menu

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Herfst / winter komen eraan. Gaan we nog een serie organiseren? Ik doe wel mee.

Als er genoeg animo voor is doe ik graag mee. Altijd leuk.

Dat zijn er al twee, wie volgt?

Ik was nostalgisch en vroeg me af of het topic dat ik ondertussen 10 jaar geleden ooit eens maakte nog actief was. Dus moest je ermee doorgaan, meld ik me ook graag aan.

We zijn al met 3!

Maar ik zal morgen even een aantal users noemen in dit topic, misschien dat er dan nog meer bij komen.

Aangezien het decennium teneinde loopt zie ik wel graag albums van de '10s genomineerd. Anders krijg ik de lijst niet vol

Nou weet je wat, ik doe wel weer eens mee! Een ronde van 4 á 5 albums kan ik wel trekken. Ik zal zeker iets van na 2000 nomineren, uit persoonlijke interesse hoop ik ook dat het niet allemaal jaren tachtig is.

5 dus?

Nog een paar optrommelen, geen verplichting uiteraard: B.Robertson freakey Sir Spamalot Kronos Barfly west DargorDT Pagina niet gevonden wizard Lau1986 vielip DjFrankie Mssr Renard

Als iemand er nog meer weet...

Ik denk maar gewoon beginnen binnenkort. Eventueel kan iemand altijd nog aanschuiven.

Okay, zondag a.s. dan. Wie bijt de spits af?
(als er zondag om ±14:30u niemand een album geplaatst heeft, ga ik wel)

Gewoon in volgorde lijkt me prima!

Hier de voorlopige lijst:

Zondag 20 oktober: ondergetekende (ik post vanavond om 22:00u alvast, want morgen ben ik er niet vroeg bij)
Zondag 27 oktober: The_CrY
Zondag 3 november: Devoo
Zondag 10 november: gigage (?)
Zondag 17 november: andnino
Zondag 24 november: Henri-S

Meer gegadigden welkom!

Ik wil wel meedoen want ik ben altijd opzoek naar nieuwe bands en albums.

Henri-S - top (je staat al in de lijst)!

Mijn eerste bijdrage grijpt een heel eindje terug in de tijd en dan meteen maar een obscuur plaatje, uit het zonnige Spanje uit eind jaren '80. Via Enc.Met. leer ik dat er maar liefst 8 Croms bestaan (blijkt een personage uit een fantasy reeks te zijn), maar die andere ken ik dus niet. Deze wel, en al een tijdje. Het begint al met een aparte, maar mooie hoes:
https://www.metal-archives.com/images/7/1/8/4/7184.jpg
Bezetting:
Luis Gadea (bas, zang)
Gabriel Navarette (drums)
Denis Escuredo (gitaar)
Miguel A. Sotorrios (gitaar)

Crom - Wasteland (1988) doseert in vrij traditionele heavy- en speedmetal, hoewel het doomy aanvangt. Later komen er ook nog allerlei verschillende ‘dingetjes’ bij kijken, zoals wat gothic-achtig (gezang), een catchy meebrulrefrein of soms es een 'ooh' à la Celtic Frost - maar de hoofdmoot is heavy / speed met veel melodie. De zanger komt krachtig genoeg uit de hoek, helder en aan de hoge kant. De riffs zijn vaak lekker snel (terwijl drum en bas soms mid-tempo aanhouden) en er is plenty ruimte voor gitaarsolo’s. Drums zijn in mijn oren minstens adequaat, en de bas komt nogal es prominent uit de hoek.

Ik zal het geen wereldschokkende plaat noemen, maar ik merk dat ik ‘m regelmatig weer opzoek en hij blijft plezieren. De debuutplaat ‘Steel for an age’ was een stuk behoudener qua stijl meen ik, maar die moet ik nog weer es opzoeken.

Omdat ik (denk ik) niet rechtstreeks mag linken: het album is te vinden op YT als je gewoon crom wasteland intypt, dan verschijnt er een playlist bovenaan als 't goed is. En anders is er vast wel wel blogspotje te vinden...

Hopelijk veel plezier en laat de reacties maar komen!

Juist, gigage, dank.

ZAP! ik heb vreemd genoeg geen notificatie van je oproep ontvangen. Er kan vast wel wat tijd vrijgemaakt worden om een album te beluisteren. Nadeel is dat ik geen spotify heb, of interactieve tv voor YT en alleen stem op wat ik via audio-apparatuur afspeel.

Bedankt voor de melding B.Robertson.
ZAP! schreef:
5 dus?

Nog een paar optrommelen, geen verplichting uiteraard: B.Robertson freakey Sir Spamalot Kronos Barfly west DargorDT Pagina niet gevonden wizard Lau1986 vielip DjFrankie Mssr Renard

Als iemand er nog meer weet...
Nog eens herhalen. Kijken of meer mensen de melding gemist hebben, misschien?

Wat betreft het beluisteren heb ik zo even geen idee hoe daar een mouw aan te passen...

Deze van Crom valt gewoon over de laptop te beluisteren. Spotify installeren acht ik niet uitgesloten.
Boxen voor de laptop ook niet.

Staat niet op spotify

Het is een aardig plaatje mits die in 1984 was verschenen. Mocht je ermee opgegroeid zijn dan kan ik me voorstellen dat deze de draaitafel nog wel eens haalt.

Heb 'm pas onlangs (= een paar jaar geleden) 'ontdekt'. Heb ook geen draaitafel, laat staan de plaat...
Ga je ook nog stemmen, gigage?

Ben benieuwd naar de inzending van The_CrY vandaag

Mijn inzending zou al gauw richting de power metal of industrial metal gaan, zag ik toen ik mijn stemmen bekeek. En hoewel dit altijd subgenres zijn die bij de wat serieuzere metalliefhebber wat moeilijker naar binnen gaan, heb ik toch maar een keuze gemaakt. Om een wat recenter album te kiezen heb ik er eentje gekozen uit 2018.

(afbeelding)

Rave the Reqviem - Fvneral [sic] (2018)

Rave the Reqviem is een Zweedse industrial metal band met momenteel drie albums uit. Ik leerde ze kennen toen ik in 2014 allerlei obscure blogspot sites afging op zoek naar wat obscuurdere genres. Ik hield van industrial, maar vrijwel nergens kon ik dat vinden, dus dan moet je wat moeite doen. Het eerste album was nog vrij harde industrial, maar dat is wat afgenomen. Dit huidige album Fvneral [sic] heeft een wat toegankelijkere omlijsting, mede door de korte speelduur. Bands waar ik aan moet denken als referentiepunt zijn Amaranthe, Combichrist, en KMFDM. Dit album heeft maanden in mijn rotatielijst gezeten zonder te vervelen en was voor mij een van de hoogtepunten van 2018.

Ik ben erg benieuwd of dit bij iemand in de smaak zal vallen. Alles staat op Spotify en YouTube.
YouTube afspeellijst: klik.

The_CrY - Ik vrees er een beetje voor, maar ga het zeker proberen!

Daar was ik al bang voor, dat dit mensen zou afschrikken, maar zolang mensen het maar proberen

The_CrY schreef:
...dat dit mensen zou afschrikken...
Niks van aantrekken, zou ik zeggen - industrial is gemiddeld mijn genre niet, vandaar. Hopelijk komt er wat meer animo. Vandaag of morgen hoop ik te gaan luisteren!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.