MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / U2 is een overschatte band

zoeken in:
Kan de titel veranderd worden in "U2 is een talentvolle band".

"Kan dit topic op slot" lijkt me een betere vraag

BlueVelvet schreef:
"Kan dit topic op slot" lijkt me een betere vraag

Nee joh.. we komen eindelijk na pagina's vol vernieuwe argumenten tot een goede conclusie!

djeffibrelich
orbit schreef:
Zoals je dat bij iedere band kunt doen.. wat blijft er dan nog over van de overschatbaarheid van U2?

Dat is waar orbit,
maar de populariteit van u2 is een wereldwijde populariteit.
je kan het alleen vergelijken met een band als rolling stones, en als je het aan mij vraagt zijn die ook overschat.
Als je bij elke band die je overschat vind de argument:ze zijn overschat omdat ze zo ongeloofelijk populair zijn zou gebruiken, ja dan zou het meevallen met u2, maar dat is niet hoe je ze hoort te beoordelen.
De echte vraag is verdienen ze de status die ze maar met een paar bands delen ook echt?
Je moet niet vergeten dat (vroegere) talentvolle bands ook echt overschat kunnen zijn.

En vooral niet stoppen dit topic, het is interresant.

djeffibrelich
De enige conclusie voor mij is dit:

Is u2 een talentvolle band?- zeer zeker, ja.
Is u2 een overschatte band?-tsja ook een ja
Verdienen ze het om zo lang door zo veel mensen op hun handen gedragen te worden?- Als het alleen aan hun muziek lag dan is het antwoord , nee.

En vooral niet stoppen dit topic, het is interresant.

De eerste paar pagina's waren nog zinvol met inhoud.
djeffibrelich schreef:

Is u2 een overschatte band?-tsja ook een ja
Verdienen ze het om zo lang door zo veel mensen op hun handen gedragen te worden?

Als ze overschat zijn niet dus.

djeffibrelich
BlueVelvet schreef:
(quote)

De eerste paar pagina's waren nog zinvol met inhoud
Als ze overschat zijn niet dus.

1.hmm blijkbaar vind je het nog steeds interresant aangezien je nog een post maakt.

2.maar ook als je muzikaal overschat bent kan je heel erg geliefd zijn om andere redenen.

het feit dat ik ze overschat vind maakt mn antwoord : nee op de vraag : verdienen ze het om zo lang door zo veel mensen...etc niet logisch

en als laatste
we maken er wel een sport van he, mullholland drive?

djeffibrelich schreef:
1.hmm blijkbaar vind je het nog steeds interresant aangezien je nog een post maakt.
Ach, ik wil alleen de anderen overtuigen van de zinloosheid
2.maar ook als je muzikaal overschat bent kan je heel erg geliefd zijn om andere redenen.

het feit dat ik ze overschat vind maakt mn antwoord : nee op de vraag : verdienen ze het om zo lang door zo veel mensen...etc niet logisch
Ik vind "overschat zijn" hetzelfe als "meer waardering krijgen dan ze verdienen".
en als laatste
we maken er wel een sport van he, mullholland drive?
Point taken
Ik zal me hier niet meer vertonen

djeffibrelich
Nee nee nee dat is niet hoe je had moeten reageren op die laatste zin uit mn post.
Ik verwachte dat je uit zou halen.
Ik maakte die opmerking om te zien hoe je zou reageren
Ik heb helemaal niks tegen je
Ik weet dat je dat denkt , en dat is ook begrijpelijk als je kijkt naar de toon van mn berichten.
maar het is allemaal voor een goede lach.

En als bij jou overschat zijn gelijk staat aan meer waardering krijgen dan heb ik je begrepen.

Nee hoor, ik vatte jouw bericht niet op als "ik heb iets tegen je". Vandaar ook mijn smileys. Je hebt namelijk gelijk, ik had door dat het "allemaal voor een goede lach is"

Ik bedoel: als ik loop te verkondigen dat dit topic vrij zinloos wordt, moet ik inderdaad niet blijven reageren. Dus daarom: ik zal hier niets meer posten

djeffibrelich
mooi , als je maar begrijpt dat ik niet als een zure oen reageer op je berichten om internet-oorlog te voeren.
met we maken er wel een sport van he? bedoelde ik eigenlijk dat we de laatste tijd er een sport van gemaakt hebben om op elkaars posts te reageren.
het ging niet om je berichten bij dit topic.

Hehe, ik heb het door
Ik zie je wel weer een keer bij andere topics dan deze!
U2 the best

djeffibrelich
oke tot dan!
(glimlacht)

-it goes on and on- nieuwe titel voor weer een millionseller van de beste rockband ter wereld.

snarf349 schreef:
van de beste rockband ter wereld.

Over wie heb je het dan? the Fratellis?

EVANSHEWSON
Ik ben hier misschien de grootste U2 fan van allemaal; En ja, idereen mag denken dat U2 wat overschat is, het zal wel; Feit is dat ze hun strepen al lang verdiend hebben, of Bono nu al dan niet een halve politieker is, ja, dan neen;
Ook ik vind als enorme fan (koos mijn pseudo niet voor niets als EvansHewson, de beide echte namen van The Edge en Bono trouwens) dat niet elke cd evengoed is.
Ook ik, als superfan heb zo mijn voorkeuren;
Voor mij blijven The Joshua Tree, Achtung Baby! en How To Dismantle..." hun allersterkste albums. Anderen waren dan weer wat wisselvalliger;
Ik vond die nieuwe versie die ze van ONE opnamen met die R&B zangeres vanwie me de naam nu echt niet te binnen schiet ongelooflijk slecht (het was haast zo erg als f*ckn Mariah Carey, bweurk !).
Neen, U2 is wellicht wat overschat, dat wil ik zelfs toegeven.

Maar LED ZEPPELIN kàn nooit overschat worden, die wisten er ook een mooi punt achter te zetten toen John Bonham stierf in 1980.

Sommige groepen zijn niet zo goed in STOPPEN (De Stones, Deep Purple en ocharme het eens zo goede Status Quo dat verworden is tot een varièté-act !), ik hoop dat U2 beseft wanneer het punt bereikt is dat het een beetje GENANT begint te worden, dat ze er dan ook een mooi orgelpunt aan breien !
Maar ik blijf deze band enorm respectvol eren,
het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, zoals met zoveel dingen. Zo zijn er ook mensen die van silliconentieten houden, terwijl ik dat verfoeilijk totaal niet sexy vind. Net als de muziek van bvb Bon Jovi die ik spuuglelijk vind.
Gelukkig verschillen smaken !

EVANSHEWSON schreef:
Ik ben hier misschien de grootste U2 fan van allemaal; En ja, idereen mag denken dat U2 wat overschat is, het zal wel; Feit is dat ze hun strepen al lang verdiend hebben, of Bono nu al dan niet een halve politieker is, ja, dan neen;
Ook ik vind als enorme fan (koos mijn pseudo niet voor niets als EvansHewson, de beide echte namen van The Edge en Bono trouwens) dat niet elke cd evengoed is.
Ook ik, als superfan heb zo mijn voorkeuren;
Voor mij blijven The Joshua Tree, Achtung Baby! en How To Dismantle..." hun allersterkste albums. Anderen waren dan weer wat wisselvalliger;
Ik vond die nieuwe versie die ze van ONE opnamen met die R&B zangeres vanwie me de naam nu echt niet te binnen schiet ongelooflijk slecht (het was haast zo erg als f*ckn Mariah Carey, bweurk !).
Neen, U2 is wellicht wat overschat, dat wil ik zelfs toegeven.

Maar LED ZEPPELIN kàn nooit overschat worden, die wisten er ook een mooi punt achter te zetten toen John Bonham stierf in 1980.

Sommige groepen zijn niet zo goed in STOPPEN (De Stones, Deep Purple en ocharme het eens zo goede Status Quo dat verworden is tot een varièté-act !), ik hoop dat U2 beseft wanneer het punt bereikt is dat het een beetje GENANT begint te worden, dat ze er dan ook een mooi orgelpunt aan breien !
Maar ik blijf deze band enorm respectvol eren,
het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, zoals met zoveel dingen. Zo zijn er ook mensen die van silliconentieten houden, terwijl ik dat verfoeilijk totaal niet sexy vind. Net als de muziek van bvb Bon Jovi die ik spuuglelijk vind.
Gelukkig verschillen smaken !

zag van de week op tv u2 die dancing queen van abba aan het spelen waren, dan wordt het echt tijd om te stoppen.

Al die tijd niet op zitten te letten snarf349 ?

the viking schreef:
Al die tijd niet op zitten te letten snarf349 ?

nooit goed in geweest.

Ik ben nooit een U2-fan geweest. Ik heb de populariteit dan ook nooit zo begrepen. Ik vond Under A Blood Red Sky wel een aardig album. The Joshua Tree werd destijds op de radio helemaal grijs gedraaid, dus dat album kon ik niet meer horen of zien. Daarna konden ze me niet meer boeien. Tot vorige week Toen heb ik voor het eerst eens naar Boy geluisterd en dat vind ik een erg sterk album. Het eerste en wellicht ook het beste... En ze zeggen altijd dat je op je hoogtepunt moet stoppen . Maar ja, dan hadden we een hoop andere mooie nummers moeten missen. Maar wellicht dat het nu wel een goed moment is voor de heren om er een punt achter te zetten. Ik vond de uitvoering van One met Mary J. Blige al erg dubieus, maar U2 die Dancing Queen van Abba vertolkt

black/bird
U2........kom op zeg. Dat luister je als je voor de rest geen fuck met muziek van doen hebt.
Een avondje uit als je teveel centjes hebt en kwaliteit een woord is waar je bij muziek nog nooit aan gedacht hebt.

als een band succesvol wordt, dan is er altijd negatief commentaar. er zijn altijd wel mensen die het niet kunnen verteren dat een band zo groot is terwijl ze hem zelf niet zo goed vinden. het heeft een reden dat ze succes hebben, niet soms?
het is gewoon iets typisch dat er weer mensen moeten zijn om alles af te breken. dat is ook zo met bekende acteurs of andere bekendheden, eenmaal je 'groot' bent is er altijd overal negatief commentaar.
hier is dat net hetzelfde met U2. die mannen hebben hun eigen sound gecreëerd, ze waren en zijn nog steeds uniek, en kwaliteit is wel een woord dat bij hen past. ze hebben nooit invloeden gehad van andere bands, en ze zijn niet zomaar een topband geworden.
het is gewoon typisch dat er mensen zijn die zoiets niet kunnen verteren en dus negatief commentaar moeten geven erop.

Waarom zou iemand zoiets niet kunnen verteren?

de geaardheid van de mens. dit is een muziekforum, geen psychoanalyseforum, als het je echt wat kan schelen, lees wat boeken van freud.

interceptor6 schreef:
de geaardheid van de mens. dit is een muziekforum, geen psychoanalyseforum, als het je echt wat kan schelen, lees wat boeken van freud.

Beetje nutteloos dit. Ik kan daar ook tegenover zetten dat tig mensen achter anderen aanlopen die zeggen dat U2 geweldig is en dat vinden zij als makke schapen dan ook maar. Dat is niet waar deze discussie om draait. De vraag die gesteld wordt is of U2 puur muzikaal gezien op de hoogte 'mag' staan die het nu heeft t.o.v. andere bands. Ik heb daar mij mening al over gegeven dus ga verder niet in herhaling vallen.

je kan dat zeker zeggen dat er achterlopers tussen zitten, dat is ook zo, dat is overal zo, jammergenoeg. je hebt wel gelijk daarin.
sommigen vinden U2 mss te normaal, maar dat is grotendeels zo omdat gewoonweg zo veel bands zich laten beïnvloeden door U2, en het daarom misschien muzikaal zo hoog niet is. maar the ramones, dat is muzikaal een dikke 0, maar toch prachtige muziek. het is ook een kunst om iets eenvoudigs goed te maken, en ik denk dat U2 zeker respect verdient, want zij zijn zéér origineel en hun muziek spreekt veel mensen aan, terwijl het, voor mij toch, totaal niet commercieel is.

U2 heeft mooi werk geleverd maar ook minder werk vooral vanaf alles na Achtung Baby,en ondanks dat mindere werk worden ze alsnog de hemel in geprezen met alles wat ze doen alleen maar omdat ze in het verleden wel goeie platen maakten,dan mag je wel van overschat spreken jah.

Edit:Als ik over mooi werk spreek vind ik het zeker niet het beste van alles zowiezo

Puur muzikaal technisch gezien heeft U2 geen bijzondere zanger, geen uitzonderlijke gitarist, drummer of bassist. Maar op een of andere wijze valt bij U2 die niet zo bijzondere combinatie toch bijzonder uit.
Zoals je op restaurant kan gaan en het gevoel hebben dat je al beter, gezelliger en goedkoper gegeten hebt maar dat het restaurant in kwestie op die punten toch zodanig scoorde dat het wel in de smaak viel. Dat is een beetje het gevoel dat ik steevast heb bij U2 waardoor ik ze wel kan smaken, maar er nooit echt groot liefhebber van zal zijn. Moesten ze nu in België komen optreden zou ik beslist geïnteresseerd zijn om ze te gaan bekijken. Zoals reeds gezegd: ze hebben hun strepen al verdiend op velerlei vlak. Zo'n band wordt op den duur een levende legende.
Voor het overige heb ik bij U2 soms wel het gevoel dat ik bij het beluisteren van éen van hun albums 10 keer hetzelfde nummer te horen krijg. Er lijkt een onmisbaar gitaar ostinaat te zitten in hun nummers.

dat heb ik wel bij meerdere bands, maar dat is meestal maar de eerste paar keer dat je het beluistert. zoals bij QOTSA (era vulgaris) had ik dat ook, maar als je eens goed luistert, hoor je de verscheidenheid in de nummers en besef je dat die opvallende kenmerken gewoon een eigen sound van de band is.

interceptor6 schreef:
dat heb ik wel bij meerdere bands, maar dat is meestal maar de eerste paar keer dat je het beluistert. zoals bij QOTSA (era vulgaris) had ik dat ook, maar als je eens goed luistert, hoor je de verscheidenheid in de nummers en besef je dat die opvallende kenmerken gewoon een eigen sound van de band is.

Voor mij zijn verscheidenheid, opvallende kenmerken en een eigen sound drie verschillende dingen. U2 heeft zeer zeker opvallende kenmerken, ik vind het evenwel jammer dat ze er weinig mee doen waardoor ze voor mij althans niet uitblinken in verscheidenheid. De eigen sound, de herkenbaarheid komt voor mij bijgevolg over het algemeen nogal 'dull' over.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.