wordt gewerkt.
2
geplaatst: 15 september 2021, 11:49 uur
"Musicmeter, wat was dat ook alweer? Die naam zegt me vaag iets" - meter-fan, 2021
1
geplaatst: 15 september 2021, 12:13 uur
Het feit dat MusicMeter (of één van de andere zustersites) ook al niet meer wordt vermeld op de homepage van MovieMeter doet me vermoeden dat het een afgesloten hoofdstuk gaat worden:
https://i.imgur.com/Z7HqNl4.png
De heren zijn ook niet frequent online naar mijn gevoel:
meter_fan (admin):
Laatste bezoek: 27 mei, 11:49 uur
dion.ollie (site manager)
Laatste bezoek: 8 september, 08:16 uur
https://i.imgur.com/Z7HqNl4.png
meter_fan (admin):
0
geplaatst: 15 september 2021, 12:30 uur
metalfist schreef:
Het feit dat MusicMeter (of één van de andere zustersites) ook al niet meer wordt vermeld op de homepage van MovieMeter doet me vermoeden dat het een afgesloten hoofdstuk gaat worden:
(afbeelding)
meter_fan (admin):
(afbeelding)
meter_fan (admin):
Wie weet, maar dan zou het wel zo fatsoenlijk zijn als iedereen hier op zijn minst zijn stemmen, recensies, albumlijsten af en toe kon back-uppen. De functie is onderhand al 5 maanden stuk.
In alle eerlijkheid vind ik het ook wel kolder dat er nog steeds (site manager) achter Dion's naam staat. Niets persoonlijks, maar al het sitemanagement dat hier gebeurt wordt gedaan door crew en moderators.
Is er überhaupt nog contact geweest met Fanreach, al was het maar om te horen dat er dit jaar sowieso niets meer gaat gebeuren?
1
Mssr Renard
geplaatst: 15 september 2021, 12:38 uur
metalfist schreef:
(afbeelding)
meter_fan (admin):
(afbeelding)
meter_fan (admin):
Gatverdarrie, allemaal voetbal, gokken en Formule1. De banaliteit heeft toegeslagen. Daarin is geen plaats voor muzieknerds. Tenzij we het nu allemaal gaan hebben over de kont van Britney Swift.
7
geplaatst: 15 september 2021, 13:06 uur
Mssr Renard schreef:
Gatverdarrie, allemaal voetbal, gokken en Formule1. De banaliteit heeft toegeslagen. Daarin is geen plaats voor muzieknerds. Tenzij we het nu allemaal gaan hebben over de kont van Britney Swift.
(quote)
Het zijn ook allemaal walgelijke clickbaitsites. Complete mismatch met de Metersites.
Ik denk dat het langzaamaan tijd begint te worden om te kijken hoe we verder gaan. Wellicht een ander domeinnaam en een wat simpeler site (zodat we geen dure programmeur hoeven te betalen) en een vrijwillige financiële bijdrage zodat we deze community kunnen behouden.
EDIT: Of misschien eerst vragen aan Fanreach of ze niet gewoon de regie aan “ons” kunnen geven. Desnoods via crowdfunding de domeinnaam kopen.
4
geplaatst: 15 september 2021, 13:14 uur
Teunnis schreef:
EDIT: Of misschien eerst vragen aan Fanreach of ze niet gewoon de regie aan “ons” kunnen geven. Desnoods via crowdfunding de domeinnaam kopen.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Ik zou in ieder geval zo dokken
0
geplaatst: 15 september 2021, 13:48 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > MusicMeter in de media!
2
geplaatst: 15 september 2021, 14:23 uur
herman schreef:
Wie weet, maar dan zou het wel zo fatsoenlijk zijn als iedereen hier op zijn minst zijn stemmen, recensies, albumlijsten af en toe kon back-uppen. De functie is onderhand al 5 maanden stuk.
Gezien de hele overnamen en het rampzalige moviemeter/tvmeter ding zou ik daar absoluut niet vanuit gaan. Fatsoen hebben ze sinds de overnamen nog geen enkele keer getoond.
Teunnis schreef:
Ik denk dat het langzaamaan tijd begint te worden om te kijken hoe we verder gaan. Wellicht een ander domeinnaam en een wat simpeler site (zodat we geen dure programmeur hoeven te betalen) en een vrijwillige financiële bijdrage zodat we deze community kunnen behouden.
Ik kwam toevallig dit topic weer eens tegen van de week Plan B - MusicMeter.nl. Misschien moeten we er gewoon werk van maken en dit laten doodbloeden? Zou wel een signaal afgeven naar ze lijkt me. Of zouden ze staan juichen dat ze dit dan uit de lucht kunnen halen

4
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 15 september 2021, 16:35 uur
Sir Spamalot
Echt gek veel zou ik niet verliezen want:
- "verlanglijst cd" en "verlanglijst vinyl" heb ik samen in een Google document dubbel;
- "1001 albums die je moet horen voor je sterft!" heb ik in Google document dubbel;
- "cd" en "vinyl" heb ik in een rekenblad met bijhorende stemmen en melding bericht / mening;
- "virtueel" heb ik ook in een rekenblad met bijhorende stemmen.
De rekenbladen / sheets krijgen vanzelfsprekend regelmatig een back-up.
Sinds 2010 schrijf ik mijn langere / te lange teksten eerst in een tekstdocument van OpenOffice, sinds die ene keer dat ik op backspace tikte in plaats van enter bij het plaatsten van een mening. Elf jaar later heb ik een bestand van 336 bladzijden, misschien iets voor latere memoires (knipoog). Eventueel is dit een oplossing voor sommigen onder ons: in je profiel je meningen opvragen en via knip & plak naar een tekstdocument kopiëren.
De rest van de lijsten, streaming (Bandcamp / Spotify) en memotechnisch, zijn minder belangrijk. Een paar weken heb ik die export ook tegen beter weten nog eens geprobeerd. Zoals mijn oude baas ooit zei: "Je moet het niet alleen kunnen kopen, je moet het ook kunnen onderhouden". En ja, hun communicatie, rest enkel nog dat je positief kunt verrast worden. Respect voor moderators en crewleden voor hun inzet, enorm veel respect zelfs.
Echt gek veel zou ik niet verliezen want:
- "verlanglijst cd" en "verlanglijst vinyl" heb ik samen in een Google document dubbel;
- "1001 albums die je moet horen voor je sterft!" heb ik in Google document dubbel;
- "cd" en "vinyl" heb ik in een rekenblad met bijhorende stemmen en melding bericht / mening;
- "virtueel" heb ik ook in een rekenblad met bijhorende stemmen.
De rekenbladen / sheets krijgen vanzelfsprekend regelmatig een back-up.
Sinds 2010 schrijf ik mijn langere / te lange teksten eerst in een tekstdocument van OpenOffice, sinds die ene keer dat ik op backspace tikte in plaats van enter bij het plaatsten van een mening. Elf jaar later heb ik een bestand van 336 bladzijden, misschien iets voor latere memoires (knipoog). Eventueel is dit een oplossing voor sommigen onder ons: in je profiel je meningen opvragen en via knip & plak naar een tekstdocument kopiëren.
De rest van de lijsten, streaming (Bandcamp / Spotify) en memotechnisch, zijn minder belangrijk. Een paar weken heb ik die export ook tegen beter weten nog eens geprobeerd. Zoals mijn oude baas ooit zei: "Je moet het niet alleen kunnen kopen, je moet het ook kunnen onderhouden". En ja, hun communicatie, rest enkel nog dat je positief kunt verrast worden. Respect voor moderators en crewleden voor hun inzet, enorm veel respect zelfs.
1
Mssr Renard
geplaatst: 16 september 2021, 12:17 uur
Mag ik nog eens onder aandacht brengen dat een artiest en een gastartiest iets totaal veschillends is. Ik ga deze aanpassen vandaag maar wil het even als voorbeeld laten zien:
Underworld vs. The Misterons - Athens (2009)
Het kost mij iedere keer heel veel gedoe om aan te passen. Mijn verzoek aan de indieners: let er een beetje op, samen houden we de site netjes. Aan de heren crewmembers: zelfde verzoek.
Underworld vs. The Misterons - Athens (2009)
Het kost mij iedere keer heel veel gedoe om aan te passen. Mijn verzoek aan de indieners: let er een beetje op, samen houden we de site netjes. Aan de heren crewmembers: zelfde verzoek.
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 september 2021, 17:19 uur
Was het nu wel of niet de bedoeling bij remix-platen de remixende artiest als gast neer te zetten?
Het lijkt hier zo een puinhoop: Web Web - Interpretations of Web Web (2020)
Het lijkt hier zo een puinhoop: Web Web - Interpretations of Web Web (2020)
0
geplaatst: 20 september 2021, 20:22 uur
Mssr Renard Ik dacht het niet. ["artiest" remix] was voldoende.
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 september 2021, 20:51 uur
Dat vermoedde ik al en herinner ik me ook. Dan ga ik het hier even corrigeren. Bedankt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.