Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic discussietopic
zoeken in:
3
geplaatst: 24 augustus 2020, 16:49 uur
Barend G schreef:
Nou, ik weet welgeteld één klassieke postpunkplaat te verzinnen uit 1981: Deceit van This Heat.
Uit 1979 weet ik er zo uit mijn hoofd al acht:
Unknown Pleasures - Joy Division
Metal Box - PiL
Entertainment - Gang Of Four
154 - Wire
Y - The Pop Group
Cut - The Slits
Join Hands - Siouxsie
Live At The Witch Trials - The Fall
(quote)
Nou, ik weet welgeteld één klassieke postpunkplaat te verzinnen uit 1981: Deceit van This Heat.
Uit 1979 weet ik er zo uit mijn hoofd al acht:
Unknown Pleasures - Joy Division
Metal Box - PiL
Entertainment - Gang Of Four
154 - Wire
Y - The Pop Group
Cut - The Slits
Join Hands - Siouxsie
Live At The Witch Trials - The Fall
Een mooi lijstje uit 1979 natuurlijk. Niks mis mee, Barend!
N.a.v. een snelle blik op mijn eigen stemlijst uit 1981 zie ik wel enkele prachtige (klassieke) post-punkplaten hoor. Wat te denken van?:
Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (1981)
The Cure - Faith (1981)
The Sound - From the Lions Mouth (1981)
Fra Lippo Lippi - In Silence (1981)
Modern Eon - Fiction Tales (1981)
Siouxsie & The Banshees - Juju (1981)
A Certain Ratio - To Each... (1981)
Au Pairs - Playing with a Different Sex (1981)
Eyeless in Gaza - Caught in Flux (1981)
Eyeless in Gaza - Photographs as Memories (1981)
Gang of Four - Solid Gold (1981)
Modern English - Mesh & Lace (1981)
New Order - Movement (1981)
Scars - Author! Author! (1981)
Second Layer - World of Rubber (1981)
Section 25 - Always Now (1981)
Simple Minds - Sister Feelings Call (1981)
Simple Minds - Sons and Fascination (1981)
The Comsat Angels - Sleep No More (1981)
The Gun Club - Fire of Love (1981)
The Psychedelic Furs - Talk Talk Talk (1981)
The Tapes - On a Clear Day (1981)
U2 - October (1981)
Bauhaus - Mask (1981)
Clock DVA - Thirst (1981)
Grauzone - Grauzone (1981)
Killing Joke - What's THIS For...! (1981)
Liquid Liquid - Liquid Liquid (1981)
Scars - Author! Author! E.P. (1981)
This Heat - Deceit (1981)
UK Decay - For Madmen Only (1981)
Wipers - Youth of America (1981)
0
geplaatst: 24 augustus 2020, 17:30 uur
Ben nu wel benieuwd naar de lijstjes met de beste albums van de jaren '60.
0
geplaatst: 24 augustus 2020, 18:54 uur
Thekillers87327 schreef:
Je lijstje klopt totdat je wire noemt. Hoe is wire een post punk klassieker
Je lijstje klopt totdat je wire noemt. Hoe is wire een post punk klassieker
Killers scoort hier per ongeluk toch een frommelgoal. Wire, Pink Flag, 1977, original punk classic, dus als band in 1979 nou niet direct als postpunkers te bestempelen. Of je 154 nou matig vindt of niet.
A Propos Killers, is het nou via de soundtrack van Control dat je into post-punk bent geraakt? Want daar stond die cover van Shadowplay toch op.
3
geplaatst: 24 augustus 2020, 19:05 uur
0
Thekillers87327
geplaatst: 24 augustus 2020, 19:06 uur
dix schreef:
Killers scoort hier per ongeluk toch een frommelgoal. Wire, Pink Flag, 1977, original punk classic, dus als band in 1979 nou niet direct als postpunkers te bestempelen. Of je 154 nou matig vindt of niet.
A Propos Killers, is het nou via de soundtrack van Control dat je into post-punk bent geraakt? Want daar stond die cover van Shadowplay toch op.
(quote)
Killers scoort hier per ongeluk toch een frommelgoal. Wire, Pink Flag, 1977, original punk classic, dus als band in 1979 nou niet direct als postpunkers te bestempelen. Of je 154 nou matig vindt of niet.
A Propos Killers, is het nou via de soundtrack van Control dat je into post-punk bent geraakt? Want daar stond die cover van Shadowplay toch op.
Weet niet waarom je over the killers begint en je reactie hebt aangepast maargoed. Nee ben bij joy division gekomen door o.a bauhaus en the cure.
1
geplaatst: 24 augustus 2020, 19:24 uur
Thekillers87327 schreef:
Weet niet waarom je over the killers begint en je reactie hebt aangepast maargoed. Nee ben bij joy division gekomen door o.a bauhaus en the cure.
Weet niet waarom je over the killers begint en je reactie hebt aangepast maargoed. Nee ben bij joy division gekomen door o.a bauhaus en the cure.
Vanwege je nick wellicht? De link was vlot gelegd.
En die verwijderde reactie was nu ook weer niet zo inhoudelijk dat ie gememoreerd moet worden toch?
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 10:56 uur
Chameleon Day schreef:
Met dank aan Manfield voor het inzichtelijk maken voor Barend G van het belang van het Annus Domini "MCMLXXXI" voor de post-punk.
Met dank aan Manfield voor het inzichtelijk maken voor Barend G van het belang van het Annus Domini "MCMLXXXI" voor de post-punk.
O, maar het belang trek ik niet in twijfel hoor. Het is alleen lang niet zo'n goed postpunkjaar als 1979.
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 16:43 uur
Barend G schreef:
O, maar het belang trek ik niet in twijfel hoor. Het is alleen lang niet zo'n goed postpunkjaar als 1979.
O, maar het belang trek ik niet in twijfel hoor. Het is alleen lang niet zo'n goed postpunkjaar als 1979.
Tja, daar kan ik je met de beste wil van de wereld geen gelijk in geven.
Unknown Pleasures is een postpunk klassieker, zeer grote invloed op veel beginnende postpunk bands. Metal Box van PIL en 154 van Wire idem dito, maar daarna blijft het wat mij betreft wat stil.
Eervolle vermelding voor Real to Real Cacophony van Simple Minds, die je niet noemt trouwens....
1
geplaatst: 27 augustus 2020, 00:05 uur
Pssst, Premonition, je vergeet wel deze. En deze is ook wel het vermelden waard.
Edit: deze ook erbij. En deze?
Edit: deze ook erbij. En deze?
0
geplaatst: 27 augustus 2020, 08:11 uur
Chameleon Day schreef:
Pssst, Premonition, je vergeet wel deze. En deze is ook wel het vermelden waard.
Edit: deze ook erbij. En deze?
Pssst, Premonition, je vergeet wel deze. En deze is ook wel het vermelden waard.
Edit: deze ook erbij. En deze?
Ja, je hebt natuurlijk gelijk. Hoewel ik persoonlijk van dat rijtje alleen Magazine echt een aanrader vind.
* denotes required fields.