menu

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Daar gaan we dan. Een dag te laat: ik zou voor ik vrijdag wegging nog posten dat mijn inzending een dag later zou komen. Toen ik mijn tas op het allerlaatste moment ingepakt had, zag ik dat mijn trein 10 minuten eerder zou komen dan ik in m'n hoofd had. Dat werd dus rennen ipv een berichtje hier posten.

Maar goed, hier komt het metal album van de week:

(afbeelding)

Na Evildead gaan we weer terug richting deathmetal. Iniquity is een Deense band, opgericht in 1989, en kennelijk wederom actief. Het duurde tot 1996 voor hun debuutalbum, dit Serenadium, het licht zag. Daarna zouden nog twee albums volgen, maar die ken ik niet.

Serenadium is een even bruut als technisch album, dat mij zo'n beetje direct wist te overtuigen. De zanger heeft een diepe grunt, en het album zit vol met tempowisselingen en breakdowns. Hier en daar voegen keyboards subtiel een beetje diepte toe. Zoals ik schreef op de albumpagina, is dit niet een album dat ik heel vaak in korte tijd luister, maar op z'n tijd is dit een aangename dosis brutaliteit.

Of het album op spotify staat, weet ik trouwens niet. Het staat wel in z'n geheel op youtube.

Iniquity - Serenadium (1996)

19.03 Lau1986 - Evildead - Annihilation of Civilization (1989)
26.03 wizard - Iniquity - Serenadium (1996)
02.24 gigage -
09.04 The_Cry -

Buizen is geband, dus volgende week is gigage al aan de beurt.

Die zag ik niet aankomen! Leuke inzending. Ik ben wel in voor wat brutal death metal

gigage en The_CrY doen jullie nog mee?

yes, life got in the way. Ik probeer zsm aan te haken.

Same here. Anders ff rustweekje doen?

Komende week ben ik niet veel online, maar ik hoop het nieuwe MAvdW tussendoor te kunnen luisteren

Met Pasen de wederopstanding van het MAvdW? gigage was aan de beurt, begreep ik.

Komt goed

Ik had eigenlijk ook een thrashalbum in gedachten, maar om de afwisseling erin te houden kies ik voor een all time favorite voor mij die niet iedereen zal aanspreken. Simpel, doeltreffend en een hoop gegil.

Op de Amerikaanse verzamelaar Metal Massacre maakte niet alleen Metallica zijn debuut, maar ook bands als Black 'n Blue, Cirith Ungol en de "metal album de week" band Malice. Veel vergelijking wordt (niet geheel onterecht) gemaakt met Judas Priest maar dan US style. De gitarist Jay Reynolds heeft nog enkele maanden in Megadeth gespeeld in 1987 (zonder recordings). In de tijd dat ik het nog kon heb ik veel meegegild met de sirene stem van James Neal. Hellrideeeeer!!

album picks die je even moet meepikken zijn No Haven For The Raven en Godz of Thunder.
Have fun

Malice - In the Beginning... (1985)

https://playitloudforever.files.wordpress.com/2012/06/malice.gif

Malice - In the Beginning... [1985 Full Album] - YouTube

Ik ben bijna bij. Of ik Iniquity - Serenadium helemaal ga afluisteren weet ik nog niet.

Mustaine heeft als ik me niet vergis toch ook het nodige voor deze band gedaan? Hun License to kill album is het bekendste volgens mij. Moet ik me altijd nog eens in verdiepen...

De eerste tonen van Malice doen me goed! Goede kwaliteit ook op Spotify.

zo, ik ben weer terug van Roadburn

Ah, leuk. Wat waren je hoogtepunten?

p.s.: had ik nou afgelopen zondag een nieuw album moeten nomineren? Kan het anders vandaag wel doen...

Ja, het was jouw beurt, The_CrY. Maar wat mij betreft kunnen we ook tot komende zondag wachten.

Ik ben nog benieuwd The_CrY

Nu volop bezig met Iniquity en Malice. Beide klinken leuk!

Een dag te laat, maar goed, dan toch weer tijd voor een nieuwe plaat. Deze week nomineer ik het debuutalbum van Synergy Protocol, een Nederlandse progmetal band met als bandleider en bassist Wim Smits, bekend van onder andere Jewel, Zarathustra, en Sword. Het album is zo schizofreen als het genre kan zijn zonder Mike Patton-taferelen erbij te halen. De jaren 80 invloeden liggen er dik bovenop, maar mede door de zang zit er ook wel wat van die symfonische metal wave van tegenwoordig in. Helaas verlieten alle bandleden kort na het uitbrengen van het album de band. Het is nu wachten tot Wim Smits een nieuwe line-up bijeen heeft gezocht.

(afbeelding)

Synergy Protocol - Odd to Get Even (2016)

Niet een genre dat mijn voorkeur heeft, om er maar een understatement tegenaan te gooien, maar ik ga het proberen.

Ben weekje weg met brakke wifi int hotel. Haal m wel in, hou wel van prggie metal op zijn tijd.

Wie is er vandaag eigenlijk aan de beurt?

Lau, de beurt is aan jou

O, jeej. Hou ik de boel nu op?

Ik ga dit keer voor een album die ik zelf ook nog aan het beluisteren en beoordelen ben.

Big Business - Head for the Shallow (2005)
(afbeelding)

De band bestaat uit twee bandleden, Jared Warren en Coady Willis (beide zitten ook in the Melvins). Warren speelt de bass en de vocalen, WIllis de drums. Er is inderdaad dus geen gitarist! Bij de eerste luisterbeurt was mij dat niet eens opgevallen. De distortion die met de bass gecreëerd wordt maakt een gitaar eigenlijk geheel overbodig. Tot nu toe vind ik het een erg vermakelijk Sludge album. Ik zou zeggen probeer het eens!

Klinkt zeker niet verkeerd! Ben bij sludge altijd wat huiverig, maar er zit een lekkere energie in.

Ik wist niet dat we allemaal twee albums voor zouden dragen. Ik spring mijn beurt over, vooral omdat ik momenteel geen tijd heb.
In deze ronde ben ik nog steeds niet verder gekomen dan Synergy Protocol. Mijn mening over Odd to Get Even en Head for the Shallow komt op zeker moment, maar niet in de komende weken.

Ik neem de honeurs waar if you don't mind.

De volgende band heb ik nog live zien spelen in Staddijk (aan de rand van Nijmegen) als jong ventje. De West Duitse formatie had twee albums uit en de zelfgemaakte prachtige posters werden her en der in kroegen opgehangen ter aankondiging van het concert. Zelfs die poster ging natuurlijk mee naar huis. De bassist had meer oog voor het vrouwelijk schoon dan voor zijn gitaar maar ja die kwam toch niet boven de twinleads uit. Yep, striped stretch pants, lang gefohnd haar en traditionele metal met West-Duits accent. Veel erger wordt het niet, veel leuker ook maar zelden. Ik ken alle melodieen nog uit mijn hoofd (van beide albums

(afbeelding)Trance - Power Infusion (1983) - MusicMeter.nl

Trance - Power Infusion

Stil hier......

Tot op heden vooral een stille volger van het topic maar dit album wil ik jullie niet onthouden.

Ik kreeg de promo hiervan om te reviewen en ben erg onder de indruk van wat de heren van Lör hier laten horen. Het album is te vinden op Spotify en Bandcamp. Benieuwd wat jullie er van vinden.

(afbeelding)

Dissension - Ancient Chaos (2017) Is te downloaden voor 1 dollar. Een bandlid heeft een code hierbij geplaatst.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.