Genres / Rock / Queen vergeleken met andere bands
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:27 uur
Toon1 schreef:
Er zijn bands die zelfs al lang voor Queen bestonden die veel interessantere en avontuurlijke muziek maakten, of dingen deden die Queen deed maar dan stukken beter.
Er zijn bands die zelfs al lang voor Queen bestonden die veel interessantere en avontuurlijke muziek maakten, of dingen deden die Queen deed maar dan stukken beter.
The Beatles - You Never Give Me Your Money

0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:28 uur
Lukas schreef:
(quote)

Of zoals Orbit zegt: Sparks

0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:31 uur
Zijn Led Zep, Queen, Dire Straits, Deep Purple en RHCP inmiddels niet allemaal AOR?
En stond AOR niet voor
?

En stond AOR niet voor
?
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:34 uur
orbit schreef:
Zijn Led Zep, Queen, Dire Straits, Deep Purple en RHCP inmiddels niet allemaal AOR?
En stond AOR niet voor
?

En stond AOR niet voor
?
Je vergeet Muse

0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:41 uur
Sparks, dat is nog eens een goede vergelijking. 
Overigens heb ik laatst wel weer A Night at the Opera gekocht. Toch een plaat die ik wel wilde hebben en ander oud Queen-werk ga ik ook nog wel kopen.

Overigens heb ik laatst wel weer A Night at the Opera gekocht. Toch een plaat die ik wel wilde hebben en ander oud Queen-werk ga ik ook nog wel kopen.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:45 uur
Niet geheel toevallig had die neef Sparks dus ook in zijn platenkast staan
En Van Halen dus..
Van die dingen die mijn ouders dan weer niet luisterden..
Volgens mij waren er toen veel bands die in hetzelfde straatje opereerden en symforock werd ook meer glamrock met T-Rex, Kansas, Journey, Boston, Asia, REO Speedwagon.. dingen die meteen al
AOR waren.
En Van Halen dus.. Van die dingen die mijn ouders dan weer niet luisterden..
Volgens mij waren er toen veel bands die in hetzelfde straatje opereerden en symforock werd ook meer glamrock met T-Rex, Kansas, Journey, Boston, Asia, REO Speedwagon.. dingen die meteen al
AOR waren.
0
pretfrit
geplaatst: 4 juni 2008, 16:49 uur
De oude Van Halen vind ik eigenlijk wel een goede vergelijking met Queen
Technische begaafdheid van gitarist Eddie van Halen en show van podiumbeest David lee Roth, "humor", stijlvermenging, nadruk op show, veel borsthaar etcetc Gelukkig wel wat minder barok...
Technische begaafdheid van gitarist Eddie van Halen en show van podiumbeest David lee Roth, "humor", stijlvermenging, nadruk op show, veel borsthaar etcetc Gelukkig wel wat minder barok...
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:50 uur
AOR was een term voor een typisch Amerikaanse vorm van rock en daar horen Britse bands als Led Zeppelin, Queen, Dire Straits, Deep Purple en Muse zeker niet bij. Maar ik hoor ze alle vijf wel graag, al zal ik nooit beweren dat alles van die bands fantastisch is.
Ik hoor vele bands graag, maar ik ben van geen enkele een onvoorwaardelijke fan.
Ik hoor vele bands graag, maar ik ben van geen enkele een onvoorwaardelijke fan.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:56 uur
Casartelli schreef:
Jij snapt er duidelijk helemaal niks van!!

(quote)
Jij snapt er duidelijk helemaal niks van!!

O nee, AOR is hartstikke spannend natuurlijk! Jij oud swingbeest van me

0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:09 uur
AOR (album-oriented/adult-oriented rock) staat trouwens gewoon voor een radio format lees ik nu, amerikaanse radiostations draaiden bepaalde soort muziek heel erg veel en in vaste roulatie, waaronder Alan Parsons, Toto, LED ZEPPELIN, Queen, Chicago, Foreigner, Journey (en nog een hele waslijst aan slaapverwekkende namen). Dit uit protest tegen de opkomende single-cultuur en discomuziek. Dus wáár snap ik niks van Casartelli? 

0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:13 uur
AOR (Adult Oriënted Rock) is de Amerikaanse, gladdere vorm van hardrock (of hardrock light) die beoefend wordt door bands als Boston, Foreigner, Toto, Journey, Kansas, Reo Speedwagon en Asia. Die Amerikaanse bands hebben de scherpe randjes van de hardrock die beoefend werd door o.a. Led Zeppelin en Deep Purple weggevijld en het genre toegankelijker gemaakt voor het brede Amerikaanse publiek.
Net zoals er nu postgrungebands zijn zoals Creed en Nickelback die hetzelfde gedaan hebben met de grunge.
Net zoals er nu postgrungebands zijn zoals Creed en Nickelback die hetzelfde gedaan hebben met de grunge.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:17 uur
Ahum:
"Stairway" is still played 4,203 times a year by the country's sixty-seven
largest AOR (album-oriented rock) radio stations, according to trade magazine
MONDAY MORNING REPLAY. "
Bron: http://www.superseventies.com/stairway.html
en
http://point-oh.com/?p=236
Led Zeppelin heeft dus overduidelijk model gestaan voor dit soort bandjes en wordt door de luisteraars over één kam geschoren. Ze worden allemaal met elkaar geassocieerd.
"Stairway" is still played 4,203 times a year by the country's sixty-seven
largest AOR (album-oriented rock) radio stations, according to trade magazine
MONDAY MORNING REPLAY. "
Bron: http://www.superseventies.com/stairway.html
en
http://point-oh.com/?p=236
Led Zeppelin heeft dus overduidelijk model gestaan voor dit soort bandjes en wordt door de luisteraars over één kam geschoren. Ze worden allemaal met elkaar geassocieerd.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:23 uur
Natuurlijk heeft Led Zeppelin net als Deep Purple model gestaan voor de vele Amerikaanse AOR-bands, ze hebben gewoon de sound van die twee legendarische hardrockbands gekopieerd en gladgestreken.
T-Rex was een Britse glamrockband begin jaren '70 en heeft absoluut niets met AOR te maken (T-Rex is zelfs nooit doorgebroken in de VS). Dire Straits bracht bluesrock en staat ook mijlenver van de AOR.
T-Rex was een Britse glamrockband begin jaren '70 en heeft absoluut niets met AOR te maken (T-Rex is zelfs nooit doorgebroken in de VS). Dire Straits bracht bluesrock en staat ook mijlenver van de AOR.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:24 uur
Toon1 schreef:
Queenlive: kijk eens wat verder dan al die classic rock. Er zijn bands die zelfs al lang voor Queen bestonden die veel interessantere en avontuurlijke muziek maakten, of dingen deden die Queen deed maar dan stukken beter. er zijn zoveel bands die verscheidener zijn dan Queen. Hardrock, ballades en rockabilly maken... het kan echt wel gevarieerder hoor. Alsof mij het wat kan schelen dat ze beter zijn dan Led Zeppelin en Deep Purple. Ik vind die bands niet beter dan Queen
. Verder mag Freddie Mercury een geweldige stem hebben en Brian May een fantastsiche gitarist zijn, de muziek die ze samen maakten wordt er daarom niet beter op. Het gaat er niet om of je goed kan zingen of gitaar spelen, het gaat er om wát je met je stem of met die gitaar doet.
Wat ken je trouwens van The Beatles of The Rolling Stones? Niet dat dit de beste bands ter wereld zouden zijn, maar bijvoorbeeld The Beatles hebben toch wel meer te bieden vind ik. Volgens mij niet ken je niet veel van ze gok ik
Lol, progrock bestond al voor Queen, met veel complexe nummers (en niet alleen in de progressive rock, ook in de gewone popmuziek waren er al complexe nummers). Zoals Herman al zei: In mijn optiek is Queen gewoon de makkelijke variant van wat pittigere progrockbands als Yes en Pink Floyd en Innuendo de 1991-update van Bohemian Rhapsody. Queen heeft daar veel elementen uit overgenomen en daar hun eigen sound van gemaakt; gewoon hardrock met wat progrockelementen zonder buiten de lijntjes te kleuren. Als jij dat het beste van het beste vindt, dan mag dat, maar ik vind er weinig aan. Muziek kan echt wel origineler, avontuurlijker en interessanter hoor.
En al die nummers die je noemt (heb ze net nog eens geluisterd op youtube), die klinken voor mij niet echt verscheiden. Misschien voor iemand die alleen bekend is met dingen als Deep Purple, U2, Muse wel.
Zal misschien fantastisch zijn in vergelijking met Deep Purple of Led Zeppelin, maar daar houdt het ook op. Het maakt Queen geen haar beter.
In tegenstelling tot Deep Purple, Led Zeppelin, Muse of RHCP zal Queen vast wel verscheiden klinken. Maar dat zegt echt helemaal niets. Er werd/wordt nog andere muziek gemaakt dan die saaie coventionele classic rock. Onwetendheid troef zeg ik. Ik wil eerst eens horen wat je van The Beatles of de Stones kent.
Vertel me liever eens over die muziek van jou die zo fantastisch is!Queenlive: kijk eens wat verder dan al die classic rock. Er zijn bands die zelfs al lang voor Queen bestonden die veel interessantere en avontuurlijke muziek maakten, of dingen deden die Queen deed maar dan stukken beter. er zijn zoveel bands die verscheidener zijn dan Queen. Hardrock, ballades en rockabilly maken... het kan echt wel gevarieerder hoor. Alsof mij het wat kan schelen dat ze beter zijn dan Led Zeppelin en Deep Purple. Ik vind die bands niet beter dan Queen
. Verder mag Freddie Mercury een geweldige stem hebben en Brian May een fantastsiche gitarist zijn, de muziek die ze samen maakten wordt er daarom niet beter op. Het gaat er niet om of je goed kan zingen of gitaar spelen, het gaat er om wát je met je stem of met die gitaar doet. Wat ken je trouwens van The Beatles of The Rolling Stones? Niet dat dit de beste bands ter wereld zouden zijn, maar bijvoorbeeld The Beatles hebben toch wel meer te bieden vind ik. Volgens mij niet ken je niet veel van ze gok ik
(quote)
Lol, progrock bestond al voor Queen, met veel complexe nummers (en niet alleen in de progressive rock, ook in de gewone popmuziek waren er al complexe nummers). Zoals Herman al zei: In mijn optiek is Queen gewoon de makkelijke variant van wat pittigere progrockbands als Yes en Pink Floyd en Innuendo de 1991-update van Bohemian Rhapsody. Queen heeft daar veel elementen uit overgenomen en daar hun eigen sound van gemaakt; gewoon hardrock met wat progrockelementen zonder buiten de lijntjes te kleuren. Als jij dat het beste van het beste vindt, dan mag dat, maar ik vind er weinig aan. Muziek kan echt wel origineler, avontuurlijker en interessanter hoor.
En al die nummers die je noemt (heb ze net nog eens geluisterd op youtube), die klinken voor mij niet echt verscheiden. Misschien voor iemand die alleen bekend is met dingen als Deep Purple, U2, Muse wel.
(quote)
Zal misschien fantastisch zijn in vergelijking met Deep Purple of Led Zeppelin, maar daar houdt het ook op. Het maakt Queen geen haar beter.
In tegenstelling tot Deep Purple, Led Zeppelin, Muse of RHCP zal Queen vast wel verscheiden klinken. Maar dat zegt echt helemaal niets. Er werd/wordt nog andere muziek gemaakt dan die saaie coventionele classic rock. Onwetendheid troef zeg ik. Ik wil eerst eens horen wat je van The Beatles of de Stones kent.
En als ik jou zo hoor praten, ga ik ervan uit dat je zelf ook een geniaal muzikant bent!!
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:27 uur
Tja, het wordt lastig discussieren als je om argumenten vraagt, die gepresenteerd krijgt en vervolgens dit soort kreten gaat uitslaken.
En de gouden oogklep van vandaag gaat naar:
Queenlive!
Queenlive!
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:28 uur
LucM schreef:
Natuurlijk heeft Led Zeppelin net als Deep Purple model gestaan voor de vele Amerikaanse AOR-bands, ze hebben gewoon de sound van die twee legendarische hardrockbands gekopieerd en gladgestreken.
Nouja, het wordt zo goed als in één noemer genoemd. Het is volgens allerlei bronnen op het internet dus niet echt een op zichzelf staand genre, maar meer een verzamelnaam voor bands die niet echt single-oriented waren maar meer album-oriented. Vandaar de naam

En dan kun je Deep Purple, Led Zeppelin en Queen volgens mij best onder AOR scharen. Zodra het spannender wordt dan dat wordt het natuurlijk niet meer op de radio gedraaid

0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:31 uur
Queenlive schreef:
Vertel me liever eens over die muziek van jou die zo fantastisch is!
Vertel me liever eens over die muziek van jou die zo fantastisch is!
Nou als je wil weten wat 'mijn' muziek is, dan kan je toch gewoon naar mijn stemmen kijken?
(Doe ik ook bij jou)Queenlive schreef:
En als ik jou zo hoor praten, ga ik ervan uit dat je zelf ook een geniaal muzikant bent!!
Ik zeg alleen maar dat iemand die technisch gezien de beste muzikant is, niet vanzelfsprekend de boeindste, mooiste of origineelste muziek maakt.
Trouwens, deze discussie ging aanvankelijk over The Beatles, The Stones en Queen. Jij beweerde dat Queen de beste band was van de drie. Vind je het dan raar dat ik vraag wat je kent van The Beatles of The Stones? Hoe kan je beweren dat Queen de beste is als je de andere twee niet kent

0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:32 uur
Het grote probleem is en blijft toch het hokjesdenken. Toon geeft aan dat Queen NIET verscheiden muziek brengt.Waar plaatsen jullie een nummer als another one bites the dust dan? Of crazy little thing? of 'who needs you'? of Mustapha? Of stone cold crazy,
Is dat ook allemaal hardrock met wat progrockelementen?
Vervolgens komt dan eht antwoord van de grote geniën die dit forum rijk is: nee, dat is brol.

En zo raken we uitgepraat.
Is dat ook allemaal hardrock met wat progrockelementen?
Vervolgens komt dan eht antwoord van de grote geniën die dit forum rijk is: nee, dat is brol.

En zo raken we uitgepraat.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:36 uur
AOR is een term bedacht door Amerikaanse journalisten en slaat op de tal van opkomende Amerikaanse radiovriendelijke hardrockbands eind jaren '70, lang nadat de hardrockpioniers Led Zeppelin en Deep Purple ten tonele verschenen. Queen was in het begin wel beïnvloed door die twee bands, maar had toch duidelijk een eigen stijl, waarbij ze barok in hun muziek verwerkten. Na de punk in 1977 was de progrock van bands als Queen in Groot-Brittannië niet meer populair en schakelde Queen over naar eenvoudigere rock en hitparadepop.
Natuurlijk brengt Queen verscheiden muziek, maar dat deden ook the Beatles, Rolling Stones, David Bowie en Led Zeppelin.
Het zijn de fanatieke fans van één act die het meeste in hokjesdenken doen.
Nogmaals, ik hoor talrijke bands graag maar ben van geen enkele band een blinde en onvoorwaardelijke fan.
Natuurlijk brengt Queen verscheiden muziek, maar dat deden ook the Beatles, Rolling Stones, David Bowie en Led Zeppelin.
Het zijn de fanatieke fans van één act die het meeste in hokjesdenken doen.
Nogmaals, ik hoor talrijke bands graag maar ben van geen enkele band een blinde en onvoorwaardelijke fan.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:43 uur
Toon1 schreef:
Nou als je wil weten wat 'mijn' muziek is, dan kan je toch gewoon naar mijn stemmen kijken?
(Doe ik ook bij jou)
Ik zeg alleen maar dat iemand die technisch gezien de beste muzikant is, niet vanzelfsprekend de boeindste, mooiste of origineelste muziek maakt.
Trouwens, deze discussie ging aanvankelijk over The Beatles, The Stones en Queen. Jij beweerde dat Queen de beste band was van de drie. Vind je het dan raar dat ik vraag wat je kent van The Beatles of The Stones? Hoe kan je beweren dat Queen de beste is als je de andere twee niet kent
Mag ik er even op wijzen dat het legan was die het had over de slechte muzikanten van Queen! Ik heb daar gewoon op gerepliceerd dat het onzin is. Je legt me dan ook woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat technisch het best zijn betekent dat je de beste muziek maakt. het speelt wel mee in mijn beoordeling.(quote)
(Doe ik ook bij jou)(quote)

Wat ik vind van beatles en stones. Ik kan beide bands smaken. Ik ben een grote fan van live muziek en de stones hebben op dat vlak wel iets bijzonders te bieden(al van in het prille begin). the beatles zijn een puur studiobeestje. En wat ze deden in en met de studio was grensverleggend. Ik ben niet echt een fan van the beatles omdat ik vind dat veel van het eerdere werk gecatalogeerd kan worden onder 'zagerig gezongen'. Een beetje te beperkt klinken ze daar. Mijn favoriete album is sgt peppers. Bij the stones maak ik een beetje dezelfde bedenking. Die zijn wat zwaarder maar het gezeng van jagger vind ik soms iets te beperkt, technisch dan om me te kunnen boeien. Dus die 2 kan ik smaken maar niet elk uur van de dag. Ik heb wel een prachtige live opname van de stones van begin jaren '70. Die ga ik nog eens opzetten. prachtige versie van satisfaction en dat is bijvoorbeeld een nummer(allicht niet onverwacht) dat ik kan smaken.
Ik heb er bijvoorbeeld geen moeite mee te erkennen dat Queen ook schatplichtig is aan the beatles. maar ik vind Queen boeiender om naar te luisteren omdat er meer technische kunde is. Ik hou nogal van pittige vocalen en snerpende gitaren. Ik ben liefhebber van live opnames(heb er een 200tal van Queen en nog honderdtal van artiesten allerhande). En op dat vlak hadden the beatles, mede door de periode waarin ze optraden, weinig te bieden. Mijn favoriete beatle is Lennon en 'gimme some truth' is mijn favoriete nummer. Jealous guy vind ik ook geweldig maar ik hoor de versie van Ferry liever.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:45 uur
Lukas schreef:
Tja, het wordt lastig discussieren als je om argumenten vraagt, die gepresenteerd krijgt en vervolgens dit soort kreten gaat uitslaken.
Queenlive!
Gelieve de gouden oogklep te komen afgeven bij me thuis! Stuur me een pm voor de aflevermodaliteiten! Bedankt voor de eer trouwens! En die klep is van goud!!! Zal dus wel wat waard zijn..... Bedankt. Mijn geluk kan niet op!Tja, het wordt lastig discussieren als je om argumenten vraagt, die gepresenteerd krijgt en vervolgens dit soort kreten gaat uitslaken.
Queenlive!
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:46 uur
LucM schreef:
AOR is een term bedacht door Amerikaanse journalisten en slaat op de tal van opkomende Amerikaanse radiovriendelijke hardrockbands eind jaren '70, lang nadat de hardrockpioniers Led Zeppelin en Deep Purple ten tonele verschenen. Queen was in het begin wel beïnvloed door die twee bands, maar had toch duidelijk een eigen stijl, waarbij ze barok in hun muziek verwerkten. Na de punk in 1977 was de progrock van bands als Queen in Groot-Brittannië niet meer populair en schakelde Queen over naar eenvoudigere rock en hitparadepop.
Volgens de meeste bronnen op internet is het dus een term die is bedacht naar aanleiding van radiostations in Amerika in de 70s. Deze begonnen met het draaien van die ouwe bands uit het stenen hardrockperk en pikten natuurlijk naar gelang er meer soortgelijks uitkwam ook nieuwe bandjes op. De echte formulebands zoals Foreigner en Journey kwamen later dan die radiostations en een aantal bands was geheel AOR-geformuleerd in de jaren 80. Waardoor je nog afzichtelijker muziek kreeg dan hetgeen die radiostations zo verwerpelijk vonden: single-oriented soul/disco en pop

Hier trouwens wel een leuk plaatje in dit verband:

0
pretfrit
geplaatst: 4 juni 2008, 17:47 uur
Queenlive schreef:
(quote)
Gelieve de gouden oogklep te komen afgeven bij me thuis! Stuur me een pm voor de aflevermodaliteiten! Bedankt voor de eer trouwens! En die klep is van goud!!! Zal dus wel wat waard zijn..... Bedankt. Mijn geluk kan niet op!
0
Legan
geplaatst: 4 juni 2008, 18:01 uur
Queenlive schreef:
Mag ik er even op wijzen dat het legan was die het had over de slechte muzikanten van Queen! Ik heb daar gewoon op gerepliceerd dat het onzin is. Je legt me dan ook woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat technisch het best zijn betekent dat je de beste muziek maakt. het speelt wel mee in mijn beoordeling.
Muziek is altijd een kwestie van persoonlijke smaak (Queen = Mag ik er even op wijzen dat het legan was die het had over de slechte muzikanten van Queen! Ik heb daar gewoon op gerepliceerd dat het onzin is. Je legt me dan ook woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat technisch het best zijn betekent dat je de beste muziek maakt. het speelt wel mee in mijn beoordeling.
imo). Echter jij verlangde zelf naar een meer analytische onderbouwing:Queenlive schreef:
Als je dan de grote vraag stelt: wat is zo slecht aan Queen? Dan krijg je volgende antwoorden: het is gewoon vreselijke muziek of 'het is bombastisch'. Geen van beide vind ik getuigen van muziekkennis en al zeker niet van kennis over Queen. Zulke reacties zijn wat mij betreft even droevig als: Queen is de beste band en alleen maar goed! Nog erger eigenlijk want sommige van de Queen bashers zullen Queen amper kennen. Ze lopen gewoon de meute achterna en zorgen dat ze niet in het verkeerde hokje gaan staan.
Prima denk ik dan bij mijzelf. Laat ik dan mijn gevoel 'uitschakelen' en proberen inhoudelijk en analytisch commentaar te geven. Dan heb je het dus al snel over vocale capaciteiten, muzikale capaciteiten, performance, uitstraling, teksten, etc... Niet echt mijn pakkie aan want muziek moet je gewoon ervaren/ondergaan en niet doodanalyseren. Echter je vroeg er zelf om en dat deed ik dus dan ook Als je dan de grote vraag stelt: wat is zo slecht aan Queen? Dan krijg je volgende antwoorden: het is gewoon vreselijke muziek of 'het is bombastisch'. Geen van beide vind ik getuigen van muziekkennis en al zeker niet van kennis over Queen. Zulke reacties zijn wat mij betreft even droevig als: Queen is de beste band en alleen maar goed! Nog erger eigenlijk want sommige van de Queen bashers zullen Queen amper kennen. Ze lopen gewoon de meute achterna en zorgen dat ze niet in het verkeerde hokje gaan staan.
. En tja, zoals Lukas al verwoordde:Lukas schreef:
0
pretfrit
geplaatst: 4 juni 2008, 18:02 uur
ja hallo spuit 11...dat is nu al 100 keer in deze discussie duidelijk gemaakt.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 18:09 uur
Legan schreef:
imo). Echter jij verlangde zelf naar een meer analytische onderbouwing:
. En tja, zoals Lukas al verwoordde:
Het is duidelijk dat muziek analyseren niet je sterkste punt is. je ging totaal uit de bocht. Je analyse was compleet fout. je verschuilen achter iets wat Lukas zei, vind ik een verstandige keuze!! (quote)
Muziek is altijd een kwestie van persoonlijke smaak (Queen =
imo). Echter jij verlangde zelf naar een meer analytische onderbouwing:(quote)
Prima denk ik dan bij mijzelf. Laat ik dan mijn gevoel 'uitschakelen' en proberen inhoudelijk en analytisch commentaar te geven. Dan heb je het dus al snel over vocale capaciteiten, muzikale capaciteiten, performance, uitstraling, teksten, etc... Niet echt mijn pakkie aan want muziek moet je gewoon ervaren/ondergaan en niet doodanalyseren. Echter je vroeg er zelf om en dat deed ik dus dan ook
. En tja, zoals Lukas al verwoordde:(quote)

0
geplaatst: 4 juni 2008, 18:10 uur
Queenlive schreef:

Vooral Page erbij betrekken was een foute keuze. geweldige gitarist maar niet iemand die bekend staat om zijn technische kunde. Noem dan liver petrucci of zo.(quote)
Het is duidelijk dat muziek analyseren niet je sterkste punt is. je ging totaal uit de bocht. Je analyse was compleet fout. je verschuilen achter iets wat Lukas zei, vind ik een verstandige keuze!! 
0
Legan
geplaatst: 4 juni 2008, 18:30 uur
Queenlive schreef:
Het is duidelijk dat muziek analyseren niet je sterkste punt is. je ging totaal uit de bocht. Je analyse was compleet fout. je verschuilen achter iets wat Lukas zei, vind ik een verstandige keuze!!
Dat is inderdaad een prima punt. Iemand zegt iets wat jou niet bevalt en die persoon heeft het automatisch bij het verkeerde einde. Ga zo door Het is duidelijk dat muziek analyseren niet je sterkste punt is. je ging totaal uit de bocht. Je analyse was compleet fout. je verschuilen achter iets wat Lukas zei, vind ik een verstandige keuze!!

.Queenlive schreef:
Vooral Page erbij betrekken was een foute keuze. geweldige gitarist maar niet iemand die bekend staat om zijn technische kunde. Noem dan liver petrucci of zo.
Ik nam Page mede omdat het een leeftijdsgenoot is van May. Petrucci, ruim 20 jaar jonger, is van een andere generatie waardoor het moeilijker te vergelijken is.Vooral Page erbij betrekken was een foute keuze. geweldige gitarist maar niet iemand die bekend staat om zijn technische kunde. Noem dan liver petrucci of zo.
* denotes required fields.