MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
chevy93 schreef:
Op de hoofdpagina staat nu een verzamelaar met alleen maar gezeik en een bijzonder laag gemiddelde. Misschien leuker om een wat populairder album op de hoofdpagina te zetten.

De nieuwe Aphex Twin bijvoorbeeld.

herman schreef:
(quote)

De nieuwe Aphex Twin bijvoorbeeld.

Je hebt blijkbaar nog altijd veel in de melk te brokkelen hier op MuMe .

Undercover Mod

Misschien een idee voor een nieuwe avatar
http://cdn1.iconfinder.com/data/icons/Basic_set2_Png/64/user_anonymous.png

Ah ik zie dat ie er nog staat ook

tuktak
toeval

Heel fijns dit - door abusievelijk gefutsel op mijn Android-tablet ben ik - na 1 veeg al mijn album-updates kwijt. Nix nie bevestigen ("are you sure?") oid nee gewoon pech alles foetsie - geen idee hoe ik die albums ook weer kan toevoegen, want het vinkje zie ik ook niet meer verschijnen.

Wat gebruiksvriendelijkheid al dan niet vermag

Waar heb je precies "geveegd"?

Eerlijk gezegd, geen idee - the damage was done voordat ik het in de gaten had, zonder bevestiging.

Maar als ik bijv bij Interpol - El Pintor (2014) kijk - waar ik echt wel m'n kritische zegje wil doen, vind ik ook op deze pc geen vink die ik kan aanklikken.

Ik begrijp je helaas niet helemaal. Wat voor vinkje verwacht je bij El Pintor? Wat moet dat vinkje doen?

De enige plek waar je in een klap al je persoonlijke updates kunt verwijderen, is bovenaan je updates pagina, en daar wordt wel degelijk om een bevestiging gevraagd.

Mjuman schreef:
Heel fijns dit - door abusievelijk gefutsel op mijn Android-tablet ben ik - na 1 veeg al mijn album-updates kwijt. Nix nie bevestigen ("are you sure?") oid nee gewoon pech alles foetsie - geen idee hoe ik die albums ook weer kan toevoegen, want het vinkje zie ik ook niet meer verschijnen.

Wat gebruiksvriendelijkheid al dan niet vermag

Onder de hoes staan toch gewoon 2 vink mogelijkheden "mijn updates" en "mijn albums" of bedoel je dat niet?

Onder Mijn Updates --> Gebruikers:
- Er wordt een nieuw tabblad geopend als je klikt op nieuw bericht naar een album / discussie bij artiest (fijn!)
- Er wordt niet een nieuw tabblad geopend als je klikt op nieuw bericht naar een forumbericht.

Kan dit gelijkgetrokken worden? Of heb ik iets onder mijn instellingen over het hoofd gezien?
Updates --> Links naar een nieuw venster openen staat bij mij aan.

Jordy schreef:
Ik begrijp je helaas niet helemaal. Wat voor vinkje verwacht je bij El Pintor? Wat moet dat vinkje doen?

De enige plek waar je in een klap al je persoonlijke updates kunt verwijderen, is bovenaan je updates pagina, en daar wordt wel degelijk om een bevestiging gevraagd.

Denk dat ik er wel uit ben: op een tablet (kleiner schermen) worden als je uitgaat van de 'swipe'- gevoeligheid de ikoontjes rechtsboven eigenlijk te dicht naast elkaar weergegeven - iets meer onderlinge afstand zou fijn zijn - interferentie van 'swipe-zone' kan dan tot problemen leiden. Zeker als je in aanmerking niet dat het gebruik van de backspace-toets in Android wel eens tot andere resultaten leidt dan je verwacht: je gaat ervan uit dat het leidt tot een 'cancel' van de handeling, maar vaak blijkt dat je 'exit' uit de toepassing er een ondertussen een 'commit' heeft plaatsgevonden; dus precies het tegengestelde van wat je wilde. Ik heb daar ook lastvan met het aanpassen van posts. Hetz al dus wel een typisch android-trekje zijn.

Albums stuk voor stuk toevoegen weet ik hoe dat werkt - ik had gehoopt op een 'undo-optie'. Nou we met zijn allen steeds meer mobiel internet gebruiken, had ik had gehoopt op een meer 'fool-proof' - jazeker ik kijk ook naar mezelf - oplossing.

Misschien helpt het als je tapt in plaats van swipet

Maar goed, nee sorry er is geen undo optie. Ook op Android zou je als het goed is een "weet u het zeker" melding moeten zien, en pas bij een druk op de "ok" knop wordt de actie daadwerkelijk doorgevoerd.

Jordy schreef:
Misschien helpt het als je tapt in plaats van swipet

Maar goed, nee sorry er is geen undo optie. Ook op Android zou je als het goed is een "weet u het zeker" melding moeten zien, en pas bij een druk op de "ok" knop wordt de actie daadwerkelijk doorgevoerd.

Jawel, ik heb die melding ook gezien - en daarom op [backspace] of [<-] van de browser gedrukt - dat weet ik even niet meer - maar het netto-effect was dat ik alle album-updates kwijt was. Sommige users zullen dat wel weten te waarderen.

Overigens heb ik - zoals ik al aangaf - dat wel vaker met die backspace-toets, bijv wanneer ik een post aanpast. Ik denk ook dat het een 'android-feature' is - maw dat de cursor op een gegeven moment niet meer context-aware is (op welk niveau ie zit).

Het zou vele beter zijn dat men zelf handmatig de updates zou kunnen legen.

tuktak
Geen idee of dit ooit al geopperd is: Linkjes op de band- en labelpagina's naar de officiële websites en/of facebook/bandcamp/etc pagina's

Ozric Spacefolk
Kunnen Pål Waaktaar Gamst en Paul Waaktaar-Savoy van de volgende bandjes samengevoegd worden?
Savoy en a-ha

Hij verandert iedere keer zijn naam, en omdat hij geen soloplaat heeft, heeft hij geen artiestenpagina, en dus kan ik de namen niet samenvoegen.

CHIEP (crew)
Je hebt je eigen vraag dus beantwoord. De enige manier dat we ze aan elkaar kunnen linken is door de naam bij een van de twee groepen aan te passen.

Ozric Spacefolk
CHIEP schreef:
Je hebt je eigen vraag dus beantwoord. De enige manier dat we ze aan elkaar kunnen linken is door de naam bij een van de twee groepen aan te passen.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Maar iemand anders heeft al zijn/haar best gedaan bij a-ha. Dan ga ik dat ongedaan maken. Vind ik ook zuur.

Bovendien ben ik benieuwd welke naam we moeten hanteren. Waarmee hij lid was, of de waarmee hij nu bekend is? Want dan maakt het projectje niet veel sense, als zijn achternaam anders is.

Volgende artiestenpagina's is allemaal albums van een dezelfde persoon. Echte naam is Andreas Tilliander, die anderen zijn twee van z'n vele aliases. Wellicht beter om alles op 1 artiestenpagina te zetten zoals bijv. bij Aphex Twin gebeurt? (http://www.musicmeter.nl/artist/847)

Andreas Tilliander
Mokira
TM404

GrafGantz, ik heb dit eventjes in orde gebracht. Met nu zelfs zijn volledige geboortedatum, plaats en zelfs een foto. Je kan dat eigenlijk allemaal zelf doen via de correctieknop.

Andreas Tilliander

Zo, wat een sexy foto

Dat weet ik niet zo, maar ik denk wel dat hij op het punt staat zijn koningin op te offeren.

freddze schreef:
Dat weet ik niet zo, maar ik denk wel dat hij op het punt staat zijn koningin op te offeren.

Ik denk dat ie dat al gedaan heeft, want ik zie zijn koningin überhaupt niet op het bord staan.

Arrie De witte Dame staat toch op B7

Rudi S schreef:
Arrie De witte Dame staat toch op B7

Haha, oké, dat zou een dame kunnen zijn. Maar laten we dit topic niet verder vervuilen met schaakgedoe.

In mijn stemmenlijst staat Ástor Piazzolla in de lijst met cijfers (0-9) terwijl het in mijn albumlijsten wel bij de A gerangschikt staat.

Weet even niet zo goed hoe dit aan te passen, maar de namen die hier vemeld worden zijn allemaal alisases van dezelfde persoon en dus geen aparte groepsleden:

Silicon Scally

Zie ook: Random Factor Discography at Discogs

GrafGantz schreef:
Weet even niet zo goed hoe dit aan te passen, maar de namen die hier vemeld worden zijn allemaal alisases van dezelfde persoon en dus geen aparte groepsleden:

Silicon Scally

Zie ook: Random Factor Discography at Discogs

Aangepast.

Casartelli (moderator)
Ben even kwijt of ik al eens eerder iets van deze strekking aangedragen heb... maar ik loop er nu, zo terug van vakantie, tegenaan dat er een paar topics hier zijn die ik graag eens op mijn gemak zou willen bijlezen sinds mijn vertrek. Dat lukt als ik net online ben (ga naar laatste nieuwe bericht), maar als ik tussentijds uitlog of iets te lang inactief ben, wordt het tijdstip van laatst inloggen vernieuwd.

Om een lang verhaal kort te maken, een datum/tijd te kunnen selecteren sinds wanneer berichten als nieuw geselecteerd moeten zijn, zou ik erg toejuichen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.